Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp met route voor een vriend - Zuid Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hulp met route voor een vriend - Zuid Florida

Bericht door RiverCola »

Ik begin toch erg te twijfelen over Fort Myers en Naples. Als ik een beetje doorzoek op het web lees ik dat de stadjes erg saai zijn en dat er vooral voor jongere mensen erg weinig te beleven is. Aangezien mijn vriend niet voor de stranden komt, vraag ik me af of hij hier wel moet zijn.

Op zich zijn de afstanden klein en kan hij Fort Myers makkelijk skippen en gelijk doorrijden naar Naples. De 'rustdag' die ik daar gepland had kan hij ook overslaan. Dan heeft hij twee extra dagen in de route: 1 voor Miami of Key West en 1 extra dag aan de oostkust in het begin van de reis. Ik lees hier en daar dat de stadjes aan de oostkust, net ten noorden van Miami, veel levendiger zijn en leuker voor jonge mensen.

Ervaringen?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zou de trip naar West Palm Beach/ Delray overslaan. Imo niet echt bijzonder. En nee, imo zijn de stadjes aan de oostkust niet leuker. Er zitten misschien wel meer (zatte) jongeren, hij zit in de Springbreak.
Je skipt in dit deel ook het gedeelte van de Everglades bij Homestead, is dat bewust ?
De Anhinga trail en anderen zijn écht de moeite waard. Wij hebben zelf de airboattour vanuit Naples gedaan en ook weer terug naar Naples. Dan zou je wat tijd besparen op de dag naar Key Largo/ Islamorada.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Maar als de stadjes aan de oostkust ook al niet leuk zijn, wat is er dan eigenlijk wel leuk in het zuiden van Florida, behalve Miami, The Keys en de Everglades??? (Misschien is dit de reden dat ik al nooit aangetrokken was tot een reis door Florida).

Iemand anders nog een mening over Naples en Fort Myers in vergelijking met de plaatsjes aan de oostkust?

Ik skip inderdaad bewust het gedeelte van de Everglades bij Homestead (Shark Valley heet dat toch?). Als hij al een airboat trip gaat maken bij Everglades en vervolgens de loop road rijdt, heeft hij een mooie indruk kunnen krijgen van het park. Volgens mij zijn er tijdens die Loop road ook meer dan genoeg mogelijkheden om even te stoppen, een stukje te lopen en dieren te spotten.
Bij Homestead zou hij een tramrit kunnen maken, maar die rit duurt zeker 1,5 a 2 uur en ik heb de foto's bekeken maar was niet onder de indruk. Daarnaast zijn er een aantal leuke wandelingen en fietstochten te maken, maar dat waren allemaal vrij lange rondjes (fietsrondje van ongeveer 3 uur). Daar houdt hij niet van. Ik heb het met hem overlegd en met bovenstaande is hij tevreden. Hij heeft niet de behoefte het park van binnen en buiten te zien en beleven. Op deze manier is hij nagenoeg een volle dag in de Everglades.

Wat betreft die airboat tour vanuit Naples: Hoe gaat dat? Stap je daar dan al op een boot of wordt je naar een opstappunt gebracht? Weet je nog bij wie je die tour boekte?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik geloof dat je me niet goed begrijpt. Ik bedoel te zeggen dat ik persoonlijk de stadjes aan deOostkust niet leuker vind dan aan de Westkust. Ik heb nergens gezegd dat ik het niet leuk vind in Zuid-Florida :?: Wij gaan er al voor de 5e keer heen dit jaar dus dan zal het wel meevallen met het niet leuk zijn. :wink:

Verder is de tramtour in Shark Valley. Dit ligt langs de 41, de Tamiami trail.
Dat is dus wat anders dan het gedeelte achter Homestead waar nog veel mooie wandelingen zijn, waaronder de Anhinga trail.
Misschien moet je hier even op de kaart van de Everglades kijken.
Ik bedoel dus de entrance bij Homestead bij het Ernest Coe Visitor Center.
http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/u ... 10-1-2.pdf

Vwb de airboattour, wij hadden deze gereserveerd bij Everglades City Airboattours in Everglades City. Kleine boten en iedereen krijgt een koptelefoon met microfoon, zodat er tijdens de rit voldoende gelegenheid is tot het stellen van vragen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

RiverCola schreef:wat is er dan eigenlijk wel leuk in het zuiden van Florida, behalve Miami, The Keys en de Everglades??? (Misschien is dit de reden dat ik al nooit aangetrokken was tot een reis door Florida).
Tja, ik begrijp nog steeds niet waarom Florida zo populair is. Vond het geen prettige plek om te wonen. Duur, onvriendelijk, en saai. Tuurlijk is er zat te doen, maar ik zou liever ergens anders heen gaan.

Maar goed, je vriend wil naar Florida en er staan hier heel goede tips.

En ik denk dat Naples toch de moeite waard is. Ik vond de stranden aan de Miami kant erg tegenvallen, de Gulf is mooier.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@LittlePhoenix: Mij heeft het inderdaad ook nog nooit getrokken. Ik zou Miami en Key West best weleens willen zien, maar de rest.... Wij zijn er tijdens onze vorige reis wel begonnen (fly+drive Orlando geboekt). Het hele vliegtuig zat vol met mensen die naar Disney gingen enzo, maar wij hebben het enkel gebruikt als startpunt voor een reis naar Savannah, Charleston en New Orleans. Géwéldig! Zoveel cultuur, historie, bijzondere architectuur. Daar kan Florida volgens mij niet aan tippen. Maar goed, mijn vriend wil erheen, dus probeer ik hem te helpen met het samenstellen van een reis die bij hem past.

Ik krijg zo langzamerhand het beeld dat de meeste stadjes in Florida vooral gericht zijn op mensen die op het strand willen liggen, zo nu en dan een balletje willen slaan op de golf course en 's avonds een hapje gaan eten bij de Cheescake Factory :lol:

Anyway, ik denk dat hij die dag Fort Myers maar in moet ruilen voor een volle dag Miami in het begin van zijn reis. Hij zou dan aan het einde van de dag, of de volgende ochtend, door kunnen rijden richting Fort Lauderdale. Daar zijn een aantal leuke musea, een gezellige winkelstraat met veel restaurants en mooie stranden voor een leuke wandeling en een drankje op een terrasje. Delray Beach wat beter bekeken, maar dat lijkt toch niet zoveel te zijn. Nu nog heel even een beetje inlezen in West palm Beach.

Naples houden we er denk ik gewoon in, omdat het een handige stop is voordat hij naar de Everglades gaat, en volgens mij heeft het best een aardige downtown. De rest van de route is volgens mij leuk en prima, met wat leuke stateparks erin, een mooie route over de Keys voor de kust van Sarasota, bezoek aan Sanibel.

@Vito: Ik schreef niet dat jíj zei dat het allemaal niet leuk is. Dat was de conclusie die ik zelf trok. Ik ga nog even duiken in het Everglades-deel direct bij Homestead en de Anhinga trail, waarover je schrijft! Als hij dat niet meer zou willen bezoeken op diezelfde dag, kan hij er altijd nog naartoe wanneer hij terugkomt van de Keys.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Samen de route even ge-finetuned. Fort Myers is eruit en vervangen door een volle dag Miami aan het begin van zijn reis. Daarna hebben we gekozen voor West Palm Beach. Heb me erin verdiept en er is een enorm levendige downtown area met veel shopping, leuke restaurants, pleintjes, een prima strand voor een leuke wandeling en een goed museum. En er zitten een paar leuke Airbnb's vlakbij downtown. Prima stadje voor een leuke dag.

De extra dag Naples hebben we vervangen door een dag snorkelen vanaf Islamorada. Dat wilde hij graag doen en de trips die je vanaf daar kunt boeken zijn hartstikke betaalbaar (rond de $35 voor een trip van 2,5 uur). Om de kosten te drukken zou hij eventueel nog kunnen kiezen voor een overnachting in Homestead ipv gelijk naar Islamorada te rijden. Dat moeten we nog even uitzoeken.

Nu kan hij zich gaan storten op het maken van reserveringen (blijkbaar echt nodig, want hoogseizoen, veel al uitverkocht en de prijzen zijn hoog :shock: ) en zich een beetje verdiepen in wat te doen in Miami en zo.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

West Palm Beach leuk? Persoonlijk vind ik dat zonde van zijn dag. Stadje voor de upper few. Dan zou ik echt eerder in Fort Myers gaan zitten, daar heb je ook nog het Edison museum. Maar goed, ieder het zijne.

En idd is hij laat met reserveren. Wij hebben alles voor maart al in augustus vastgelegd. De 'goedkope' overnachtingen zijn nu allemaal volgeboekt.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

WPB voor de upper few? Ach, dat is Manhattan ook en er zijn toch een hoop toeristen die zich daar elke dag vermaken.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Voor toekomstige lezers post ik hier nog even de definitieve route. We hebben vanmiddag samen de meeste accommodaties geboekt en door slim te zoeken hebben we de gemiddelde prijs van overnachtingen tot zover best laag weten te houden. Alleen Key West stuwt dat bedrag flink omhoog met een prijs van ruim €560 voor 2 overnachtingen ( :shock: ).

Dag 1: aankomst Miami (Airport hotel wordt gecancelled, in plaats daarvan een Airbnb vlakbij de luchthaven voor €100)

Dag 2: Miami - in de loop vd dag naar West Palm Beach (1,5 uur rijden - 2 overnachtingen WPB via Airbnb voor totaal €165)

Dag 3: West Palm Beach (evt bezoek aan Mc Carthy Wildlife Sanctuary, museum, strand)

Dag 4: West Palm Beach - Sarasota (3,5 uur rijden - overnachting nog niet geboekt) via Myakka River SP) en in de middag loop rijden via Anna Maria Isl, Longboat Key, terug naar Sarasota.

Dag 5: Sarasota - Sanibel Island - Naples (+/- 3,5 uur rijden totaal - Overnachting Red Roof Inn & Suites €121) bezoek aan J.N. "Ding" Darling National Wildlife Refuge op Sanibel.

Dag 6: Napels - Everglades - Homestead (+/4 uur rijden - overnachting Airbnb €70)

Dag 7: Homestead - Key Largo/Islamorada (+/1 uur rijden - overnachting nog niet geboekt) Snorkeltrip in de ochtend, daarna genieten van omgeving hier, misschien naar Morada Bay Beach Café?

Dag 8: Islamorada/Key Largo - Key West (1,5 uur rijden - overnachtingen Marreros Guesthouse, 2 nachten €560 incl parking)

Dag 9: Key West

Dag 10: Key West - Miami (+/- 3,5 uur rijden, overnachtingen in S Beach nog te boeken via Airbnb, kosten vermoedelijk rond de €200/€300 voor 2 nachten)

Dag 11: Miami

Dag 12: terugreis vanaf Miami einde vd middag

Vanaf Naples zal hij, op dag 6, naar Everglades City rijden voor een airboat tour, dan de loop road rijden in de omgeving van Shark Valley en als hij nog tijd en zin heeft bij Homestead de Anhinga trail lopen. Voor het gemak slaapt hij die nacht dan ook in Homestead. Dit scheelt ook een pak geld tov een overnachting op Key Largo/Islamorada.

Iemand nog tips mbt Miami? En welke wijken zijn, buiten Miami South Beach, bijvoorbeeld leuk om te bezoeken?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Geen idee of die vriend van je Alligators wil zien, maar wijs hem dan even op de "Deep Hole" in het Myakka River Stae Park. Daar kan/mag je niet zo naar toe wandelen, maar heb je een permit voor nodig. Verkrijgbaar bij de ingang van het park. Je moet er vroeg bij zijn, er worden er maar 30 per dag uitgegeven. Wij hoorden dit achteraf en hadden dit graag gezien.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie