Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All About NEW YORK CITY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: All About NEW YORK CITY
Afgelopen zomer gebruikten mijn vriendin en ik deze bussen ook. Ik geloof dat het "Big Bus" was, van die rode.
We namen een 2-dagen ticket, geloof ik, en boekten dit van thuis uit op voorhand. Die 2 dagen deden we een downtown-lus, een uptown-lus en een lusje door Brooklyn. Er was ook nog een boottochtje bij inbegrepen, maar daar hadden we geen tijd voor.
Persoonlijk vond ik dit ideaal om een stad in eerste instantie vlot te verkennen, en hier en daar wat weetjes op te doen. Uiteraard hangt veel af van de gidsen op de bus, maar dat viel bij ons goed mee!
We hebben telkens de lussen mooi afgewerkt, alleen bij de uptown-lus hebben we het laatste stukje niet meer gedaan. Daar waren we uitgestapt in de buurt van het Guggenheim om zo door Central Park richting ons hotel in de buurt van Times Square te wandelen.
We namen een 2-dagen ticket, geloof ik, en boekten dit van thuis uit op voorhand. Die 2 dagen deden we een downtown-lus, een uptown-lus en een lusje door Brooklyn. Er was ook nog een boottochtje bij inbegrepen, maar daar hadden we geen tijd voor.
Persoonlijk vond ik dit ideaal om een stad in eerste instantie vlot te verkennen, en hier en daar wat weetjes op te doen. Uiteraard hangt veel af van de gidsen op de bus, maar dat viel bij ons goed mee!
We hebben telkens de lussen mooi afgewerkt, alleen bij de uptown-lus hebben we het laatste stukje niet meer gedaan. Daar waren we uitgestapt in de buurt van het Guggenheim om zo door Central Park richting ons hotel in de buurt van Times Square te wandelen.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
De rode die wij in 2009 gebruikt hebben waren die van Gray Line. In 2011 hebben we de blauwe gebruikt van City Sightseeing NY. Beide waren gewoon goed.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
De bussen waar wij mee reden deden ook de Downtown loop (en we hadden ook de Uptown loop). En toch gebeurde het 2 keer dat we de bus uit moesten om met een andere verder te gaan. Kostte toen heel veel van onze toch kostbare tijd. Dus ik zou het niet meer doen.Stan.Gobien schreef:De bussen waar wij ervaring mee hebben reden gewoon een Manhattan downtown loop, je moest er niet af om een andere bus te nemen.
Als wij van de zomer naar New York gaan, willen we graag naar The High Line (Park). Ik heb eens even zitten googlen, en is het nou het handigste om gewoon naar Pennsylvania Station te reizen en dan vanaf daar te lopen? Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik nou het makkelijkst daar kan komen... 

1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
als je er nou een apart topic van maakt, krijg je meer antwoord .... in ieder geval van mij 

-
- Amerika-expert
Daarom hebben ze zoekmachines uitgevonden: http://www.thehighline.org/visit
Meyem heeft gelijk: gewoon als een apart onderwerp in noordoosten/New York zetten, krijg je (nog) meer antwoorden.
Meyem heeft gelijk: gewoon als een apart onderwerp in noordoosten/New York zetten, krijg je (nog) meer antwoorden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Toen ik verbleef in het hotel The New Yorker (pal naast Penn Station) kon ik gemakkelijk naar The High Line lopen. Je begint dan aan het begin en als je 'm verder afloopt komt je in het Meatpacking District uit met vlak daarnaast Chelsea Market, een absolute aanrader voor een lekkere lunch. Vanaf daar kan je dan eventueel weer gemakkelijk de subway pakken op 8 Ave.
Over exact 3 weken vertrek ik voor een week naar New York.
Ik ga samen met mijn familie (7 personen in totaal), en wij zouden graag eens iets gaan drinken in een rooftop bar.
Bij deze is mijn vraag of je zomaar (mits gepaste kleding) een rooftop bar binnen mag? Of moet je hier in het hotel van de bar overnachten? Een reservering maken op voorhand? Een soort inkom betalen?
En het klopt dat sommige rooftop bars bijvoorbeeld pas in mei open gaan?
Ik heb wat gezocht op internet, en de bar 230 Fifth lijkt me wel wat. Op hun site zag ik dat zij heel het jaar door open zijn.
Ik ga samen met mijn familie (7 personen in totaal), en wij zouden graag eens iets gaan drinken in een rooftop bar.
Bij deze is mijn vraag of je zomaar (mits gepaste kleding) een rooftop bar binnen mag? Of moet je hier in het hotel van de bar overnachten? Een reservering maken op voorhand? Een soort inkom betalen?
En het klopt dat sommige rooftop bars bijvoorbeeld pas in mei open gaan?
Ik heb wat gezocht op internet, en de bar 230 Fifth lijkt me wel wat. Op hun site zag ik dat zij heel het jaar door open zijn.
- meyem
- Amerika-expert
je kunt gewoon een rooftop bar inlopen, no worries ... Ik kan me voorstellen dat sommige plekken gesloten zijn tijdens de koudere maanden ... even op de betreffende sites kijken, zou ik zeggen ....
overigens is er al veel over rooftop bars geschreven:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ooftop+bar
enzovoorts ....
overigens is er al veel over rooftop bars geschreven:
enzovoorts ....
Oké, heel erg bedankt! Ik ga deze topics zeker doornemen! 

Ik heb gezocht op dit forum (misschien heb ik erover heen gekeken, mijn excuses moest dit zo zijn), maar ik vind precies geen antwoord van wat de letters en cijfers betekenen in de gekleurde bollen van de metro in NYC.
Dit is mijn theorie, maar ben er niet zeker van: als je bv. de blauwe lijn hebt, en er staat ACE, en een paar haltes verder staat enkel E. Wilt dit zeggen dat de metro met letters A en C hier niet stoppen?
Dit is mijn theorie, maar ben er niet zeker van: als je bv. de blauwe lijn hebt, en er staat ACE, en een paar haltes verder staat enkel E. Wilt dit zeggen dat de metro met letters A en C hier niet stoppen?
Dat klopt!
Per halte staat aangegeven welke lijn er stopt.
Per halte staat aangegeven welke lijn er stopt.
Dus ook opletten of je in een 'local' of 'express' stapt. De local stopt bij elke halte die je tegenkomt, de express stopt alleen op grotere haltes.
Dacht dat bijvoorbeeld 'A' een express is, en C en E local.
Maar ook dat wijst zich vanzelf
Dacht dat bijvoorbeeld 'A' een express is, en C en E local.
Maar ook dat wijst zich vanzelf

Ah oké, dus eigenlijk gewoon goed opletten welke letters/cijfers er op de bordjes en de trains staan
. Dankje!

- meyem
- Amerika-expert
helemaal goed .... dat is dan ook iets waar je altijd goed op moet letten .... de ene trein is een 'local', oftewel een boemeltje dat overal stopt (zwarte bolletjes), en de ander is een 'express', die stopt slechts op bepaalde haltes (witte bolletjes). Bij elke halte staat op de kaart precies aangegeven welke lijnen er allemaal stoppen.
Verder: naar het noorden is 'uptown', naar het zuiden is 'downtown'.
EDIT: oh, ik had de vraag op mijn werk voorbij zien komen en niet gemerkt dat die al uitgebreid beantwoord is ....
Verder: naar het noorden is 'uptown', naar het zuiden is 'downtown'.
EDIT: oh, ik had de vraag op mijn werk voorbij zien komen en niet gemerkt dat die al uitgebreid beantwoord is ....

Ach, met twee keer hetzelfde antwoord is het makkelijker te geloven dat het klopt 

Haha, geen probleem
dankje!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo,
Sorry dat ik effe zo maar kom binnenvallen. Ik vertrek over anderhalve week naar New York voor een weekje. ik heb al heel wat tips maar nu zit ik met een volgend probleem.
Ik heb een enorme angst in liften. Vooral claustrofobisch dan. Nu wil ik graag Empire State Building en Rockefeller Center bezoeken, maar dat zijn dus serieuze ritjes met de lift
Ik ga helaas (of juist niet) helemaal alleen naar NY dus niemand om mijn handje vast te houden.
Kan iemand we wat meer vertellen? hoe lang zit je in de lift? Het is ook een oude lift, blijft ie wel eens hangen? Hoe snel gaat hij? Zit je met veel in de lift? Heb verder ook niet echt hoogtevrees, maar zo ineens 102 verdiepingen vind ik wel wat spannend.Dus HELP!
Sorry dat ik effe zo maar kom binnenvallen. Ik vertrek over anderhalve week naar New York voor een weekje. ik heb al heel wat tips maar nu zit ik met een volgend probleem.
Ik heb een enorme angst in liften. Vooral claustrofobisch dan. Nu wil ik graag Empire State Building en Rockefeller Center bezoeken, maar dat zijn dus serieuze ritjes met de lift
Ik ga helaas (of juist niet) helemaal alleen naar NY dus niemand om mijn handje vast te houden.
Kan iemand we wat meer vertellen? hoe lang zit je in de lift? Het is ook een oude lift, blijft ie wel eens hangen? Hoe snel gaat hij? Zit je met veel in de lift? Heb verder ook niet echt hoogtevrees, maar zo ineens 102 verdiepingen vind ik wel wat spannend.Dus HELP!
Geen idee hoelang ik in die lift zat. 30 seconden? Volgens mij moet je ook ergens nog "overstappen" op een andere lift. Gelukkig stopt de lift eerst wel.
Maar het overstappen kan ook in Empire zijn geweest.
Je voelt het wel even in je buik maar verder niks bijzonders hoor. Naar mijn idee zaten we niet met veel mensen in de lift maar ook dat weet ik niet meer. Twas ook al in 2011.
Eigenlijk heb je niks aan mijn bijdrage
Tis wel tof! Dus geniet van het uitzicht!
Maar het overstappen kan ook in Empire zijn geweest.
Je voelt het wel even in je buik maar verder niks bijzonders hoor. Naar mijn idee zaten we niet met veel mensen in de lift maar ook dat weet ik niet meer. Twas ook al in 2011.
Eigenlijk heb je niks aan mijn bijdrage

Tis wel tof! Dus geniet van het uitzicht!
- meyem
- Amerika-expert
hahaha .... je hotel lijkt me een groter probleem, dan .... of heb je gezorgd dat je een kamer hebt die je met de trap kunt bereiken??
Voor het Empire moet je een paar liften in ... allemaal Art Deco ... ze gaan behoorlijk snel en je staat lekker op elkaar gepakt met een boel andere mensen .... (dat vind ik zelf ook altijd wel lastig, ben ook claustrofobisch ingesteld, maar kan me dankzij yoga e.d. genoeg ontspannen om het rustig te overleven ....)
de liften staan niet vaak vast, hoor .... ze worden lekker doorgeolied ...
Als je maar 1 hoog gebouw in gaat, zou ik in jou geval voor het ToTR kiezen .... die hebben een hele gave lift en je bent boven eer je er erg in hebt .... en het uitzicht is minstens zo mooi als het Empire, want je kijkt nu uit op het empire ....
Voor het Empire moet je een paar liften in ... allemaal Art Deco ... ze gaan behoorlijk snel en je staat lekker op elkaar gepakt met een boel andere mensen .... (dat vind ik zelf ook altijd wel lastig, ben ook claustrofobisch ingesteld, maar kan me dankzij yoga e.d. genoeg ontspannen om het rustig te overleven ....)
de liften staan niet vaak vast, hoor .... ze worden lekker doorgeolied ...
Als je maar 1 hoog gebouw in gaat, zou ik in jou geval voor het ToTR kiezen .... die hebben een hele gave lift en je bent boven eer je er erg in hebt .... en het uitzicht is minstens zo mooi als het Empire, want je kijkt nu uit op het empire ....

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7870 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellenellen
-
- 2 Reacties