Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis thieu1989: New York Mei 2016

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
thieu1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis thieu1989: New York Mei 2016

Bericht door thieu1989 »

Hi allen!

De afgelopen periode heb ik via kayak.com iedere dag netjes een alert gekregen via de mail voor "goedkope" vliegtickets naar New York. Vorige week was het raak: een ticket voor 320 euro, met British Airways, 6 -13 mei 2016. Niet getwijfeld, gelijk geboekt, New York staat tenslotte hoog op onze bucket list! :D

Het kwam dus eigenlijk een beetje als donderslag bij heldere hemel, maar we (mijn vriendin en ik) hebben er erg veel zin in. Gelijk zit ik volledig in de "plannings" modus; we zijn overzichten aan het maken v.w.b. bezienswaardigheden, tickets die daarvoor al besteld moeten worden, etc.

Nu heb ik aan jullie een aantal vragen:

1. Hotels.
We hebben voorlopig een hotel geboekt, het Hilton Garden Inn Long Island City. Redelijk goede prijs, overal wifi en gratis te annuleren. Nadeel: locatie. Voor de 'volledige' New York ervaring willen we stiekem toch een hotel op Manhattan. Vraag hierbij is: gaan de prijzen voor onze reisperiode nog omlaag? Ik merk namelijk dat sommige sites nog niet eens hotels aanbieden voor mei 2016. Ben ik er te vroeg bij of zijn prijzen van ong 250 euro per nacht voor Manhattan heel normaal in mei?

2. Bezienswaardigheden.
We zijn ook al flink in de weer met tickets voor bezienswaardigheden, we willen natuurlijk niet dat alles straks al vol is :D . Zijn er bezienswaardigheden waar jullie van zeggen: daar moet je z.s.m. tickets voor boeken? Misschien ook kleine pareltjes die we over het hoofd zien of niet eens kennen? :)

3. Vliegreis
We vliegen zowel heen als terug met British Airways met een overstap op London Gatwick. Daar zijn we nog nooit geweest, maar ik las al op internet dat het het drukste vliegveld ter wereld is met maar 1 start- en landingsbaan, dat wordt dus leuk.... op de heenweg hebben we 2 uur en 40 minuten voor de overstap, ik ga er vanuit dat dit (net?) genoeg is. Op de terugweg hebben we echter maar 1 uurtje, is dit genoeg? Zo nee, zijn er tips om het proces zo vlot mogelijk te laten verlopen? Zijn er mensen met ervaring met deze luchthaven met 'inside information'? :D

4. Priceline
Gisteren voor het eerst eens voorzichtig geboden via priceline, ik krijg het al aardig onder de knie. Zoals gezegd bij vraag 1 willen we graag een hotel zoeken op Manhattan. Aangezien ik er volgens mij nog vrij vroeg bij ben heb dus echt belachelijk lage bedragen geboden, met voorlopig nog geen succes (145 euro per nacht voor een (minimaal) 4 sterren hotel in het times square district :lol: ). Vraag: heeft er hier iemand wel eens voor zo'n prijs zo'n hotel op de kop weten te tikken of moet ik simpelweg meer gaan bieden?

Voorlopig is dit hem, tips zijn natuurlijk altijd welkom :thumbup: . Alvast bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis thieu1989: New York Mei 2016

Bericht door Marcopstal »

Long Island City is heel gunstig gelegen, je bent in een wip in Manhattan (dat toch overigens vrij groot is) en de hotels zijn er betaalbaar. Prijzen van 250 euro voor een ietwat deftige kamer zijn "normaal" tot "goedkoop" in Manhattan, alhoewel je natuurlijk altijd wel eens op een promotie kunt stoten. Ik vind de locatie aldus geen probleem. Zat laatst in Zhotel NYC en had vanuit de kamer een onbetaalbaar zicht op de skyline van Manhattan.

Kom je aan en vertrek je uit Gatwick dan is dit geen probleem.

Promotieprijzen in de Times Square regio voor een 4 sterren minimum liggen toch eerder tussen de 300 en 400 euro per nacht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dit hotel bevindt zich op een prima locatie. Meerdere metrostations in de buurt waarmee je zo in Manhattan bent. Heb onlangs in dezelfde buurt in een andere hotel geslapen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

mee eens wat locatie van het hotel betreft ... al begrijp ik ook de wens om in Manhattan te willen zitten .... Upper West is ook een aanrader ... blijven zoeken en wellicht vind je net zo'n mooie deal als dat vliegticket!! Via welke site was dat?? Lekker prijsje :D
(jammer dat jullie de tip niet gedeeld hebben ... :( )

Je hoeft veel dingen niet van tevoren te boeken .... tenzij je bijvoorbeeld een speciale broadway show wilt zien ... zo niet, dan koop je op de dag zelf voor de halve prijs bij de TKTS ...

Mochten jullie naar de kroon van het Vrijheidsbeeld willen, kost niet veel, maar boekt wel snel vol .... mijn advies: eerste dag, eerste boot, je wordt geheid toch vroeg wakker die dag...
geniet lekker van de voorpret :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
thieu1989
Amerika-ontdekker

Bericht door thieu1989 »

Marcopstal schreef:Long Island City is heel gunstig gelegen, je bent in een wip in Manhattan (dat toch overigens vrij groot is) en de hotels zijn er betaalbaar.
Op het forum las ik inderdaad al dat Long Island City een gunstige locatie is, echter zoals meyem al zegt zou het natuurlijk toch wel leuk zijn om in Manhatten te zitten :D . Ik ga de komende tijd gewoon lekker bieden op priceline :).
meyem schreef:mee eens wat locatie van het hotel betreft ... al begrijp ik ook de wens om in Manhattan te willen zitten .... Upper West is ook een aanrader ... blijven zoeken en wellicht vind je net zo'n mooie deal als dat vliegticket!! Via welke site was dat?? Lekker prijsje :D
(jammer dat jullie de tip niet gedeeld hebben ... :( )

Mochten jullie naar de kroon van het Vrijheidsbeeld willen, kost niet veel, maar boekt wel snel vol .... mijn advies: eerste dag, eerste boot, je wordt geheid toch vroeg wakker die dag...
geniet lekker van de voorpret :mrgreen:
Kayak kwam met de lage prijzen (price alert via de mail) en uiteindelijk op budgetair.nl geboekt. Achteraf inderdaad stom dat ik het hier niet even gemeld heb :? . Het vrijheidsbeeld wilde ik al boeken maar daar ben ik zelfs nog te vroeg mee, dat kon nog niet voor mei 2016.

Volgens mij ben jij al aardig wat keren in New York geweest Mayem? Nog tips voor "first-timers"? :D
Laatst gewijzigd door thieu1989 op 30 okt 2015, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

de forumbeheerders hebben liever dat je alleen de nodige zinnen quote, en niet een heel bericht ...

ik zit altijd vol tips wat NYC betreft ... 1 daarvan is: lees mijn blogs :lol:
Ook tripreports op tripadvisor hebben mij altijd geinspireerd. Zelf ben ik hier begonnen met mijn orientatie:
http://www.tripadvisor.co.uk/Attraction ... _York.html
en dan is er natuurlijk ook nog dit draadje:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45082
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
thieu1989
Amerika-ontdekker

Bericht door thieu1989 »

Zo, ondertussen zijn we wat verder. Zoals ik in de OP al aangaf hebben we een boeking lopen bij het Hilton Garden Inn op Long Island City. De droom om een hotel te vinden op Manhattan hebben we even een beetje op een laag pitje gezet, we checken letterlijk iedere dag de prijzen maar voor een beetje een leuk hotel zit je toch wel aan prijzen van 250 tot 300 euro per nacht (als ik een hotel boek op Manhattan dan wil ik wel gelijk in de leuke buurten zitten). Misschien dat het de komende tijd nog wat gaat zakken of dat priceline of hotwire aantrekkelijk wordt, maar er zal nog flink wat vanaf moeten willen we een hotel op manhattan boeken.

Dat wordt nog maar eens te meer bevestigt omdat ik zojuist het Country Inn & Suites heb geboekt in Long Island City, een prijsverschil van een dikke 600 euro met het Hilton Garden Inn. Toegegeven, de recensies van het Hilton zijn zeer goed, daar kunnen die van het country inn niet tegenop, echter hebben we veel positieve verhalen gelezen over het Country Inn (tripadvisor, dit forum, hotelsites, enz.) en lijkt dit alle luxe te hebben die we willen (groot schoon bed, goede wifi en als bonus zelfs nog een (matig) ontbijt). Ik kreeg een 10% kortingscode van hotels.com in mijn mailbox en daarmee werd de prijs zo laag dat we niet anders konden dan boeken :D . Het is een groot contrast met de luxe hotels op manhattan, maar dat zie je ook erg duidelijk in de prijs. Ook dit hotel kunnen we annuleren, maar ik denk dat we door de prijs en de redelijke recensies overstag zullen gaan :D .

Over de locatie (Long Island City) hebben we steeds minder twijfels, als ik alle verhalen mag geloven ben je echt snel in Manhattan. We gaan de komende tijd andere dingen boeken, zoals het vrijheidsbeeld en ons nog meer inlezen over New York. We hebben er echt ontzettend veel zin in :D .
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Een welgemeende tip die ik kan geven, doe een city tour met 'Real New York Tours'.

http://www.tripadvisor.co.uk/Attraction ... _York.html

We hebben in 2011 met hun een tour gemaakt door New York en hebben een leuke, gezellige en informatieve tour gemaakt door New York. Normaliter zijn we niet zo van de 'guided tours', maar deze was anders (meer ongedwongen) en is ons tot op heden bijgebleven (dus dat zegt ook wel iets :)).

Succes met plannen!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik heb een keer of 3 in dat hotel overnacht en was er prima tevreden mee. Je bent inderdaad zo in Manhattan en je hebt minstens 2 subway stations om tussen te kiezen. No worries :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
thieu1989
Amerika-ontdekker

Bericht door thieu1989 »

Goed om te horen Meyem! Wij vroegen ons af of er een kluisje aanwezig is op de kamers, weet jij dat toevallig nog? En heb je de mogelijkheid in het hotel zelf om iets uit te printen?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik denk dat het antwoord op beide vragen 'ja' is, maar zeker weten doe ik het niet .... ik gebruik beide opties zelden ....
Maar als je het hotel mailt, krijg je ongetwijfeld antwoord ... of je kunt alle foto's op tripadvisor bestuderen, dan weet je het waarschijnlijk ook :mrgreen:

als je je zorgen maakt over het printen van de boarding pass op de terugweg: geen zorgen ... gewoon online inchecken en je boarding pass kun je altijd nog op het vliegveld ophalen, zo heb ik het tig maal gedaan .... maar nu ben ik in het trotse bezig van een android phone en doe ik alles mobiel :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer