Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Frank&Yvon: 3 weken camperreis West Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Frank&Yvon
Amerika-ontdekker

Reis Frank&Yvon: 3 weken camperreis West Amerika

Bericht door Frank&Yvon »

Goede avond.

Wij willen in juni 3 weken gaan rondtrekken door West Amerika met een camper.
Nu is het voor ons lastig inschatten wat mogelijk is en hopen wij op de kennis van Amerikakenners :wink:

Wij zijn ervaren reizigers en hebben al veel gezien van de wereld.
Vorig jaar zijn we bijvoorbeeld met een camper door Alaska getrokken! Wauw wat een reis was dat!
Natuur gaat zeker boven steden bij ons en we zitten vaak al vroeg op de weg en willen zo veel mogelijk zien.

Nu hebben wij het idee om de volgende parken aan te doen en we hopen op reacties en eventuele tips.

San Fransisco, Highway 1, Joshua Tree, Grand Canyon, Antelope, Monument Valley, Glen Canyon, Capitol Reef, Arches, Grand Teton, Yellowstone, Zion, Bryce, Death Valley, King's, Sequoia, Yosemite, Pinnacles, San Fransisco.

Het ziet er uit als een enorme lijst maar ik moet er nogmaals bij zeggen, dat wij steden graag links laten liggen, geen strandmensen zijn en graag veel kilometers maken.
Is het te doen mensen?

Met vriendelijke groet,

Frank & Yvon
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: 3 weken camper reis West Amerika

Bericht door Vito »

Voor mijn gevoel is dat een reis waar je normaal 5 weken over doet en die je nu in 3 weken wilt proppen.
Echt zonde, omdat je zo helemaal geen tijd hebt om van de natuur te genieten.
Het standaard rondje is 3 weken en daar zitten Capitol Reef, Moab, Yellowstone en Grand Teton niet in.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is inderdaad een reis voor 2 vakanties die je met al die parken wilt gaan maken. Ook al leg je graag grote afstanden af? Ik mis dan overigens ook Canyonlands nog in dit lijstje.

De standaardreis op de AA pagina is eigenlijk al een paar dagen te veel voor met een camper
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt minimaal 4 weken nodig om alles van je lijstje te doen. Zelfs als je wat overslaat red je het niet in 3 weken:

1 naar SF
2 SF - Monterey
3 Monterey - Pismo Beach
4 Pismo Beach - Joshua Tree
5 Joshua Tree - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Page
8 Page - Monument Valley
9 Monument Valley - Moab
10 Moab
11 Moab - Salt Lake City
12 Salt Lake City - Grand teton
13 Grand teton - Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - Salt Lake City
17 Salt Lake City - Capitol Reef
18 Capitol Reef - Bryce
19 Bryce - Zion
20 Zion
21 Zion - Death Valley
22 Death Valley - Mammoth Lakes
23 Mammoth Lakes - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite - San Francisco

Geen Sequoia en Pinnacles en de minimum benodigde tijd voor de overige parken.
Wij deden al meerdere keren Yellowstone in combinatie met het zuidwesten (zie onze reisverslagen) maar hadden altijd meer tijd, en namen niet alle parken in het zuidwesten mee.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je mag alleen met campers van Cruise America op eigen risico door Death Valley in Juni. Verder vind ik, vooral met de camper zo'n rit van Joshua Tree naar de Grand Canyon erg ver en ook bv maar 2 nachten Moab erg weinig. Met de auto is het ook veel, maar gaat het allemaal stukken sneller tov de meesten die met de camper gaan.
Vito
Amerika-expert

Re: Reis Frank&Yvon: 3 weken camperreis West Amerika

Bericht door Vito »

Zelfs het schema van Marianne dat al meer dan 3 weken is, is al veel te gehaast. Geen tijd voor Moab (minimaal 3 nachten), geen tijd voor Grand Teton (minimaal 2 nachten ) en Yellowstone is ook te kort.
Daarbij reis je met een camper en niet met een auto waardoor ik me afvraag of het genoemde schemavan Marianne wel haalbaar is. Ik las ook nog ergens dat jullie een kindje van een jaar hebben. Volgens miji is het dan helemaal niet haalbaar. Ik zou Yelllowstone en Moab schrappen en het bij de standaard route houden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even voor de duidelijkheid: mijn route was bedoeld om te laten zien dat het echt niet mogelijk is. Ook niet met iets meer tijd. Maar qua afstanden en gegeven de opmerking dat ze graag veel kilometers maken is het wel te doen volgens mij, ook met een camper. Niet dat ik het zo zou willen aanraden.

Marianne
Frank&Yvon
Amerika-ontdekker

Bedankt tot dusver voor jullie reacties.
Het zal nog puzzelen worden en inderdaad moeten we misschien wat skippen.
Wel is het zo dat wij al vaker voor gek zijn verklaard als mensen horen wat wij zoal doen.
Zo zijn we op donderdag middag naar Trifftbrucke gereden in Zwitseland en maandag waren we alweer thuis. 1500 km gereden en toch veel gewandeld én de Trifftbrucke gezien!
Het probleem is dat wij voorlopig niet meer in USA gaan komen en dat we Yellowstone toch écht moeten zien!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je er nog niet bent geweest kan je je er uiteraard moeilijk iets van voorstellen. Alhoewel het verkeer in de VS doorgaans zeer vlot loopt mag je de nodige tijd om ergens te geraken niet onderschatten.

Eens een verlengd weekendje met 1500 km is overigens ook niet vergelijkbaar met een reis waarbij je drie weken of meer aan het rondrijden bent. Op een bepaald moment wil je toch wel even rust.

Onderschat ook de tijd die je in de parken nodig hebt niet. Daar gaat het verkeer soms stukken trager door de drukte. Je moet ook de wagen uit om zaken te zien en dat kost allemaal tijd.

Wil je per sé Yellowstone doen, concentreer dan een haalbare reis daaromheen en vergeet dan een aantal andere zaken.

Neem maar gerust aan van mensen die er al meermaals geweest zijn dat je idee TE veel is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben het er mee eens dat dit (te?) veel is. Toch wil ik wel wat tegengas geven. Als het jullie manier van reizen is om iedere dag verder te trekken en de nodige kilometers te maken dan valt er vast wel een route in elkaar te knutselen die een heel eind aan jullie wensen voldoet. Niet iedereen wil dagen achter elkaar op dezelfde plek zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat als jullie voorlopig niet meer naar Amerika gaan dat jullie dan van alles een beetje willen zien. Dat neemt niet weg dat het inderdaad best veel is :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel iets anders om voor een dag op en neer naar Zwiterland te rijden dan om bijna elke dag een flinke afstand te rijden. Hoe had je zelf de route gedacht? En hoeveel tijd willen jullie voor de parken uittrekken?
Lees eens wat reisverslagen om een idee te krijgen van een mogelijke invulling van je tijd en om te zien hoe het er met jullie manier van reizen uit zou kunnen zien.
Als Yellowstone een must is zou ik inderdaad daar vanuit gaan plannen en kijken hoeveel je eromheen kunt doen. Liggen tickets en camper al vast? Zo nee, kijk dan ook eens naar een one way, bijvoorbeeld vanuit Denver of Salt Lake City.
Hou er rekenig mee dat het in Yellowstone ook in juni al druk is; dat viel ons dit jaar erg tegen. Wij hadden veel oponthoud door overvolle parkeerplaatsen, wegwerkzaamheden en natuurlijk de beruchte bizons en beren op de weg.

Marianne
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Je moet natuurlijk helemaal niets. Was dat weekend Zwitserland ook met kindje van 1 jaar?
Maar als jullie het leuk vinden om alleen maar in de camper te zitten en af en toe een stukje natuur mee te pakken moet je heb vooral doen. Imo is het zonde van je reis en kun je beter iets bewaren voor 'later'.
Als Yellowstone een must is, zou ik op SLC vliegen en de hele kustroute schrappen.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

PSVwally schreef:De standaardreis op de AA pagina is eigenlijk al een paar dagen te veel voor met een camper
Daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij is de standaardroute goed te doen met een camper, al nemen de verplaatsingen op zich natuurlijk wel iets meer tijd in beslag.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je eenmaal aan het rijden bent misschien wel, maar stel je begint in San Francisco en je kan je camper pas 's middags halen dan is het bv maar de vraag of je die dag nog in Yosemite aankomt. Afhankelijk van hoe je het rondje maakt. Hetzelfde geldt als je de route andersom doet en van LA bv naar Kingman gaat? Dat zijn met de auto al goede afstanden, maar met de camper kan dat soms echt wel te veel zijn. Ook met het inleveren moet dat bv vaak voor 11.00 Dat is vanuit veel plekken niet te doen, waardoor je of een dag eerder ergens moet zijn of juist een dag meer nodig hebt.

Ik heb in Amerika overigens nooit een camper gehuurd, maar ik vraag me overigens ook wel eens wat af. Stel je hebt een directe vlucht naar LA of SF. Dan kom je vaak rond 12u aan in Amerika. Dus normaal gesproken ben je dan rond 14u wel na alle plichtplegingen buiten. Mag je dan die dag om bv 15 of 16u nog je camper ophalen, of moet daar een nacht tussen zitten?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nee, daar moet in principe een nacht tussen zitten vanwege de verzekering.

Van de site van Arvy:
De verzekeringsmaatschappijen van de verhuurders staan het vaak niet toe dat u na een intercontinentale vlucht direct in uw motorhome stapt. U wordt verondersteld niet voldoende fit te zijn om in een vreemde omgeving en met een vreemd en groot voertuig veilig aan het verkeer deel te nemen. De verhuurders houden zich strikt aan deze bepaling. U zult uw eerste nacht in Amerika dus meestal in een hotel doorbrengen. De uitzondering op deze regel vormen Apollo, Star RV en Cheapa Campa.
Terecht trouwens!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zeker. Zelfde met de verre reizen naar het oosten, daar moet het ook. Dank voor het antwoord
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Vreemd genoeg mag je in Australie de camper gewoon direct ophalen. Ik vond het zelf overigens wel handig (wij kwamen niet vanuit NL, maar hadden wel een 13-urige vlucht achter de rug), zijn ook niet ver meer gegaan, maar konden de volgende dag in elk geval meteen op pad. Maar die 1 dag erna ophalen regel is ook wel goed hoor, dan neem je alle info over de camper ook beter op
Terug in Texas!
Frank&Yvon
Amerika-ontdekker

Ik denk dat we ons schema toch maar een tikkeltje gaan aanpassen :wink:
We zitten er nu aan te denken om bijvoorbeeld te vliegen op Salt Lake City en het échte Westen over te slaan en dan heb ik het over San Francisco, Highway 1, Pinnacles, Kings's Canyon en Sequoia
Hopende dat Death Valley en Yosemite er dan nog wel in passen?!

Lijkt jullie dit een betere optie?
Of hebben jullie zelf ideen dan lezen wij ze graag!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van hoe je route er dan uitziet denk ik dat je beter kunt kiezen om alles ten westen van Las Vegas eruit te halen. Als je in Yosemite bent zit je op 4 uurtjes van SF.

Met Las Vegas - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab - Vernal - Grand Teton - Yellowstone - SLC - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas heb je de 3 weken al wel vol zitten denk ik. Ook als je het rondje vanuit SLC doet.

01 naar Las Vegas
02 Las Vegas - Camper ophalen/Kingman
03 Kingman - Grand Canyon
04 Grand Canyon - Page
05 Page - Monument Valley
06 Monument Valley - Moab
07 Moab
08 Moab
09 Moab - Vernal/Flaming Gorges
10 Vernal/Flaming Gorges - Grand Teton
11 Grand teton - Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Salt Lake City
15 SLC - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Las Vegas - Camper inleveren
20 Las Vegas- naar huis
21 aankomst thuis

Eigenlijk heb je hier al een dag meer nodig om echt van Grand Teton ook nog te kunnen genieten en ook voor Yellowstone is dit echt het minimum lijkt mij. Yosemite en Death Valley (mag alleen met cruise america campers op eigen risico) kunnen in deze tijd echt niet toegevoegd worden hoor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en lees wat reisverslagen zodat je kunt bepalen welke parken je het meest aanspreken en hoeveel tijd je ervoor uit moet trekken. Puzzel dan zelf eens aan een route, met googlemaps erbij. Dan krijg je wat gevoel voor afstanden en reistijden. En dan zie je ook dat wel naar Yosemite maar niet naar SF gaan niet zoveel zin heeft. Misschien beginnen in SLC en eindigen in SF? Zonder Yosemite is het rondje Las vegas van Paul mooi maar ook al krap.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer