Wij (ik en mijn vriendin) zitten er over te denken om komende juni opnieuw naar de USA te gaan. Afgelopen jaar zijn we voor het eerst naar de USA geweest (stedentrip naar New York), dit is erg goed bevallen en daarom willen we graag ook eens de andere kant van Amerika zien.
Daarom willen we nu een rondje zuid-west gaan doen. Ik zit al tijden dit forum af te speuren naar routes, informatie etc. etc. maar ik kom niet echt op een "eigen" route, daarom dacht ik, waarom niet gewoon de reis uit het voorbeeld, ik lees er goede reacties over en zeker voor een eerste keer lijkt ons dit een hartstikke mooie ronde. Ook heb ik naar de routes van de reisorganisaties gekeken maar over het algemeen lees ik op dit forum dat dit best gehaaste routes zijn en dat is nu net iets wat we niet willen.
Bij het voorbeeld staat dat je er minimaal 21 dagen voor moet uitrekken maar het liefst meer, dat kan en ik denk zelf daarom aan een dag of 23/24.
Nu willen we graag gaan starten in SF (vanaf dag 6), wat is dan de beste volgorde om te gaan rijden, eerst richting LA of eerst richting Yosemite en dan de richting vervolgen richting LV en uiteindelijk Los Angels en via de kust terug naar SF? Of is het beter dit rondje andersom te doen?
Uiteindelijk willen we dan SF nog een paar dagen op het eind hebben (hoeveel dagen?) Na jullie tips zal ik de route opnieuw uitschrijven.
Verder is dit rondje zoals hieronder gebaseerd op 21 dagen, wij hebben iets meer dagen dus waar kan ik het beste de dagen toevoegen? Of iets toevoegen zoals Monument Valley? of Valley of fire? of Antelope Canyon, vooral deze laatste lijkt me erg mooi...of andere suggesties....

Of hebben jullie een tip om juist in deze route iets te schrappen en daar iets voor in de plaats te zetten?
(schema voorbeeldreis)
Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Yosemite NP
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP - Mammoth Lakes*
Dag 9: Mammoth Lakes* - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Page
Dag 16: Page - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Kingman
Dag 18: Kingman - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - vlucht naar huis
Dag 21: Aankomst thuis
Waarom de keuze te starten in SF, het lijkt ons een erg leuke stad, sowieso om te beginnen maar ook om te eindigen om daar nog even een paar dagen van de stad te kunnen genieten. Ik heb ook naar vliegtickets voor Las Vegas gekeken en dan zijn we goedkoper uit....alleen....als ik dan bij huurauto's ga kijken dan zijn de prijzen hoger dan in SF (of ligt aan mijn zoekwerk?) ook de keuze lijkt iets beperkter te zijn en wat verzekeringen en extra kosten (zoals extra bestuurder?) betreft lijkt het dat dit in LV er extra bijkomt (en in SF zit het bij de prijs in).
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Martin