Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Indeling in en rond Great Smokey Mountains
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Indeling in en rond Great Smokey Mountains
Druk bezig met mijn roadbook stuit ik op de volgende 2 vragen waarbij ik graag gebruik maak van jullie kennis/ervaring/advies:
- De dag dat we van Gatlinburg naar Atlanta rijden beginnen we de dag heel vroeg door eerst te gaan fietsen in Cades Cove. Hoe adviseren jullie om vervolgens naar Atlanta te rijden? (via Chattanooga of via Tallulah Gorge State Park of.......)
- De dag ervoor: op onze volle dag in Gatlinburg denk ik 's morgens eerst te gaan raften op de Pigeon River. Wat zijn de mooiste dingen om dan nog in de middag te doen? Clingmans dome? Newfound Gap Rd? Roaring Fork? Grotto Falls? En wat is te combineren/ te realiseren op 1 dag? Watervallen zijn niet zo favoriet bij mijn gezinsleden, of het moet echt iets heel bijzonders zijn. Een avontuurlijke wandeling van een uurtje nog op de middag zou wel leuk zijn. Zeker in beren gebied.
gr Monique
- De dag dat we van Gatlinburg naar Atlanta rijden beginnen we de dag heel vroeg door eerst te gaan fietsen in Cades Cove. Hoe adviseren jullie om vervolgens naar Atlanta te rijden? (via Chattanooga of via Tallulah Gorge State Park of.......)
- De dag ervoor: op onze volle dag in Gatlinburg denk ik 's morgens eerst te gaan raften op de Pigeon River. Wat zijn de mooiste dingen om dan nog in de middag te doen? Clingmans dome? Newfound Gap Rd? Roaring Fork? Grotto Falls? En wat is te combineren/ te realiseren op 1 dag? Watervallen zijn niet zo favoriet bij mijn gezinsleden, of het moet echt iets heel bijzonders zijn. Een avontuurlijke wandeling van een uurtje nog op de middag zou wel leuk zijn. Zeker in beren gebied.
gr Monique
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Indeling in en rond Great Smokey Mountains
Als je wil gaan fietsen in Cades Cove en dan nog naar Atlanta rijden, het lijkt me veel voor 1 dag.
Je hebt al het wildlife om te zien, de gebouwen die er nog staan...
Clingmans dome is een steile weg naar boven met een uitkijktoren. Je stopt op de parkeerplaats en wandelt een dikke 800 m steil naar boven, ongeveer een klein uurtje nodig
Roaring Fork Rd is wel leuk om te doen; de weg is niet zo lang en je kan op verschillende plaatsen stoppen
Grotto Falls trail is een "moderate" wandeling, je bent er toch zeker 2u mee bezig
In 2015 hebben wij de meeste beren gezien in de Cades Cove area, Laurel en Rainbow Falls
Je hebt al het wildlife om te zien, de gebouwen die er nog staan...
Clingmans dome is een steile weg naar boven met een uitkijktoren. Je stopt op de parkeerplaats en wandelt een dikke 800 m steil naar boven, ongeveer een klein uurtje nodig
Roaring Fork Rd is wel leuk om te doen; de weg is niet zo lang en je kan op verschillende plaatsen stoppen
Grotto Falls trail is een "moderate" wandeling, je bent er toch zeker 2u mee bezig
In 2015 hebben wij de meeste beren gezien in de Cades Cove area, Laurel en Rainbow Falls
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie!
De reden dat ik graag in Cades Cove ga fietsen op de dag dat we naar Atlanta rijden is omdat dat op een woensdag is en er daardoor tot 10 uur geen auto's in mogen. We willen dan ook van 7 tot 10 uur gaan fietsen (ik had uit reisverslagen begrepen dat 3 uur ruim voldoende is voor het rondje fietsen en wat dingen bekijken) en dan dus rond 10 uur al doorrijden naar Atlanta.
Zou dit niet haalbaar zijn?
Misschien dat we dan vervolgens maar niet via Tallulah Gorge state park moeten gaan, maar de kortste/snelste weg naar Atlanta moeten nemen dan.
Verder blijf ik het indelen van de volle dag lastig vinden.....
De reden dat ik graag in Cades Cove ga fietsen op de dag dat we naar Atlanta rijden is omdat dat op een woensdag is en er daardoor tot 10 uur geen auto's in mogen. We willen dan ook van 7 tot 10 uur gaan fietsen (ik had uit reisverslagen begrepen dat 3 uur ruim voldoende is voor het rondje fietsen en wat dingen bekijken) en dan dus rond 10 uur al doorrijden naar Atlanta.
Zou dit niet haalbaar zijn?
Misschien dat we dan vervolgens maar niet via Tallulah Gorge state park moeten gaan, maar de kortste/snelste weg naar Atlanta moeten nemen dan.
Verder blijf ik het indelen van de volle dag lastig vinden.....
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je Cades Cove doet van 7u tot 10, kan je idd makkelijk naar Atlanta, t hangt ervan af of je daar op een bepaald uur moet zijn
Newfound Gap Rd kan je afrijden, maar op de duur zie je dezelfde "views".
Vanuit Gatlinburg kan je perfect de Roaring Fork Motor Trail rijden, Laurel Falls doen en daarna naar Clingmans Dome rijden met een zeer mooi en weids uitzicht.
Newfound Gap Rd kan je afrijden, maar op de duur zie je dezelfde "views".
Vanuit Gatlinburg kan je perfect de Roaring Fork Motor Trail rijden, Laurel Falls doen en daarna naar Clingmans Dome rijden met een zeer mooi en weids uitzicht.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee hoor, we hoeven niet voor een bepaalde tijd in Atlanta te zijn. De dingen die we daar willen doen, doen we de volgende dag.
We hebben er 2 overnachtingen.
Of we de volle dag in GSMNP 's morgens vroeg eerst gaan raften houd ik nog maar even als optie. Moet wel van te voren gereserveerd worden las ik, dus op het laatst beslissen is helaas geen optie.
We hebben er 2 overnachtingen.
Of we de volle dag in GSMNP 's morgens vroeg eerst gaan raften houd ik nog maar even als optie. Moet wel van te voren gereserveerd worden las ik, dus op het laatst beslissen is helaas geen optie.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat ook een aanrader in de buurt is ,is de Tail of the dragon rijden ( route 129) . Een route van 11 mijl lang met 318 bochten in de buurt van Tapoco en de Fontana Dam die erg bekend is onder de motorrijders en eigenaren van sportauto's. Je kan het vinden op Google maps door Tail of the dragon in te tikken en op de website staat er veel info over. http://tailofthedragon.com/
Wij zijn in 2012 in Gatlinburg geweest en hebben daar 4 overnachtingen gemaakt. Er is daar zoveel te doen ! Dukes of Hazzard museum is leuk of de Moonshine-winkel/museum. 's Avonds vaak leuke live muziek en het stadje bruist van de activiteiten. Echt een aanrader !
groet,
Lysbeth
groet,
Lysbeth
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij gaan eind april, begin mei ook naar Gatlinburg voor 3 nachten. Wij komen van Macon en rijden dan naar Tallullah State park. Vanaf Gatlinburg rijden we een stukje Blue Ridge parkway naar Asheville. Ik weet niet wanneer jullie gaan, anders kun je in ons reisverslag onze bevindingen in Gatlinburg en Tallulah State park lezen. Misschien kunnen jullie dan besluiten welke richting jullie uitgaan. Ons lijk TSP in elk geval erg mooi.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij gaan in juli, dus leuk dat we jullie eerst nog kunnen volgen
Ik had inmiddels Tallullah State Park opgenomen als stop/wandeling op weg van Gatlinburg naar Atlanta.
We willen daar een wandeling doen van 3 miles waarbij je met een brug de canyon oversteekt. Lijkt me erg mooi!

Ik had inmiddels Tallullah State Park opgenomen als stop/wandeling op weg van Gatlinburg naar Atlanta.
We willen daar een wandeling doen van 3 miles waarbij je met een brug de canyon oversteekt. Lijkt me erg mooi!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2390 Weergaves
-
Laatste bericht door schre062
-
- 5 Reacties