Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Boston naar Bar Harbor (e.o.) tussenstop of direct

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Raymon1985
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Van Boston naar Bar Harbor (e.o.) tussenstop of direct

Bericht door Raymon1985 »

Beste allemaal,

A.s. augustus zullen wij een rondreis van 16 dagen door New England maken. De meeste plekken hebben we al uitgezocht, hoe lang we gaan blijven en waar we allemaal langs gaan. Er is echter nog 1 twijfelgeval en misschien kunnen hier tips en adviezen worden gedeeld.

Op 1 augustus komen we aan in Boston en op 3 augustus vertrekken we richting Bar Harbor, we overnachten in Trenton, daar dichtbij. Het eerste plan was om in Portland te stoppen, rond te kijken en te overnachten om daarna door te gaan richting Trenton, om daar vervolgens 2 nachten te blijven en de omgeving, waaronder Acadia natuurlijk, te verkennen.
Dit hebben we echter veranderd, omdat wij vonden dat de omgeving van Acadia toch wat interessanter is en wij daar meer tijd willen doorbrengen.

Portland is dicht bij Boston, en gelijk een stad na een anders stad is ook weer jammer. We moeten wel in 1x door (google zegt 6 uur rijden, ik gok wat langer), maar dan hebben we wel een hele dag extra in Maine. We stoppen natuurlijk wel op een aantal plekjes wanneer we naar Trenton rijden, zoals Cape Elizabeth en misschien Kennebunkport o.i.d.

Wat vinden jullie, is dit een goed plan of is het toch te ver rijden en kunnen we beter een nachtje in Portland blijven en daarvoor een dag Acadia e.o. inleveren?

Lang verhaal, excuses. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
AstridenRaoul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Van Boston naar Bar Harbor (e.o.) tussenstop of direct

Bericht door AstridenRaoul »

Hoi Raymon1985,

Wij gaan dit stuk eind september doen en dit zijn de stops die wij willen maken op het stuk York / Bar Harbor
1 Nubble Lighthouse York
2 Two Light SP
3 Portland Head Light
4 Pemaquid Point Light House
5 Owls Head Lighthouse
6 Rockland Breakwater Lighthouse
7 Camden Hill SP

Wij overnachten wel nog in Rockport. Dus het lijkt mij dus veel om dat in 1 dag te doen.
Groetjes Astrid
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ja denk het ook hoor.

Ik had zelfs twee stops. Eentje vlakbij Portland - heb de stad zelf niet eens gezien- en 1 in Rockport.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich kan het ook in 1 dag. Ik zie die 6 uur niet, mijn googlemaps zegt 4,5 uur. Wij deden het zelf met 1 stop. Wij vonden de diverse lighthouses erg leuk om te zien. Kijk eens naar ons 2012-verslag daarvoor.
Je hoeft natuurlijk niet voor Portland te kiezen, misschien iets verder rijden, en als je dan de volgende dag vroeg in Trenton aankomt kun je die dag ook nog naar Acadia NP rijden. Misschien gewoon open laten? Ik heb geen idee hoe lastig het is om iets te vinden onderweg.

Marianne
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Wij hebben het een aantal jaar terug in een keer gereden.
Nou ja bijna dan. Boston hadden we het jaar ervoor al gedaan en dus zijn we na de vlucht de stad uit gereden en de volgende dag naar Bar Harbor gereden.

Volgende keer zou ik toch een ander stuk maine pakken.
Bar Harbor was mij te toeristisch en acadia vond ik ook niet geweldig.

Eigenlijk was de walvis en Puffin tocht vanaf Bar Harbor het hoogte punt.
Erg leuk om te doen.
HAMvH
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door HAMvH »

Wij hebben 't in iets van 4-5 uur gereden, in een keer (onderweg wel n keer gestopt om wat te eten etc). Is prima te doen. Acadia vond ik erg mooi. Waar verblijf je?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer