Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sequoia's in Yosemite
Sequoia's in Yosemite
Hallo,
Wij gaan in juli-augustus voor het eerst naar het Zuidwesten!
Eerst vliegen we naar San Francisco en verder maken we een rondreis naar Los Angeles.
De eerste dagen blijven we in San Francisco, waarna we naar Yosemite zouden rijden.
Die dag zouden we eerst de eerste Alcatraz-tour doen en direct daarna vertrekken naar Yosemite.
Normaal hadden we gepland die (late) namiddag naar Wawona Grove te gaan en daar de sequoia's te bezichtigen,
maar we hebben gezien dat de Wawona Grove afgesloten is.
Online heb ik gelezen dat Tuolumne Grove een goed alternatief is, wat denken jullie?
Lukt het nog diezelfde dag deze sequoia's te gaan bekijken?
Alvast bedankt!
Manon
Wij gaan in juli-augustus voor het eerst naar het Zuidwesten!
Eerst vliegen we naar San Francisco en verder maken we een rondreis naar Los Angeles.
De eerste dagen blijven we in San Francisco, waarna we naar Yosemite zouden rijden.
Die dag zouden we eerst de eerste Alcatraz-tour doen en direct daarna vertrekken naar Yosemite.
Normaal hadden we gepland die (late) namiddag naar Wawona Grove te gaan en daar de sequoia's te bezichtigen,
maar we hebben gezien dat de Wawona Grove afgesloten is.
Online heb ik gelezen dat Tuolumne Grove een goed alternatief is, wat denken jullie?
Lukt het nog diezelfde dag deze sequoia's te gaan bekijken?
Alvast bedankt!
Manon
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Sequoia's in Yosemite
Welkom op het forum!
Je bedoelt de Mariposa Grove. Die is gesloten. Verder heb je inderdaad de Tuolume Grove en de Merced Grove in Yosemite waar je sequoiabomen kan zien. Normaal gesproken zou je als je de vroege Alcatraztour hebt en rond de middag naar Yosemite zal rijden nog op het einde vd middag wel tijd hebben voor de Tuolumne Grove. Hou er alleen rekening mee dat het in de zomer erg druk kan zijn in Yosemite en dat evt. parkeerplekken vinden lastig kan zijn.Wawona Grove afgesloten is.
O ja, ik bedoelde inderdaad de Mariposa Grove. Goed dat we nog tijd hebben voor Tuolumne Grove.
Hoe lang zouden we ongeveer nodig hebben om rond te lopen en een wandeling te maken?
Hoe lang zouden we ongeveer nodig hebben om rond te lopen en een wandeling te maken?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een rondje Tenaya Lake is volgens mij iets van een uur. Maar normaal gesproken wordt geadviseerd om tussen Yosemite en Death Valley nog een overnachting te plannen, dus daaraan kan je al wel merken dat je tijd sowieso erg kort gaat zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk ook eens naar de Merced Grove. Je rijdt daar langs als je via de 120 het park binnen rijdt. Als je daar dan de auto kwijt kunt zou ik naar die gorve gaan. Is het daar vol (er is na de parkeerplaats nog een parkeergelegenheid aan de kant van de weg) zou je door kunnen rijden naar de Tuolumne Grove.
Kijk eens naar ons 2015-verslag voor ons bezoek aan de Merced Grove en zie deze site voor een beschrijving van deze en andere giant sequoia groves.
@Paul: verkeerde topic?
Marianne
Kijk eens naar ons 2015-verslag voor ons bezoek aan de Merced Grove en zie deze site voor een beschrijving van deze en andere giant sequoia groves.
@Paul: verkeerde topic?

Marianne
Dankje voor jullie hulp, Marianne en Paul.
@Marianne: Ik heb een stuk van het verslag gelezen en inderdaad leek de Merced Grove me erg interessant. Ik heb online ergens gelezen dat er in de Tuolumne Grove ook zo'n boom staat waar je onderdoor kan lopen en zo. Zijn er ook zo'n speciale bomen bij de Merced Grove? Zou je dus eerder aanraden naar de Merced Grove te gaan dan naar de Tuolumne Grove? Je reisverslagen lijken me trouwens heel erg leuk en interessant, ik plan dus om ze nogmaals te raadplegen
!
@Marianne: Ik heb een stuk van het verslag gelezen en inderdaad leek de Merced Grove me erg interessant. Ik heb online ergens gelezen dat er in de Tuolumne Grove ook zo'n boom staat waar je onderdoor kan lopen en zo. Zijn er ook zo'n speciale bomen bij de Merced Grove? Zou je dus eerder aanraden naar de Merced Grove te gaan dan naar de Tuolumne Grove? Je reisverslagen lijken me trouwens heel erg leuk en interessant, ik plan dus om ze nogmaals te raadplegen

- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Merced Grove ken ik niet.
Wij zijn in eerste instantie bij Maripoase geweest, dat was echt wel heel indrukwekkend.
Helaas is die nog gesloten.
Vorig jaar zijn we bij Tuolumne grove geweest.
Ook erg mooi, maar hou er wel rekening mee dat het best een eind lopen is, met hoogte verschil. Genoeg water meenemen in ieder geval.
Wij zijn in eerste instantie bij Maripoase geweest, dat was echt wel heel indrukwekkend.
Helaas is die nog gesloten.
Vorig jaar zijn we bij Tuolumne grove geweest.
Ook erg mooi, maar hou er wel rekening mee dat het best een eind lopen is, met hoogte verschil. Genoeg water meenemen in ieder geval.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de sequoiaboomexpert van dit forum – hum, hum
maar zie hier - bemoei ik me er ook even mee. Je hebt inderdaad in de Tuolumne Grove de restanten van een afgeknotte boom staan waar een tunnel is in gehakt maar dat stelt niks voor. (Zie voor een foto daarvan ons verslag van 1988; (Oeps dat is lang geleden; wat waren we nog jong). Van de twee groves die je momenteel in Yosemite nog kan bezoeken nu de Mariposa Grove dicht is, gaat onze voorkeur uit naar de Merced Grove maar het aantal sequoia’s daar houdt net zoals in de Tuolumne Grove niet echt over.
De place to be voor sequoia’s is natuurlijk het Sequoia National Park maar dat ligt niet op jullie route. Je zou echter kunnen overwegen om van San Francisco naar de north grove van het Calaveras Big Trees State Park te rijden. Dat is zo’n 3,5 uur rijden (156 mijl). Dit staatspark is als je niet naar Sequoia National Park gaat, momenteel de beste plek om de sequoia gigantea’s te zien. Je hebt er niet alleen best veel sequoia’s maar ook de beroemde stomp van de Discovery Tree en de Pioneer Cabin Tree. Dat is ook een sequoia waar je door heen kan wandelen. In zo’n twee uur tijd heb je het wel gezien. Voor ons bezoek aan deze grove met foto’s zie hier (even naar onderen door scrollen.)
Na een bezoek aan het Calaveras Big Trees state park, kan je vervolgens door rijden naar Yosemite. Dat is dan nog zo’n 100 mijl, zeg 2,5 uur rijden. Ben je bij elkaar zo acht uur bezig die dag.
Je hebt die dag dan uiteraard geen tijd meer om eerst ’s morgens de tour bij Alcatraz te doen, maar die zou je ook de avond er voor kunnen doen (de avondtour van Alcatraz).
Martin

De place to be voor sequoia’s is natuurlijk het Sequoia National Park maar dat ligt niet op jullie route. Je zou echter kunnen overwegen om van San Francisco naar de north grove van het Calaveras Big Trees State Park te rijden. Dat is zo’n 3,5 uur rijden (156 mijl). Dit staatspark is als je niet naar Sequoia National Park gaat, momenteel de beste plek om de sequoia gigantea’s te zien. Je hebt er niet alleen best veel sequoia’s maar ook de beroemde stomp van de Discovery Tree en de Pioneer Cabin Tree. Dat is ook een sequoia waar je door heen kan wandelen. In zo’n twee uur tijd heb je het wel gezien. Voor ons bezoek aan deze grove met foto’s zie hier (even naar onderen door scrollen.)
Na een bezoek aan het Calaveras Big Trees state park, kan je vervolgens door rijden naar Yosemite. Dat is dan nog zo’n 100 mijl, zeg 2,5 uur rijden. Ben je bij elkaar zo acht uur bezig die dag.
Je hebt die dag dan uiteraard geen tijd meer om eerst ’s morgens de tour bij Alcatraz te doen, maar die zou je ook de avond er voor kunnen doen (de avondtour van Alcatraz).
Martin
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij bezochten (in 2010, ook lang geleden dus
) de Tuolumne Grove. We vonden dat allebei tegenvallen eigenlijk. Ik had in plaats daarvan liever een wandeling gemaakt in de vallei of bij Glacier point of zo...

Ik vond Calaveras echt een schittterend seqoiapark! Ik heb daar echt van genoten en het was vorig jaar rond dezelfde tijd daar ook erg rustig. Wij hebben toen na het bezichtigen van dit park in Sonora/Jamestown overnacht in een AirBNB locatie. En de volgende dag zijn we naar Yosemite gegaan en de tiogapas.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1489 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties