Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Investeren in real estate/sparen voor pensioen in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

rperre schreef:@Wiepster
Wij hebben van het weekend zo'n huis bekeken, 3400 sq ft voor 499.000, met HOA van 284 elke maand. Als nieuwe bewoner betaal je bijna 10% taxes over de appraisal en dan nog de verzekering...durf ik niet eens aan te denken...
Waar komt die 10% vandaan???
Dat is de % wat makelaars ons aanraden rekening mee te houden. Standaard is ongeveer 6% en dan nog een home-owners reductie van 25.000, het hangt echter ook nog helemaal af van de lokatie.
Voordeel wel is dat Florida geen State-Taxes kent, alleen Federal. Scholen ed. worden dan ook betaald dmv. property-taxes.Veel gepensioneerden klagen hier over, hebben geen schoolgaande kinderen meer....maar betalen wel mee en ook zijn taxes hoger als er scholen op redelijke afstand zijn. Heel ingewikkeld allemaal.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Veel gepensioneerden klagen hier over, hebben geen schoolgaande kinderen meer....maar betalen wel mee
Hoe denken die bejaarden dan dan alle voorzieningen betaald moeten worden. Door de groep die werkt en kinderen zijn de werkers van morgen. Laat maar lekker meebetalen hoor
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het is niet alleen de markt die instort, na Wilma in 2005 zijn de verzekeringspremies in sommige gevallen verdubbeld tot wel 400%.
Velen verkopen nu dus, konden amper mortgage betalen en gaan nu stuk op verzekeringspremies
Dat die premies omhoog zijn gegaan is logisch.
Dat mensen huizen kopen die ze zich eigenlijk niet kunnen veroorloven?
Dat is gewoon dom. Dat gebeurd niet alleen in florida maar overal.

Dat die premies naar beneden zullen gaan na beloftes van de niuwe govenor geloof ik niet.
Het is dat Florida dit jaar weinig last heeft gehad van huricanes. Anders waren de premies nog hoger.

Ik denk ook dat er een domino effect plaatsvindt. Mensen kunnen mede door de hoge premies hunnen huizen niet meer betalen.
Andere mensen kunnen dit ook niet met als gevolg dat de huizenprijzen gaan dalen. Gevolg daarvan is dan mensen er meer op schuldig zijn dan het waard is, waarna men de huizen terug geeft aan de bank en voila 7000 foreclosures in de regio
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

wiepster schreef:
rperre schreef:@Wiepster Waar komt die 10% vandaan???
Dat is de % wat makelaars ons aanraden rekening mee te houden. Standaard is ongeveer 6% en dan nog een home-owners reductie van 25.000, het hangt echter ook nog helemaal af van de lokatie.
Voordeel wel is dat Florida geen State-Taxes kent, alleen Federal. Scholen ed. worden dan ook betaald dmv. property-taxes.Veel gepensioneerden klagen hier over, hebben geen schoolgaande kinderen meer....maar betalen wel mee en ook zijn taxes hoger als er scholen op redelijke afstand zijn. Heel ingewikkeld allemaal.
Wiepster, je moet je echt goed laten inlichten, want als dit de property-taxes zijn, is dat echt geen 10%, ze praten daar in millage (duizendsten percenten) en dan als het jouw huis is (claim Homestead) hoef je deze taxes niet te betalen over de eerste $25,000 van de appraisal. Even op het internet gezocht wat de taxes zijn in melbourne and het lijkt op zo'n 14-19 mill. 14-19 mill van 474k (499k-25k) is 6,600-9,000. Daarboven komt de verzekering nog en dan de hypotheek natuurlijk.
Deze taxes zijn dus zo'n 1.4%-1.9% en geen 6%-10%.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

ned in MO schreef:
Veel gepensioneerden klagen hier over, hebben geen schoolgaande kinderen meer....maar betalen wel mee
Hoe denken die bejaarden dan dan alle voorzieningen betaald moeten worden. Door de groep die werkt en kinderen zijn de werkers van morgen. Laat maar lekker meebetalen hoor
Zo zijn er ook wel heren te vinden die vinden dat er geen belastinggeld moet worden gestoken in damestoiletten. Daar maken zij immers nooit gebruik van. Helaas voor hen werkt het niet zo bij belastingheffing.

Het probleem met sommige gepensioneerden is dat hun inkomen nauwelijks meer stijgt, en zelfs geen gelijke tred houdt met de inflatie. Tegelijkertijd stijgen de onroerend goedbelastingen, waaruit ondermeer het openbare onderwijs wordt gefinancierd, in sommige gemeenten nogal fors, b.v. 20% in vier jaar tijd. In de staat waarin ik woon is dat voor ouderen soms een reden om de staat te verlaten. Ik kan me wel voorstellen dat zulke gepensioneerden steen en been klagen, maar het probleem ligt natuurlijk meestal bij de gemeentelijke politiek. Omdat zo'n 40 tot 45% van de kiezers uit ouderen bestaat, hebben de gepensioneerden daar een belangrijke invloed op.

Overigens vind ik het privatiseren van bijvoorbeeld het universitaire onderijs een prima idee. Het primaire onderwijs voor leerplichtigen kan nog door de belastingbetaler worden bekostigd, maar de rest zou veelal beter aan de markt kunnen worden overgelaten.

--john
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

JohnNJ schreef:...inkomen nauwelijks meer stijgt, en zelfs geen gelijke tred houdt met de inflatie.
HaHa, daar hoef je niet bejaard voor te zijn... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

rperre schreef:
wiepster schreef: Dat is de % wat makelaars ons aanraden rekening mee te houden. Standaard is ongeveer 6% en dan nog een home-owners reductie van 25.000, het hangt echter ook nog helemaal af van de lokatie.
Wiepster, je moet je echt goed laten inlichten, want als dit de property-taxes zijn, is dat echt geen 10%, ze praten daar in millage (duizendsten percenten) en dan als het jouw huis is (claim Homestead) hoef je deze taxes niet te betalen over de eerste $25,000 van de appraisal. Even op het internet gezocht wat de taxes zijn in melbourne and het lijkt op zo'n 14-19 mill. 14-19 mill van 474k (499k-25k) is 6,600-9,000. Daarboven komt de verzekering nog en dan de hypotheek natuurlijk.
Deze taxes zijn dus zo'n 1.4%-1.9% en geen 6%-10%.

Richard
Waarschijnlijk ben ik de mist in gegaan en komt er totaal een bedrag van ca.10% aan extra kosten bij.
Ik vind het nog steeds erg veel.....

Ik ben mijzelf er nu flink aan in het verdiepen en het schijnt zo te zijn, dat als je veteran met honorable discharge en min. 30% service-related disability bent, je ook voor prop.taxes een korting krijgt....manlief voldoet aan deze eisen.
Een VA hypotheek scheelt ook al in kosten en zo zijn er nog veel meer voordelen.
Alleen alles wat er extra bij komt, valt zo tegen....
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wiepster volgens mij praat je over de "sluitings kosten"
Deze zijn 1-malig en vaak kunnen die in de hypotheek meegenomen worden. Ook die zouden geen 10% moeten zijn, maar ik ken die regio niet zo goed.

Sluitingskosten hier zijn normaal voor een huis met een 'normaal' perceel:
Appraisal (hier zo'n $400 max)
Survey (hier zo'n $350 max)
Advocaat ($ ook zo'n $400 max)
wat registratie kosten (filen bij het courthouse) (dit zijn tientallen dollars)
Eventuele punten voor de hypotheek (maar je kunt ze vinden, zonder punten) (1 punt is 1%, maar word meestal in de hypotheek opgenomen)

Ook kun je gewoon naar een bank gaan, en de maandelijkse lasten uit laten rekenen, zij zorgen voor de verzekering en taxes en je betaald gewoon een maandelijks bedrag (alleen verzekering en tax kan omhoog gaan over de jaren). Zij zorgen dan voor alle betalingen van verzekering en belasting, je hebt er geen omkijken naar.

Die kortingen die je man kan krijgen, kunnen echt goed oplopen, een VA lening aanvragen kost echter wel wat tijd en moeite.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een Va lening hoeft niet altijd de beste lening te zijn
Als je goed credit en/of geld op de vank hebt kan je beter gewoon voor een lening gegaan.

Een Va loan was ontwikkelt voor mensen die het lande gediend en hadden en via de conventionele weg niet in aanmerking kwamen voor een lening.
Het probleem is dat veel veteranen zwaar in de schulden zitten
Onze soldaten worden niet echt goed opgevangen als ze weer terugkomen. Maar goed het volk heeft toen voor Bush gestemd
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

ned in MO schreef:Een Va lening hoeft niet altijd de beste lening te zijn
Als je goed credit en/of geld op de vank hebt kan je beter gewoon voor een lening gegaan.

Een Va loan was ontwikkelt voor mensen die het lande gediend en hadden en via de conventionele weg niet in aanmerking kwamen voor een lening.
Onze soldaten worden niet echt goed opgevangen als ze weer terugkomen. Maar goed het volk heeft toen voor Bush gestemd
En dat geld ook voor de Golf-oorlog veteranen destijds en vele anderen die vanuit militairy weer in het burgerleven komen...hoe dat komt is een ander topic ....samen met een vervelende scheiding een aantal jaar geleden heeft mijn man niet zo'n beste credit-score.
Daar zit voor ons het hele probleem...ga geen huis kopen met een rate van 9 tot 11 %....
Het beste is nog even te wachten, dan heb ik ook een betere credit opgebouwd en hopefully dan aangenomen als vaste kracht...

Hier valt of staat het met je credit-score, zelfs voor een baan super belangrijk....
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

ned in MO schreef:Een Va lening hoeft niet altijd de beste lening te zijn

Het enige voordeel van een Va loan is dat je geen down payment nodig hebt.
Ja ,veel veteranen zitten zwaar in de schulden omdat ze minder koopkrachtig zijn.

Ja en ze worden echt niet goed opgevangen maar dat is niet de schuld van Bush.
Dat begon in de Vietnam War en het soldij was nog veel lager.
Trust me, I have been there.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

wiepster schreef:Hier valt of staat het met je credit-score, zelfs voor een baan super belangrijk....
Dat is niet altijd uitsluitend omdat men graag wil weten of je soms een chronische wanbetaler bent. Een aantal van die bureus verzamelt tevens court records. Veroordelingen komen zo soms ook aan het licht.

--john
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Marcus, ik bedoelde de Irak veteranen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ned in MO schreef:Marcus, ik bedoelde de Irak veteranen
Jij schreef:
Maar goed het volk heeft toen voor Bush gestemd
Een heel aantal van ons is absoluut geen Bush fan, maar niet alles kan hem als enige in de schoenen geschoven worden. Veteranen worden al van oudsher niet goed opgevangen, zoals Marcus schreef inclusief de Vietnam Veteranen. Schrijnend, maar niets nieuws, helaas.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Das waar maar de oude veteranen hebben al weer een tijd lang in het land gewoond en mogelijkheden gehad(als ze niet gehandicapt waren )om weer een bestaan op te bouwen.

De soldaten die nu terugkomen uit Irak zitten vooral met de gebakken peren. De meesten waren al niet financiell slim en zitten nu helemaal omhoog.
Ik ken een uitzondering. Tijdens zijn verblijf heeft ie alles opgespaard en daar een huisje voor gekocht voor de verhuur(cash).
Maar goed, hij had geen vrouw en kinderen en studeert voor minister (dat is in religie voor de nederlanders onderons en niet voor buitenlandse zaken)
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Veterans account for 23% of all homeless people in America.
Daar zijn ongeveer 400000 veterans homeless at a gegeven tijd during het jaar.
47 % served during the Vietnam era.
45% suffer from mental illnes and half have substance abuse problems.
The US never took care of this problem.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ik heb wel het idee dat REI nogal lichtjes wordt opgevat, al vind ik het wel interessant.. Zoals overal geldt" Buyer Beware" maar ik vind de huizenmarkt toch iets moeilijker te behapstukken dan aandelen/opties/beleggingsfondsen.

Het lijkt me dat je nogal wat kennis in huis moet hebben om te beoordelen of een huis al of niet waard is voor wat het geadverteerd is. Ik kan als leek echt niet zo gauw zien of bv. de fundering/electriek toe is aan vernieuwing en hoeveel zo iets zou gaan kosten moest het vervangen worden. Op realestate auctions vind je genoeg professionals die veel beter beslagen ten ijs komen dan ik.
Maar interessante draad.
Was that for us?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kennis kan je op doen en een ervaren realtor is heel belangrijk, want het geld verdienen doe je op het moment dat je koopt
Het beste advies dat ik kan geven is om je eerst te gaan orienteren.
Kijk wat dingen kosten, wat kan ik zelf en wat moet/wil ik laten doen.
Voor je eerste huisje, begin met een niet al te groot, niet al te oude huis en check of het huis level op z'n fundering staat. Laat een home inspection doen. Ja dit kan ook oop foreclosures.

Op deze manier hou je het financieel in de hand en kom je niet voor rare verrassingen te staan.
Koop alleen als je echt een goed gevoel hebt dat je er wat aan verdient
Mijn eerste investment property duurde een jaar tot ik er een gevonden had. Aanschafprijs was rond de $40k. De vaste lasten waren rond de $300 per maand en dus makkelijk op te brengen. Ik verdiende er heel goed aan en had toen de smaak te pakken, maar ik laat de echte "challenging" properties met rust
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb hier vlakbij Dothan 42 single family homes te koop voor $50k per stuk. Brengen ongeveer $410/maand binnen. belastingen en verzekering per jaar ongeveer $600. Interesse iemand??? 8)

Dit is serieus iets dat beschikbaar is en ik ben met iemand aan het onderhandelen om deze te 'flippen'. Ik heb al een prijs afgesproken met de echte eigenaar en al kan ik "maar $250/huis meer krijgen, da's toch mooi $10.500 om weer in iets anders te steken.

Als ik het kon, had ik ze gekocht en dan 1 voor 1 met owner's financing weer doorverkocht aan families. Deze huizen zijn zo'n $60-65k waard op de open markt.

Richard
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

verkoop jij ze voor iemand?

Ik ben even gaan rekenen 20% down
P&I 280.00
vacancy + repairs 60/mo
tax + ins 50/mo

kosten per maand 390
Inkomen 410
inkomen per jaar per woning 240 dollar
taxvoordeel 400 dollar
totaal 640/jaar
investering 10000 = 6,4% return op je investering

Vind ik een beetje mager vooral om dat je zegt dat je ze zou moeten flippen. Wat is de conditie van de huizen?

Als je excellent credit hebt kan je veel van banken gedaan krijgen

Ik heb properties gekocht met no money down.

Ik vond properties 67% of fure appraised value. Ze moesten opgeknapt worden en ik heb er brief bijgedaan voor de appraiser met de improvements.
Ik heb een tijdelijke interest only loan opgenomen, property opgeknapt en daarna geherfinancierd. Hier door had ik reeds minimaal 20% equity ingebouwd en had ik geen downpayment nodig.
Ik had dus op papier 20% van de waarde van het huis reeds verdiend en een positive cash flow. Misschien kan je dat proberen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer