Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Inkie: rondje Denver (camper en kinderen van 6 en 9 jaar)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
marrob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Inkie: rondje Denver (camper en kinderen van 6 en 9 jaar)

Bericht door marrob »

Met heel veel plezier heb ik het reisverslag van Inkie over dit rondje Denver gelezen. Diverse campings en plaatsen heb ik genoteerd. In de zomer van 2015 zijn we met onze dochters van 6 en 9 jaar oud naar het zuidwesten geweest. Dit was een groot succes. We zijn nu heel voorzichtig begonnen met de voorbereidingen voor een volgende rondreis in 2017. Het rondje Denver spreekt ons erg aan. Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat enkele forumleden hun ervaringen met ons wil delen.

- Wat waren voor kinderen echte hoogtepunten van dit rondje?
- Wat zou je, achteraf gezien, anders hebben gedaan?
- In het reisverslag viel me op dat de nachttemperatuur een aantal keren fris was. Wij willen grotendeels (net als in het zuidwesten) kamperen. Ik las in hun reisverslagen dat Michelly ook heel veel gekampeerd heeft op deze route. Hoe is de temperatuur in juli/augustus 's nachts in Cody en Yellowstone? Is een tent daar te koud? Wij stonden met de tent in Bryce en we hebben het daar bij 6 graden echt vreselijk koud gehad 's nachts. Is dat vergelijkbaar?
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het kan wel wat frisser zijn maar onze ervaring is dat het prima te doen is. Ik prefereer om te kamperen deze temperaturen boven die bloedhitte in het zuidwesten. Neem iig een dikke pyjama of zoiets mee dan gaat dat zeker lukken. Of een keertje een paar sokken aan doen :D
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Hallo Marrob,

Hoogtepunten voor de kinderen:
* Goud zoeken (daar hebben ze het nu nog heel vaak over)
* Rodeo in Cody
* Raften in Glenwood Springs
* Hotsprings in Glenwood Springs
* Arches (alles! maar vooral de camping)
* De camping bij Hill City

Maar eigenlijk was alles 1 hoogtepunt ;-)

Wat zou je, achteraf gezien, anders hebben gedaan?:
Tja het is altijd keuzes maken maar we hadden graag een dag langer in Grand Teton gebleven. Dat vonden we echt een heel mooi en fijn park (bootje huren) en ook een dag langer in Jackson, echt leuk stadje.

Over de temperatuur:
We hebben het echt een aantal keer (in de camper) koud gehad 's nachts. Vooral in Yellowstone. We spraken daar mensen die kampeerden en met dik joggingpak en kruik in tent lagen en 's morgens al voor 6 uur opbraken omdat ze niet meer in de tent wilden blijven van de kou. Maar wij hebben het denk ik niet getroffen toen met het weer daar.

Als je nog vragen hebt, voel je vrij :thumbup:

Groetjes, Ingrid
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vergis je niet in de (nacht)temperatuur in juli in Yellowstone. Het kan overdag best 25 à 30 graden zijn en 's nachts rond of onder het vriespunt. Dat hoeft overigens geen probleem te zijn om te kamperen. In de tijd dat ik nog kampeerde (>35 jaar geleden :oops: ) had ik een donzen slaapzak plus een molton binnenzak. Warm ---> alleen molton, gewoon --->alleen slaapzak, koud --> molton plus slaapzak.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Zo koud hebben wij het nooit gehad in Yellowstone. Een slaapzak en -matje met een pyjama en evt sokken voldeed wel.
Nou scheelt het wel dat wij goede slaapmatjes hebben, dan trekt de kou lang niet zo snel op.
En anders maar dicht tegen elkaar aan kruipen :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in juli/augustus ook niet echt bang zijn dat het te koud zal zijn. Goede matjes zijn wel belangrijk natuurlijk.
Wij hebben ooit een week in juni in Yellowstone gekampeerd en niet de behoefte gehad om uit te wijken naar een cabin of lodge.

Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag voor de route van Denver naar Yellowstone. Onze kinderen waren toen 9 en 11.

Marianne
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Nog een tipje tussen Moab en Denver: onze kinderen vonden in Glenwood Springs het Cavern pretparkje erg leuk. Daar ga je met skicabines omhoog de berg op. Je kun er mooie grotten bekijken, maar er zijn ook diverse attracties, zoals met een rodelbaan een stuk de berg af. En je hebt een prachtig uitzicht over de vallei van boven. Wel iets heel anders dan alle natuurparken, maar de kinderen vonden het een leuke afwisseling.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen