Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Toetie013: Reisschema 17 dagen West USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Toetie013
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Toetie013: Reisschema 17 dagen West USA

Bericht door Toetie013 »

Wij gaan dit jaar voor de eerste keer naar West USA en dan met name voor de natuurparken, de mooie autoreis, San Francisco en dus niet zozeer voor Las Vegas of pretparken enz. We komen aan in Los Angeles en reizen dan door naar San Francisco en dan afzakken naar alle nationale parken.

Onderstaand het reisschema wat we nu opgesteld hebben. In deze 17 dagen zouden we ca. 3400km rijden. Dat lijkt me nog te doen, enige hele lange reis is die vanuit Grand Canyon naar Palm Springs van ca. 700 km. Is hier nog alternatief voor om dit op te knippen in twee dagen met een leuk programma? En wat ik me ook afvraag is of Palm Springs leuk genoeg is om als rustdagen te hanteren of dat daar betere alternatieven voor zijn (om bij te komen van het vele reizen en gewoon lekker te zwemmen en te relaxen).

Kunnen jullie eens meekijken naar onderstaand schema en jullie feedback geven. Alvast mijn dank! Of wellicht suggesties geven ter verbetering van de route?

Dag 1 / 16-8: Vliegreis naar Los Angeles
Dag 2 / 17-8: Los Angeles-Santa Barbara-San Simeon (ca. 386 km)
Dag 3 / 18-8: San Simeon-Monterey-San Francisco (ca. 336 km)
Dag 4 / 19-8: San Francisco
Dag 5 / 20-8: San Francisco – Yosemite N.P. – Fresno (ca. 418 km)
Dag 6 / 21-8: Fresno-Sequoia Kings en Canyon N.P.-Bakersfield (ca. 200 km)
Dag 7 / 22-8: Bakersfield-Death Valley (ca. 360 km)
Dag 8 / 23-8: Las Vegas (ca. 200 km)
Dag 9 / 24-8: Las Vegas-Zion-Bryce N.P. (ca. 398 km)
Dag 10 / 25-8: Bryce Canyon-Lake Powell (Page) (ca. 261 km)
Dag 11 / 26-8: Page - Antelope Canyon (20km) Grand Canyon (ca 180 km)
Dag 12 / 27-8: Grand Canyon
Dag 13 / 28-8: Grand Canyon- Palm Springs (ca. 650 km)
Dag 14 / 29-8: Palm Springs Rustdag
Dag 15 / 30-8: Palm Springs Rustdag
Dag 16 / 31-8: Palm Springs-Los Angeles (ca. 195 km)
Dag 17 / 1-9: vliegreis Los Angeles - Nederland
Dag 18 / 2-9: aankomst Nederland
Totaal 3400 km
Toetie013
Amerika-ontdekker

Re: Reis Toetie013: Reisschema 17 dagen West USA

Bericht door Toetie013 »

Nog even ter aanvulling, ik zal het reisschema ook nog vergelijken met de voorbeeld reis die als sticky is opgenomen in het forum.

Daarnaast nog een andere vraag. Is het voor tweede helft augustus ook al raadzaam om de hotels/motels van tevoren vast te leggen en te reserveren of is er voldoende ruimte om dat tijdens de reis nog te doen en flexibel te blijven op die manier?
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo

ik denk dat je het iets te vol hebt gemaakt.
- je schrijft dat je de natuurparken wilt zien en nu rij je er overal doorheen.

ik zou minimaal 1 (of 2) nacht(en) in yosemite blijven
rij vervolgens via de tioga pass naar DV.
Sequoia zou ik echt overslaan. Er staan ook grote bomen in Yosemite.
Het combineren van LV / Zion en Bryce gaat niet en is echt zonde.
dus meer stops inbouwen.
1 nacht bij de GC is meer dan genoeg. (win je weer 1 dag)
ik zou zelf niet in palm springs uitrusten. Toen ik er was, was het bloedheet.

je zult nog wat meer tips krijgen.

Geef ook nog even aan met wie je gaat. Gezin, etc.

succes.
Toetie013
Amerika-ontdekker

Bericht door Toetie013 »

Ok dank je voor de tips, ik ga met mijn dochter van 17, dus met zijn tweeen.

Je geeft aan:
Het combineren van LV / Zion en Bryce gaat niet en is echt zonde.
dus meer stops inbouwen.

Welke is het meest boeiende? Bryce is erg mooi heb ik begrepen en hoe zou jij dat dan combineren?
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ja dit is echt véél te druk, je ziet nu niks van de parken. Dat is zonde, vooral omdat je aangeeft voor de natuur te gaan. Liggen de tickets al vast? Zo niet, denk er dan over na om een one way te doen i.p.v. een rondje. Ik zou ook geen rustdagen nemen in Palm Springs, zoals aangegeven is het daar stikheet in de zomer. Hebben jullie nog de mogelijkheid om wat dagen toe te voegen? Neem i.p.v. in Palm Springs bijvoorbeeld tijd in Yosemite. Ik zou ook een keuze gaan maken tussen Yosemite & Sequoia en Bryce & Zion. Het mooiste in Zion is wel als je 2 nachten hebt. Het zijn wel 2 totaal verschillende parken. In Zion kun je voornamelijk veel wandelingen maken. In Bryce ook, maar daar kun je ook met je auto langs de verschillende uitzichtpunten rijden. In Bryce volstaat 1 overnachting.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zie dat je het (nog) niet vergeleken hebt met die 'standaardreis', want dan had je wel gezien dat plekken als Fresno en Bakersfield daar niet in voorkomen.
De link naar het 'standaardrondje': http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Ik neem aan dat je de vliegtickets al hebt. Dan zie je dat er al 3 dagen verschil zitten in het standaardrondje en jouw 18 dagen en dat jij daar ook nog sequoia NP bij probeert te doen. En rustdagen in Palm Springs. In het standaardrondje moet je rust vinden tijdens de route op de plekken waar je heengaat, want een paar dagen liggen is er bv echt niet bij.

Over je route. Zoals hke ook al aangeeft zeer gehaast. Het lijkt me dat veel etappes rechtstreeks uit reisbrochures komen.
Je hebt compleet geen tijd voor LA. Nu kan dat een plek zijn die je niet aantrekkelijk vind, maar toch.
De kustroute in 2 dagen is doenbaar. Ik zou alleen dan overnachten in Cambria. In San Simeon is niet zo heel veel te beleven.
Je tijd voor de kustroute is wel wat beperkt. Let niet zozeer op de km's, maar meer over wat je onderweg allemaal kunt en vooral wilt bekijken. Je hebt bv geen tijd om bij Monterey een walvistocht of het aquarium te bekijken. Maar ook de 17mile drive zal al lastig worden qua tijd als je ook nog door moet naar SF. Voor info over de kustroute: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html

Je hebt 1 dag voor San Francisco. Ik weet niet wat je allemaal wilt bekijken, maar ook dit is een volle dag. Je kan denk ik het best gewoon een sightseeing bus tour nemen, bv http://eng.bigbustours.com/sanfrancisco/home.html Dan kom je overal langs en je kan op meer dan 20 plaatsen in en uitstappen. Alcatraz wordt wel lastig om ook nog op deze dag te doen. Misschien de avondtour boeken (wel zo ver mogelijk vooraf boeken). Of doen voor je naar Yosemite gaat de dag erna. Alleen moet je dan dus meer tijd voor Yosemite nemen.

Je tijd voor Yosemite is nu enorm kort. Het is al minimaal een uur of 4 rijden en bv glacier point is ook zeker 2u op en neer rijden. Ik zou dus, zeker voor een 1e keer altijd voor minimaal 2 nachten Yosemite gaan. Je kan ook sequoiabomen in de merced of tuolumne grove in Yosemite zien. Sequoia NP is prachtig, maar ook daar moet je, incl Kings Canyon eigenlijk minimaal 2 nachten blijven en dan is het nog allemaal kort dag.

Ik zou dan dus ook de tioga pass nemen ipv de saaie route onderlangs via bakersfield. Alleen kom je gewoon ergens in de knoop met je dagen.
In jullie geval zou ik dus de overnachting in Death Valley schrappen.
Rij van Yosemite via de tioga pass en evt Bodie en terug naar Mono Lake om te overnachten in Bishop. Dan de dag erna door death valley, incl de highlights naar Las Vegas. De dag daarna een min of meer relaxdagje in Las Vegas. Op dit stuk gaat dus eigenlijk al 1 rustdag van Palm Springs in gebruik genomen worden

Dan krijg je de parken van Utah en Arizona. Zion, Bryce, Page (ok geen park, maar mooie dingen in de omgeving) en de Grand Canyon. Al deze parken zou ik minimaal 1 nacht geven. Rij dan aub niet naar Zion via Valley of Fire, want dan hou je helemaal geen tijd voor Zion over net als je nu hebt met Las Vegas - Zion - Bryce op 1 dag. Wil je wel via valley of fire dan zou ik altijd 2 nachten Zion doen. Maar met elk park 1 nacht krijg je iig al van alle parken een goede indruk. Let wel op dat je tussen Las Vegas en Zion een uur verliest ivm de tijdzone en die pak je weer terug als je bij Page aankomt.

Die volle dag GC is alleen echt nodig als je echt stukken omlaag wilt lopen. Persoonlijk zeg ik, als je mooie uitdagende wandelingen wilt doen zou ik eerder een volle dag ZIon doen dan een volle dag GC erbij.
Dan de rit richting LA terug. Doe dat in 2 stukken. RIj van de GC naar Kingman/Needles, dan heb je ook nog een halve dag voor de Grand Canyon. En daarna van Kingman terug naar LA evt via Palm Springs. Let wel op dat als je vroeg terugvliegt naar huis je geen risico moet nemen in LA en de avond ervoor bij het vliegveld overnacht. Je wilt niet in de spits in LA rijden als het niet hoeft.

Dan krijg je dus:
Dag 2 / 17-8: Los Angeles - San Simeon/Cambria
Dag 3 / 18-8: San Simeon/Cambria - San Francisco
Dag 5 / 20-8: San Francisco – Yosemite N.P
Dag 6 / 21-8: Yosemite N.P.
Dag 7 / 22-8: Yosemite - Bishop (via tioga pass)
Dag 8 / 23-8: Bishop - Las Vegas
Dag 9 / 24-8: Las Vegas
Dag 10 / 25-8:Las Vegas - Zion (springdale, Utah)
Dag 11 / 26-8: Zion - Bryce Canyon
Dag 12 / 27-8: Bryce - Page
Dag 13 / 28-8: Page - Grand Canyon
Dag 14 / 29-8: Grand Canyon - Kingman/Needles
Dag 15 / 30-8: Kingman/Needles - Palm Springs
Dag 16 / 31-8: Palm Springs-Los Angeles
Dag 17 / 1-9: vliegreis Los Angeles - Nederland

Nogmaals, die dag 15 kan je dus ook doortrekken naar LA. Dan heb je dag 15 als extra. Dat kan dan dus op de manier waarop ik het heb uitgeschreven je rustdag zijn met een relatief korte rit van Kingman/Needles naar Palm Springs. Maar je kan deze dag ook inzetten om toch je overnachting in Death Valley te behouden (dan wordt het Yosemite - Mammoth Lakes en de dag erna Mammoth Lakes - Death Valley en de dag daarna door naar Las Vegas). Of dus als extra dag voor Zion, Page of de Grand Canyon.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat betreft het reserveren, je kunt altijd wel een hotel vinden onderweg. Maar wil je in de parken overnachten dan zul je wel moeten boeken.
Ik persoonlijk vind het altijd fijn om te reserveren, het geeft mij een beetje rustiger gevoel om te weten dat mijn plekje vrij is maar dat is heel persoonlijk.
Toetie013
Amerika-ontdekker

Bericht door Toetie013 »

Dank jullie wel voor het meedenken. Ik zie al dat ik nog flink wat aanpassingen moet maken ;-) maar wel heel prettig dat jullie zo actief meedenken!
En ik ben het helemaal eens met minder doen maar dat dan goed doen, ipv als een idioot overal door heen racen, maar als je er nog nooit geweest bent is het lastig inschatten allemaal. Maar des te fijner het meedenken!

Paul, in jouw schema zit nu 2 nachten Las Vegas. Als ik daar 1 nacht van zou maken wat zouden we dan extra kunnen doen? We willen bijvoorbeeld ook erg graag naar Antelope Canyon, omdat die zo mooi is. Is dat nog in te passen?
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

In het schema van Paul zit Page, en daar is Antelope Canyon. Je zou daar nog een dag extra kunnen doen, en dan een bootje huren en varen op Lake Powell. Maar als ik moest kiezen dan zou ik wel gewoon die 2 nachten Las Vegas aanhouden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou in die periode zeker alles reserveren. Evt alleen op de route tussen de Grand Canyon en terug naar LA niet.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Even een vraag: ligt de vlucht al vast? Indien niet, zou je kunnen overwegen om ergens anders te starten en te eindigen. Bijvoorbeeld een route San Francisco - Los Angeles. Geeft je meer tijd voor de natuur onderweg. :-)

Indien niet, dan lijkt het voorstel van Paul me ideaal. Veel kun je niet echt anders doen met de tijd die je hebt en vertrek- en aankomstpunt.

Ik zou de volle dag in Vegas behouden. De dag ervoor is een lange rit. Die dag in Vegas geeft je even een moment van rust. Al is dat in Vegas relatief natuurlijk. ;-)
Toetie013
Amerika-ontdekker

Bericht door Toetie013 »

Ik heb suggesties van Paul verwerkt en kom dan op het onderstaande:

Dag 2 / 17-8: Los Angeles - Cambria
Dag 3 / 18-8: Cambria - San Francisco
Dag 7 / 22-8: Yosemite - Mammoth lakes
Dag 8 / 23-8: Mamoth lakes - Death Valley
Dag 9 / 24-8: Death Valley - Las Vegas
Dag 10 / 25-8: Las Vegas
Dag 11 / 26-8: Las Vegas - Zion (springdale, Utah)
Dag 12 / 27-8: Zion - Bryce Canyon
Dag 13 / 28-8: Bryce - Page
Dag 14 / 29-8: Page - Grand Canyon
Dag 15 / 30-8: Grand Canyon - Kingman/Needles
Dag 16 / 31-8: Kingman/Needles - Los Angeles
Dag 17 / 1-9: Los Angeles vliegreis nr Nederland

Waar ik nog wel over twijfel is die volle dag Las Vegas. Mijn gevoel zegt dat ik dat na een paar uur wel gezien heb die glitter en show enz. ;-)

Is dit een meer uitgebalanceerde reis zo?

Oh en tickets liggen al vast en daarmee dus ook reistijd, we hebben niet meer dagen dan dit.
Laatst gewijzigd door Toetie013 op 25 jan 2016, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ja dit is een stuk beter! Welke volle dag Los Angeles? Ik zie geen volle dag LA in je route.
Toetie013
Amerika-ontdekker

Bericht door Toetie013 »

Sorry bedoelde volle dag Las Vegas....
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

In deze route heb je, afhankelijk van hoe laat je terugvliegt, eigenlijk geen tijd voor LA. Wil je dat wel dan zou je een dagje kunnen winnen door niet in Mammoth Lakes te overnachten maar bijv. in Bishop. Je kunt dan de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas rijden. Je mist dan wel een overnachting in Death Valley maar hebt wel tijd voor LA.
Als je voor je gevoel snel klaar bent in LA is je route prima.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Tsja, Las Vegas is een discussie die hier vaker op het forum gevoerd is :lol: Ik kan me er in elk geval wel 4/5 dagen vermaken. Maar dat is echt een keuze die je zelf moet maken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je de glitter en glamour niet zou bevallen zou je bij wijze van spreken ook weg kunnen gaan van the strip en bv naar de Hoover dam of naar Lake Mead rijden. Ik weet niet of je al een hotel voor ogen had, maar je kan ook een middag aan het zwembad liggen. Of ga naar één vd shopping outlets? Er is wel meer in Vegas dan alleen glitter and glamour (of show zoals jij het noemt).
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik zou de overnachting in Death Valley toch laten vallen en die dag ergens anders gebruiken.
Je kan van Yosemite naar Bishop of Lone Pine en dan de volgende dag naar Las Vegas.
Ivm Las Vegas: tegen dat je goed en wel ingecheckt bent en op je kamer bent is het volgens mij al vroege avond. De strip is héél lang, die wandel je niet zomaar even op een avondje af. Las Vegas kan je volgens mij pas beoordelen als je er geweest bent. You love it or you hate it.
En als het je echt niet bevalt zijn er genoeg opties in de buurt om te ontsnappen aan de glitter en glamour. Naast Hoover dam of Lake Mead zou je ook richting Red Rock Canyon kunnen rijden. Of als je écht wég wil, dan zoek je gewoon een hotelletje in de buurt van Zion en rij je al die richting uit. Bijvoorbeeld via Valley of Fire (eventueel overnachten in Overton?).
Toetie013
Amerika-ontdekker

Bericht door Toetie013 »

Ok, na jullie tips is het dit geworden (had ik al eerder gepost, maar even ter opfrissing).

Alle hotels heb ik ook al geboekt (en ook kamperen in Yosemite). Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar uitstapjes voor met mijn dochter van 17 die mee gaat met me. Heeft iemand leuke suggesties om zo de reis onvergetelijk te maken? Mooie wandelingen, bijzondere activiteiten enz. En dan bedoel ik met name voor de nationale parken.

En ik heb de site al voor een groot gedeelte gelezen (dus niet over die glazen brug en wellicht wel helikoptervlucht enz), maar het gaat me met name om mijn dochter.

Route
Dag 2 / 17-8: Los Angeles - Cambria
Dag 3 / 18-8: Cambria - San Francisco
Dag 7 / 22-8: Yosemite - Mammoth lakes
Dag 8 / 23-8: Mamoth lakes - Death Valley
Dag 9 / 24-8: Death Valley - Las Vegas
Dag 10 / 25-8: Las Vegas
Dag 11 / 26-8: Las Vegas - Zion (springdale, Utah)
Dag 12 / 27-8: Zion - Bryce Canyon
Dag 13 / 28-8: Bryce - Page
Dag 14 / 29-8: Page - Grand Canyon
Dag 15 / 30-8: Grand Canyon - Kingman/Needles
Dag 16 / 31-8: Kingman/Needles - Los Angeles
Dag 17 / 1-9: Los Angeles vliegreis nr Nederland
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Dat vind ik een moeilijke vraag, omdat het sterk afhangt van wat je dochter graag doet. Zo wandelt mijn ene dochter niet graag en de andere wel.
In de parken kan je rustige, korte wandelingen maken en ook lange, uitdagende en zelfs avontuurlijke wandelingen. Je kan er paardrijden, fietsen,... Voor elk park vind je op de website van nps.gov informatie over wat je er kan doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer