Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dolphins Playground nabij Key West

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Michaelvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Dolphins Playground nabij Key West

Bericht door Michaelvg »

Goedemorgen allen,

In oktober van dit jaar ga ik met mijn vriendin naar Florida met uiteraard een bezoek aan Key West. Mijn vriendin (en ik stiekem ook wel) is een groot fan van dolfijnen. Op het forum heb ik het e.e.a. hierover kunnen lezen, maar echt een antwoord heb ik niet kunnen vinden op mijn vraag/vragen.

Is het mogelijk om een jetski te huren en dan richting Dolphins Playground te gaan? (mijn gevoel zegt nee i.v.m. de veiligheid van de dieren)
Wij hebben geen vaarbewijs en geen ervaring in het zelf besturen van een boot dus is een boot huren geen optie. Ik heb gelezen dat het mogelijk is om een soort van kapitein in te huren en dan lekker een tijdje de zee op te gaan. De kosten hiervan kan ik nergens terug vinden (behalve de kosten voor een tour en dat is niet wat we zoeken). Ik heb namelijk ergens gelezen dat je dan met de boot naar de dolfijnen speelplaats kan gaan en/of kan aanmeren om een zandbank waarbij de niks anders dan water om je heen ziet. Lijkt ons fantastisch om mee te maken.

Mochten jullie mij wat meer kunnen vertellen hierover dan luister/lees ik graag mee. Mocht dit toch ergens gemeld staan en ik dit gigantisch over het hoofd gezien heb, excuses dan :)

Groet,
Michael
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Dolphins Playground nabij Key West

Bericht door Erniebert »

Nee, volgens mij kan dat niet. Er zijn wel tours die je daarnaar toe brengen, maar zwemmen met ze in het wild mag niet. Op Marco Island is er wel een jetski outfitter die Dolphin Tours doet. Ze zoeken dolfijnen op en laten ze in de boeggolf springen, als ze dat zelf willen. Er zijn overigens makkelijk op verschillende plaatsen dolfijnen te spotten, ze zitten in Florida werkelijk op heel veel plaatsen.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Bedankt voor je reactie.

Het gaat ons niet om het zwemmen met dolfijnen, maar gewoon het bekijken van ze door middel van een boot of iets dergelijks.

Zwemmen met dolfijnen hebben we al eens gedaan en dat vonden we prachtig, maar deze vakantie leggen we onze interesse bij andere activiteiten alleen kunnen we het niet laten om toch nog even te gaan spotten :)

Groet,
Michael
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij hebben bij Fort Myers Beach wel eens een guided jetski dolphin tour gedaan.
Van vlakbij hebben we toen meerdere dolfijnen gezien.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
2theUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door 2theUSA »

Wij hebben een heel mooie ervaring gehad met een Tour vanaf Key West met de "Dolphin Watch" een boot met een kleine groep mensen, die ons naar naar de natuurlijke omgeving van de dolfijnen bracht. Wij hebben gedurende een lange tijd heel veel dolfijnen gezien, rondom de boot.
Ik zal de link van die dag van ons reisverslag meesturen zodat jullie die foto's kunnen zien. Wij kunnen deze tocht van harte aanbevelen.
De link:
http://www.flny2015.blogspot.nl/2015/04 ... fotos.html

Tevens hebben wij ervaring met een jetski tocht naar een gebied waar dolfijnen leven. Dit was bij Marco Island met en was ook zeer bijzonder om mee te maken.
link jetski en dolfijnen:
http://medemaatjes2.blogspot.nl/2011/05 ... esome.html
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Super bedankt. Deze tips zijn precies de dingen die ik zocht! Hier kunnen we wel wat mee. Dat je met die jetski zo dichtbij die dolfijnen kan komen is wel echt super, maar het snorkelen bij de boottocht is ook erg leuk.

Weten jullie misschien nog wat de kosten ongeveer waren voor deze activiteiten?
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

2theUSA schreef:
Tevens hebben wij ervaring met een jetski tocht naar een gebied waar dolfijnen leven. Dit was bij Marco Island met en was ook zeer bijzonder om mee te maken.
link jetski en dolfijnen:
http://medemaatjes2.blogspot.nl/2011/05 ... esome.html
Wow, wat gaaf!
Ik ga kijken of we deze in kunnen passen in onze reis.
Wat zijn de kosten van zo'n jetski tocht?
Erniebert
Amerikafan

Bericht door Erniebert »

http://www.evergladesjetskitours.com/

Niet goedkoop, ik meen € 350,- per jetski ex. tip natuurlijk. Wij vonden het ongelooflijk VET. Je krijgt gratis de foto's mee, stuk of 20
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Wow €350 euro??!! Dat is wel een hoop geld, hoe leuk het dan ook nag zijn. Zijn er nog goedkopere varianten of zijn dit de prijzen waar we rekening mee moeten houden?

Zijn er vanuit jullie kant nog leuke tips voor activiteiten? We hebben al veel dingen op de planning staan zoals o.a. Everglades, snorkelen, parken in Orlando etc. We zijn eigenlijk op zoek naar de minder bekende activiteiten maar die wel erg leuk zijn om te doen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat is inderdaad wel een flinke uitgave! Wij zijn met zijn vieren, dus dat zou dan € 700 euro zijn!
Maar het lijkt me super gaaf, dus ik ga er wel even over nadenken :)
Erniebert
Amerikafan

Bericht door Erniebert »

Wij waren ook met z'n viertjes, dus 2 jetski's. Halverwege wisselen. Tijd zat want de tour duurt zo'n 3 uur. En tja het was wel een slok geld, maar het was wel erg leuk. Iets met Jetski's kost meestal wel zoiets, $ 100,- per uur, wij hebben voor deze gekozen omdat deze tour speciaal bedoelt is om dolfijnen te spotten. En niet alleen racen oid, al gaat het soms wel lekker hard. Je gaat in een groep van 6 jetski's incl. gids, dus ook niet zo massaal.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Onze guided dolfin jetski tour bij Fort Myers heb ik toen via Groupon geboekt.
En was zeker geen $ 350
Tip: meld je aan voor Groupon en meld je dan aan om voor meerdere plaatsen aanbiedingen te ontvangen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik las afgelopen week volgens mij op dit forum dat het alleen als inwoner van de USA nog mogelijk is om die groupons te kopen.....
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

nee hoor bij betaling moet je wel wat creatief met je adres zijn maar verder wordt het gewoon egaacepteerd. 2 jaar geleden ook boottocheten (en meer) aan westkust gekocht op groupon
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Ik ben zelf niet bekend met Groupon. Tenminste, ik ken het wel, maar nog nooit iets gekocht daar. Hoe werkt dat dan en scheelt dat een hoop geld?
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Het kan soms wel de helft in prijs schelen.
En idd beetje creatief met het adres zijn als je er één koopt.
Dan vul je b.v zoiets in: Vul als postcode in 34746 (zipcode van Kissimmee FL) en als staat Florida.

Billing address: je eigen straat + huisnummer
City: Stad waar je woont + "NETHERLANDS"
State/Province: Florida
Zip: 34746 (of een willekeurig andere postcode in Florida)
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Wij zijn inmiddels twee keer met http://safaricharters.com/ geweest. Geen jet-ski, maar wel een boot voor ons 5-en alleen. Snorkelen en op een zandbank "stranden
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Dat ziet er leuk uit! Inclusied drinken en snorkelen!

Ben je ongeveer 3 uur mee zoet, klopt dat?
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Ja, een hele ochtend of een hele middag. Ze hadden ook geen haast om terug te gaan. Namen alle tijd. ( inclusief foto's van ons maken op een zandbank met alleen maar blauw water achter ons...
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Klinkt erg leuk allemaal!

We hebben dit op ons lijstje geschreven!

Voorlopig ben ik voorzien van de gevraagde informatie, maar mochten er nog tips zijn (en hoeft niet eens persé over Dolphins Playground te gaan) dan hoor ik dat alsnog graag.

Dank voor jullie reacties! :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer