Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visa World Card

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
kevinspijker
Amerika-ontdekker

Visa World Card

Bericht door kevinspijker »

Hallo,

Ik heb een vraag over het gebruik van de Visa World Card (van ICS) in de Verenigde Staten. Ik ga over een maandje op vakantie naar de VS en ik wil daar graag mijn world card gebruiken. Dit is de eerste keer dat ik erheen ga met een creditcard en ik wil eigenlijk het liefst zo min mogelijk contant betalen omdat ik dat simpelweg niet fijn vind. Alleen ik maak me zorgen om de acceptatie van de kaart omdat we in Nederland chip kaarten hebben die in Amerika lang niet altijd geaccepteerd worden. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn in restaurants met de kaart te betalen zelfs als ze daar geen EMV terminal hebben?

Ik hoop dat jullie m'n vraag kunnen beantwoorden.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Visa World Card

Bericht door babarage »

ja. is geen probleem. waar er geen apparaat is waar je je pin kunt invoeren krijg je gewoon een bonnetje om te tekenen. dat zal waarschijnlijk vaker gebeuren dan dat je je pin moet invoeren.

bij kleine bedragen (ik geloof tot 25 dollar) halen ze ook wel je cc door de machine en ben je klaar. je hoeft niet te tekenen of een pin in te voeren
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Maak je geen zorgen! De VS is HET land van de creditcard.
Ik ben nog geen plek tegen gekomen waar ze geen visa/mastercard/american express accepteren.
Zelfs een pakje kauwgum van minder dan 2 dollar kun je met je CC betalen.

Overigens zit er op de pas nog steeds een magneetstrip welke ook nog gebruikt kan worden. De chip word in de VS nog niet zo veel gebruikt, maar word wel steeds meer.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Inderdaad, de VS is de plek voor je credit card. Ik heb op de vreemdste plekken betaald met mijn CC (zowel Master als Visa). De enige plek waar ze geen CC accepteerde was voor de boottocht (Maid of the Mist) bij de Niagara Falls. Dit is de meest toeristische plek van Canada en ze accepteerde er geen CC’s!
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

vinceG schreef:Maak je geen zorgen! De VS is HET land van de creditcard.
Ik ben nog geen plek tegen gekomen waar ze geen visa/mastercard/american express accepteren.
Behalve als je tol moet betalen dan. Dan heb je een elektronisch vignet nodig, of je moet cash betalen. Niet dat dat ons ooit is overkomen, zonder contanten op zak klem rijden bij de eerste de beste toll booth vanaf het vliegveld :wink:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anne-Marie86 »

Wat wellicht wel handig is, is om ICS even op de hoogte te stellen van je reis. Ik heb wel eens een verhaal gehoord van een familielid dat ICS het vreemd vond dat er opeens zoveel transacties in de USA geregistreerd werden dat ze uit voorzorg de CC geblokkeerd hadden.
Vergeet ook niet je bankpas op 'werelddekking' te zetten.
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ICS op de hoogte brengen is niet meer nodig. In het verleden ook altijd braaf gedaan. Toen ik mijn vakantie weer braaf wilde doorgeven vertelde ICS mij dat dit nier meer nodig was.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het zou kunnen dat dit voor jou geldt, omdat je regelmatig naar Amerika gaat en dat betalingen in Amerika daardoor niet meer gezien als afwijkend worden gezien.
Voor iemand die de eerste keer of niet zo regelmatig gaat, zou dit anders kunnen zijn. Ik zou in dit geval zeggen: baat het niet dan schaadt het ook niet.
Groet,

Old Faithful
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Ik heb iedere keer ICS Visa nog op de hoogte gesteld van onze vakantieperiode. Ze zeiden dat dat eigenlijk niet nodig was, maar dat ze er wel een aantekening in het systeem van maakten. Met de klantenservice van ICS Visa heb ik al meerdere positieve ervaringen gehad.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is wel altijd verstandig om een paar honderd dollar cash op zak te hebben (verspreid het over verschillende plaatsen om het wat veiliger te maken). Stel dat er een elektrische panne is, dan werkt de credit card lezer niet...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

bello schreef:
vinceG schreef:Maak je geen zorgen! De VS is HET land van de creditcard.
Behalve als je tol moet betalen dan. Dan heb je een elektronisch vignet nodig, of je moet cash betalen. Niet dat dat ons ooit is overkomen, zonder contanten op zak klem rijden bij de eerste de beste toll booth vanaf het vliegveld :wink:
De meeste electronische tolpoorten kun je ook gewoon online achteraf betalen, met creditcard!! Wij hebben dit afgelopen zomer met de tolpoorten in californie gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer