Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wordpress hulp gevraagd
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wordpress hulp gevraagd
Niet alleen afhankelijk van het thema maar ook of je wordpress.com of wordpress.org gebruikt.
Marianne (die nog steeds een goede plug-in tip kan gebruiken)
Marianne (die nog steeds een goede plug-in tip kan gebruiken)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb dat Widget altijd gebruikt. Is volgens mij altijd beschikbaar op Wordpress.com
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op een eigen installatie (wordpress.org) zou ik gewoon Jetpack gebruiken. Je hebt dan alle Plugins van Wordpress.com.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Martijn, ik ga er naar kijken.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dank je. Ik vind het qua mooiheid eerlijk gezegd wel erg meevallen. Ik wil nog wel eens naar een echt blog als bv die van starsandstripes, maar hoe dat werkt moet ik echt nog een keer uitvogelen. Ik zal dan iig minder langdradig moeten wordenBij de site van Q-Bicc en PSVWally (allebei een mooie site hoor!)zie ik dat jullie de +volg hebben geinstalleerd
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie hier wat je er allemaal mee kan: https://jetpack.me/features/Martin & Marianne schreef:Bedankt Martijn, ik ga er naar kijken.
Marianne
Heb eens gekeken op mijn Wordpress thema. Daar zit een subscribe op via email adres. Wellicht via RSS feed subscriben?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Allemaal bedankt voor de reacties!Tandenfee schreef:Ik heb toendertijd mijn verslagen gewoon op pagina's gezet. Elke dag als ik een nieuw verslag plaatste, heb ik een kort berichtje met een link naar het verslag op de hoofdpagina geplaats zodat mijn volgers daar een emailnotificatie van kregen. Werkte prima...
De paginas met verslagen waren dan mooi en overzichtelijk in het menu terug te vinden en iedereen kreeg op tijd hun emailtje. Bekenden vinden het echt superleuk om je verslagen bij hun ontbijtje te lezen. Ik kreeg zelfs klachten als ik er een keer niet aan toe kwam om het s'avonds te plaatsen, want dan konden hun het s'ochtends in NL nog niet lezen.
Vandaag eindelijk weer eens tijd gevonden om er aan te werken! Ik denk dat ik dezelfde strategie ga gebruiken als Tandenfee heeft gedaan: mijn reisverslag op pagina's typen en dan een link plaatsen in een berichtje zodat volgers een email krijgen. Ik heb hiervoor ook de Widget gevonden, super!!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Paul, toevallig kwam ik op deze pagina terecht en ben eens gaan kijken wat je precies bedoelt.PSVwally schreef:Ik vind eerlijk gezegd juist blogs die alle dagen onder elkaar hebben staan en waar je ellenlange tekstblokken krijg juist niet zo fijn om te lezen. Zo'n blog van kalaman bijvoorbeeld vind ik op de iPad echt een crime, je blijft maar scrollen.
Ik heb eens een extra (link)pagina toegevoegd aan een willekeurige blog (Alaska 2012). Kan je je hier beter in vinden?
Kalaman's Travelblog Juli 2012
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal vanavond eens op de iPad kijken.
Het hoeft van mij niet persé op aparte pagina's te staan, maar dat er idd door 1 druk naar een bepaalde dag gescrold wordt vind ik makkelijker. Nu kan dat niet bij elke wordpress layout volgens mij. Dat je dat overigens tijdens de vakantie niet doet is begrijpelijk.
Het hoeft van mij niet persé op aparte pagina's te staan, maar dat er idd door 1 druk naar een bepaalde dag gescrold wordt vind ik makkelijker. Nu kan dat niet bij elke wordpress layout volgens mij. Dat je dat overigens tijdens de vakantie niet doet is begrijpelijk.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dat kan je toch altijd door op de daglinks te klikken die links op de blog staan?PSVwally schreef:maar dat er idd door 1 druk naar een bepaalde dag gescrold wordt vind ik makkelijker
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik zie niet veel verschil tussen het overzicht en het blogarchief.
Het overzicht is ook niet meer te zien eens je op een volgende pagina zit.
Volgens mij heeft dit te maken met het aantal berichten op een pagina. Zelf heb ik 7 berichten op 1 pagina. Dat is misschien wel veel maar als je sneller vooruit wilt, kan je altijd via het blogarchief doorklikken.
(volledig ter zijde: ik vond het wel leuk om nog eens door een Alaska blog te scrollen
)
Groetjes,
Ingrid
Het overzicht is ook niet meer te zien eens je op een volgende pagina zit.
Volgens mij heeft dit te maken met het aantal berichten op een pagina. Zelf heb ik 7 berichten op 1 pagina. Dat is misschien wel veel maar als je sneller vooruit wilt, kan je altijd via het blogarchief doorklikken.
(volledig ter zijde: ik vond het wel leuk om nog eens door een Alaska blog te scrollen

Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk blader ik altijd door diverse blogs door de hoofdpagina open te laten en dan steeds rechts klikken op een link en "openen in nieuw tabblad". Op die manier moet er niet telkens opnieuw helemaal naar boven gescrold worden.ingrid14 schreef:Het overzicht is ook niet meer te zien eens je op een volgende pagina zit.
begrijp ik heel goed, eens men er geweest is, heeft men het virus beetingrid14 schreef:volledig ter zijde: ik vond het wel leuk om nog eens door een Alaska blog te scrollen![]()

- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bij WP kan je de "lees meer"-tag toevoegen (stippellijntje). Hierdoor kan je een verslag van een dag inkorten tot een eerste aline, Na het klikken op het "Verder lezen" linkje zie je dan het verslag van de hele dag pas. Zodoende heb je niet alle verslagen volledig onder elkaar staan, maar heb je alleen de eerste allinea's van iedere dag onder elkaar, en dat zoekt/scrolt veel makkelijker.PSVwally schreef:Ik zal vanavond eens op de iPad kijken.
Op mijn blog heb ik alle verslagen vorig jaar (ook de oudere) veranderd met deze tag, waardoor ik de layout wat rustiger vind overkomen.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Precies, zo doe ik het nu ook. Met een heel goed overzicht met links in het zijmenu, zeker omdat manlief zijn komische noot tussen de dagelijkse verslagen door plaatst.
Zie: www.tijmesusa.com
Zie: www.tijmesusa.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
ik ben ook wat aan het fabrieken met mijn site voor reisverhalen (reizen.babarage.nl en das nog echt een prutssite hoor).
ik had ff nodig voor ik de manier van denken van wordpress door had mbt verschil tussen posts en pages maar goed. het is wat ingedaald. Ik heb het nu zo dat ik alle post van de reis van 2015 in 1 overzicht heb door een menu item voor de category aan te maken. das mooi. ik ga nog wel wat verder prutsen om nog een overzicht in de bovenste post te zetten en wellicht om een lees meer actie in de posts te zetten zodat het niet één gigantische pagina wordt. maar das van later zorg.
waar ik nu naar zit te kijken of het mogelijk is om een soort van template voor posts te maken die ik ook in de wp app op mijn iphone (en ipad) kan gebruiken. wat ik eigenlijk wil is dat ik er voor kan kiezen om een post te maken die automatisch begint met een aantal kopjes:
datum
weer
route
hotel
hoef ik dat alleen nog maar in te vullen, of bv een linkje naar het weer plaatsen of zo.
Is dit makkelijk te doen in wp (terwijl ik het type denk ik sja hoe moeilijk kan het zijn om dat gewoon elke dag in te typen, maar ja, ik hou van prutsen en dingen automatisch laten werken
)
ik had ff nodig voor ik de manier van denken van wordpress door had mbt verschil tussen posts en pages maar goed. het is wat ingedaald. Ik heb het nu zo dat ik alle post van de reis van 2015 in 1 overzicht heb door een menu item voor de category aan te maken. das mooi. ik ga nog wel wat verder prutsen om nog een overzicht in de bovenste post te zetten en wellicht om een lees meer actie in de posts te zetten zodat het niet één gigantische pagina wordt. maar das van later zorg.
waar ik nu naar zit te kijken of het mogelijk is om een soort van template voor posts te maken die ik ook in de wp app op mijn iphone (en ipad) kan gebruiken. wat ik eigenlijk wil is dat ik er voor kan kiezen om een post te maken die automatisch begint met een aantal kopjes:
datum
weer
route
hotel
hoef ik dat alleen nog maar in te vullen, of bv een linkje naar het weer plaatsen of zo.
Is dit makkelijk te doen in wp (terwijl ik het type denk ik sja hoe moeilijk kan het zijn om dat gewoon elke dag in te typen, maar ja, ik hou van prutsen en dingen automatisch laten werken

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Je zou je eigen template (child) theme kunnen maken en daar vandaan met CSS die setup kunnen maken.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Je kan als je een nieuwe post plaatst, kiezen voor "Copy from", en dan kies je een andere post waar je je nieuwe op wil baseren.
Dan even een paar zaken verwijderen en opnieuw opvullen. Zo doe ik het ook altijd.
Ik doe dat trouwens voor m'n vertrek al, en sla alle berichten voor alle reisdagen op als concept. Daar ter plaatse hoef je dan maar aan te vullen met de eigenlijke tekst en klaar.
Dan even een paar zaken verwijderen en opnieuw opvullen. Zo doe ik het ook altijd.
Ik doe dat trouwens voor m'n vertrek al, en sla alle berichten voor alle reisdagen op als concept. Daar ter plaatse hoef je dan maar aan te vullen met de eigenlijke tekst en klaar.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Weet je dat zeker? Zit net in mijn Wordpress te kijken en "Copy From" zie ik helaas niet. Tenzij ik er overheen kijk?
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Yup. Op je dashboard links bij Berichten kan je "Kopieer een bericht" aanklikken.
Ook bij Nieuw Bericht heb je een vakje "Schrijfhulp" met daarin "Kopieer een bericht - Use an existing post as a template".
Note: ik gebruik de hosted versie op wordpress.com
Ook bij Nieuw Bericht heb je een vakje "Schrijfhulp" met daarin "Kopieer een bericht - Use an existing post as a template".
Note: ik gebruik de hosted versie op wordpress.com
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2072 Weergaves
-
Laatste bericht door BorL
-