Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe leuk is new york
-
- Amerika-ontdekker
Hoe leuk is new york
Graag wil ik in April voor 2,5 jaar naar new york. Bijna alles is al geregeld, ook het visum, en het is altijd mijn droom geweest. Maar nu puntje bij paaltje komt ben ik benieuwd naar reacties van mensen die in new york zijn geweest. Is het echt zo geweldig als ik denk dat het is. En is new york leuk om te wonen of alleen om een te bezoeken als toerist? Zal je je snel eenzaam voelen daar, want het is zooo groot??
Bedankt, Susanne
Bedankt, Susanne
Een goede gids die je elke dag makkelijk mee kunt nemen: NFT-guide een klein zwartboekje bordevol informatie. Na 10 maanden in New York te wonen gebruik ik 'm nog steeds.
Hoe leuk is New York echt.... Het is zo leuk als je het zelf maakt. Er zijn genoeg gelegenheden om mensen te ontmoeten. Gewoon alleen naar de kroeg gaan, lid worden van een vereniging, via internet opzoek gaan naar een groepje / vrijwilligerswerk.
zooo groot, ach je loopt in een dag van central park helemaal naar het zuide, hoezo groot? Er is op elke straat hoek wel iets leuks te zien, dat maakt New York voor je beleving groot. Als je de weg/subway eenmaal kent is het zo makkelijk.
Hoe leuk is New York echt.... Het is zo leuk als je het zelf maakt. Er zijn genoeg gelegenheden om mensen te ontmoeten. Gewoon alleen naar de kroeg gaan, lid worden van een vereniging, via internet opzoek gaan naar een groepje / vrijwilligerswerk.
zooo groot, ach je loopt in een dag van central park helemaal naar het zuide, hoezo groot? Er is op elke straat hoek wel iets leuks te zien, dat maakt New York voor je beleving groot. Als je de weg/subway eenmaal kent is het zo makkelijk.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je gaat 2.5 jaar naar New York, hebt alles al geregeld en gaat je nu pas afvragen of het wel leuk is? Apart hoor...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
Zoals al eerder gezegd: er zijn zoveel mensen in New York dat je altijd wel een groepje vindt dat geinteresseerd is in dezelfde dingen als jij.
Haal elke week de Village Voice op. Kijk in de New Yorker, New York Magazine en online.
Vergeet ook Brooklyn, Queens, the Bronx en Staten Island niet, even de subway in en je bent er (of, voor Staten Island, het pontje).
Ik heb er 18 jaar gewoond en zou morgen teruggaan als ik de loterij win.
Haal elke week de Village Voice op. Kijk in de New Yorker, New York Magazine en online.
Vergeet ook Brooklyn, Queens, the Bronx en Staten Island niet, even de subway in en je bent er (of, voor Staten Island, het pontje).
Ik heb er 18 jaar gewoond en zou morgen teruggaan als ik de loterij win.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
New York is vooral druk en vol mensen.
Dus ja..de kans dat je constant tegen bekenden oploopt is klein
maar aan de andere kant loop ik hier in rotterdam nou ook niet bepaald om de haverklap tegen bekenden aan hoor
En je zult in de straat of buurt waar je gaat wonen heus op een gegeven moment wel mensen gaan herkennen die je groeten.
Ik zou zelf idd lid worden van een sportclub of iets dergelijks....dan kom je in contact met allerlei mensen en gaat het vanzelf.
T lijkt me geweldig, 2,5 jaar naar New York!
Geniet er van!
Dus ja..de kans dat je constant tegen bekenden oploopt is klein
maar aan de andere kant loop ik hier in rotterdam nou ook niet bepaald om de haverklap tegen bekenden aan hoor
En je zult in de straat of buurt waar je gaat wonen heus op een gegeven moment wel mensen gaan herkennen die je groeten.
Ik zou zelf idd lid worden van een sportclub of iets dergelijks....dan kom je in contact met allerlei mensen en gaat het vanzelf.
T lijkt me geweldig, 2,5 jaar naar New York!
Geniet er van!
Droeg jij in die periode ook dag en nacht een zonnebril?Bennogr schreef:... Ik heb er 18 jaar gewoond ....

Een van de eigenaardigste aspecten van New York vind ik dat mensen je op straat vaak niet durven aankijken. Dat gaat zo ver dat men ook midden in de winter met een donkere bril over straat gaat. Vooral dames doet dat. In andere grote Amerikaanse steden ziet men dat veel minder vaak. Ik vraag me af wat daar toch de reden voor zou kunnen zijn.
--john
-
- Amerikafan
Oh my god!sweetheard80 schreef:Ik sta echt geheel achter mijn keuze, alleen is het niet zo gek om het nu de knoop is doorgehakt een beetje spannend te vinden, het is toch een grote stap!
Is het niet zo dat new york zo groot is dat je bijna nooit op straat vrienden enzo tegenkomt?

We zitten in het donker in 1 van de 25 enorme zalen op AMC Empire (bioscoop) komt er een schim aanlopen, gaat vlak bij ons zitten, wij goed kijken, was het onze Japanse kamergenoot uit het hostel!
Paar dagen later lopen we op Times Square, kwamen we drie Nederlandse jongens tegen die we op het hostel ook altijd spraken.
Dan oudejaarsdag. Times Sqaure. RUIM EEN MILJOEN mensen. Wie lopen we in al die massa's tegen het lijf!? Onze Australische kamergenoot.
Nou, dan geloof ik niet meer dat je nooit 'bekenden' tegenkomt in New York. En wij hadden daar al nauwelijks kennissen. Misschien was het mega, mega, mega toeval.
Maar goed, in 11 dagen overkwam het ons dus drie keer!

GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
- cielo
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Een paar jaar geleden tijdens vakantie kwam ik op straat een oude kennis tegen die ik al vier jaar niet meer had gezien.
We liepen elkaar in eerste instantie gewoon voorbij. Pas toen we al weer tien meter van elkaar verwijderd waren, keken we allebei tegelijkertijd om: "Hé, was dat niet...?" En inderdaad. Dit soort ontmoetingen zijn natuurlijk wel heel erg uitzonderlijk.
We liepen elkaar in eerste instantie gewoon voorbij. Pas toen we al weer tien meter van elkaar verwijderd waren, keken we allebei tegelijkertijd om: "Hé, was dat niet...?" En inderdaad. Dit soort ontmoetingen zijn natuurlijk wel heel erg uitzonderlijk.
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-expert
Nooit een zonnebril opgehad in New York, ZO hip ben ik nooit geweest.
Af en toe een kennis op straat tegengekomen.
Ik keek de mensen altijd recht in het gezicht, behalve bedelaars, ik ben in mijn Newyorkse tijd hard geworden en al het gebedel genegeerd. Ik had dan ook weinig geld en er zijn zoveel bedelaars, sorry, maar dat is nou eenmaal Amerika.
Ik heb New York nooit ervaren als een echte grote stad, meer een verzameling dorpjes eigenlijk. Komt misschien ook door de ondergrondse: je duikt in je eigen 'dorpje' een gat in en komt dan in een ander 'odrpje' naar boven.
Mijn dorpjes waren de East en West Village, een beetje Chelsea en de Upper West Side (aan de East side zaten al die yuppen waar ik ECHT niets mee gemeen had).
Later in Brooklyn: Park Slope en Seventh Avenue daar, ik woonde wel aan de "verkeerde" kant van Flatbush Avenue, maar wel op loopafstand van Park Slope.
Af en toe een kennis op straat tegengekomen.
Ik keek de mensen altijd recht in het gezicht, behalve bedelaars, ik ben in mijn Newyorkse tijd hard geworden en al het gebedel genegeerd. Ik had dan ook weinig geld en er zijn zoveel bedelaars, sorry, maar dat is nou eenmaal Amerika.
Ik heb New York nooit ervaren als een echte grote stad, meer een verzameling dorpjes eigenlijk. Komt misschien ook door de ondergrondse: je duikt in je eigen 'dorpje' een gat in en komt dan in een ander 'odrpje' naar boven.
Mijn dorpjes waren de East en West Village, een beetje Chelsea en de Upper West Side (aan de East side zaten al die yuppen waar ik ECHT niets mee gemeen had).
Later in Brooklyn: Park Slope en Seventh Avenue daar, ik woonde wel aan de "verkeerde" kant van Flatbush Avenue, maar wel op loopafstand van Park Slope.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
New York is veel te hectisch, je komt niet tot rust in de stad. Buiten de stad is het gemoedelijker, groener, stiller en schonere lucht.tomtom schreef:waarom niet als ik vragen mag?vandermeij schreef:NEW YORK IS LEUK!!!! Maar niet om in te wonen. Net buiten de stad is dan leuker. Connecticut bijvoorbeeld.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3329 Weergaves
-
Laatste bericht door redeye
-
- 1 Reacties