Ik wil graag een route plannen en een schema maken, maar ik ben bang dat het mij niet gaat lukken zonder jullie hulp. Ik hoop dat dit de juiste plek is om een topic te openen.
Mijn vrouw en ik zijn van plan om dit jaar in september naar de VS te gaan. We willen graag de westkust zien (ik ben zelf al meerdere keren naar de oostkust geweest). Voor mijn vrouw zal dit de eerste keer zijn dat zij naar de VS zal gaan, ik wil een goede indruk achterlaten

Onze dochter is vandaag precies een halfjaar oud en die zal met ons meegaan op vakantie. Waar we dus ook rekening mee moeten houden, dus niet al teveel km's achter elkaar rijden, 200km is nog wel te doen maar dat is de max per dag. Het is ook niet goed voor een kind om de hele tijd in een kinderzitje te zitten. Ik heb al veel gekeken op Exitreizen maar ik kom er moeilijk uit. Er is zoveel te zien en we weten dat we niet alles in 1 vakantie kunnen zien, maar dat hoeft ook niet. Nog een reden om weer terug te komen zeg ik maar

Zelf heb ik nooit natuur gezien zoals in Amerika. Grand Canyon en andere national parks zijn voor mij adembenemend. Ik kan daar écht van genieten (op foto's nu dan

Aangezien de afgelopen 2 jaar vrij druk bij ons was willen we wat meer tot rust komen op vakantie, ipv een zon zee strand vakantie (daar zijn we niet voor gemaakt). Normaal gesproken trekken steden ons ook aan, maar in dit geval hebben we geen behoefte aan een citytrip of om langer dan nodig is in een stad te verblijven. Ook Las Vegas speelt geen rol (ben ik overigens wel geweest), want we zitten met onze dochter. Ik snap dat je langs Las Vegas moet rijden om bij bepaalde plekken te komen. Wat ik heb gezien bij Exitreizen is dat er veelal 1 dag op locatie wordt geslapen en de volgende dag weer km's afschrijven. Dat is te druk voor ons, ik denk dat we 2 dagen ergens op locatie willen blijven anders voelt het te gehaast aan en heb ik het gevoel dat we niet echt "uitgerust" terugkomen van vakantie. Natuurlijk is een zo'n vakantie enigszins intensief, maar het geeft ook wel een soort van kalmte die ik niet uit kan leggen. Ik laat mijn telefoon en mijn levenswerk gewoon thuis achter en wil gewoon echt weg zijn van Nederland en iedereen die constant maar aan je kop zeurt, jullie kennen het wel denk ik

Afijn, ik zal even een opsomming maken:
- reisverblijf +- 16 dagen
- budget (moeilijk te zeggen) we kijken naar 1550 euro +- per persoon nu op Exitreizen (los van excursies eten etc natuurlijk)
- liefst directe vlucht (ivm kind)
- hotels/motels; maakt niks uit zolang we een eigen badkamer hebben en de plek schoon is
- een fijne auto natuurlijk waar ook een kinderwagen en onze koffers in passen
- niet teveel km's per dag (max 200km maar niet frequent)
- Las Vegas is geen must
- Los Angeles is leuk om mee te eindigen (denk ik?)
- Yosemite Park
- Grand Canyon
- Death Valley
- Moab
- Yellowstone
- Redwood
- Zion
Bovenstaande locaties hoeven niet in 1 vakantie bezocht te worden en jullie kunnen natuurlijk ook jullie eigen toevoegingen en ideeën aan toevoegen, daar kijk ik juist naar uit want jullie hebben meer ervaring! En los daarvan, wellicht ook al eens met een kind een soortgelijke reis gemaakt.
Ik kijk uit naar de reacties, ben heel erg benieuwd!