Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegticket prijs

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Lewisweathers89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Vliegticket prijs

Bericht door Lewisweathers89 »

Hoi,ik ga van de zomer ( midden juli) met een enkeltje naar de states.. maar ik zocht voor de grap even op verschillende vliegticketsites hoeveel een enkeltje Atlanta kost. Ik vond geen ticket onder de 1000€ :!: Terwijl een retourtje maar rond de 800, 900 is :!: Kan iemand me hier wat uitleg over geven? Alvast bedankt :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lewis,

een enkeltje is altijd duurder. Vraag me niet waarom, maar dat is nu eenmaal zo.

Je kunt dus het beste gewoon een retourticket kopen waarbij je de retourdatum zo ver mogelijk in de toekomst doet (volgens mij max. een jaar).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Als je een retourdatum invult en je komt bij de retour vlucht niet opdagen, is dat dan een groot probleem? Kun je daar bijv. een boete voor krijgen?
onze blog - Bouwmanfamily
Lewisweathers89
Amerikafan

Becs08 schreef:Als je een retourdatum invult en je komt bij de retour vlucht niet opdagen, is dat dan een groot probleem? Kun je daar bijv. een boete voor krijgen?
Goede vraag....thanks Coyote btw...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

No-show betekent gewoon dat je je geld kwijt bent. Voor de rest hangt er geen boete aan. Men houd zelfs rekening met een bepaald % dat niet op komt dagen.

Zie hier een stukje van Delta:
How does an oversold situation happen?

Every major airline accepts more reservations for flights than it has seats available. This practice is known as overbooking. Flights are overbooked because a certain percentage of passengers are expected to be "no-shows." This means they change their travel plans but do not cancel their reservations.

If airlines only booked reservations according to the number of seats on a plane, then flights would leave with empty seats and people who would have wanted those seats would be left having to find other options. To avoid this situation, the airline industry monitors no-show trends and books reservations to meet the expected passenger load. But even with the best forecasting techniques, sometimes more customers show up than were expected. The result is an oversold flight.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Lewisweathers89
Amerikafan

Njit schreef:No-show betekent gewoon dat je je geld kwijt bent. Voor de rest hangt er geen boete aan. Men houd zelfs rekening met een bepaald % dat niet op komt dagen.

Zie hier een stukje van Delta:
How does an oversold situation happen?

Every major airline accepts more reservations for flights than it has seats available. This practice is known as overbooking. Flights are overbooked because a certain percentage of passengers are expected to be "no-shows." This means they change their travel plans but do not cancel their reservations.

If airlines only booked reservations according to the number of seats on a plane, then flights would leave with empty seats and people who would have wanted those seats would be left having to find other options. To avoid this situation, the airline industry monitors no-show trends and books reservations to meet the expected passenger load. But even with the best forecasting techniques, sometimes more customers show up than were expected. The result is an oversold flight.
Okay!:D koop ik gewoon een retourtje en kom niet meer verscheinen. Maar wel raar dat ze dat zo hebben geregeld want iedereen die een enkeltje wilt koopt dan toch een retour? een enkeltje is zowat 2 x zo duur ...maarja bedankt he!
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Wij hebben een keer het "geluk" gehad om met een te volgeboekt vliegtuig te mogen vliegen. Wij werden in New York naar de balie geroepen en we werden geupgrade naar de business class, omdat wij een van de eerste waren die geboekt zouden hebben! Wat hebben wij toen heerlijk gevlogen :wink:

Ik zou alleen niet aan de andere kant van het verhaal willen staan, waar je hebt geboekt en je kunt niet meer mee, omdat er teveel mensen zijn op komen dagen :?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Becs08 schreef:Ik zou alleen niet aan de andere kant van het verhaal willen staan, waar je hebt geboekt en je kunt niet meer mee, omdat er teveel mensen zijn op komen dagen :?
Had ik bijna meegemaakt. Maar je wordt er wel voor goed voor gecompenseerd, maar als je een druk reisschema hebt, liever niet.
Maar in mijn geval werd er een bepaald bedrag (ik dacht rond de 500usd) gegeven als je een dag later wou vliegen, en ze spraken gewoon iedereen aan, er zijn altijd wel een aantal mensen die dat wel zien zitten.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

ik heb het ook gezien dat ze mensen vroegen of ze later wilden vertrekken en de compensatie is idd niet misselijk. Wij konden dat toen niet doen omdat we de dag na aankomst al een concert hadden dat we niet wilden missen, maar anders hadden we onze kosten er toch aardig uit kunnen halen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vliegticket prijs

Bericht door kastelke »

Lewisweathers89 schreef:ik ga van de zomer ( midden juli) met een enkeltje naar de states..
En waarom zou je een enkeltje nemen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Lewisweathers89
Amerikafan

kastelke schreef:
Lewisweathers89 schreef:ik ga van de zomer ( midden juli) met een enkeltje naar de states..
En waarom zou je een enkeltje nemen?
Omdat ik er ga wonen en studeren :)
Lewisweathers89
Amerikafan

Becs08 schreef:Wij hebben een keer het "geluk" gehad om met een te volgeboekt vliegtuig te mogen vliegen. Wij werden in New York naar de balie geroepen en we werden geupgrade naar de business class, omdat wij een van de eerste waren die geboekt zouden hebben! Wat hebben wij toen heerlijk gevlogen :wink:

Ik zou alleen niet aan de andere kant van het verhaal willen staan, waar je hebt geboekt en je kunt niet meer mee, omdat er teveel mensen zijn op komen dagen :?
Ja das idd lkkr die trip, afgelopen zomer gingen mijn broertje en ik naar Atlanta, waren we er op tijd, hadden de computers op schiphol problemen, was de bagageklep al dicht, moest het bagage met een ander vliegtuig mee. Wij daar aangekomen moesten we naar Chatanooga (2,5 uur rijden) en de volgende dag weer terug naar Atlanta om bagage op te halen... :evil:
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Lewisweathers89 schreef:
kastelke schreef: En waarom zou je een enkeltje nemen?
Omdat ik er ga wonen en studeren :)
Is dat al helemaal zeker dan??
Lewisweathers89
Amerikafan

Becs08 schreef:
Lewisweathers89 schreef: Omdat ik er ga wonen en studeren :)
Is dat al helemaal zeker dan??
Zo goed als, maar daarom vraag ik alvast hoe dat zit met die tickets want dan weet ik dat alvast;) Ga jij dit jaar naar de states?
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Lewisweathers89 schreef:
Becs08 schreef:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je nog het een en ander aan het uitzoeken was, maar ik denk dat ik jou dan misschien verwar met iemand anders :?

En wat betreft je vraag of ik dit jaar naar de states ga, ik hoop eind februari, begin maart te kunnen vertrekken om me bij mijn man te gaan voegen. Ik heb volgende week woensdag mijn medische onderzoek geplanned staan en op 1 februari mijn final interview :D
Lewisweathers89
Amerikafan

Becs08 schreef:
Lewisweathers89 schreef:
Ja moet nog wel hier en daar wat dingetjes regelen, zoals o.a. met de verzekeringen, maar ik heb er de volste vertrouwen in:)

Ok das leuk, en waar woont je man dan?
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Nou succes met alles regelen. :wink:

Mijn man komt uit Utah. We zullen dan ook voorlopig bij zijn moeder intrekken in Murray :D
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Je kan ook kiezen voor een open ticket.
Veel van de Nederlanders hier maken daar gebruik van.
Je vliegt op een vast gestelde datum heen, maar de terug reis is nog niet geboekt. Dat kan je zelf invullen en bellen tegen die tijd dat je besluit terug te gaan. Wel binnen een bepaalde termijn natuurlijk. Maar dat kan een goedkopere oplossing zijn. Al zijn deze tickets over het algemeen ietsjes duurder dan een standaard ticket.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Becs08 schreef: Mijn man komt uit Utah. We zullen dan ook voorlopig bij zijn moeder intrekken in Murray :D
In Utah zie je echt veel gezinnen met meer dan 10 kinderen. :)

kennisen van ons wonen ook in Utah en zij is nog maar 37 maar heeft wel 14 kinderen.. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Color01 schreef:
Becs08 schreef: Mijn man komt uit Utah. We zullen dan ook voorlopig bij zijn moeder intrekken in Murray :D
In Utah zie je echt veel gezinnen met meer dan 10 kinderen. :)

kennisen van ons wonen ook in Utah en zij is nog maar 37 maar heeft wel 14 kinderen.. :)
En daarmee wil je zeggen? Mormonen hebben inderdaad veelal grote gezinnen, maar Katholieken (zie het zuiden van Nederland) ook. En dan nog?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer