Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Strengere Amerikaanse visumregels om Europese terreur.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Strengere Amerikaanse visumregels om Europese terreur.
Bij mij keek de beambte de laatste keer ook echt in het paspoort. Toen hij de stempel van NJ en Houston zag ging hij het vergelijken met het computerscherm en begon het hele verhaal over wat ik weer kwam doen, wat ik voor werk deed, of ik mijn werk leuk vond, en vanaf waar en wanneer ik weer naar huis ging. Ik stop mijn paspoort op de heenreis altijd bij mijn routemapje waar ook alle vouchers in zitten, dus die bladerde hij even snel door en toen ging het ook gelijk op standje vriendelijk en wow what a trip and how well organised etc etc. Ik hoor en lees wel eens verhalen van mensen die het allemaal zeer onvriendelijk en als een kruisverhoor beleven, maar ik kan die mening tot nu toe nog geen enkele keer bevestigen. Ik heb het idee dat ze bepaalde stempels wel heel snel herkennen en dat ze daar even snel naar kijken
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Herkenbaar Paul. Hij maakt een praatje met je en stelt daarin de vragen die hij v.w.b. toelating van je wil weten. Een grensbewakingsambtenaar doet niets anders dan "profilen". In een Split-Second moet hij of zij, na een aantal vragen/controles, besluiten iemand toegang wordt verleend of door een andere collega verder laat onderzoeken of iemand een legitiem doel heeft voor toelating. Buiten een staaltje mensenkennis (hoe staat iemand in de rij, praatje, hoe gedraagt hij zich voor je balie etc.) vertelt het aangeboden reisdocument (soms ticket) veel over de persoon, zo ook de in het paspoort aangebrachte stempels/visums. Hele reizen kan je zo herleiden, waarbij het ook nog de kunst is eventuele valse stempels/visa te onderkennen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
De laatste keer ging ons gesprek over Bremen en Groningen.
De man woonde een tijd in Bremen. Hij vroeg waar we vandaan kwamen, Groningen, was bekend bij hem vanwege de grote klimwand in Kardinge.
Nog een tijdje met hem over bratwursten und die Werder te hebben gepraat namen we weer afscheid.
Leuk he.
Maar kan mij ook nog een herinneren dat ik een vraag kreeg waarom ik altijd in september reisde. Er werd dus toen wel gebladerd in mijn paspoort. Weet alleen niet meer waar dat was, kon ook Canada zijn geweest.

De man woonde een tijd in Bremen. Hij vroeg waar we vandaan kwamen, Groningen, was bekend bij hem vanwege de grote klimwand in Kardinge.

Nog een tijdje met hem over bratwursten und die Werder te hebben gepraat namen we weer afscheid.

Leuk he.
Maar kan mij ook nog een herinneren dat ik een vraag kreeg waarom ik altijd in september reisde. Er werd dus toen wel gebladerd in mijn paspoort. Weet alleen niet meer waar dat was, kon ook Canada zijn geweest.

Mijn gesprek in november ging over het visum voor Liberia in mijn paspoort (uit 2013). De beambte wilde weten of ik recent in Liberia was geweest, i.v.m. de Ebola-uitbraak.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Op basis van mailtje dat ik van flux heb gekregen, is jouw esta niet meer geldig:Galapogos schreef:Ik heb een geldige ESTA maar ben vorig jaar als toerist in Iran geweest. Ik heb alleen de Nederlandse nationaliteit. Ik heb eerder vandaag het Amerikaanse consulaat in Amsterdam een mailtje gestuurd met de vraag hoe het nu zit met het al dan niet geldig zijn van mijn bestaande ESTA. Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord, want als ik in mei naar Amerika afreis hoop ik er niet ter plekke achter te komen dat ik er niet in kom
Travelers in the following categories are no longer eligible to travel or be admitted to the United States under the Visa Waiver Program (VWP)
Nationals of VWP countries who have traveled to or been present in Iran, Iraq, Sudan, or Syria on or after March 1, 2011 (with limited exceptions for travel for diplomatic or military purposes in the service of a VWP country).
Nationals of VWP countries who are also nationals of Iran, Iraq, Sudan, or Syria.
Schandalige, rascistische actie van Obama. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Artikel in DeMorgen....
Wordt het binnenkort moeilijker voor Belgen om naar de Verenigde Staten te reizen?
Vervalsen van EU-paspoorten is stilaan "epidemie"
28-01-16, 18.42u - AS - Bron: Politico DeMorgen
1 ©REUTERS
De handel in gestolen en vervalste paspoorten floreert in Europa, en dat baart de Verenigde Staten zorgen. Als ons land, net als onder andere Frankrijk en Duitsland, geen maatregelen treft, dreigt de VS ermee het moeilijker te maken voor onze landgenoten om naar de States te reizen. Dat schrijft de nieuwssite Politico.
Het aantal gestolen of verloren paspoorten is in de EU de laatste vijf jaar verdubbeld. Ook het aantal nagemaakte paspoorten in het Midden-Oosten is alarmerend. Interpol heeft gegevens van 250.000 gestolen of verloren Syrische of Irakese paspoorten.
Amerikaanse en Europese veiligheidsdiensten spreken van een ware "epidemie". De vraag naar valse documenten kent een ongekende piek sinds de start van de vluchtelingencrisis. Na de aanslagen in Parijs bleek ook dat twee aanslagplegers Europa binnenkwamen met valse papieren.
De Verenigde Staten hebben ons land, net als Frankrijk, Duitsland, Italië en Griekenland, nu een ultimatum gegeven. Tegen 1 februari moeten "cruciale mazen in het net" gedicht worden. Zoniet verliest België mogelijk de toegang tot het Visa Waiver Program, dat Belgen toelaat om zonder visum naar de Verenigde Staten reizen. In totaal maken 38 landen deel uit van dat programma, jaarlijks goed voor zo'n 20 miljoen buitenlanders die naar de States afreizen.
Volgens Politico zijn het voornamelijk Griekenland en Italië, die de Verenigde Staten zorgen baren. De twee zijn immers de landen langswaar veel vluchtelingen de Europese Unie binnenkomen.
Wordt het binnenkort moeilijker voor Belgen om naar de Verenigde Staten te reizen?
Vervalsen van EU-paspoorten is stilaan "epidemie"
28-01-16, 18.42u - AS - Bron: Politico DeMorgen
1 ©REUTERS
De handel in gestolen en vervalste paspoorten floreert in Europa, en dat baart de Verenigde Staten zorgen. Als ons land, net als onder andere Frankrijk en Duitsland, geen maatregelen treft, dreigt de VS ermee het moeilijker te maken voor onze landgenoten om naar de States te reizen. Dat schrijft de nieuwssite Politico.
Het aantal gestolen of verloren paspoorten is in de EU de laatste vijf jaar verdubbeld. Ook het aantal nagemaakte paspoorten in het Midden-Oosten is alarmerend. Interpol heeft gegevens van 250.000 gestolen of verloren Syrische of Irakese paspoorten.
Amerikaanse en Europese veiligheidsdiensten spreken van een ware "epidemie". De vraag naar valse documenten kent een ongekende piek sinds de start van de vluchtelingencrisis. Na de aanslagen in Parijs bleek ook dat twee aanslagplegers Europa binnenkwamen met valse papieren.
De Verenigde Staten hebben ons land, net als Frankrijk, Duitsland, Italië en Griekenland, nu een ultimatum gegeven. Tegen 1 februari moeten "cruciale mazen in het net" gedicht worden. Zoniet verliest België mogelijk de toegang tot het Visa Waiver Program, dat Belgen toelaat om zonder visum naar de Verenigde Staten reizen. In totaal maken 38 landen deel uit van dat programma, jaarlijks goed voor zo'n 20 miljoen buitenlanders die naar de States afreizen.
Volgens Politico zijn het voornamelijk Griekenland en Italië, die de Verenigde Staten zorgen baren. De twee zijn immers de landen langswaar veel vluchtelingen de Europese Unie binnenkomen.
2009: New York
2011: South West
2015: South West
2016: North East
https://evyontheroad.wordpress.com/
2011: South West
2015: South West
2016: North East
https://evyontheroad.wordpress.com/
En het geldt voor iedereen, niet alleen maar toeristen. Ook iemand als de Nederlandse journalist Thomas Erdbrink die al jaren voor de NYT werkt, komt zonder visum de VS niet meer binnen omdat zijn standplaats in Teheran is.
Ik dacht dat er een uitzondering was voor journalisten?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Oh, dat wist ik niet. Ik las het trouwens op de twitterfeed van hemzelf:
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb weinig raakvlakken met de Republikeinen maar ik hoorde gisteren een goed argument van een van de presidentskandidaten:Arno schreef:Schandalige, rascistische actie van Obama.
"I am the son and grandson of immigrants... Securing our border is not anti-immigrant."
Ik vind dit niet overdreven. Een sterkere buitengrens is absoluut nodig. Zowel hier in Europa als in de States. En ja, er zullen altijd mazen door het net glippen, da's nu eenmaal altijd zo. Maar dat wil niet zeggen dat je het net moet openknippen.
Lees er de immigratieregels van sommige andere landen eens op na. Je zou schrikken welke gekke en van de pot gerukte regels men oplegt als voorwaarde om het land in te mogen (zelfs als toerist), een visum op arrival te krijgen, of dergelijke meer. En daar zitten weinig "Westerse" landen bij. Ik kan je uit het hoofd 5 regels geven van landen die ons beschouwen als racistisch op vlak van immigratiebeleid, maar zelf de gekste regels opleggen aan bv. Europeanen of andersgelovigen.
De criteria (of het gebrek aan, beter gezegd) waaraan men moet voldoen om aan een buitengrens door de controle te geraken zijn in veel westerse landen lachwekkend.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als ik dan die twitterfeed lees zie ik weer een flink aantal reacties (buiten ook weer een hoop nutteloze rommel) van Amerikanen die geen idee hebben wat ESTA is....
@headhunter De buitengrenzen is één. Waar iedereen daarna heen gaat is ook altijd maar afwachten in ons Sjengen gebied.
@headhunter De buitengrenzen is één. Waar iedereen daarna heen gaat is ook altijd maar afwachten in ons Sjengen gebied.
- headhunterke
- Amerikakenner
Da's waar, PSVwally. Schengen heeft voordelen qua vrachtvervoer, maar qua identiteitscontrole is het een regelrechte kaakslag.
Ik werk dagelijks met paspoorten en visums en het Schengen-akkoord is heaven on earth voor sans papiers of mensen die een overstay van jaren doen en hier in principe wonen. Wanneer wij iemand onderscheppen met een vervallen paspoort of visum, mogen (!) we zelfs als Head Supervisor de politie er niet bijhalen wanneer deze persoon binnen Schengen reist. We zijn allen gemachtigde personen om identiteitscontroles te voltrekken, maar daar stopt het.
Zo'n personen kunnen vrij reizen in de Schengen landen, ook al hebben ze hier helemaal geen recht op. Daarmee creëert men een open grenzen politiek waarbij je als land individueel alle controle verliest.
Europa wilde vrij reizen tussen zijn verschillende staten zoals dat in de US het geval is. Men vergeet alleen dat Europa geen land is. Het is als land al moeilijk genoeg je eigen immigratie te handhaven, laat staan dat je het allemaal in een potje gooit. Een huis met enkel buitenmuren blijft niet staan zonder gebetonneerde fundering zal bij een storm ook omver waaien.
Ik werk dagelijks met paspoorten en visums en het Schengen-akkoord is heaven on earth voor sans papiers of mensen die een overstay van jaren doen en hier in principe wonen. Wanneer wij iemand onderscheppen met een vervallen paspoort of visum, mogen (!) we zelfs als Head Supervisor de politie er niet bijhalen wanneer deze persoon binnen Schengen reist. We zijn allen gemachtigde personen om identiteitscontroles te voltrekken, maar daar stopt het.
Zo'n personen kunnen vrij reizen in de Schengen landen, ook al hebben ze hier helemaal geen recht op. Daarmee creëert men een open grenzen politiek waarbij je als land individueel alle controle verliest.
Europa wilde vrij reizen tussen zijn verschillende staten zoals dat in de US het geval is. Men vergeet alleen dat Europa geen land is. Het is als land al moeilijk genoeg je eigen immigratie te handhaven, laat staan dat je het allemaal in een potje gooit. Een huis met enkel buitenmuren blijft niet staan zonder gebetonneerde fundering zal bij een storm ook omver waaien.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Ruud2004
- Amerika-expert
Ik heb ook mijn bedenkingen t.o.v. Schengen Headhunterke. Behoudens bijzondere gevallen/gelegenheden mag zelfs de overheid niet eens controleren. Vervallen paspoorten c.q. visa hoef je niet te melden, doet Rijkswacht of Marechaussee niets mee. Blijf als luchtvaartmaatschappij goed controleren op echtheid/gelijkenis van/op het document. Valse, vervalste reisdocumenten en geen gelijkenis met het aangeboden (!)document kan je altijd melden. Daar wordt zeker tegen opgetreden.
De plannen zijn er al wat langer, maar ik hoop dat een "Schengen ESTA", er snel komt!
De plannen zijn er al wat langer, maar ik hoop dat een "Schengen ESTA", er snel komt!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- headhunterke
- Amerikakenner
Ik ben erg streng wat betreft residocumenten. Zoals je zegt, met ongeldige (maar wel échte) documenten moet je zelfs niet afkomen bij de Federale Politie bij een reis binnen Schengen.
Wat mij tegen de borst stoot is dat meer airlines tegenwoordig zelfs geen ID check meer doen. Enkel voor Malta (en tot voor kort Frankrijk) is het aan de check-in en gate verplicht omdat hun Schengen grens voor vliegtuigverkeer geschorst is. Men gaat veel te licht over deze zaken. Een vaak gehoord "argument" van collega's is vaak "Och, 't is binnen Schengen, laat maar passeren"
Om gek van te worden, zo'n mentaliteit.
Als je ziet hoeveel mensen er per week worden tegengehouden met valse of vervreemde documenten, is het beangstigend als je gaat nadenken wie/wat er allemaal tussen zit.
Vandaar mijn volledige steun aan verstrengen van identiteitscontroles en een veel harde controle aan de buitengrenzen.
Wat mij tegen de borst stoot is dat meer airlines tegenwoordig zelfs geen ID check meer doen. Enkel voor Malta (en tot voor kort Frankrijk) is het aan de check-in en gate verplicht omdat hun Schengen grens voor vliegtuigverkeer geschorst is. Men gaat veel te licht over deze zaken. Een vaak gehoord "argument" van collega's is vaak "Och, 't is binnen Schengen, laat maar passeren"
Om gek van te worden, zo'n mentaliteit.
Als je ziet hoeveel mensen er per week worden tegengehouden met valse of vervreemde documenten, is het beangstigend als je gaat nadenken wie/wat er allemaal tussen zit.
Vandaar mijn volledige steun aan verstrengen van identiteitscontroles en een veel harde controle aan de buitengrenzen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Herkenbaar en goed dat je er streng in bent. Luchtvaartmaatschappijen controleren vaak alleen als je ze in de portemonnee raakt. Dan worden er ineens allerlei documentenexperts ingehuurd die bij de incheck en bij de gate nog een ID-Check doen. Allemaal om boetes en direct terugsturen van de passagier te voorkomen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Terecht dat jullie streng zijn!
Er wordt trouwens nu geadviseerd om al afgegeven en goedgekeurde ESTA´s te checken in verband met de vernieuwde regels: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Wij mogen nog steeds
Er wordt trouwens nu geadviseerd om al afgegeven en goedgekeurde ESTA´s te checken in verband met de vernieuwde regels: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Wij mogen nog steeds

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2623 Weergaves
-
Laatste bericht door Désirée
-