Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Doron: met kind van 1jr national parks en natuur/reis advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dhelios
Amerika-ontdekker

Reis Doron: met kind van 1jr national parks en natuur/reis advies

Bericht door dhelios »

Hi allemaal!

Ik wil graag een route plannen en een schema maken, maar ik ben bang dat het mij niet gaat lukken zonder jullie hulp. Ik hoop dat dit de juiste plek is om een topic te openen.

Mijn vrouw en ik zijn van plan om dit jaar in september naar de VS te gaan. We willen graag de westkust zien (ik ben zelf al meerdere keren naar de oostkust geweest). Voor mijn vrouw zal dit de eerste keer zijn dat zij naar de VS zal gaan, ik wil een goede indruk achterlaten :D ook voor het feit dat ik graag vaker terug zou willen gaan naar Amerika en wellicht ooit een eventuele backup als emigratie. Maar dat is offtopic voor nu.

Onze dochter is vandaag precies een halfjaar oud en die zal met ons meegaan op vakantie. Waar we dus ook rekening mee moeten houden, dus niet al teveel km's achter elkaar rijden, 200km is nog wel te doen maar dat is de max per dag. Het is ook niet goed voor een kind om de hele tijd in een kinderzitje te zitten. Ik heb al veel gekeken op Exitreizen maar ik kom er moeilijk uit. Er is zoveel te zien en we weten dat we niet alles in 1 vakantie kunnen zien, maar dat hoeft ook niet. Nog een reden om weer terug te komen zeg ik maar :P

Zelf heb ik nooit natuur gezien zoals in Amerika. Grand Canyon en andere national parks zijn voor mij adembenemend. Ik kan daar écht van genieten (op foto's nu dan :D). Mijn vrouw is 6 jaar geleden in Zuid Afrika en andere Afrikaanse landen geweest, ze zegt dat er veel natuur is wat op elkaar lijkt. Maar dit is geen protest om nogmaals te zien in een ander land :lol:

Aangezien de afgelopen 2 jaar vrij druk bij ons was willen we wat meer tot rust komen op vakantie, ipv een zon zee strand vakantie (daar zijn we niet voor gemaakt). Normaal gesproken trekken steden ons ook aan, maar in dit geval hebben we geen behoefte aan een citytrip of om langer dan nodig is in een stad te verblijven. Ook Las Vegas speelt geen rol (ben ik overigens wel geweest), want we zitten met onze dochter. Ik snap dat je langs Las Vegas moet rijden om bij bepaalde plekken te komen. Wat ik heb gezien bij Exitreizen is dat er veelal 1 dag op locatie wordt geslapen en de volgende dag weer km's afschrijven. Dat is te druk voor ons, ik denk dat we 2 dagen ergens op locatie willen blijven anders voelt het te gehaast aan en heb ik het gevoel dat we niet echt "uitgerust" terugkomen van vakantie. Natuurlijk is een zo'n vakantie enigszins intensief, maar het geeft ook wel een soort van kalmte die ik niet uit kan leggen. Ik laat mijn telefoon en mijn levenswerk gewoon thuis achter en wil gewoon echt weg zijn van Nederland en iedereen die constant maar aan je kop zeurt, jullie kennen het wel denk ik :mrgreen:

Afijn, ik zal even een opsomming maken:

- reisverblijf +- 16 dagen
- budget (moeilijk te zeggen) we kijken naar 1550 euro +- per persoon nu op Exitreizen (los van excursies eten etc natuurlijk)
- liefst directe vlucht (ivm kind)
- hotels/motels; maakt niks uit zolang we een eigen badkamer hebben en de plek schoon is
- een fijne auto natuurlijk waar ook een kinderwagen en onze koffers in passen
- niet teveel km's per dag (max 200km maar niet frequent)
- Las Vegas is geen must
- Los Angeles is leuk om mee te eindigen (denk ik?)
- Yosemite Park
- Grand Canyon
- Death Valley
- Moab
- Yellowstone
- Redwood
- Zion

Bovenstaande locaties hoeven niet in 1 vakantie bezocht te worden en jullie kunnen natuurlijk ook jullie eigen toevoegingen en ideeën aan toevoegen, daar kijk ik juist naar uit want jullie hebben meer ervaring! En los daarvan, wellicht ook al eens met een kind een soortgelijke reis gemaakt.

Ik kijk uit naar de reacties, ben heel erg benieuwd! :thumbup: :clap:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Reis Doron: met kind van 1jr national parks en natuur/reis advies

Bericht door LittlePhoenix »

Een fijne auto met kinderen is natuurlijk een minivan. De schuifdeuren zijn hartstikke handig als je je kind in haar stoeltje moet helpen en je staat dicht bij een andere auto geparkeerd. De bagagruimte is groot zat voor een kinderwagen en bagage voor 3 personen.
En, in tegenstelling tot veel andere auto's, de meeste rearfacing carseats passen redelijk makkelijk, zelfs achter de bestuurder. Is met zo'n klein kind toch wel heel belangrijk.

En even als geruststelling: reizen in Amerika met kinderen is een stuk makkelijker dan in Nederland. Restaurants, hotels, winkels, toeristische atracties enz zijn hier veel meer ingesteld op families.
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Bedankt voor je reactie LittlePhoenix! Een minivan dus. Ik had gehoopt op een bestelwagen ala Ford Mustang :lol: top!

Wat betreft reizen met kinderen heb je gelijk. Ik heb zelf nooit naar de faciliteiten in Amerika gekeken, kortom omdat het er niet toe deed. Maar wij hadden een jaar geleden vrienden over vanuit de VS en die vroegen zich af hoe wij het hier allemaal deden in restaurants etc met kinderen. Zij hadden ons veel succes gewenst (mijn vrouw was toen al zwanger) en nu snap ik ook wat ze bedoelden :shock:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

- niet teveel km's per dag (max 200km maar niet frequent)
- Las Vegas is geen must
- Los Angeles is leuk om mee te eindigen (denk ik?)
- Yosemite Park
- Grand Canyon
- Death Valley
- Moab
- Yellowstone
- Redwood
- Zion
Dit gaat je inderdaad nooit lukken om in 1 reis te stoppen van plusminus 16 dagen.
Ik denk dat je je ook niet teveel moet toeleggen op exit reizen. Ik weet niet wat voor reis je nu ziet, maar dat zal wrs inderdaad een flinke drukke trip zijn. Qua kosten is het erg goedkoop. Dat ga je zelf niet (veel) goedkoper kunnen krijgen denk ik.

Je kan vanuit AMS alleen rechtstreeks vliegen op San Francisco, LA en Salt Lake City.

Je zou in 16 dagen denk ik van SF via Yosemite en Sequoia en Death Valley naar 1 nacht Vegas als tussenstop kunnen gaan en dan naar de Grand Canyon en eindigen in LA? Die 200km per dag lijkt me ook lastig in dit tijdframe. Dan zou je misschien zelfs de Grand Canyon eruit moeten halen, wat langer doen over Yosemite en Sequoia en van Death Valley wel of niet via Vegas naar LA rijden.

01 naar SF
02 SF
03 SF
04 SF - Yosemite
05 Yosemite
06 Yosemite - Sequoia
07 Sequoia & Kings Canyon NP
08 Seki - Death Valley
09 Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas - Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon - Palm Springs
13 Palm Springs - LA
14 LA
15 LA
16 LA - naar huis
17 aankomst thuis

OF

01 naar Salt Lake City
02 SLC -Craters of the Moon - Idaho Falls
03 Idaho Falls - Yellowstone
04 Yellowstone
05 Yellowstone
06 Yellowstone
07 Yellowstone - Grand Teton
08 Grand Teton - Vernal
09 Vernal - Moab
10 Moab
11 Moab
12 Moab - Monument Valley - grand Canyon
13 Grand Canyon - Zion
14 Zion
15 Zion - Salt Lake City (kan ook naar Vegas natuurlijk)
16 SLC - naar huis
17 aankomst thuis

Wat op het einde qua tijd makkelijker is is

12 Moab - Monument Valley
13 Monument Valley - grand Canyon
14 Grand Canyon
15 Grand Canyon - Las Vegas
16 Las Vegas - naar huis
17 aankomst thuis
arnoudw
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door arnoudw »

Hoi Doron,

Ik heb in mijn eerdere reis het Zuidwesten met de National Parks gezien en ga nu vanuit Salt Lake City naar Yellowstone, South Dakota en Colorado. Het is inderdaad goed opletten dat je je reis niet te vol plant, maar daar ben je zelf bij.
Een vraag uit nieuwsgierigheid: wil je per se met een auto? Mijn ervaring is dat je met een kleintje erbij, met een camper juist veel flexibiliteit hebt. Je kunt stoppen wanneer je wil, je eigen maaltijden maken, hebt altijd een schone wc/douche (want je gebruikt een eigen in de camper). Bovendien erg veel opbergruimte.

Over je route: Zit je bij Exit vast aan specifieke routes? Kunnen ze niets schuiven/aanpassen? Kijk voor inspiratie eens bij Tioga Tours, daar zit je niet vast aan schema's ,maar kun je elke reis helemaal naar eigen wens samenstellen. Ze hebben heel veel voorbeelden; wij hebben de camperreis Yellowstone & Presidents als uitgangspunt genomen en kunnen hem van dag tot dag zelf aanpassen. Dat werkt met auto's en hotels net zo, ze kunnen dan alles vastleggen (of een deel). Onze reis lijkt toevallig heel veel op wat PSVwally schetst!
In welke periode wil je gaan? In het zomerseizoen is het Zuidwesten wel erg warm, ik zou dan voor Yellowstone en omgeving gaan. In de lente of herfst zou ik juist kiezen voor het zuidwesten, daar zijn de parken (volgens mij) toch wel het meest indrukwekkend. Al kijk ik reikhalzend uit naar Yellowstone, Grand Teton, Badlands en Rocky Mountain Nationals Parks (vertrek in september :D)

Groet, Arnoud
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik weet dat bijna iedereen begint met het standaard rondje zuidwesten, maar Los Angeles vind ik vooral erg groot en onoverzichtelijk. Ik zou direct tekenen voor de tweede optie van PSV Wally en dan met het slot in Las Vegas.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mijn vrouw is 6 jaar geleden in Zuid Afrika en andere Afrikaanse landen geweest, ze zegt dat er veel natuur is wat op elkaar lijkt. Maar dit is geen protest om nogmaals te zien in een ander land :lol:
Ik vind het mooie van Zuid-West Amerika juist dat er om de pakweg 300km een compleet andere natuur is. Het vele beton van LA, de afgeschaafde heuvels en stranden langs de kustroute, het overzichtelijke (maar dure) San Francisco, Het Alpenachtige van Yosemite, de megabomen in Sequoia (heb je ook in Yosemite een beetje), de woestijnhitte van death valley, de glitter&glamour van Las Vegas, Het groenrode Zion, de kleine canyons van Bryce, de slotcanyons bij Page, het once upon a time in the west gevoel van Monument Valley, het gapende gat van de Grand Canyon etc, etc,
maar Los Angeles vind ik vooral erg groot en onoverzichtelijk
Ik denk dat ik je wel snap. Maar eigenlijk is LA voor een groot deel heel makkelijk. De meeste straten lopen rechttoe rechtaan van noord naar zuid en van oost naar west ;)

Ik denk dat ik qua parken zelf ook zeker voor route 2 zou gaan, maar hij heeft zelf veel van route 1 in zijn lijstje staan. Altijd een goede reden om nog eens een keer terug te gaan voor een andere route :mrgreen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat ik je wel snap. Maar eigenlijk is LA voor een groot deel heel makkelijk. De meeste straten lopen rechttoe rechtaan van noord naar zuid en van oost naar west ;)
Ik denk nog teveel van uit het oogpunt van een camperreiziger. Dan is het best lastig om in LA echt op pad te gaan, met de auto zal het een heel ander verhaal zijn. Maar ik ben niet zo´n stadsmens, dat scheelt ook absoluut, het trekt me gewoon niet.

Yellowstone en Moab zijn absoluut mijn favorieten in het westen, dus vandaar dat ik al heel snel kies voor de tweede route. Monument Valley erbij voor het echt zuid-westerngevoel en de Grand Canyon en dat is dan in 16 dagen allemaal goed te doen.

Wil je echt het Zuidwesten doen, dan zou ik dat een andere keer doen als je minstens 3 weken hebt. Daar is zoveel te zien dat 16 dagen gewoon niet veel is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met een camper is het idd een ander verhaal. Al lijkt San Francisco met de camper me een nog grotere crime.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nooit gedaan, camper inleveren en dan zonder auto nog een paa dagen stad. In San Francisco kan je makkelijk zonder vervoer.
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Toi toi toi! Wat een berichten allemaal. Super bedankt voor jullie inzet, dit wordt zeer zeker gewaardeerd!

Nadat arnoudw het over een camper had, las ik snel door. Kamperen of soortgelijks is helemaal niets voor mij. Ik voel er niks voor om in een tent te slapen en ook niet om een camper te trekken. Maar, ik was helemaal vergeten dat we naar Amerika gaan en we gewoon grote campers hebben en we ook nog eens kunnen genieten van luxe. Nadien gekeken op de Tioga Tours website en ik was verkocht. Mijn vrouw hoef ik niet over te halen, die vind het een geweldig idee, zij had het nog vorig jaar geopperd maar ik had het compleet afgekraakt. Maar toch, ik ben overtuigd en ik kijk er nu juist meer naar uit om weg te gaan en om de reis te plannen. Perfect idee arnoudw! En zeker met onze dochter, een ideale oplossing maar ook meteen de oplossing om meer km's te kunnen rijden zonder vast te zitten aan een hotel. Mijn neefje en zijn vrouw en twee kinderen hebben besloten om met ons mee te gaan, dus zij zullen ook een RV huren en dan rijden we achter elkaar :D :thumbup:

Wat betreft de route moeten we echt goed gaan zitten nadenken wat we willen zien en waar we willen slapen. De velen camping plaatsen die er zijn onderzoeken. Ik heb al velen topics op het forum bekeken en geprobeerd te zoeken naar een forumlid die een soortgelijke reis heeft gemaakt, om daar de hoogtepunten uit te kunnen halen. Ik denk dat een full hook up locatie veelal handiger zijn in ons geval, maar de keren dat we een mogelijkheid hebben om te slapen in national park dan is dit niet mogelijk (en dat is niet erg!).

Wauw, prachtig. Ik ben enthousiast als ik weet niet wat :mrgreen: wat een top idee jongens! En super dat jullie allemaal meedenken aan de route's. Ideaal!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, ik weet niet wat precies je route gaat worden, maar ik heb acht hele uitgebreide reisverslagen over onze camperreizen geschreven. Ben je wel even zoet mee.

Ik moet er wel bij zeggen dat wij bij uitstek luxe kampeerders zijn, dus full hookup, WIFI en dat soort dingen.Ik begrijp de mensen die graag midden in de natuur staan ook hoor, voor beiden is wat te zeggen!

Zie voor onze reisverslagen:
http://casadospalmeras.com/reizen/onze- ... lagen-usa/

Wij hebben twee keer een C-klasse 29-31 ft. gehuurd en 4 keer een A-klasse 31-32 ft. Ik kan je Tioga Tours van harte aanbevelen en wij zijn fan van Road Bear!
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben onze eerste camperreis afgelopen zomer gemaakt, met onze vier kinderen (tieners), en waren helemaal verkocht. We gaan komende zomer zelfs opnieuw een camperreis maken. Lees gerust ons reisverslag om inspiratie op te doen.
Ik ben ook fan van Tiogatours (heel goede service!) en Road Bear.
Wij stonden graag in de nationale en staatsparken, omdat je daar prachtige campings hebt. In het begin was ik onzeker over full hook-up of niet, maar ginder bleek dat je dat niet echt nodig hebt. Je rijdt gewoon naar het dampstation aan de camping om je vuile water te lozen en proper water te tanken. Elektriciteit heb je enkel nodig voor de magnetron en daarvoor kan je desnoods de generator opzetten (hebben wij nooit gedaan). Stopcontacten en lichten werken gewoon als je stilstaat. 't Is dus niet zo dat je in het donker zit op een camping zonder full hook-up :wink: .
We wisselden dan af en toe eens af met een commerciële camping, met wifi en full hook-up.

Veel plezier met de voorbereidingen en laat je vragen maar komen!
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Bedankt voor alle reply's! Ik ben me suf aan het lezen wat betreft jullie reisverslagen, zeer interessant :!: :idea:

Ik heb even gekeken en heb de reis ingekort, ik had eerst een schema gemaakt van de dingen ik sowieso graag wil zien, maar aangezien niet alles in 1x kan (en dat is niet erg) heb ik het volgende reisplan samengesteld. Jullie hulp en inzicht hierin zal zeker gewaardeerd worden gezien het feit dat ik voor het eerst een vakantie plan, laat staan met de camper :lol: de dagindeling is nog niet bekend maar ik zal een * plaatsen bij locaties waar we langer zouden willen blijven. De reis begint in Billings, Montana en we zullen weer terugvliegen naar huis vanaf Las Vegas. Let niet op wellicht omwegen die ik neem, vergeet ajb niet dat ik een leek ben :mrgreen: Ik ben nu uitgegaan van een reis van 18 dagen.

- Billings, Montana aankomst luchthaven
- Yellowstone National Park *
- Grand Teton
- Flaming Gorge (twijfel nog)
- Bear Lake *
- Salt Lake City als tussenstop
- Moab
- Bryce Canyon
- Page
- North Rim/ Grand Canyon *
- Zion *
- Las Vegas vertrek luchthaven

Mocht het wellicht een lastige reis zijn dan verneem ik graag van jullie :) :salute:
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Gewoon even een praktische vraag: kan je in Billing een camper afhalen? Ik ga er altijd van uit dat je campers enkel kan ophalen en terugbrengen in grote steden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zit iig een cruise america in zowel Billings als Bozeman.
arnoudw
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door arnoudw »

Ik geloof dat Billings het meest gebruik wordt. Heb wel eens offertes opgevraagd voor die locatie, maar huren vanuit Billings is best wel duur in verhouding met de grotere steden, houd daar rekening mee.

Edit: Een andere optie is ook: in Salt Lake starten, naar Grand Teton/Yellowstone rijden en via Flaming Gorge naar het zuiden. Ik zou trouwens zeker een volle dag in Grand Teton nemen en minimaal 3 dagen in Yellowstone.
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Helaas.. de verbouwing thuis heeft meer gekost dan begroot.. potverdorie. Een camper huren incl tickets kom ik steeds op en rond de 4000 euro uit. Dan nog verblijf, eten, activiteiten etc.. gaat niet meer lukken :evil: dus de camper reis moeten we naar volgend jaar verplaatsen.

Wat is ons alternatief? In een bepaalde staat blijven en met de auto wat plekjes zien kan natuurlijk altijd. Ik zal dan nu moeten kiezen voor een "chille" vakantie, dan wel in een bepaalde stad verblijven en niet teveel auto te hoeven rijden, omdat we niet even kunnen stoppen zodat de kleine kan slapen.

Florida komt mijn neus uit om eerlijk te zijn. Verder zou ik niet echt weten waar we naartoe kunnen gaan. Tips zijn welkom!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk serieus dat je je verkijkt op de kosten. Die €1500 of wat het in vorige post was van exit reizen vond ik al erg goedkoop namelijk. Amerika is de laatste jaren snel veel duurder geworden en voor 3 weken, afhankelijk van route,vervoersmiddel en accommodaties en eigen behoeften moet je echt wel rekenen tussen de €6500 en €10000. Natuurlijk kan het als backpacker met hostels wel goedkoper, maar dat zijn jullie niet :wink:alternatief zou bv een 'klein rondje' California zijn? SanDiego/LA - kust - SF - Yosemite - Las Vegas - LA? Of gewoon terug vanuit Vegas, maar dat kan niet rechtstreeks. Ik ken ook mensen die elk jaar 2 weken Vegas doen en dan aan de rand vd stad gaan zitten en vanuit daar relaxt op het resort wat doen en af en toe een dagtocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer