Heb al menig uur op dit forum versleten als ongeregisteerde gast en veel zitten lezen, wat een enorme bron van informatie!! Ik ben al een keer in Amerika geweest (vorige zomer) en heb er enkele dagen San Francisco en het Burning Man festival meegemaakt. Was zodanig onder de indruk dat ik er volgend zomer terug naartoe wil

Zou graag eens jullie mening willen horen over onderstaand voorlopig roadtrip-plan:
dag 1 BXL- San Francisco // slapen SF
dag 2 San Francisco // slapen SF
dag 3 SF // slapen SF
dag 4 route - Monterey // slapen Monterey
dag 5 Monterey / route beach // slapen waar???
dag 6 route - LA // slapen buiten LA liefst - tips?
dag 7 Joshua Tree // slapen Joshua Tree
dag 8 Mohave // slapen Mohave
dag 9 Gran Canyon // slapen GC
dag 10 Antelope - Glen Canyon // slapen Glen Canyon
dag 11 Monument Valley // slapen daar
dag 12 Canyonland // slapen daar
dag 13 Grand Staircase - wave? // slapen daar
dag 14 Bryce Canyon // slapen daar
dag 15 Vegas // slapen Vegas
dag 16 Las Vegas // slapen Vegas
dag 17 Valley of Fire // slapen VoF
dag 18 Death Valley // slapen Death Valley
dag 19 Death Valley // slapen route/DV
dag 20 route - SF // slapen SF
dag 21 SF- BXL
Bedoeling is vooral te rijden op de warmste uren en zoveel mogelijk in late namiddag aankomen, iets doen/zien daar, zonsondergang ervaren, daar slapen, zonsopgangen meemaken, iets doen/zien - dan terug de baan op naar volgende. Zien jullie problemen met timing etc voor bepaalde dagen?
Verder had ik nog enkele vragen:
- wat is meest budgetvriendelijke: auto + tent of camper? (in SF en Vegas zouden we wel airbnb/hotel nemen en misschien af en toe een motel)
- is een tent tijdens de snikhete zomermaanden wel ok?
- we spenderen liefst niet te veel budget aan overnachtingen, dus liefst zouden we goedkoop kamperen. Is vrij kamperen eventueel ook doenbaar? En indien ja, kan dit dicht genoeg bij de parken? We hebben niet veel luxe nodig maar willen ook wel niet teveel sukkelen of dat dit onze reis echt zou benadelen
- welke plaats aan de kust is de moeite als overnachtingsplek tss Monterey en LA?
- in LA wil ik enkel eens ‘geweest zijn’, Venice Beach bv - tijd genoeg?
- waar kunnen we route 66 nemen in deze planning zonder al te veel om te moeten rijden?
- dag 9 tot 14:is deze volgorde logisch?
- dag 18-20: is eigenlijk route tss Vegas en SF - klopt timing zodat we toch genoeg van Death Valley zien?
Algemene tips en opmerkingen uiteraard ook zeker welkom!
Alvast bedankt!
Hannes