Graag wil ik jullie advies voor een vriend van mij, die in maart een dag of 12 door Florida wil reizen. Omdat ik zelf nauwelijks ervaring heb met Florida wil ik de hulp in roepen van de kenners!
Mijn vriend wil een roadtrip maken vanaf Miami. Heen op Miami en terug vanaf Orlando zou een mogelijkheid zijn, omdat hij waarschijnlijk een fly+drive van Tui (voorheen Arkefly) gaat boeken, dat lijkt vooralsnog het voordeligst. KLM-werelddeal prijs is 700 € in maart, voor alleen het ticket

Hij reist alleen, is in de 30, houdt niet van op het strand liggen, wel van steden, cultuur, natuur. Een dagje Disney lijkt hem wel leuk, maar staat niet bovenaan zijn prioriteitenlijst. Een ochtend of middag outletshoppen lijkt hem vast ook wel leuk. Kennedy space center is ook een optie, maar staat wederom niet bovenaan zijn prioriteitenlijst.
Kunnen jullie adviseren?
Dag 1: aankomst Miami
Dag 2: Miami (verblijf waarschijnlijk het leukst in de burt van Miami South Beach?)
Dag 3: Miami
Dag 4: Miami - Key West (reistijd +/- 3,5 uur)
Dag 5: Key West
Dag 6: Key West - andere key? (Islamorada? Waar zijn leuke dingen te doen, strandhangen uitgezonderd?) +/- 1,5 uur rijden
Dag 7: andere key - Everglades - overnachting ergens in aardig stadje?
Dag 8: overnachting - .....
Dag 9:
Dag 10:
Dag 11:
Dag 12: terugreis vanaf Miami (of Orlando?)
Wat zijn leuke stadjes die hij nog kan bezoeken in deze reis? Wat zijn eventueel leuke state parks waar hij een leuke wandeling kan maken en die in een route passen? Is 2 volle dagen in Miami goed? En de dagen voor de Keys? 12 Dagen is best beperkt.
Ik zie uit naar jullie adviezen!