Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hannes: roadtrip zomer 2016 - graag jullie advies.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hannes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Hannes: roadtrip zomer 2016 - graag jullie advies.

Bericht door Hannes »

Hallo allemaal!

Heb al menig uur op dit forum versleten als ongeregisteerde gast en veel zitten lezen, wat een enorme bron van informatie!! Ik ben al een keer in Amerika geweest (vorige zomer) en heb er enkele dagen San Francisco en het Burning Man festival meegemaakt. Was zodanig onder de indruk dat ik er volgend zomer terug naartoe wil :) maar deze keer wil ik samen met mijn vriendin wat natuurparken doen.

Zou graag eens jullie mening willen horen over onderstaand voorlopig roadtrip-plan:

dag 1 BXL- San Francisco // slapen SF
dag 2 San Francisco // slapen SF
dag 3 SF // slapen SF
dag 4 route - Monterey // slapen Monterey
dag 5 Monterey / route beach // slapen waar???
dag 6 route - LA // slapen buiten LA liefst - tips?
dag 7 Joshua Tree // slapen Joshua Tree
dag 8 Mohave // slapen Mohave
dag 9 Gran Canyon // slapen GC
dag 10 Antelope - Glen Canyon // slapen Glen Canyon
dag 11 Monument Valley // slapen daar
dag 12 Canyonland // slapen daar
dag 13 Grand Staircase - wave? // slapen daar
dag 14 Bryce Canyon // slapen daar
dag 15 Vegas // slapen Vegas
dag 16 Las Vegas // slapen Vegas
dag 17 Valley of Fire // slapen VoF
dag 18 Death Valley // slapen Death Valley
dag 19 Death Valley // slapen route/DV
dag 20 route - SF // slapen SF
dag 21 SF- BXL

Bedoeling is vooral te rijden op de warmste uren en zoveel mogelijk in late namiddag aankomen, iets doen/zien daar, zonsondergang ervaren, daar slapen, zonsopgangen meemaken, iets doen/zien - dan terug de baan op naar volgende. Zien jullie problemen met timing etc voor bepaalde dagen?

Verder had ik nog enkele vragen:

- wat is meest budgetvriendelijke: auto + tent of camper? (in SF en Vegas zouden we wel airbnb/hotel nemen en misschien af en toe een motel)
- is een tent tijdens de snikhete zomermaanden wel ok?
- we spenderen liefst niet te veel budget aan overnachtingen, dus liefst zouden we goedkoop kamperen. Is vrij kamperen eventueel ook doenbaar? En indien ja, kan dit dicht genoeg bij de parken? We hebben niet veel luxe nodig maar willen ook wel niet teveel sukkelen of dat dit onze reis echt zou benadelen
- welke plaats aan de kust is de moeite als overnachtingsplek tss Monterey en LA?
- in LA wil ik enkel eens ‘geweest zijn’, Venice Beach bv - tijd genoeg?
- waar kunnen we route 66 nemen in deze planning zonder al te veel om te moeten rijden?
- dag 9 tot 14:is deze volgorde logisch?
- dag 18-20: is eigenlijk route tss Vegas en SF - klopt timing zodat we toch genoeg van Death Valley zien?

Algemene tips en opmerkingen uiteraard ook zeker welkom!

Alvast bedankt!
Hannes
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Hannes: roadtrip zomer 2016 - graag jullie advies.

Bericht door Mrvanilla »

Hoi en welkom! Mooie plannen. Je route ziet er aardig goed uit, maar is naar mening wel erg druk. Je bent haast nergens langer dan een dag. Dus je kunt dan ook niet veel doen. Ik zou de omgeving Moab (Canyonlands) direct schrappen. Niet omdat het niet mooi is, integendeel, maar omdat het gewoon weg niet in je schema past qua tijd. Blijf een dag langer in Page om wat rust in de bouwen.

Daarna zou ik meteen doorrijden naar Bryce en wellicht Zion nog toevoegen. Daar rijd je nu langs, zou zonde zijn daar niet even te gaan kijken en een mooie wandeling te maken.

Op dag vijf zou ik ergens in de regio San Simeon/Cambria/Pismo Beach overnachten. Voor advies over de kustroute kun je hier eens kijken.

Je hebt niet echt veel tijd voor LA zo, maar dat kan een keuze zijn? Je kan dag zes in LA slapen (waarom er buiten?) en de dag erna via Joshua Tree NP naar Kingman, dan lig je al aardig op weg naar Grand Canyon NP. Joshua Tree NP is trouwens zinderend heet in de zomer, hou daar rekening mee.

Wat de goedkoopste manier van reizen is kun je ook zelf onderzoeken, maar een auto in combinatie met een tent zal wel het meest voordelig zijn. Een camper is niet al te goedkoop en een gemiddeld hotel/motel in de zomermaanden ook niet.

De route 66 kun je op weg van Joshua Tree naar Kingman nog wel een stukje meepakken, bij Needles. Stel je er echter niet al te veel van voor.

Om vanuit Death Valley naar SF te geraken moet je een flink stuk rijden. En je mist zo ook het prachtige Yosemite. Misschien kun je eens kijken naar de standaard route van AllesAmerika voor een kennismaking met het zuidwesten, die is ook gebaseerd op drie weken. Zie hier: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Anders zou ik er voor kiezen een ticket te boeken die start in SF en eindigt in Las Vegas. Qua kosten ben je dan meestal niet duurder uit.

Succes!
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Behalve dat er wat onlogische zaken in zitten, death valley - sf op één dag bijvoorbeeld, moet je je ook afvragen of je op een aantal plekken wel in een tent wilt overnachten. Mohave desert, Joshua Tree, death Valley fik je je tent uit ben ik bang.

Verder is het niet altijd evident om op de warmste momenten te rijden. Dat hangt er vanaf wat je onderweg tussen 2 plekken allemaal kan en wil doen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben ervaring met zowel een camper als auto/hotel/tent in de zomer en ik kan je zeggen dat een camper veel duurder is.
Vermijd om te overnachten met een tent echter wel de echte woestijnplekken zoals Joshua Tree en Death Valley.
In parken als Zion, Bryce, Grand Canyon, evt Yosemite en Sequoia en langs de kust is het heerlijk om te kamperen.
Het voordeel van tentkamperen is dat je op de mooiste plekken in de parken voor een habbekrats kunt overnachten. Op de hete plekken neem je dan gewoon een hotel.
Het is overigens wel aan te raden om wat campgrounds te reserveren in het hoogseizoen. Je zult anders regelmatig het bordje "campground full" zien.
Hannes
Amerika-ontdekker

Bericht door Hannes »

Bedankt voor de snelle reacties! Leuk om wakker te worden en al meteen bruikbare antwoorden te hebben :)

In principe kunnen we onze reis wel enkele dagen extra doen, dus misschien dat we op deze manier wat rust inbouwen! Als ik alles bij elkaar tel, zouden we er beter 4 weken van maken ipv 3.
Vermijd om te overnachten met een tent echter wel de echte woestijnplekken zoals Joshua Tree en Death Valley.
moet je je ook afvragen of je op een aantal plekken wel in een tent wilt overnachten. Mohave desert, Joshua Tree, death Valley fik je je tent uit ben ik bang.
Ik neem alvast mee dat Joshua, Mohave en Death Valley dan een overnachting in een hotelletje wordt en dat DV-SF wel een dag extra kan gebruiken. En dat we best ook campground reserveren. Tx!
Om vanuit Death Valley naar SF te geraken moet je een flink stuk rijden. En je mist zo ook het prachtige Yosemite. Misschien kun je eens kijken naar de standaard route van AllesAmerika voor een kennismaking met het zuidwesten, die is ook gebaseerd op drie weken. Zie hier: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Heb die voorbeeldreis als basis genomen inderdaad, maar Yosemite hoeft voor ons niet echt, we willen vooral de eerder 'surrealistische' landschappen en natuur ervaren (specifieke tips en minder bekende topplaatsen op dat vlak zeker welkom trouwens!). Ik ben fotograaf en mijn vriendin is model, het is onze bedoeling een fotoreeks te maken in dergelijke omgevingen, vandaar :) Yosemite ziet er wel mooi uit, maar heeft iets weg van de Alpen (no offence) en is niet echt volledig wat we zoeken :) Idem eigenlijk voor Zion, hoe mooi dat ook is. Zal best een extra dag (of mss 2 zelfs) voor Death Valley inplannen dan. Tx!

Om dezelfde reden wil ik Canyonlands liefst niet schrappen, dacht eigenlijk dat de 6 dagen in de Canyon-area al wat veel was, maar dan zou ik best ook daar nog wat extra tijd voorzien. Is inderdaad niet de bedoeling om te rushen en niet te kunnen genieten.

Bedankt voor de link naar info over de kustroute en de suggesties als stopplaats, zal ik eens grondig bekijken! Een dagje (of 2) strand is ook wel leuk, dus mss ook nog een extra dag :)

Als ik zou moeten kiezen tussen Joshua en Mohave, wat zouden jullie doen? Misschien kunnen we op een van beide wel 2 dagen blijven ipv 1 op elk zodat we ook hier wat rust inbouwen. Of zijn die zo verscheiden dat ze echt wel allebei "moeten"?

Nogmaals hartelijk dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hou er rekening mee dat je in de zomer echt geen uitgebreide fotosessies zult kunnen doen in parken als Death Valley. Ik vind 2 overnachtingen al aardig veel. Met jullie wensen zou dat nog wel kunnen, je hebt dan ook twee keer de mooiere uren bij zonsondergang en zonsopkomst, maar ik denk dat 2 volle dagen erg veel wordt.
Ik zou toch aanraden om voor de route van DV naar SF wel door Yosemite te rijden. Je komt dan ook langs Mono Lake en Bodie, beide uit fotografisch oogpunt wel must sees.
Vergeet ook de Alabama Hills bij Lone Pine niet. Hiervoor is een overnachting in Lone Pine wel handig. Wellicht 1 nacht DV en 1 nacht Lone Pine?

Bekijk je route ook nog eens goed; Van Bryce naar Las vegas rijd je langs Valley of Fire, dus een stop daar zou ik op weg naar LV doen en niet tussen LV en DV.
Ik heb weinig ervaring met de Mojave Desert hoewel we in 2002 langs Amboy zijn gereden, op weg naar Joshua Tree. Als ik het goed begrijp is JT een onderdeel van de Mojave Desert. Wellxiht vind je alles wat je zoekt in JT.

Je hebt het over Canyonlands, welk deel bedoel je? Als je naar het Island in the Sky deel gaat zou je ook naar Arches kunnen gaan.
Je hebt het ook over de Wave, maar die ligt tussen Page en Kabab, en niet bij Cayonlands. Of bedoel je iets anders?
Je kunt proberen een permit voor de Wave te bemachtigen, zie daarvoor http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Om dezelfde reden wil ik Canyonlands liefst niet schrappen, dacht eigenlijk dat de 6 dagen in de Canyon-area al wat veel was, maar dan zou ik best ook daar nog wat extra tijd voorzien. Is inderdaad niet de bedoeling om te rushen en niet te kunnen genieten.
De Canyon area?? Wat moet dat dan zijn? De Grand Canyon is compleet anders dan Canyonlands bij Moab en weer compleet anders dan Bryce Canyon of de canyons bij Page?

Verder zoek je volgens mij plekken waar je prachtige plaatjes kunt schieten? Dan zou ik zeker ook Dead Horse Point en Arches meepakken. Maar loop dan op bepaalde plekken 15/30 minuten een trail op en je staat al op veel rustigere punten. In plaats van Antelope Canyon bij Page, zou je kunnen kiezen voor de waterhole canyon bij Page (wel een permit aanvragen), waar het veel rustiger is.

Zion vind ik overigens itt Yosemite niets weg hebben van de Alpen? Ik vind de soort rotsen in Zion en bryce wel wat weghebben van las medulas National Park in Spanje.

De keuze tussen Joshua Tree en Mohave zou ik dan zeker op de 1e laten vallen. Meer structuren.

Als je echt weg wilt van de touristen in Death Valley dan zou je een jeep kunnen huren en echt dieper het park in kunnen trekken. Op de 'bekende' plekken in Death Valley is het gewoon best druk namelijk. Maar dan moet je je wel goed voorbereiden.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Mono Lake vind ik van fotografisch standpunt uit toch ook wel een must see. Heel speciaal, de tufa's daar. Als je surrealistische plekjes zoekt, is dat er toch een. Yosemite kan je inderdaad wel met de Alpen vergelijken, maar je kan er gewoon doorheen rijden, zonder naar de Valley te gaan, en zo Mono Lake bereiken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet de kant van Mono Lake en Bodie opgaat en je wilt wel een spookstadje zien, dan zou je eens /hier kunnen kijken. Geen ervaring mee, maar ik las de tip onlangs op het forum.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij gaan eind april eens kijken of dat Nelson waar Marianne naar verwijst wat is.
Hannes
Amerika-ontdekker

Bericht door Hannes »

Tx allemaal!
De Canyon area?? Wat moet dat dan zijn? De Grand Canyon is compleet anders dan Canyonlands bij Moab en weer compleet anders dan Bryce Canyon of de canyons bij Page?
Ik bedoel hiermee eigenlijk de ganse zone ten Oosten van Vegas, waar de meeste Canyons zich bevinden (dacht ik toch? :) )
Verder zoek je volgens mij plekken waar je prachtige plaatjes kunt schieten? Dan zou ik zeker ook Dead Horse Point en Arches meepakken. Maar loop dan op bepaalde plekken 15/30 minuten een trail op en je staat al op veel rustigere punten. In plaats van Antelope Canyon bij Page, zou je kunnen kiezen voor de waterhole canyon bij Page (wel een permit aanvragen), waar het veel rustiger is.
Ok super, ik zoek even die plekken op! Minder drukke plekken zijn inderdaad handiger, Waterhole lijkt me idd een goed alternatief! Die permits, is dat ter plekke of op voorhand te regelen?
Zion vind ik overigens itt Yosemite niets weg hebben van de Alpen? Ik vind de soort rotsen in Zion en bryce wel wat weghebben van las medulas National Park in Spanje.
Ik vind Yosemite en Zion trouwens wel prachtig hoor voor de duidelijkheid, maar is minder het soort natuur waar we naar op zoek zijn voor deze reis; Bryce heb ik nog niet echt naar gezocht, bekijk ik ook eens!
De keuze tussen Joshua Tree en Mohave zou ik dan zeker op de 1e laten vallen. Meer structuren.
Top!
Als je niet de kant van Mono Lake en Bodie opgaat en je wilt wel een spookstadje zien, dan zou je eens /hier kunnen kijken. Geen ervaring mee, maar ik las de tip onlangs op het forum
Tx Marianne, een spookstad lijkt me idd ook wel super :)
Mono Lake vind ik van fotografisch standpunt uit toch ook wel een must see. Heel speciaal, de tufa's daar. Als je surrealistische plekjes zoekt, is dat er toch een.
Oh waw, dat kende ik niet! Super!!
Je hebt het over Canyonlands, welk deel bedoel je? Als je naar het Island in the Sky deel gaat zou je ook naar Arches kunnen gaan.
Je hebt het ook over de Wave, maar die ligt tussen Page en Kabab, en niet bij Cayonlands. Of bedoel je iets anders?
Je kunt proberen een permit voor de Wave te bemachtigen, zie daarvoor http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html.
Ik zal er toch eens een goede kaart moeten bijhalen, lijkt allemaal heel dicht bij elkaar te liggen, maar in realiteit waarschijnlijk toch niet echt vlakbij :)
Hannes
Amerika-ontdekker

Bericht door Hannes »

Na wat gesleutel ben ik tot dit gekomen, met hier en daar nog een extra rustdag in te plannen. Lijkt dit al meer haalbaar en logisch qua volgorde?

SF - KUST - LA
dag 1 BXL- San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 SF
dag 4 route - Monterey
dag 5 Monterey / route beach
dag 6 Pismo Beach
dag 7 route - LA
dag 8 LA

JOSHUA EN KORT MOHAVE
dag 9 Joshua Tree
dag 10 (extra dag ? )
dag 11 Mohave

CANYONS
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Antelope / Waterhole - Glen Canyon
dag 14 Monument Valley
dag 15 Canyonlands (nog te bestuderen welk deel)
dag 16 Grand Staircase - wave?
dag 17 Bryce Canyon
dag 18 (extra dag in die area ergens tss 11-18)
dag 19 Valley of Fire

VEGAS - DV - MONO LAKE - SF
dag 20 Las Vegas
dag 21 Las Vegas
dag 22 Death Valley
dag 23 Death Valley
dag 24 route / Mono Lake
dag 25 Mono Lake / route
dag 26 route - SF
dag 27 SF- BXL

Bij 'Wave' had ik ook nog een extra vraag, ligt dit in een gebied met gelijkaardige plaatsen waar je geen permit of loterijgeluk voor moet hebben? Maw, kunnen we in de buurt van Wave misschien gewoon rondlopen en ook dergelijke structuren vinden?

Is het deel "Canyons" logisch qua volgorde? Zijn er bepaalde plaatsen waar we meerdere dagen kunnen overnachten die als uitvalsbasis knn dienen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je schrijft het nog steeds wat onhandig op.
Je hebt ook ineens een week meer trouwens haha

dag 1 BXL- San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco - Monterey
dag 5 Monterey - Pismo Beach
dag 6 Pismo Beach
dag 7 Pismo Beach - LA
dag 8 LA

Dit kan prima. Ik zou eerder een volle dag rond Monterey doen, of deze dag elders inzetten, maar dat is een keuze natuurlijk. Ook in LA kan je erg mooie foto's maken.

Wat bedoel je nou precies met mohave, wat wil je zien? Dat is namelijk enorm groot.
Afbeelding

Maar dag 9 Joshua Tree is prima en dag 10 in de Mohave National Preserve kijken is prima. Ik zou dan wel ook een stuk route 66 tussen Needles en Kingman rijden (via Oatman is dat) en dan dus overnachten in Kingman. Die extra dag kan je elder beter inzetten, dat komt nog.

dag 9 LA - Joshua Tree (overnachten in bv Palm Springs of Twentynine Palms)
dag 10 Palm Springs/29 Palms - Mohave - route66 - Kingman
dag 11 (komt elders terug)

Dan je Canyons deel....
Grand Canyon is prima, maar wil je echt uit de drukte dan zal je een stuk omlaag moeten (en weer terug). Dit is in de hitte vermoeiender dan je denkt. Dus je kan hier evt als je dus een stuk naar beneden gaat een extra nacht bijzetten. Puur qua viewpoints en een hele kleine wandeling omlaag heb je met 1 nacht tijd zat. Antelope/Waterhole/Glen Canyon is weer onduidelijk. Noem het gewoon Page zou ik zeggen.
Voor meer info over de waterholes slot canyon : http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... holes.html
Als je echt op het meer wat wilt doen zou ook hier een 2e nacht prima kunnen. Dan heb je eigenlijk 1.5e dag hier.
Ik mis in dit rijtje toch weer echt Arches NP. Blijf gewoon minimaal 2, maar nog beter 3 nachten in Moab. Dus dag 15/16/17. Je kan tussen Monument Valley en Moab ook nog via Gooseneck SP, Valley of the gods (minder druk dan monument valley), Moki Dugway, Muley Point. Let wel altijd op met zandwegen en je huurauto. Je bent daar officieel nl niet voor verzekerd.

dag 11 Kingman - Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon - Page
dag 13 Page - Monument Valley
dag 14 Monument Valley - Moab
dag 15 Moab
dag 16 Moab
Dag 17 Moab - CapitolReef
dag 18 Capitol Reef - Bryce
dag 19 Bryce - VOF - Overton. Je slaat Zion over. Zonde, maargoed. Keuze

Dag 20 tot je terug bent in SF.
Vergeet allereerst niet dat je dag 28 pas land in Brussel.
Puur qua route is het te doen. Alleen zou ik echt dag 26 of al in SF of anders aan de overkant van de baai willen zijn en niet nog 100-en km gaan rijden. Je zal maar eens panne krijgen.
Ik zou zelf echt toch 1 nacht Death Valley opofferen voor Yosemite, al is het maar voor je vriendin op de mooie plaatjes in het park te krijgen...

Vergeet the wave. Je komt er niet eens echt in de buurt (kanab) op het juiste tijdstip voor de loting.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Hoi Hannes,

Ik heb de reacties en jouw wensen een beetje doorgelezen. Ik denk dat de nieuwe versie van de trip al een stuk beter uitziet, maar wellicht dat andere forumleden met hun ervaringen nog wat extra tips kunnen geven.

Ik zag tussen de tips door ook Bodie genoemd worden, gezien jullie reisdoel een echte aanrader. Om alvast goed de sfeer te proeven daar, is onderstaande een filmpje van de look & feel die Bodie geeft:

Groeten,
Steve & Patty
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Hannes
Amerika-ontdekker

Bericht door Hannes »

Bodie lijkt me inderdaad leuk om eens kort langs te gaan! :)
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Hoi Hannes,

Nog even een kort bericht. Ik zie dat je voor dag 10 nog invulling zoekt en in Joshua Tree verblijft. Wederom gezien jullie reisdoel kan ik 'Salton Sea' echt aanraden:

https://www.google.nl/search?q=salton+s ... NM_oVTM%3A

Succes!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Hannes
Amerika-ontdekker

Bericht door Hannes »

Bedankt voor uitgebreid commentaar Paul!
Je hebt ook ineens een week meer trouwens haha
Die hebben we eigenlijk ook :) zouden 3 a 4 weken gaan, hangt beetje van de totaalprijs af die ik nog moet uitrekenen... :)
Ik zou eerder een volle dag rond Monterey doen, of deze dag elders inzetten, maar dat is een keuze natuurlijk. Ook in LA kan je erg mooie foto's maken.
Gaat hem vooral om eens te whalespotten eigenlijk maar wat algemene kust-sfeer zal ook zeker deugd doen :) LA wil ik eens geweest zijn, maar de drukte (en het drukke verkeer) schrikt me wat af, dit zou ik eventueel zelfs gewoon skippen mochten we wat tijd tekort komen elders.
Wat bedoel je nou precies met mohave, wat wil je zien? Dat is namelijk enorm groot.
Ik bedoel het National Preserve
zou dan wel ook een stuk route 66 tussen Needles en Kingman rijden (via Oatman is dat) en dan dus overnachten in Kingman.
OK top, de 66 wil ik ook van mijn to do lijstje knn schrappen namelijk :) Exacte overnachtingsplaatsen heb ik nog niet bekeken, maar ik zal Kingman met Palm Springs en 29Palms alvast noteren voor een heel concreet plan dan!
Grand Canyon
In principe hoeft de GC zelfs niet voor mij (ivm de drukte en - no offence - clichéplaatjes :) ), maar je kan er natuurlijk ook niet voorbijrijden en er niet eens stoppen. Zou dit misschien gewoon als tussenstop houden als ik elders meer tijd kan gebruiken.
Antelope/Waterhole/Glen Canyon is weer onduidelijk. Noem het gewoon Page zou ik zeggen
. Ok! Zal Page en omgeving even grondiger moeten bestuderen. Idem voor Moab! Ik zal jouw lijstje voorlopig even overnemen en in detail bekijken
Dag 20 tot je terug bent in SF. Puur qua route is het te doen. Alleen zou ik echt dag 26 of al in SF of anders aan de overkant van de baai willen zijn en niet nog 100-en km gaan rijden. Je zal maar eens panne krijgen.
Ja klopt! En zo kunnen we ook even wat uitbollen en de ervaringen laten bezinken :)
Hannes
Amerika-ontdekker

Bericht door Hannes »

En spijtig van Wave, mss een alternatief in de buurt met gelijkaardige looks... Ligt dit zo ver uit de buurt van waar ik ervoor/erna ben?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hannes schreef:
CANYONS
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Antelope / Waterhole - Glen Canyon
dag 14 Monument Valley
dag 15 Canyonlands (nog te bestuderen welk deel)
dag 16 Grand Staircase - wave?
dag 17 Bryce Canyon
dag 18 (extra dag in die area ergens tss 11-18)
dag 19 Valley of Fire

Ik had al aangegeven dat de Wave tussen Page en Kanab ligt; je zou het vanuit Page kunnen bezoeken - als je een permit weet te bemachtigen. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een bezoek. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl daarvoor. En zie ook de verslagen van Kalaman voor de Wave en andere bezienswaardigheden in de buurt.
Hannes schreef: Is het deel "Canyons" logisch qua volgorde? Zijn er bepaalde plaatsen waar we meerdere dagen kunnen overnachten die als uitvalsbasis knn dienen?
Moab is voor Arches en Canyonlands een goede uitvalsbasis. zie ook ons 2013-verslag voor Moab, het Needles deel en de route naar Capitol reef (de UT95). En voor een deel van de South Kaibab Trail.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nou, het gaat meer over de loting. Als je de online loting niet wint dan zou ik er niet voor omrijden om de loting ter plekke (die dan wrs al via de nieuwe procedure zal gaan) nog te proberen te winnen. Welke dag had je zelf in gedachte om the wave te kunnen lopen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer