Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips rondreis aub!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mandy_Deurne
Amerika-ontdekker

tips rondreis aub!!

Bericht door Mandy_Deurne »

Hallo forummers!!

Nou ik heb gisteren het geweldige nieuws gekregen dat we allemaal vrij hebben!! Nou kan het echte plannen beginnen!
route:
29 juni: ... - San fransisco
30 juni: san fransisco
1 juli: san fransisco - yosemite
2 juli: yosemite
3 juli: yosemite - death valley
4 juli: death valley - las vegas
5 juli: las vegas
6 juli: las vegas - zion
7 juli: zion
8 juli: zion - bryce
9 juli: bryce - page
10 juli: page - grand canyon (south rim???)
11 juli: grand canyon
12 juli: grand canyon - palm springs
13 juli: palm springs - los angelos
14 juli: los angelos
15 juli: los angelos
16 juli los angelos - santa barbara
17 juli santa barbara - monterey
18 juli monterey - san fransisco
19 juli san fransisco
20 juli san fransisco - ...
21 juli thuiskomst

de planning is nu de route ong. zoals hierboven.. we zitten nog te twijfelen om de route andersom te gaan rijden (ivm highway 1). we twijfelen nog tussen overnachting zion of bryce????

Hierbij mijn eerste vraag:
Ik heb 3 weken vrij en we wilden graag van 29/06 tot 20/07 gaan, dit betekend dat we zaterdag aankomen en ik maandag weer moet beginnen, hoe is dit te doen met een jetlag??? (vrij intensieve baan, verpleegster ziekenhuis), en kan ik dan beter maandag in de avond werken of juist in de ochtend naar jullie idee??

vraag 2:
Zoals we het nu hebben gepland rijden we highway 1 vanuit LA naar SF, heeft dit hetzelfde effect of is het andersom veel indrukwekkender??

vraag 3:
hebben jullie tips voor overnachtingen die schoon en betaalbaar zijn voor de plaatsen waar we heen gaan? bijv. vlak bij een park, niet per see er in, dat is vaak erg duur!

vraag 4:
De prijs qua autohuur scheelt zo ontzettend, soms meer dan het dubbele voor dezelfde autosoort en garantie, hoe komt dit? en zijn de minder bekende zoals carbookers die erg goedkoop is ook betrouwbaar?

vraag 5:
Vliegticket voor 4 pers. de data die ik heb gezegd 2568 euro incl. belastingen enz. goed te doen?? is het verstandig eerst te kijken bij een reisbureau wat hun bieden??

Nou dit was alvast wel zo'n beetje wat ik wilde weten.. ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven!
Hoe meer ik lees en foto's bekijk hoe meer ik er van overtuigd ben dat 3 weken veel te kort is voor wat we gaan bekijken!

Hopelijk hoor ik snel iets!

groetjes mandy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: tips rondreis aub!!

Bericht door Martin & Marianne »

Mandy_Deurne schreef:Hallo forummers!!

Nou ik heb gisteren het geweldige nieuws gekregen dat we allemaal vrij hebben!! Nou kan het echte plannen beginnen!
route:
29 juni: ... - San fransisco
30 juni: san fransisco
1 juli: san fransisco - yosemite
2 juli: yosemite
3 juli: yosemite - death valley
4 juli: death valley - las vegas
5 juli: las vegas
6 juli: las vegas - zion
7 juli: zion
8 juli: zion - bryce
14 juli: los angelos
15 juli: los angelos
16 juli los angelos - santa barbara
17 juli santa barbara - monterey
18 juli monterey - san fransisco
19 juli san fransisco
20 juli san fransisco - ...
21 juli thuiskomst
Ik vind het een mooie route, met genoeg tijd om ook nog iets te zien! Alleen het stuk van Yosemite naar Death Valley is erg lang - is wel afhankelijk van waar je precies in de parken overnacht, maar ik zou daar toch nog even goed naar kijken. Zelf zou ik hier nog een dag extra nemen, en een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes inlassen. Dan heb je wat meer tijd voor Yosemite en meer tijd op weg naar Death valley voor bv Mono Lake.
Mandy_Deurne schreef: de planning is nu de route ong. zoals hierboven.. we zitten nog te twijfelen om de route andersom te gaan rijden (ivm highway 1). we twijfelen nog tussen overnachting zion of bryce????
Ik vind het zelf niet zo'n punt om hwy 1 van zuid naar noord te doen, voordeel van het rondje zoals je het nu hebt is dat je wat eerder in Yosemite bent en meer kans hebt om de Yosemite Falls nog volop in werking te zien; eind juli kunnen die al droog staan.
Twee nachten Zion lijkt mij een goede keus.
Mandy_Deurne schreef: Hierbij mijn eerste vraag:
Ik heb 3 weken vrij en we wilden graag van 29/06 tot 20/07 gaan, dit betekent dat we zaterdag aankomen en ik maandag weer moet beginnen, hoe is dit te doen met een jetlag??? (vrij intensieve baan, verpleegster ziekenhuis), en kan ik dan beter maandag in de avond werken of juist in de ochtend naar jullie idee??
Zorg dat je zo snel mogelijk weer in je normale ritme komt; ik zou 's morgens gaan werken. Afgelopen zomer kwamen wij op een donderdag terug en op vrijdag heb ik gewerkt; ging prima, en ik heb heel weinig last gehad van een jet lag.
effect of is het andersom veel indrukwekkender??
Mandy_Deurne schreef: vraag 3:
hebben jullie tips voor overnachtingen die schoon en betaalbaar zijn voor de plaatsen waar we heen gaan? bijv. vlak bij een park, niet per see er in, dat is vaak erg duur!
Ik weet niet of een overnachting in een park per se duurder is, valt wel mee maar je hebt wellicht wel minder voorzieningen. Vind ik niet opwegen tegen het voordeel van midden in een park te overnachten, zeker bij de Grand Canyon en Yosemite. De lodges in de Grand Canyon zijn heel betaalbaar. In Yosemite zal niet veel meer vrij zijn, de beste kans maak je met een cabin in Curry Village. Wil je in het park overnachten boek dan zo snel mogelijk.
Ik ben nog nooit een motel tegengekomen dat niet schoon is, maar wij zitten ook nooit in de allergoedkoopste motels. Een goedkope, nette keten is Motel6. Iets duurder is de Super8. Dit zijn motels zonder ontbijt. Bij een BestWestern ben je wat duurder uit maar heb je soms een gratis continentaal ontbijt.
In LA kun je enes bij de Orchid Suites kijken. Wij hadden daar een kamer met 2 tweepersoonbedden en aparte keuken, maar er zijn ook suites met twee slaapkamers.
Bij Zion kun je enes kijken naar de Cliffrose Lodge of de Pioneer Lodge in Springdale, maar er zijn daar nog vele meer mogelijkheden. Heel mooi en ruim is de Desert Pearl Inn.
Mandy_Deurne schreef: vraag 4:
De prijs qua autohuur scheelt zo ontzettend, soms meer dan het dubbele voor dezelfde autosoort en garantie, hoe komt dit? en zijn de minder bekende zoals carbookers die erg goedkoop is ook betrouwbaar?
Geen idee, wij doen de autohuur altijd via het reisbureau met alles er op en er aan. Er is wel veel informatie te vinden op het forum, kijk eens bij reizen algemeen.
Mandy_Deurne schreef: vraag 5:
Vliegticket voor 4 pers. de data die ik heb gezegd 2568 euro incl. belastingen enz. goed te doen?? is het verstandig eerst te kijken bij een reisbureau wat hun bieden??
Ik vind dit heel goedkoop voor het hoogseizoen, wij waren vorig jaar meer kwijt. Je kunt altijd eens een reisbureau binen lopen en kijken of zij iets goedkopers kunnen vinden, maar hoe dan ook, zo snel mogelijk vastleggen!
Mandy_Deurne schreef: Nou dit was alvast wel zo'n beetje wat ik wilde weten.. ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven!
Hoe meer ik lees en foto's bekijk hoe meer ik er van overtuigd ben dat 3 weken veel te kort is voor wat we gaan bekijken!

Hopelijk hoor ik snel iets!

groetjes mandy
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

groetjes mandy
Wat? waar krijg je die zo goedkoop, dan ga ik deze zomer ook weer!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

wendyjol schreef:
Dat kan niet hoor, wij hadden pas in 2008 weer een ontmoeting in gedachten! :wink:

Marianne
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

wendyjol schreef:

groetjes mandy
Volgens mij zijn de vliegtickets een stuk goedkoper dan voor afgelopen zomer. Wij betalen nu voor zomer 2007 € 1151,70 voor 2 personen inclusief alle taxes en kosten. Heen Seattle en terug uit Phoenix. Scheelt echt honderden euro's per persoon vergeleken met zomer 2006!

Karin
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mandy,

je route ziet er prima uit. Overal heb je voldoende tijd voor uitgetrokken.

Hier zou je een dag Grand Canyon kunnen schrappen, tenzij je dag 11 voor diverse hikes wilt gaan gebruiken. Van Page naar Grand Canyon (south rim) is niet zo heel ver rijden. Je houdt dan nog de hele middag, avond en volgende ochtend over voor de Grand Canyon. Naar mijn mening meer dan voldoende.

In plaats daarvan kun je ook een dag langer in Page blijven en een uitstapje naar Monument Valley maken. Dit is heel goed te doen. Ook zou je Joshua Tree NP nog in je route kunnen opnemen.

Dan je vragen:

1. Ieder mens reageert weer anders op de jetleg. Het gebeurt mij wel eens dat ik er totaal geen last van heb maar een andere keer slaap ik een week lang slecht. Ook heb ik meegemaakt dat ik er meer last van had toen ik vanaf de oostkant van Amerika weer naar huis vloog (ondanks de kortere vlucht) dan vanaf de westkant. Jij hebt zo te zien een baan met onregelmatige werktijden? Wellicht kan jouw lichaam er dan ook beter tegen?

2. Ik heb 'm ook al eens van Zuid naar Noord gereden. Beide richtingen zijn even mooi hoor.

3. Ik heb tijdens al mijn reizen nog nooit meegemaakt dat een hotel/motelkamer niet schoon was. Goed, het ene motel ziet er wat beter uit dan het andere maar de bedden, de douche en het toilet zijn altijd schoon. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. (Tenzij je in de louche motels gaat zitten. Dat zul je vast niet doen en je herkent ze snel genoeg :wink: ). Marianne noemde Motel 6 en Super 8 Motel al. Dit zijn motels in de goedkopere prijsklassen. Hier slaap ik zelf ook vaak. Niks mis mee!

Kijk voor overnachtingen in de National Parks bij Xanterra.com. Yavapai Lodge en Maswick Lodge bij de Grand Canyon zijn heel betaalbaar zoals Marianne ook al aangaf.

4. Het beste is om in de reisgidsen van Amerika (die nu weer volop aanwezig zijn in de reiswinkels) de prijzen eens goed te vergelijken. Ik heb de afgelopen jaren hele goede ervaringen opgedaan met Hotelplan. Tip: als je een auto uit de gids van Hotelplan uitgezocht hebt, boek 'm dan rechtstreeks via Hotelplan i.p.v. het reisbureau. Je kunt ze mailen, dus niet via hun site de autohuur vastleggen. (En nee, ik werk niet voor Hotelplan maar ik heb gewoon ontzettend goede ervaringen met ze. :wink: ).

Er is de afgelopen weken een uitgebreid topic geweest over autohuurtarieven, zie hier. Er zijn veel mensen die geboekt hebben via usareisen.de. Ik heb hier zelf nog niet via geboekt maar voor een volgende reis ga ik hier absoluut eens prijzen vergelijken. Ziet er goed uit.

5. Als je deze aanbieding nog hebt, zou ik snel boeken. In het hoogseizoen voor EUR 642 p.p. naar Amerika vliegen is absoluut niet een gekke prijs. Kijk wel even hoe je vliegt. Soms moet je half Europa doorvliegen met zulke aanbiedingen. Heb je een vluchtschema bij de hand zodat we mee kunnen kijken? Ik ben ook wel benieuwd waar je deze aanbieding tegengekomen bent.

Succes met je verdere planning!

Roland

Note als Mod: Je andere topic heb ik gesloten aangezien je daar dezelfde vragen gesteld hebt en dit dus eigenlijk een dubbele posting is.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van GCSR naar Palm Springs is tenminste 7 uur rijden dus veel tijd zal je 's morgens niet hebben voor de GC. Tevens is het de moeite waard vanuit Page in de richting van GC even een bezoek te brengen aan Marble Cayon, de Navajo Bridge en Lees Ferry en bij de afslag naar de GC even aan te leggen bij de Cameron Trading Post alvorens richting Grand Canyon Village te rijden.
Ook ik boek al sinds 1992 bij Hotelplan (nee, ik werk er ook niet) en heb uitstekende ervaringen.
YH
Mandy_Deurne
Amerika-ontdekker

heet mensen, bedankt voor jullie reacties.. jammer dat het er niet meer zijn maar ik ga kijken wat ik er mee kan.. hartstikke bedankt voor jullie tijd en moeite!!

groetjes mandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mandy_Deurne schreef:heet mensen, bedankt voor jullie reacties.. jammer dat het er niet meer zijn maar ik ga kijken wat ik er mee kan.. hartstikke bedankt voor jullie tijd en moeite!!
Mandy,

Het is altijd afwachten hoeveel reacties je krijgt. De ene route roept nou eenmaal meer reacties op dan de ander. Wat ik altijd wel prettig vind als ik een reactie geef, dat men ook aangeeft wat men van de adviezen vindt.

Dus, kun je er wat mee? Ga je je route daardoor ook aanpassen of juist niet? Op die manier houdt de TO zijn of haar topic zelf ook "levendig" en kunnen er leuke discussies ontstaan.

Dit geldt niet specifiek voor jouw topic maar bedoel ik in het algemeen. Ook ik zie dat bij de één er veel meer reacties komen dan bij een ander. Ik denk echter dat als een TO zich actief in de discussie mengt, er ook meer reacties komen.

Roland

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mandy_Deurne schreef:heet mensen, bedankt voor jullie reacties.. jammer dat het er niet meer zijn maar ik ga kijken wat ik er mee kan.. hartstikke bedankt voor jullie tijd en moeite!!

groetjes mandy
Ik denk dat je gewoon een mooie route hebt met genoeg tijd. :wink:

Enige puntje zou inderdaad zijn om er wat langer over te doen naar Death Valley,zodat je inderdaad onderweg nog wat dingen kan bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

heet mensen, bedankt voor jullie reacties.. jammer dat het er niet meer zijn maar ik ga kijken wat ik er mee kan.. hartstikke bedankt voor jullie tijd en moeite!!
Ach, het gaat toch om de kwaliteit en niet de kwantiteit :wink:

En we zijn nog steeds benieuwd waar je je vlucht geboekt hebt!
vraag 5:

groetjes mandy
Marianne
Mandy_Deurne
Amerika-ontdekker

heeey, bedankt voor de reacties!

Ik heb vandaag het reisbureau gebeld en ze gaan een offerte maken, zelf heb ik nu ook alles op een rijtje gezet..
vlucht, autohuur, hotels.. wat alles zo ongeveer gaat kosten..

de vlucht heb ik via cheaptickets.nl, en dan vertrekken van dusseldorf! ik heb echter nog niet geboekt, even wachten wat het reisbureau te bieden heeft en dan ga ik boeken.

Ik heb zeker van jullie tips gebruik gemaakt. ik hou de route wel zoals hij is.. (ga dus niet andersom vanwege highway 1), heb denk ik genoeg tijd voor alles..
idd 2 lange stukken rijden, death valley - las vegas, (maar goed, daar nemen we gewoon een dag voor.. ook al komen we laat aan in vegas, daar hebben we toch nog een volle dag!
(het is dan wel 4 juli.. moeten we daar rekening mee houden??)
en het stuk grand canyon (williams) - palm springs.. maar ook daar doen we gewoon ons gemak over.. willen een stuk route 66 rijden en misschien nog stoppen bij joshua tree.. maar de details komen later wel!
Heb in mijn hotels/motels ook gebruik gemaakt van motel 6 en super 8, deze zijn idd erg goedkoop en vaak gunstig gelegen.

Morgen hoop ik een reactie te krijgen van het reisbureau, en gaat mijn vader een creditcard aanvragen. deze heb je nodig voor alle reservaties.

Bedankt voor jullie tips, als ik ngo iets mis hoor ik het wel!!

groetjes mandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat zal een duur dagje Vegas worden denk ik .... en druk!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:
Dat zal een duur dagje Vegas worden denk ik .... en druk!
Als je op 4 juli zelf aankomt en dus een overnachting moet hebben valt het wel mee denk ik.

Afgelopen zomer zat ik zelf 4 juli in het Luxor Hotel en de prijs viel reuze mee. Juist de dagen en het weekend vóór 4 juli kunnen de prijzen wel eens erg hoog zijn.

Roland

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef: Dat zal een duur dagje Vegas worden denk ik .... en druk!
Druk is het zeker dan! Afgelopen jaar was ik er ook op 4 juli en ik heb het zelden zo druk meegemaakt 's avonds op de Strip.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch nog 1 tip voor het stuk DV - LV: neem niet de 190,maar de 178 DV uit,via Shoshone en Pahrump.Veel mooiere route....
Mandy_Deurne
Amerika-ontdekker

Heey allemaal!

Bedankt voor jullie reacties, ik hou zeker met alles rekening..
Ben nog veel in reisverslagen aan het lezen wat er onderweg precies te zien is en wat leuke route's zijn om te rijden,
ik heb heel veel aan jullie tips!
Zo gauw ik heb geboekt laat ik het weten,

groetjes mandy
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

hé Mandy !
zelf ben ik ook bezig met de planning van een route die ons langs de bekende steden en parken leiden zal ( 3weken in sept-oktober )
Bij ons werden de vliegtickets bij jetair ( in merksem, jij bent van deurne hé ;-) aan dezelfde prijs gereserveerd als bij de goedkoopste site's die ik bezocht heb voor dezelfde vlucht met KLM. Ze hebben me zelfs nadien nog gebeld dat de tickets een paar € goedkoper waren geworden.

Huurauto ga ik ook via hun boeken, deze zijn volledig verzekerd en goedkoper en je moet je ter plaatse niets meer aantrekken. De mensen daar willen je misschien nog van alle verzekeringen aanpraten enz...

Ook ga ik via het reisbureau enkele hotels boeken, diegene waarvan ik zeker ben dat ik op die dag zal bezoeken, de rest probeer ik ter plaatse te regelen ( motels zullen wel vrije kamers hebben zeker ?)
Ik heb al gemerkt dat er veel hotels naar de 100 dollar per nacht gaan en dat zal via het reisbureau goedkoper kunnen

vraag aan jou : je motelkeuze ?? hoe komt het dat je hier voor kiest om motel 6 en zo te nemen ? daar betaal je toch ook al gauw 100 dollar voor hé?

groet
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

brekson schreef:Ook ga ik via het reisbureau enkele hotels boeken, diegene waarvan ik zeker ben dat ik op die dag zal bezoeken, de rest probeer ik ter plaatse te regelen ( motels zullen wel vrije kamers hebben zeker ?)
Ja, misschien is het in de weekenden in de parken nog druk maar wij zijn wel in september rondgereden zonder ook maar iets te reserveren. Geen probleem.
brekson schreef: Ik heb al gemerkt dat er veel hotels naar de 100 dollar per nacht gaan en dat zal via het reisbureau goedkoper kunnen
Soms wel, maar hou er rekening mee dat de hotels die je via een reisbureau vindt vaak meer op prijs dan op gustige ligging zijn geselecteerd. En de prijzen lijken misschien aantrekkelijker als ze in euro's zijn!
brekson schreef: vraag aan jou : je motelkeuze ?? hoe komt het dat je hier voor kiest om motel 6 en zo te nemen ? daar betaal je toch ook al gauw 100 dollar voor hé?
Het lijkt mij een uitdaging om een Motel6 voor 100 dollar te vinden! 50 Dollar komt meer in de richting, hoewel het in toeristische gebieden hoger kan zijn.

Marianne
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Mandy_Deurne schreef: Hierbij mijn eerste vraag:
Ik heb 3 weken vrij en we wilden graag van 29/06 tot 20/07 gaan, dit betekend dat we zaterdag aankomen en ik maandag weer moet beginnen, hoe is dit te doen met een jetlag??? (vrij intensieve baan, verpleegster ziekenhuis), en kan ik dan beter maandag in de avond werken of juist in de ochtend naar jullie idee??

vraag 2:
Zoals we het nu hebben gepland rijden we highway 1 vanuit LA naar SF, heeft dit hetzelfde effect of is het andersom veel indrukwekkender??
Beetje late antwoorden, maar je bent nog niet weg ;-)

Wat betreft je jetlag kan ik uit ervaring zeggen dat het handiger is om zo snel mogelijk in je 'normale' ritme moet zien te komen, dus gewoon gaan werken. Meestal kom je rond het middaguur weer thuis van vakantie, ga dan 3 uurtjes slapen en kom er zo effe voor het avondeten weer uit, en als je daarna 's avonds op je gewone tijd naar bed gaat, ben je op je eerste werkdag wat vroeger wakker, en moet het verder wel lukken. Ik ben zelf ook weleens nog een paar dagen vrij geweest, en dan ga je steeds later naar bed, en kom je er nog later uit, met de uiteindelijke hamer op je kop als je er echt vroeg uit moet.

Je tweede vraag; de meeste reisgidsen raden van Noord naar Zuid aan, maar het enige voordeel dat ik kan ontdekken is dat je dan met je auto aan de zeekant rijdt, en je dus een iets beter zicht hebt op de natuur om je heen, maar echt veel maakt dat volgens mij niet uit. Je reisschema ziet er prima uit zo.

groeten,
Angie
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer