Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF

Bericht door martin484 »

Hoi Marianne,

Dat is nog steeds niet zeker :oops: , ik blijf met het rondje bezig. Vertrek 1 juni is afgevallen, het is nu of 8 juni of 15 juni. We hakken die knoop wel z.s.m. door in ieder geval. Dit weekend willen we eigenlijk zo goed als alles geboekt hebben. Yosemite zit nu al zo goed als vol voor beide rondjes op beide data dus dat is het enige knelpunt (Op Curry village na).
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

@Michelly,

bedankt voor je reactie! We kunnen 1 dag extra nemen inderdaad maar eigenlijk het liefste niet. Zou het nog ergens anders tussen passen? OF iets verwijderen/verminderen d.m.v. een stop over te slaan zoals Kingman? Als het niet in dit rondje past dan nemen we gewoon 1 dag extra. Ik heb één van jou verslagen (2015) gezien! Als eerste een compliment voor je verslagen! Ziet er mooi uit zo in deze boekvorm, Sequoia ziet er mooi uit en we zijn hierover wel enthousiast. Waar kan je het beste overnachten voor Sequoia?

Gr. Martin
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had nog niet naar de weekdagen gekeken maar het lijkt erop of je nu in het weekend in Yosemite zit. Dat zou ik proberen te vermijden.
Heb je nu Capitol Reef nog in je route zitten? Is erg mooi, de route darnatoe is ook prachtig. Ik denk dat je moet kiezen tussen Capitol reef en Sequoia.
Sequoia is ook erg de moeite waard. Wij hebben voor Sequoia al een paar keer in Grant grove (Kings Canyon) gezeten. Je zit daar heel centraal voor zowel Sequoia als Kings Canyon. Kijk eens naar ons 2013-verslag daarvoor. En kijk eens op de kaart op www.nps.gov/seki voor de ligging van de accommodaties en de bezienswaardigheden.
Leg alvast iets vast in Yosemite; je kunt het altijd nog annuleren. Kies dan een heated tent. Die is niet meer verwarmd in juni, maar je hebt dan wel een stopcontact in de tent.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Hoi Marianne,

Ik heb de route iets anders gemaakt, tenminste...als dit haalbaar is.

Wat heb ik gedaan, vanaf het vliegveld de huurauto ophalen en direct door naar Monterey. Hier komen we dan begin van de avond aan. (ik kijk nu naar een vlucht van KLM die om 14:45 uur aankomt in SF). Ik besef goed dat we nu minder tijd hebben in Monterey, is dat erg? Eventueel met een boot naar de walvissen kan hier in de ochtend toch? Er is daar een aquarium maar of we daarheen willen...
Vanaf daar vervolg ik het schema weer, hierdoor blijft Capitol Reef erin maar is nu ook Sequoia Park erin gekomen.

Yosemite valt hier nog steeds in het weekend maar ik weet niet hoe ik dit moet voorkomen. De hele route omkeren is geen optie vanwege de Tioga Pass

Of zeg jij (of iemand anders) dat dit eigenlijk niet kan/haalbaar is?

Woensdag 8-jun Dag 1 Amsterdam - SF
Woensdag 8-jun Dag 1 SF - Monterey
Donderdag 9-jun Dag 2 Monterey - Pismo Beach
Vrijdag 10-jun Dag 3 Pismo Beach - Los Angeles
Zaterdag 11-jun Dag 4 Los Angeles
Zondag 12-jun Dag 5 Los Angeles - Kingman
Maandag 13-jun Dag 6 Kingman - Grand Canyon
Dinsdag 14-jun Dag 7 Grand Canyon - Page
Woensdag 15-jun Dag 8 Page - Monument Valley
Donderdag 16-jun Dag 9 Monument Valley - Capitol Reef
Vrijdag 17-jun Dag 10 Capitol Reef - Bryce
Zaterdag 18-jun Dag 11 Bryce - Zion
Zondag 19-jun Dag 12 Zion
Maandag 20-jun Dag 13 Zion - Las Vegas (via VoF)
Dinsdag 21-jun Dag 14 Las Vegas
Woensdag 22-jun Dag 15 Las Vegas - Death Valley
Donderdag 23-jun Dag 16 Death Valley - Lee Vining
Vrijdag 24-jun Dag 17 Lee Vining - Yosemite
Zaterdag 25-jun Dag 18 Yosemite
Zondag 26-jun Dag 19 Yosemite - Sequoia
Maandag 27-jun Dag 20 Sequoia
Dinsdag 28-jun Dag 21 Sequoia - SF
Woensdag 29-jun Dag 22 SF
Donderdag 30-jun Dag 23 SF
Vrijdag 1-jul Dag 24 SF - Amsterdam

Wat eventueel ook nog kan is het bij het oude te laten, dus pas op dag 2 naar Monterey rijden en dan de route vervolgen maar dan niet op vrijdag 1 juli naar huis te gaan maar dit op 2 juli te doen.

De bovenstaande datums kunnen nog veranderen naar (vanaf) woensdag 15 juni.
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je de dagen SF in het begin doet zit je na het weekend in Yosemite.
Of maak een rondje LA of LV. Of een one way Phoenix - LA.
Mogelijkheden genoeg om te schuiven. :wink:

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik weet niet of ik persoonlijk nog op de dag van aankomst naar Monterey zou gaan maar je kunt ook alvast een stukje die kant op gaan.
Als ik moest kiezen tussen het aquarium en Sequoia koos ik voor de laatste. Een aquarium vind je hier in de buurt ook wel maar sequoia's is toch wat anders. Alhoewel er wel 2 in onze tuin staan maar die zijn nog niet zo spectaculair :lol:

En bedankt voor het compliment :thumbup:
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

SF in het begin zou kunnen maar ik heb meerdere malen hier op het forum gelezen dat het leuker/beter is om de stad op het einde te doen (of vergis ik me?)

Is het echt een must om Yosemite niet in het weekend te hebben? Een andere stad om mee te beginnen zou kunnen maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen :( Als ik met Phoenix zou beginnen dan moet heel de route eigenlijk aangepast worden....(al valt dat wel mee zie ik, ik kan dan vanaf Phoenix naar de GC rijden (toch?)
haha ik maak het mezelf (en jullie) volgens mij wel moeilijk :-(
Misschien Capitol Reef schrappen...maar dan zit ik met Yosemite nog steeds in het weekend...
Laatst gewijzigd door martin484 op 14 jan 2016, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

michelly schreef:Ik weet niet of ik persoonlijk nog op de dag van aankomst naar Monterey zou gaan maar je kunt ook alvast een stukje die kant op gaan.
Als ik moest kiezen tussen het aquarium en Sequoia koos ik voor de laatste. Een aquarium vind je hier in de buurt ook wel maar sequoia's is toch wat anders. Alhoewel er wel 2 in onze tuin staan maar die zijn nog niet zo spectaculair :lol:

En bedankt voor het compliment :thumbup:
Graag gedaan!!

Ja over dat aquarium denk ik hetzelfde....alleen zal je net zien als je meteen wilt vertrekken dat je vertraging hebt, alles toch wat langer duurt dan verwacht en je pas tegen de avond in je auto zit...dan kan de vermoeidheid wel eens meegaan spelen. Ik denk dat ik zoals Marianne ook al zei keuzes moet gaan maken, of het rondje anders maken, Yosemite uit het weekend, en misschien een andere vertrekplaats en Capitol Reef schrappen om Sequoia er wel in te krijgen.
Martin
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je kunt natuurlijk eens nadenken om zoals Marianne aangeeft vanaf een andere stad te beginnen maar ik zou dat niet alleen doen om Yosemite uit het weekend te halen. Het is daar hoe dan ook druk.
Als je voor de rest tevreden bent over de route zou ik het laten staan.
Je kunt de dag van aankomst ook tot bijv. San Jose gaan en dan de volgende ochtend vroeg naar Monterey vertrekken. Vroeg wakker ben je toch.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

martin484 schreef:SF in het begin zou kunnen maar ik heb meerdere malen hier op het forum gelezen dat het leuker/beter is om de stad op het einde te doen (of vergis ik me?)
Wij hebben SF in het begin van de reis gedaan en vonden dat prima zo. Ik zie niet in waarom het leuker/beter zou zijn om de stad op het einde te doen. Ik zou de route laten afhangen van je vluchten en van de weekends (proberen Yosemite en Las Vegas in het weekend te vermijden, wegens de grote drukte en Las Vegas ook wegens de hogere hotelprijzen op vrijdag en zaterdag).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als ik met Phoenix zou beginnen dan moet heel de route eigenlijk aangepast worden....
haha ik maak het mezelf (en jullie) volgens mij wel moeilijk :-(
Nee hoor, niet voor mij in ieder geval. :wink: Het zou bijvoorbeeld dit kunnen worden:

1 woensdag 8 juni 2016 Naar - Phoenix
2 donderdag 9 juni 2016 Phoenix - Grand Canyon
3 vrijdag 10 juni 2016 Grand Canyon - Page
4 zaterdag 11 juni 2016 Page - Monument Valley
5 zondag 12 juni 2016 Monument Valley - Capitol Reef
6 maandag 13 juni 2016 Capitol Reef - Bryce
7 dinsdag 14 juni 2016 Bryce - Zion
8 woensdag 15 juni 2016 Zion - Zion
9 donderdag 16 juni 2016 Zion - Las Vegas
10 vrijdag 17 juni 2016 Las Vegas - Las Vegas
11 zaterdag 18 juni 2016 Las Vegas - Death Valley
12 zondag 19 juni 2016 Death Valley - Lee Vining
13 maandag 20 juni 2016 Lee Vining - Yosemite
14 dinsdag 21 juni 2016 Yosemite - Yosemite
15 woensdag 22 juni 2016 Yosemite - Sequoia
16 donderdag 23 juni 2016 Sequoia - Sequoia
17 vrijdag 24 juni 2016 Sequoia - San Francisco
18 zaterdag 25 juni 2016 San Francisco - San Francisco
19 zondag 26 juni 2016 San Francisco - San Francisco
20 maandag 27 juni 2016 San Francisco - Monterey
21 dinsdag 28 juni 2016 Monterey - Pismo Beach
22 woensdag 29 juni 2016 Pismo Beach - Los Angeles
23 donderdag 30 juni 2016 Los Angeles - Los Angeles
24 vrijdag 1 juli 2016 Los Angeles - Terugreis

In deze route heb je één waarschijnlijk dure overnachting in Las Vegas; op vrijdag 17 juni. Je hebt verschillende opties, nu nog kiezen. :wink:

Succes bij het kiezen en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

martin484 schreef:SF in het begin zou kunnen maar ik heb meerdere malen hier op het forum gelezen dat het leuker/beter is om de stad op het einde te doen (of vergis ik me?)
Ik zou niet weten waarom dat verschil zou maken. Het enige argument zou kunnen zijn dat je de eerste dagen vroeg wakker bent en dat dan een rijdag handig is. Maar je kunt ook lekker vroeg naar SF gaan en bijvoorbeeld de vroege tour naar Alcatraz nemen.
martin484 schreef: Is het echt een must om Yosemite niet in het weekend te hebben? Een andere stad om mee te beginnen zou kunnen maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen :( Als ik met Phoenix zou beginnen dan moet heel de route eigenlijk aangepast worden....(al valt dat wel mee zie ik, ik kan dan vanaf Phoenix naar de GC rijden (toch?)
In de zomervakantie zal het niet veel verschil maken, maar in juni wel. Yosemite ligt dicht bij een aantal grote steden en in juni zijn de watervallen op hun mooist. Er zijn dan erg veel mensen die voor een dag of weekend naar het park gaan. wij zijn er eens op een zondag aangekomen (zie ons 2013-verslag :wink: ) en het was toen erg druk, terwijl het de dagen erna goed te doen was.
Je hoeft toch niet opnieuw te beginnen als je een ander begin- en eindpunt kiest? Alleen met een one way wordt het iets anders; je rijdt dan inderdaad van Phoenix naar de GC.

Edit: het is al voor je gedaan. :wink:

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Veel succes met je keuze :lol:
Te veel moois te zien.

Als je Capitool Reef schrapt, deze valt makkelijk te combineren met Moab en de parken daar rond in een volgende reis. :lol:
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Haha ik heb inderdaad veel meer keuze dan ik ooit dacht :-)
Jullie maken het me nu wel erg moeilijk.....maar eigenlijk ook weer niet met al jullie tips. Geweldig forum dit :-) :clap:
Ik vind de one way optie toch ook wel erg aantrekkelijk, Las Vegas als begin punt valt bij ons af vanwege de huurauto, die waren daar veel duurder met alle bijkomende kosten. Phoenix - LA vind ik wel een mooie route, of we laten het bij SF-SF maar dan met wat schuiven zodat Yosemite en LV niet in het weekend vallen. (ik zag met het voorgestelde rondje net van Old Faithful dat LV inderdaad in het weekend valt en dat is meteen in de prijs goed te merken, echt een verdubbeling, al is hier nog wel iets aan te passen).

Nogmaals hartelijk dank voor al jullie tips, ik heb weer genoeg om over na te denken :thumbup:
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bedenk je of 1x een wat dure nacht nou het probleem moet zijn op de hele reis? Met een rondje ga je jezelf weer in de problemen brengen qua afstanden
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Hoi Paul,

één duurdere overnachting zou niet erg zijn...maar er zitten er al meerdere in :-). Een verdubbeling voor LV qua prijs vind ik wel een beetje zonde.
De voorgestelde route van Old Faithful is makkelijk aan te passen, één dag eerder vertrekken (di 7 juni) en we hebben LV niet meer in het weekend, ook Yosemite niet. Dit zou dus een erg goed alternatief zijn. echter....kom ik nu tot de conclusie dat er in GC op 8 juni in Bright Angel Lodge niets beschikbaar is, hier loop ik dus wederom tegen een probleem aan. Nu kan ik wel het rondje naar 14 juni begin verplaatsen en dan kijken wat er beschikbaar is (later in juni was er nog veel vrij in GC) en vanuit daar verder gaan.

Maar...jij zegt dus eigenlijk dat het beter is om geen rondje te doen (zoals SF-SF) ?

Ik ga er goed over nadenken, wat willen we. De one way optie (qua vliegtickets ook goedkoper!) of het bij het oude houden, het eerder genoemde rondje SF-SF maar dan toch zorgen dat Yosemite niet in het weekend valt (helemaal met 4 juli).
Martin
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou onderhand gewoon wat knopen doorhakken, er is straks steeds meer bezet.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Dit weekend willen we alles ook geboekt hebben.
Maar omdat het de eerste keer van ons is om zelf alles te regelen hebben we nogal wat vragen en blijkbaar ook opties. Nu is het de keuze, one way of het ronde zoals eerder genoemd SF-SF.
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zijn de maswik lodge en evt de yavapailodge ook nt beschikbaar dan?
Een rondje met wat aanpassingen zoals je vorige route zonder capitol reef of moab dus is inderdaad wel te doen. Een one way geeft meer rust. Maar ik zou het van de vliegticketkosten laten afhangen en niet van wel of niet in het weekend in Vegas zitten. Dat bedoelde ik eigenlijk. Er zijn in Vegas ook goedkopere hotels, dan maar niet centraal op de strip zitten misschien.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Is er in Tusayan ook niks meer beschikbaar? Dat is ietsjes buiten het park.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht