Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Diggel: rondreis Noord Westen
Reis Diggel: rondreis Noord Westen
Hallo, lang geleden dat ik weer eens een schema aan jullie voorlegde. We willen in 2016 naar het Noord Westen. 2 weken is te kort, 3 net iets te lang (tenzij het niet anders kan). Dus een schema gemaakt voor een dag of 18. Lange ritten zijn geen bezwaar (we rijden graag en er is altijd veel te zien/doen onderweg). Suggesties en tips zijn welkom.
Dag 01: Vanuit Amsterdam- Seattle
Dag 02: Seattle – Olympic National Park West
Dag 03: Olympic NP Olympic NP Noord (Port Angeles)
Dag 04: Olympic NP
Dag 05: Olympic NP – North Cascades NP (Winthrop)
Dag 06: North Cascades NP – Coeur d’Alene
Dag 07: Coeur d’Alene – Glacier NP (Kalispell)
Dag 08: Glacier NP
Dag 09: Glacier NP – Great Falls
Dag 10: Great Falls – Salmon
Dag 11: Salmon – McCall
Dag 12: McCall – Hells Canyon
Dag 13: Hells Canyon
Dag 14: Hells Canyon – Mt Rainier NP
Dag 15: Mount Rainier NP
Dag 16: Mt Rainier – Seattle
Dag 17: Vertrek vanuit Seattle
Dag 18: Aankomst in Amsterdam,
Dag 01: Vanuit Amsterdam- Seattle
Dag 02: Seattle – Olympic National Park West
Dag 03: Olympic NP Olympic NP Noord (Port Angeles)
Dag 04: Olympic NP
Dag 05: Olympic NP – North Cascades NP (Winthrop)
Dag 06: North Cascades NP – Coeur d’Alene
Dag 07: Coeur d’Alene – Glacier NP (Kalispell)
Dag 08: Glacier NP
Dag 09: Glacier NP – Great Falls
Dag 10: Great Falls – Salmon
Dag 11: Salmon – McCall
Dag 12: McCall – Hells Canyon
Dag 13: Hells Canyon
Dag 14: Hells Canyon – Mt Rainier NP
Dag 15: Mount Rainier NP
Dag 16: Mt Rainier – Seattle
Dag 17: Vertrek vanuit Seattle
Dag 18: Aankomst in Amsterdam,
Re: Reis Diggel: rondreis Noord Westen
pfoe, pittig.
Ik kan alleen iets zeggen over dag 1-5 en dag 15-18
Dag 5 is veel rijden, vanaf Port Angeles naar Winthrop is het 6 uur rijden.
blijf je alleen in Port Angeles? Omgeving Forks, de stranden en HOH rainforest is toch ook wel een aanrader. En dat is ook wel weer veel rijden.
Wij reden van Port Angels - Forks en hadden de hele dag nodig.
Zie ons 2015 verslag: http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/
Ik kan alleen iets zeggen over dag 1-5 en dag 15-18
Dag 5 is veel rijden, vanaf Port Angeles naar Winthrop is het 6 uur rijden.
blijf je alleen in Port Angeles? Omgeving Forks, de stranden en HOH rainforest is toch ook wel een aanrader. En dat is ook wel weer veel rijden.
Wij reden van Port Angels - Forks en hadden de hele dag nodig.
Zie ons 2015 verslag: http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/
Waarom Great Falls, Salmon en McCall? Persoonlijk zou ik een paar andere opties bekijken. Zet je route eens uit in google maps en dan zie dat de route soms zoals ik er tegenaan kijk niet logisch is. Je wil eerst van Seattle naar Olympic NP en dan ga via Seattle weer terug richting Winthrop. Dan ga je heen en terug. Olympic NP kun je ook aan het eind doen. Persoonlijk zou ik van Seattle richting Mt. Rainier gaan en dan door naar Coeur d’Alene en vervolgens Glacier NP. Van Glacier Np kun je je wel een week vermaken. Great Falls laten vallen en via Missoula naar bijv. McCall en naar Hells Canyon. Langs de Columbia River naar Portland en dan Olympic NP via Forks en Port Angels weer naar Seattle. Zoals ik al schreef is een reis heel persoonlijk. Vaak heb ik een plattegrond en streep aan wat ik wil zien. Dan kleur ik de mogelijke haalbare routes in. Vaak wil je te veel, vergis je niet in de afstanden. In 2013 hebben we een gedeelte gedaan wat jij ook van plan bent. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Even een korte reactie over de reistijd vanuit Port Angeles en het bezoeken van het ONP.
We zijn dit jaar vanuit Seattle overgevaren naar het schiereiland waar het ONP op ligt en hebben aansluitend de Trail Ridge Road gereden. Wij kunnen geen langere wandelingen meer maken en zijn na het bezoek aan de visitorcentra aan het begin en het eind van de Trail Ridge Road en een lekkere lunch naar Forks gereden waar we op een campground een plekje hadden besproken (eigen tent). Dit alles hebben wij op ons gemak op één dag gedaan. De weg (Hw 101) is weliswaar tegemoetkomend verkeer, maar prima te rijden. Vanuit Port Angeles is het 146 km naar Forks. Die dag reden we 326 km vanuit Seattle.
ONP is de moeite waard, maar men moet keuzes maken. Hoh Rainforest is zeker een uur rijden vanaf Forks. Vergis je niet: als je de afslag naar het bezoekerscentrum hebt gehad, is het nog (dacht ik) een dertig kilometer rijden naar de parkeerplaats bij het visitorcentre. Is zeker de moeite waard maar ver weg als je vanuit het noorden komt. Misschien een volgende keer doen?
We zijn dit jaar vanuit Seattle overgevaren naar het schiereiland waar het ONP op ligt en hebben aansluitend de Trail Ridge Road gereden. Wij kunnen geen langere wandelingen meer maken en zijn na het bezoek aan de visitorcentra aan het begin en het eind van de Trail Ridge Road en een lekkere lunch naar Forks gereden waar we op een campground een plekje hadden besproken (eigen tent). Dit alles hebben wij op ons gemak op één dag gedaan. De weg (Hw 101) is weliswaar tegemoetkomend verkeer, maar prima te rijden. Vanuit Port Angeles is het 146 km naar Forks. Die dag reden we 326 km vanuit Seattle.
ONP is de moeite waard, maar men moet keuzes maken. Hoh Rainforest is zeker een uur rijden vanaf Forks. Vergis je niet: als je de afslag naar het bezoekerscentrum hebt gehad, is het nog (dacht ik) een dertig kilometer rijden naar de parkeerplaats bij het visitorcentre. Is zeker de moeite waard maar ver weg als je vanuit het noorden komt. Misschien een volgende keer doen?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat is knap.Diggel schreef:We zijn dit jaar vanuit Seattle overgevaren naar het schiereiland waar het ONP op ligt en hebben aansluitend de Trail Ridge Road gereden. Wij kunnen geen langere wandelingen meer maken en zijn na het bezoek aan de visitorcentra aan het begin en het eind van de Trail Ridge Road en een lekkere lunch naar Forks gereden

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 41 Reacties
- 18134 Weergaves
-