Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bijkomen mammoth lake of dagje extra yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
83angel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

bijkomen mammoth lake of dagje extra yosemite

Bericht door 83angel »

De reis is geboekt en de meeste hotels ook.
Nu zijn we alleen door een fout bij het boeken een nacht te vroeg in mammoth lake. Ik kan helaas niet meer annuleren of wijzigen.
Nu hadden we bedacht als we landen in vegas meteen door te rijden naar death valley. ipv de volgende ochtend. Dan de gehele dag in death valley verblijven en dan tegen de avond naar mammoth lake te rijden.
Nu zit ik een beetje met het probleem kies ik voor een dagje bijkomen in mammoth lake (ik kan zo snel niet vinden of daar in de buurt wat te doen is) of ga ik 1 nachtje extra naar yosemite park. We slapen in wawoma hotel en ik kan daar nog een nacht extra bijboeken.
gastxyz

Re: bijkomen mammoth lake of dagje extra yosemite

Bericht door gastxyz »

Wat wil je nu? Wat doen of bijkomen ;-)

In de buurt van Mammoth Lakes zou je kunnen denken aan: Crowley Lake Columns, Hot Creek Geological Area of b.v. Devils Postpile NM.
Of zelfs misschien Bodie + Mono Lake. Aangezien je daar de volgende dag geen tijd voor lijkt te hebben.
Of de June Lake Loop.
Of naar een van de bergmeren als Convict Lake of Lake Mary.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja. Ik weet niet hoelaat je aankomt natuurlijk en of het dan nut heeft om nog naar Death Valley te rijden. Je kan in principe prima 2 nachten Mammoth Lakes doen als je naar Arno's lijstje kijkt. Je kan ook makkelijk een extra dag in Yosemite doorbrengen. Daar is ook genoeg te beleven om je meer dagen te vermaken of om wat bij te komen. Er is in heel die omgeving voldoende te doen. Ik zou zelf denk ik een nacht Wawona bijboeken. In de ochtend Mono Lake en Bodie aandoen en dan via de tioga pass naar Yosemite en dan 2 nachten in Yosemite.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ik zou dag extra in yosemite doen. Daar kun je op de dag zelfnog altijd beslissen of je wat wilt doen, of lekker bijkomem of beide
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar ga je? In de zomer is een hele dag DV niet aan te raden, buiten de zomer heb je het risico dat de Tioga Pass gesloten is.
En hoeveel nachten heb je in Yosemite? Als je maar 1 nacht hebt, en dan nog wel in Wawona zou ik een overnachting er bi doen, maar dan in de vallei en niet in Wawona. Ik zou die nacht Wawona ook veranderen in een nacht in de vallei. Het is een beetje lastig adviseren zonder wat meer achtergrondinformatie.
Kijk voor het stuk van Las Vegas via DV naar Yosemite eens in ons 2013- en 2015-verslag. Wij hebben vorig jaar veel tijd genomen voor het stuk rond Mammtoh Lake, maar niet in ML zelf iets gedaan.
Bodie en Mono Lake zijn goed tips, want op weg naar Wawona heb je daar geen tijd voor als je ook nog wat wilt doen langs de Tioga Pass.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Begrijp ik het goed dat jullie de nacht na aankomst al in Mammoth Lakes moeten zijn? Als dat zo is dan zou ik inderdaad nog op de dag van aankomst naar Death Valley proberen door te rijden op voorwaarde dat je rond 15-16u of zo landt. Zal wel zwaar zijn na de vlucht en met het tijdsverschil.
Op dag 2 kan je dan in de ochtend en voormiddag DV bezoeken en dan doorrijden naar Mammoth Lakes.

De extra nacht zou ik bij Yosemite voegen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
83angel
Amerika-ontdekker

Bericht door 83angel »

even wat meer info

10-06 aankomst las vegas om 15.10 dan doorrijden naar death valley
11-06 death valley bezoeken en dan naar mammoth lake

12-06 of in mammoth lake blijven of naar yosemite rijden

13-06 reis van mammoth lake naar yosemite of we zijn al in yosemite

14-06 yosemite

15-06 yosemite naar san francisco

Ik zag iets met overnachten in de vallei. We hoopten op ongeveer 100 euro per nacht uit te komen nu hebben we een aantal hotels duurder en een aantal goedkoper. voor wawona betalen we voor die extra nacht 135 euro ik denk dat in de vallei overnachten nog duurder is. Ik zag ook al dat er nog maar weinig keus was voor overnachten bij yosemite.
Laatst gewijzigd door 83angel op 20 jan 2016, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je van europa uit om 15:10 toekomt in Vegas ben je voor 17 uur niet de baan op. Niet onhaalbaar om tot Death Valley te rijden, doch je passeert al enkele stops onderweg natuurlijk.

Waar ga je logeren in Death Valley ? Dat kan ook wel wat bepalend zijn. Als je een extra nacht Mammoth doet kan je de volgende dag heel vroeg vertrekken naar Yosemite. Lijkt me persoonlijk de beste keuze.

Het verbaasd me dat je van Yosemite direct naar LA rijdt. Dat is best een flinke rit en onderweg is er niet veel te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
83angel
Amerika-ontdekker

Bericht door 83angel »

ow ik zie dat ik een foutje heb gemaakt LA moet san francisco zijn.
Death valley. hadden we Death Valley Inn & RV Park geboekt maar deze kunnen we nog kosteloos annuleren dus ik moet even kijken wat dat nu gaat worden.
Marcopstal
Amerika-expert

Dat is in Beatty, dat ligt helemaal niet in Death Valley !
Het is dan al een uur tot 1,5 uur rijden tot de bezienswaardigheden in Death valley langs de Vegas zijde. Je bent dichter bij Stovepipe Wells, maar langs die kant moet je eruit, dus daar ben je niets mee.
83angel
Amerika-ontdekker

Bericht door 83angel »

sorry hoor :(. ik ben nog nooit die kant op geweest
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik neem aan dat je met die vlucht een tussenstop hebt? Id dat in Amerika? Dat scheelt al als dat zo is, dan ben je geen 2u kwijt voor je je auto hebt maar wrs zo ongeveer een uur of 1,15uur.

Even voor de duidelijkheid. Death valley heeft 3 hotels. Van rechts naar links furnace creek ranch, stovepipe wells en panamint springs resort. De FC Inn is het grootste deel van het jaar gesloten dus die tel ik niet mee.

Heel veel vakantiegangers halen logischerwijs hun info eerst uit brochures of sites van reisorganisaties. Het jammere van veel van deze organisaties is dat ze om marketing en geldtechnische zaken accommodaties inkopen buiten de nationale parken, maar het verkopen alsof het in of vlakbij de parken ligt. Terwijl veel van deze accommodaties vaak meer dan een uur buiten de parken liggen. Zie Flagstaff voor de Grand Canyon, St. George voor Zion, Scranton of Beatty voor Death Valley, Mariposa of Oakhurst of zelfs Fresno voor Yosemite en Tulare of Visalia voor Sequoia NP.
Iedereen heeft natuurlijk een bepaald budget. Je moet voor jezelf, als je zelf alles boekt, afvragen (of uitzoeken) wat het verschil in kosten is om in een park te overnachten of buiten het park. Hoeveel scheelt het nou daadwerkelijk nog als je 2,5u benzinekosten voor het op en neer rijden erbij rekent? Is het een park waar je door hitte, drukte of zonsopkomst beter heel vroeg moet zijn. Ik zou, als er accommodatie in grand canyon village of tusayan is die bv €30 duurder is per nacht dan in flagstaff liever dichtbij zitten. Maar in Yosemite heb ik geen probleem om veel minder te betalen en door te trekken naar oakhurst of wawona omdat ik daar niet persé om 7u hoef te zijn (of ik moet de pnoramatrail lopen en de vroege bus moeten hebben). Zo maak ik voor mezelf afwegingen waar te overnachten.

Je bent op dag 2 wrs redelijk vroeg wakker. Ga lekker in Beatty overnachten. Ontbijt de volgende ochtend in je hotel (zit daar toch bij?). Koop een koelbox en een 12-pack water en rij lekker naar badwater, artist drive, zabriskies point, de sand dunes, father crowleys point. Even wat eten in Lone Pine en daar bepaal je of je nog fut hebt om bv alabama hills of mt whitney portal te doen en anders ga je op het gemakje naar Mammoth Lakes. Het is ook weer geen drama he!
83angel
Amerika-ontdekker

Bericht door 83angel »

tussenstop is op heathrow. Dus niet in Amerika. Al moet ik zeggen ik ben in NY geweest en overstap in houston en ik vond het toen allemaal wel meevallen met de controles. In NY stonden we binnen een uur buiten.
Ik zal eens kijken naar de hotels bij death valley
Bij grand canyon hebben we bij angel bright geboekt.

Is death valley junction beter qua overnachting of is beatty beter?
Marcopstal
Amerika-expert

Wat men verkoopt als Death valley Junction ligt ook vrij ver weg, tenzij het om het Amargosa Valley Hotel gaat. Nu, Beatty is vrij troosteloos, maar deze zijn nog veel troostelozer.

Zo een enorm verschil gaat dit niet maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer