Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michaelvg: programma + route 2016

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Michaelvg: tips gevraagd voor eerste keer Florida (en Amerika)

Bericht door Kurt10 »

De looproad is niet de Anhingatrail. De Looproad is een dirtroad door de Everglades die je met je eigen wagen kunt rijden. Deze is wel heel goed te rijden. Ik vond dit de moeite om te doen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Michaelvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Michaelvg »

Thnx voor de info! Ik ga dit eens verder onderzoeken :)

Ik las dat je een entreeprijs betaald voor het park zelf, betaal je ook nog iets voor een route die je wilt volgen? Of betaal je alleen nog extra als je bijvoorbeeld met een airboat gaat of een andere georganiseerde activiteit?

Zojuist las ik ook dat je buiten alligators om, ook dieren als een panther, lynx, slangen etc tegen kan komen. Hoe groot is die kans en tref je deze ook in de everglades?

Wat ik me verder nog afvraag, eigenlijk meer mijn vriendin, hoe gevaarlijk is het om te lopen/rijden/fietsen/varen vlak naast die alligators?
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

De entreeprijs betaal je aan de ingang van het Nationalpark dus bijvoorbeeld aan de ingang van Shark Valley. Voor een trail te wandelen betaal je niet extra.
De airboattour betaal je bij de aanbieder ( bijvoorbeeld Captian Jack ) deze aanbieder liggen ook buiten de grenzen van het National Park.

Over het zien van panters enzo zou ik me geen zorgen maken. Die laten zich zelden of nooit zien daar waar de toeristen komen.

En gevaarlijk ? Zo lang je je gezond verstand gebruikt is er niets gevaarlijk.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Ik maak me ook geen zorgen over de panter, maar lijkt me juist wel gaaf om zo'n dier vast te kunnen leggen op camera :)

Gezond verstand is uiteraard belangrijk en we maken ons ook geen zorgen, maar we zijn natuurlijk ook niet gewend om zo dicht langs die beesten te kunnen lopen :)

Genoeg over de Everglades (al zou ik graag nog wel willen weten wat nou echt aan te raden is, ook al is dit per persoon verschillend).

Voor wat betreft het snorkelen op de Keys, kan dat alleen via een boottrip? Of kan je ook zelf de zee in lopen en gaan snorkelen om iets moois te zien of is dit niet haalbaar?

Wat zijn verder de mooie plekken van de Keys? Bahia Honda S.P. heb ik nog wel goede verhalen over gehoord.
fa341009
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door fa341009 »

Laatste keer Everglades dan. Dit is onze planning komende vanuit Naples (rijdend naar Miami/Homestead met een overnachting):

1. Big Cypress Bend Boardwalk
2. Captain Jack's Airboat (door mangroves)
3. Everglades Area Tours (guided kayak tour vanuit Everglades City)
4. Janes' Memorial Scenic Drive in Fakahatchee Strans Preserve State Park
5. Birdon Road, Upper Waganwheel & Turner River Road loop (een rechthoekje rijden op onverharde weg, zoals loop road een beetje, op 10 minuutjes van Everglades City)
6. Guided slough slog vanuit Big Cypress Oasis Visitor Center
7. Loop Road
8. Shark Valley
9. Buffalo Tigers Everglades Airboattours (meer in grasland)
10. Robert Is here
11. Ernest Coa Visitor Center, Royal Palm Visitor Center & Anhinga Trail
12. HM§ç Nike Missile Base tour (lanceer basis van koude oorlog)
13. Mahogany Hammock Trail
14. Flamingo Visitor Center

Het lijkt veel voor 2 dagen, en dat is het ook. Heb zelf ook veel tijd gestoken om alle forums af te lezen en heb hier (voor mij) het interessantste uit gekozen. We gaan niet alles kunnen doen, maar hebben genoeg voer om 2 dagen mee te vullen. Misschien kan je hier ook wat inspiratie uit putten.

Wat betreft snorkelen op de keys: als je echt bij de riffen wilt komen (waar natuurlijk het meeste leven zit), dan zal je dit via een boottrip moeten doen. Ik heb zelf aan de noord-oost kant eens met mijn snorkel de zee/mangroven ingewandeld. Hier zie je ook vanalles, maar natuurlijk niet zo'n vissen concentratie als in de riffen. (wat meer zoeken dus, en het lijkt enger omdat je niet in groep bent). Als je echt vanalles wil spotten, zou ik met een boot mee gaan. Vanuit Bahia Honda State Park etc worden ook snorkel tours gehouden. Misschien ook het bekijken waard.

Veel succes in ieder geval.
2014: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Michaelvg schreef:Ik maak me ook geen zorgen over de panter, maar lijkt me juist wel gaaf om zo'n dier vast te kunnen leggen op camera :)

Gezond verstand is uiteraard belangrijk en we maken ons ook geen zorgen, maar we zijn natuurlijk ook niet gewend om zo dicht langs die beesten te kunnen lopen :)

Genoeg over de Everglades (al zou ik graag nog wel willen weten wat nou echt aan te raden is, ook al is dit per persoon verschillend).

Voor wat betreft het snorkelen op de Keys, kan dat alleen via een boottrip? Of kan je ook zelf de zee in lopen en gaan snorkelen om iets moois te zien of is dit niet haalbaar?

Wat zijn verder de mooie plekken van de Keys? Bahia Honda S.P. heb ik nog wel goede verhalen over gehoord.
Misschien zijn er op het forum leden wat ooit de Florida Panter in levende lijven hebben gezien maar ik niet dus daar kan ik je niet bij helpen :)

Als je wilt snorkelen zou ik inderdaad een boottocht naar een reef aanraden. Ik ben twee keer vanuit Key West met Fury meegeweest en ik vond het wel leuk om te doen. Neem een iets duurdere tour dan ben je met meestal met minder en dat is vind ik wel fijner.

Op de Keys zijn vele leuke stops : Bahia Honda SP, Anne's Beach , Morada Bay Cafe , ... Je kunt ook mijn blog van vorig jaar eens bekijken daar vind je wel wat in en dan heb je een idee.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Dat zijn een hoop nieuwe dingen voor mij. Hier ga ik me zeker eens in verdiepen, al wordt het nu niet makkelijker om iets uit te kiezen haha :D

Voor snorkelen was ik inderdaad al bang dat je met een boot moet gaan. Voor mij geen probleem, maar mijn vriendin durft niet echt :cry: Gelukkig heb ik nog lang de tijd om haar over te halen :mrgreen:

Om gelijk ook maar de volgende vragen op te gooien, welke parken zijn aan te raden in Orlando? Is Disneyland niet veel van hetzelfde als Parijs (buiten de grootte om)? Op dit moment hebbben wij Discovery Cove hoog staan en Seaworld. Maar toch blijven er twijfels, er is zoveel te doen qua parken in Orlando.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Kurt10 schreef:Op de Keys zijn vele leuke stops : Bahia Honda SP, Anne's Beach , Morada Bay Cafe , ... Je kunt ook mijn blog van vorig jaar eens bekijken daar vind je wel wat in en dan heb je een idee.
Dit ga ik zeker doen! :)
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Na wat leeswerk verder zit ik met de volgende vraag.

Wij gaan, tenminste dat is de planning, de eerste twee weken van oktober 2016 naar Florida. Hoe zit het dan met de kans op stormen/orkanen etc? Hoe groot is die kans?

Heb gelezen dat sommige er totaal geen last van hadden, maar anderen weer wel en aan paar dagen niet naar buiten konden.

Ik hoor het wel :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Florida kent een officieel orkaanseizoen ("Hurricane Season") wat loopt van 1 juni tot 30 november. Gedurende deze periode vormen zich de meeste stormen in de Atlantische oceaan. Wereldwijd is de kans op een orkaan het grootst tegen het einde van de zomer. Wanneer wat nou precies komt kan niemand zo even zeggen. Er is daar op de tv best veel aandacht voor en je kan ervan uitgaan dat als er zeg maar rond de carribean activiteit ontstaat dat ze het al noemen en direct 5 paden aanduiden die een storm of orkaan kan volgen. En dat wordt steeds geupdate. Dus vaak weet je een aantal dagen vooraf wel of je in een gevarenzone zit.

Wat je vaak ziet in Florida is dat er gedurende de dag even een flinke onweersbui komt en als dat voorbij is heb je gewoon verder een mooie dag. Ik had dat bv in Disney. Binnen een 15min trok alles dicht en was er 10min een megabui en werden even alle buitenattracties gesloten en 15min later was het weer bussiness as usual. Het zuiden van Florida heeft nou eenmaal een subtropisch klimaat.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Hoi Paul,

Dank voor je verhaal.

We maken ons ook zeker niet druk om wat regen- en/of onweersbuien. Had inderdaad al vernomen dat dit vooral kort en hevig kan zijn ipv hele dagen (zoals hier in Nederland).

Wij willen dus de eerste twee weken van oktober gaan, maar dat is dus verder geen verkeerde keuze? Ik snap dat er niet van te voren aangegeven kan worden wat de slehte periode is, maar wij zijn er eigenlijk blind van uit gegaan dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt in welke periode je naar Florida gaat.

We hebben aankomend jaar ook geen andere keus dan oktober trouwens :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zijn ook in Florida wel periodes hoor. Zo zijn de wintermaanden in south florida de hoogseizoen tijd. Want dan komen de snowbirds overwinteren. In Maart heb je de beroemde en beruchte spring break vakanties.
Ik was er eind September, begin oktober 2010 en toen had ik, mede door de nattigheid, best veel last van allerlei plakkerige insecten, love bugs. Niet eens de muggen, maar allerlei ander vliegend spul. En daar kwamen dan de wasberen weer in grote getallen op af. Als er in de week voor je er komt veel regen is gevallen zou ik alvast goede deet kopen. Ik had de laatste dagen inderdaad toen een tropische storm waardoor de straat in Miami Beach waar mijn hotel in lag en de foyer van het hotel met zandzakken werden beveiligd voor het hoogstaande water.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Tjah, het blijft het weer he, niet te voorspellen.

We gaan het wel zien. We zijn hier en daar alvast aan het kijken voor de prijzen van vliegtickets. Zie bij TUI dat ze tickets aanbieden van 609 euro p.p. en dan vlieg je rechtstreeks naar Orlando en vertrek je vanuit Miami. Zijn dit al redelijke prijzen, of is de kans dat ze goedkoper worden ook aanwezig (of juist duurder?).
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Michaelvg schreef:...tickets aanbieden van 609 euro p.p. ... Zijn dit al redelijke prijzen, of is de kans dat ze goedkoper worden ook aanwezig (of juist duurder?).
Ja, ja en ja.

Ja, zijn redelijke prijzen,
Ja, er is kans dat ze goedkoper worden, en
Ja er is kans dat ze duurder worden.

Met andere woorden; het is niet te voorspellen. Als jij dit een mooie prijs vindt, gewoon boeken!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Wederom dank voor de reacties die binnenkomen! :)

De route begint nu aardig vorm te krijgen, maar toch zijn er nog een aantal dingen waar ik over twijfel. Wellicht zijn er hier mensen die mij hier meer over kunnen vertellen. Uiteraard e.e.a. al op internet kunnen vinden, maar een persoonlijke reactie geeft vaak wat meer inhoud en/of duidelijkheid :mrgreen:

Wat zijn de ervaringen van Hillsborough River S.P. en Corkscrew Swamp? Wij hebben deze nu beide in onze route zitten, maar wordt het dan niet te veel van "hetzelfde"? Of zijn beide juist aan te raden? Ik heb gelezen dat er ook hier verschillende routes te bewandelen zijn, maar weet iemand hoeveel tijd ik hiervoor kan uittrekken? Dit hoeft niet de hele dag te duren aangezien we verschillende natuurgebieden gaan aandoen.

Ik weet dat je zelf kan bepalen hoelang je bij een plaats blijft, maar op onze route hebben we Miami Beach, Fort Lauderdale en Key Biscaine gepland waarvan we voor elke locatie een dag hebben uitgeteld. Is dit te lang? Zo nee, dan laten we het zo, zo ja dan kunnen we een dag ergens anders nog voor gebruiken.

Indien gewenst kan ik onze voorlopige route weer hier plaatsen.

Groet,
Michael
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Programma + route Florida 2016

Bericht door Michaelvg »

Hallo allemaal,

Na veel te hebben gelezen en uit te zoeken zijn wij veel wijzer geworden over de activiteiten die wij kunnen gaan en willen doen tijdens onze vakantie in Florida. Het is onze eerste keer in Amerika dus wel spannend allemaal. Hieronder zal ik de route, planning en activiteiten plaatsen en mochten er naar aanleiding van dit schema nog tips zijn dan hoor ik dit uiteraard graag. Gezien de verlofperiode van mijn vriendin wat een beetje beperkt werd door haar werk hebben we de vakantie 3 dagen in moeten korten.

Maandag 3 oktober 2016:
Vertrek vanaf Schiphol en aankomst op Orlando (13:00 uur lokale tijd)
Resterende tijd willen we, na het ophalen van huurauto en inchecken hotel, gebruiken om nog wat leuks te doen. De eventuele activiteiten zijn een kijkje nemen bij Kennedy Space Centre (hoef niet persé naar binnen ivm de tijd), Blue Spring State Park en Shoppen.

Dinsdag 4 oktober 2016:
Dagje Discovery Cove
Ik vind snorkelen erg leuk (mijn vriendin heeft het nog niet eerder gedaan), vissen en dolfijnen vinden we beide erg leuk. N.a.v. de ervaring van mijn familie lijkt ons dit erg leuk om te doen.

Woensdag 5 oktober 2016:
Dagje Seaworld

Donderdag 6 oktober 2016:
Vertrek van Orlando naar Clearwater
Onderweg misschien langs Hillsborough River S.P. (iemand ervaring?) en verder lekker strand bij Clearwater

Vrijdag 7 oktober 2016:
Vertrek van Clearwater, via Sanibel Island, naar Naples

Zaterdag 8 oktober 2016:
Bezoek brengen aan Corkscrew Swamp (iemand ervaring?) en Barefoot Beach

Zondag 9 oktober 2016:
Vanuit Naples naar Everglades City voor een tour met de airboat door de Everglades
Na deze tocht rijden we via de Looproad (iemand ervaring?) naar Homestead om daar in te checken bij ons hotel
Na het inchecken willen we kijken of er nog tijd over is voor een wandeling door de Anhinga Trail (is deze echt zo leuk als wordt beweerd?)

Maandag 10 oktober 2016:
Vanuit Homestead gaan we een dagje naar Key Largo om lekker op het strand te liggen en een tocht te maken met de "Glassbottemboat".
Mocht ik mijn vriendin zover krijgen dat ze wilt gaan snorkelen dan willen we dat wellicht ook doen

Dinsdag 11 oktober 2016:
Vroeg op pad om vanuit Homestead de toch naar Key West te maken (we blijven niet overnachten op Key West). Onderweg maken we een tussenstop bij Bahia honda State Park. Na zonsondergang weer terug naar hotel in Homestead.
Eventuele leuke activiteiten/plekken die ik tegen ben gekomen, maar wij wellicht geen tijd voor hebben: herten zoeken op Big Pine Key of No Name Key, Turtle Hospital Marathon, Morada Bay Café Islamorada, voeren van Tarpons bij Robbi's pier op Lower Matecumbe Key.

Woensdag 12 oktober 2016:
Vanuit Homestead zoeken we ons resort op in Miami. Na het inchecken doen we een bezoek in Fort Lauderdale

Donderdag 13 oktober 2016:
Dagje Miami Beach
Boottochtje langs de huizen van celebs

Vrijdag 14 oktober 2016:
Nog wat rond rijden op bijvoorbeeld Key Biscaine en Star Island (of andere tips?)
Savonds tegen 23:00 uur vertrekken we weer naar Nederland

Dit is tot nu toe ons schema. Wellicht wat strak in elkaar, maar zoals aangegeven zijn we wat beperkt door het inkorten van onze vakantie. Uiteraard kunnen we altijd ter plekke nog bekijken of iets wel of niet binnen het tijdsbestek gaat passen.

Ik hoor graag jullie tips :D

Groet,
Michael

Note mod: Aangezien je al heel veel tips en tricks hebt gekregen in je andere topic zijn deze samengevoegd om dubbele reacties te voorkomen. De topictitel is aangepast naar de nieuwe titel.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 19 jan 2016, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topics samengevoegd
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Programma + route Florida 2016

Bericht door Trails »

Hillsborough River SP is een heel mooi stukje natuur.
Florida is qua natuur niet spectaculair maar wel héél mooi en je kunt er schitterend wandelen in o.a. de state parks, preserves, etc.

De Anhinga Trail vonden wij heel leuk. Er lopen veel toeristen maar er lagen ook diverse slangen direct langs het pad en er lagen heel veel alligators. Er liep er zelfs eentje over het pad.
We hebben meer trails gelopen langs deze weg door de Everglades en vonden ze allemaal mooi.
Smeer je wel goed in!!!

Het boottochtje in Miami vonden wij zonde van het geld en de tijd. Star Island mag je niet op...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Michaelvg:progamma + route2016

Bericht door PSVwally »

Resterende tijd willen we, na het ophalen van huurauto en inchecken hotel, gebruiken om nog wat leuks te doen. De eventuele activiteiten zijn een kijkje nemen bij Kennedy Space Centre (hoef niet persé naar binnen ivm de tijd), Blue Spring State Park en Shoppen.
Kennedy Space Center ligt nog wel een stukje van Orlando af hoor. En als je niet binnen wilt kijken, dan valt er niet zo heel veel te zien. Ik zou lekker bij Orlando blijven. Het is voor je gevoel ook al in de avond voor je van het vliegveld af bent.

Ik zou dag 13 en 14 deels combineren. Die boottocht duurde volgens mij een uur of 2. Dan zou je rond/bij de Bayside Marketplace nog wat kunnen kijken. Maar shoppen zou ik in Ft Lauderdale bij de Sawgrass doen. Maar die dag zou je ook makkelijk star Island (volgens mij kan je daar niet op) en de venetian causeway kunnen doen en key biscayne.

Ik weet niet of je de laatste dag nog bij je resort mag zwemmen of dergelijks voor je naar het vliegveld gaat. En of je daar dan zou kunnen douchen evt. Ik vond in Miami de Coconut Grove ook leuk om even gezien te hebben. Verder natuurlijk even paraderen over Ocean drive 's avonds.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Dank voor jullie reacties.

Ik had gelezen dat er bij Star Island wel een beveiligingsmannetje staat met een slagboom, maar dat als je aangeeft dat je een toerist bent je er wel op mag mits je niet te veel blijft "rondhangen" bij een huis. Kan iemand dit bevestigen of mag je er inmiddels helemaal niet meer op?

Bij het Kennedy Space Centre zou ik wel graag binnen willen kijken, maar omdat we hier niet echt de tijd voor lijken te hebben zou ik er wellicht wel even een kijkje willen nemen. Gewoon voor het gevoel dat je er bent geweest..

De Anhinga Trail klinkt dan wel erg leuk met die dieren. Ik ben gek op fotograferen dus hoe meer dieren hoe leuker dit is. Is de Loop Road ook leuk met dieren of is de kans daar niet zo groot?

Venetian Causeway had ik nog niet van gehoord, maar ziet er wel leuk uit om een keer over heen te rijden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, maar je ziet niets. Heel in de verte het vehicle assembley building. Je kan vanaf de parking een klein deel vd Rocket garden zien en thats is. De rest staat allemaal mijlen ver weg op Cape Canaveral en daar mogen wij niet komen. Je kan checken of er een lancering van iets geplant is die dag? Dan kan je vanaf de stranden in de buurt dat bekijken.

Als je rond 13u aankomt dan heb je wrs rond 15u je auto. Het is dan voor je gevoel al 9u 's avonds. Ik zou dan echt lekker rustig aan doen. Ergens in Orlando of omgeving rondkijken en eten.

Ik mocht (wel in 2010) star island niet op, want mr Cruise was at home.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer