Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Croic
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Auto huren

Bericht door Croic »

Hey allemaal,

Ben bezig met tarieven voor het uren van een auto te vergelijken, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan me helpen?

Als ik boek via Rentalcars.com lees ik in de algemene voorwaarden onder het deel "borgsommen, eigen risico en dekking":
- Het autoverhuurbedrijf vereist een borg van US$ 0.00 inclusief belasting bij het ophalen van de auto. De borg zal na de huurperiode teruggestort worden, zolang er aan de voorwaarden gehouden is.
- De auto heeft een eigen risico voor schade van US$ 0.00 inclusief belasting.
-De auto heeft een eigen risico voor diefstal van US$ 0.00 inclusief belasting.
- Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.

Begrijp ik dan goed dat dit evengoed is als bij Sunnycars, namelijk dat ik geen eigen risico heb? Dus als ik een ongeval veroorzaak, niets voor eigen rekening is? Of lees ik dit verkeerd?

Zo kom ik overigens op een prijs van voor 19 dagen (+ 2de bestuurder) van 993 euro (periode mei).

Alvast bedankt voor de hulp!
Dave_m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Auto huren

Bericht door Dave_m »

Als je een auto huurt via een europese broker, zitten alle verzekeringen er al bij inbegrepen.
Het is niet zo dat wanneer je een ongeluk maakt dat je totaal geen onkosten hebt. Ligt er natuurlijk aan hoe en wat er is gebeurt.
Materiële schade en ziekenhuiskosten (ook aan derden) zijn tot een bepaald (hoog) bedrag verzekerd.
Ik heb de vorige reis een ongelukje (materiële schade) gehad en dat heeft me zelf niets gekost.

Ik weet niet wat voor auto je wil huren?
Een paar weken geleden heb ik bij autoeurope.nl, een midsize suv bij Alamo, voor 21 dagen, voor nog geen 550 euro geboekt. Alle verzekeringen zitten erbij en geen one way fee kosten. Als je de auto ophaalt in de staat californie zit standaard al een 2de bestuurder in de prijs inbegrepen. (wettelijk geregeld)

Kijk eens daar op voor een mooie prijs?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nee je hebt geen eigen risico, mits je natuurlijk niet roekeloos rijd of op onverharde wegen rijd.
dirk zuidgeest
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door dirk zuidgeest »

Als je een huurauto boekt, denk je voor alles verzekerd te zijn, totdat je bij de balie van de verhuurder komt. Of het nu Hertz is of Budget, de "verkopers" aan de balie proberen je van alles aan te smeren omdat zij ervan profiteren als ze jou b.v. een grotere auto weten aan te smeren, of een nog betere verzekering. Als je bij een verhuurbedrijf boekt, kijk eens op de site van Tripadvisor (of dergelijke) naar reviews over die bedrijven op die luchthaven waar je de auto wilt huren. Je komt daar standaard gedrag tegen waar jij niet op zit te wachten.
Voorbeelden?
Salt Lake: een kleinere auto willen aansmeren dan je hebt geboekt (via een voucher). Je krijgt niets terug als je een kleinere auto accepteert. Als de auto (bagageruimte) te klein is, laat dat merken aan de balie voordat je ermee weg gaat. Bij een Toyota Camry is de bagageruimte flink, of je moet een hybride versie krijgen. Per auto verschilt de bagageruimte sterk.
Denver: de baliemedewerker wilde weten waar we naar toe gingen met onze Chevrolet Impala (Denver ligt tegen de Rockies aan)? U gaat de bergen in? Dan adviseer ik u een grotere auto, liefst een 6 of 8 cylinder (= bijbetalen terwijl onze 4-cylinder groot genoeg was); of: U heeft niet alle verzekeringen. Hoewel hij niet kon uitleggen welke ik miste, miste ik wel wat; of: Wilt u dat u de auto kunt inleveren met een lege tank? De benzine in Salt Lake is veel duurder dan hier; of: De Impala is een populaire auto, misschien heb ik hem niet staan.
Vancouver: U rijdt straks over wegen met veel steenslag (Icefields Parkway). Elk pitje in de voorruit betekent $ 200 bij terugkeer. U kunt zich hiertegen verzekeren; of: De auto kan erg vies worden tijdens de trip en hij moet wel redelijk schoon terugkomen. Wij kunnen ; of: Als u in een Nationaal Park staat, weg van de beschaving, en u krijgt pech, dan kunt u een premium hulp krijgen anders kan het wel eens langer duren dan u wenst. Voor deze drie samen betaalt u slechts $150.
Hoe het hoort? Is de auto niet op voorraad, dan heb je recht op een upgrade. De Impala was niet op voorraad, dus dan kunt u een Ford Mustang krijgen (geen kofferruimte, hoewel mijn hart openging). "Then you get een upgrade" vertelde de man aan de balie: een Ford Explorer, 4-wheel drive...... Tja, er zitten zeker goeie tussen, maar informeer jezelf voordat je zo'n kantoor binnengaat. En, nee, ze verplichten je tot niets, maar daar sta je dan koud uit het vliegtuig, vele wachtenden achter je, je koffers bij de balie en je mag dan even ter plekke beslissen wat te doen.
Wil je weten welke verzekeringen je nodig hebt, informeer bij een reisagent of Nederlands verhuurbedrijf en laat een offerte opstellen met daarin de noodzakelijke dingen. Weet je direct waarop je moet letten.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gelukkig kunnen ze ook in het systeem zien dat je vaker bij hun gehuurd hebt (Alamo). Afgelopen keer deden ze niet eens meer de moeite om een upgrade-praatje te houden.

Je kan er ook voor kiezen om gebruik te maken van de mogelijkheid om de Counter helemaal over te slaan. Bij Alamo heet dit Skip the Counter.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Croic
Amerika-ontdekker

Bericht door Croic »

@ Dave:
Ik wil idd ook een midsize SUV huren. Via autoeurope.nl vind ik een Toyota RAV voor 659 euro. Echter ik moet blijkbaar toch nog een tweede bestuurder aanvinken (10 dollar per dag); zo loopt het kostenplaatje natuurlijk nog aardig op (19 dagen). Of is dit overbodig als je zegt dit is wettelijk geregeld (wel ophalen in LV)? Is dat betrouwbaar?

Als ik via die site kijk, ben ik trouwens verplicht een bepaalde ophaallocatie in de stad (SF) aan te vinken (keuze tussen wel 20) waardoor ik slechts moeizaam prijzen kan vergelijken. Iemand enig idee hoe je kan zoeken op alle aflever/ophaallcaties?

Weet iemand als ik via auoteurope.nl boek of dit geld direct van mijn visakaart afgaat of dat het gewoon 'geblokkeerd' wordt?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

AutoEurope.nl schrijft direct af, is makkelijk te annuleren en de meest gebruikelijke (en goedkoopste) locatie is bijna altijd de luchthaven.

Juist AutoEurope biedt vaak de extra bestuurder gratis, kijk daar daar goed naar.
Croic
Amerika-ontdekker

Bericht door Croic »

Nieuwenoord, heb je ervaring met het annuleren van een auto via Autoeurope? Schrijven ze dat dan het geld gewoon terug over?
Ik zie idd 'Gold rate' pakketten, waarbij 3 extra bestuurders en een brandstoftank inbegrepen zijn.
Zo kom ik bij Dollar aan een prijs van 760 euro voor 19 dagen voor een Ford Escape. Vinden jullie dit een goede deal?

Qua verzekeringen wordt dit vermeld:
Het Extended Cover pakket is inclusief:
BTW (VAT)
Aansprakelijkheidsverzekering
Brandverzekering
Afkoop eigen risico (CDW) inclusief schade aan banden, glas, onderzijde en dak van de auto zonder Blijvend eigen risico.
Diefstalverzekering (Theft Protection) zonder Blijvend eigen risico

=> zit hier alles in wat een rustige gewone bestuurder nodig heeft? Een bestuurder evenwel die geen ervaring heeft met het huren van auto's in Amerika en zelf ook geen band ofzo kan vervangen.

NB: weet iemand wat het verschil is tussen het 'Extended Cover Pakket' dat bij de meeste verhuurbedrijven wordt vermeld of het 'Geen blijvend eigen risico' dat ik alleen bij Avis tegenkom?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nieuwenoord, heb je ervaring met het annuleren van een auto via Autoeurope? Schrijven ze dat dan het geld gewoon terug over?
Ja hoor, al vaak gedaan als ik bj hen of elders een mooiere deal vond. Ze betalen binnen drie dagen terug.

Extended cover, geen blijvend eigen risico, allemaal prima voor de USA. Prijs kan ik zo niet beoordelen.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 30 dec 2015, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Croic
Amerika-ontdekker

Bericht door Croic »

Kan iemand me het verschil uitleggen tussen 'Extended Cover Pakket' (Dollar, Budget, Hertz etc.) en 'Geen blijvend eigen risico' (Avis).

Het Extended Cover pakket is inclusief:
BTW (VAT)
Aansprakelijkheidsverzekering
Brandverzekering
Afkoop eigen risico (CDW) inclusief schade aan banden, glas, onderzijde en dak van de auto zonder Blijvend eigen risico.
Diefstalverzekering (Theft Protection) zonder Blijvend eigen risico

versus

Geen blijvend eigen risico
Aanbod zonder blijvend eigen risico is inclusief:
BTW
Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering
Brandverzekering
Afkoop eigen risico (CDW) - zonder Blijvend eigen risico
Diefstalverzekering (TP) - zonder Blijvend eigen risico
Geen blijvend eigen risico incl. belastingen
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

waar haal je de auto op Croic? Welke staat?
In Californië is het bijvoorbeeld bij wet geregeld dat een tweede bestuurder gratis is.

Dat extra pakket is dus, als je met twee bestuurders bent, totaal overbodig.

De meeste keuze qua auto's heb je bij locaties op vliegvelden. Ik zou als ik jou was daar de auto ook ophalen.

In de VS heb je nooit een eigen risico. Het is allemaal hetzelfde.

ps, verzoek om niet teveel andere kleuren te gebruiken. Zwart is prima :wink:
Croic
Amerika-ontdekker

Bericht door Croic »

@ Niewenoord: bedankt! :-) dat ga ik dan ook maar eens proberen!
@ Hinko: Ik haal de auto op in Las Vegas. Dus zal toch een tweede bestuurder moeten betalen.
Maar ben er ondertussen dan wel uit dat extra veel betalen bij Sunnycars (rond de 1000 euro) dus overbodig is in de USA.
Bedankt allemaal!
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

En anders sowieso een tweede bestuurder via
Hertz, Gold Rewards
National, Emerald Club
Boeken via Budget
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen