Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF
Wij reizen vaak met de tent en dan kan er niks op slot. Ik zou me daar niet zo druk over maken, je auto kan toch op slot? 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Bedankt Old Faithful voor je reactie en tips! We zijn lid van de ANWB dus dat scheelt weer.Old Faithful schreef:Wat de hotels betreft kun je vaak 10% besparen door voor AAA rate te kiezen. Je moet dan wel lid zijn van de ANWB. Een ANWB lidmaatschap zonder wegenwachthulp kost €15.
Ik heb inmiddels e.e.a. geboekt waaronder Furnace Creek Ranch, met AAA rate

Is het nu voldoende om alleen de ANWB pas straks te tonen (mits ze het vragen) ? Ik zag bij een ander hotel dat je voor de rate AAA/CAA kon kiezen, dit geldt ook voor mij toch (als ANWB lid) ?
Gr. Martin
Laatst gewijzigd door martin484 op 18 jan 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin
Je hebt ook gelijk Ellymichelly schreef:Wij reizen vaak met de tent en dan kan er niks op slot. Ik zou me daar niet zo druk over maken, je auto kan toch op slot?

Inmiddels Bright Angel (GC), Yosemite Curry Village en Furnace Creek zijn geboekt

Martin
In de grote steden zullen wij ook wat voorzichtiger zijn en de bagage droppen zoals jij ook zegt.PSVwally schreef:Met betrekking tot je koffers in de auto. Velen hier gaan overdag ook in parken dingen bekijken voor er naar een hotel of camping wordt gereden om in te checken. Dan liggen je spullen ook gewoon in de auto. In de steden ben ik zelf altijd wat voorzichtiger en probeer ik als ik meerdere dagen in een stad ben iig mijn koffer met laptop tablet en dat soort dingen wel af te droppen als het niet te ver om is. Gelukkig zijn de verhalen over inbraken schaars.
Even een update rondom onze route, we zijn voor optie 1 gegaan (die jij netjes voor ons hebt opgeschreven

Martin
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Vliegtickets nog?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Vliegtickets nog wel, volgt één van deze dagen. Dan alleen de huurauto nog, daarvoor heb ik wel rondgekeken en kom regelmatig op rentelcars.com (volgens mij een zoekmachine/vergelijkingssite), is dit betrouwbaar? En Budget als verhuurder? (ik weet dat er een topic is over huurauto's maar misschien dat één van jullie dit zo kan beantwoorden)
Martin
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ja, al verwacht ik niet dat ze er vaak naar zullen vragen. De ANWB heeft een samenwerking met de AAA (en vele andere automobielclubs), waardoor je dezelfde voordelen geniet als AAA-leden. Zo kun je bijvoorbeeld gratis routekaarten afhalen, als je dat wilt.martin484 schreef: Is het nu voldoende om alleen de ANWB pas straks te tonen (mits ze het vragen) ? Ik zag bij een ander hotel dat je voor de rate AAA/CAA kon kiezen, dit geldt ook voor mij toch (als ANWB lid) ?
Gr. Martin
Overigens heb ik wel eens gezien dat Nederlanders korting kregen bij een hotel door met hun pas van de ziektekostenverzekering te zwaaien.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
rentalcars is betrouwbaar. alleen heb je dan nog verschillende brokers. Volgens mij is het bij rentalcars vaak dollar dacht ik, maar dat moet je bekijken als je boekt. Velen boeken ook via alamo via drive-usa.de.
Rentalcars is heel betrouwbaar. Nu vijf keer bij geboekt en nooit problemen ondervonden. Je kunt ook gratis annuleren. Al krijg je geloof ik wel korting als je meteen alles betaald.
Daarnaast boden zijn mij steeds de laagste prijs. Dat van Dollar herken ik niet hoor, ik heb drie keer bij Alamo geboekt, eenmaal Dollar en eenmaal National.
Daarnaast boden zijn mij steeds de laagste prijs. Dat van Dollar herken ik niet hoor, ik heb drie keer bij Alamo geboekt, eenmaal Dollar en eenmaal National.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Hallo allemaal,
Hierbij een update en tevens een vraag. Ik ben nog druk bezig met onze route, al zijn we nu wel een flink eind op weg. De vliegtickets zijn gekocht, de huurauto is geregeld en bijna alle hotels/motels en tent (Curry Village) zijn geboekt.
Nu ben ik alleen nog bezig met Sequoia. Waar kan ik hier het beste overnachten? Ik heb gekeken in het park en daar zijn de Grant Grove Cabins nog beschikbaar en Cedar Grove in Kings Canyon.
Nu kan ik 3 dingen doen : (dit is vanaf dag 20, zie onderin het laatste stukje van onze route)
1. 2 overnachtingen in Grant Grove Cabins Sequoia
2. 1overnachting in Grant Grove en 1 overnachting in Cedar Grove
3. 2 overnachtingen in Cedar Grove
of (4) heel iets anders?
Hier nog even het laatste stukje van onze route :
25-jun Dag 18 Lee Vining - Yosemite zaterdag
26-jun Dag 19 Yosemite zondag
27-jun Dag 20 Yosemite - Sequoia
28-jun Dag 21 Sequoia & Kings Canyon NP
29-jun Dag 22 Sequoia - San Francisco
30-jun Dag 23 San Francisco
01-jul Dag 24 San Francisco vrijdag
02-jul Dag 25 San Francisco - Amsterdam zaterdag
03-jul Dag 26 aankomst thuis zondag
Hierna moet ik alleen nog Los Angeles en San Francisco vast gaan leggen, de grote steden (op LV na) zijn toch het lastigst vind ik.
Hierbij een update en tevens een vraag. Ik ben nog druk bezig met onze route, al zijn we nu wel een flink eind op weg. De vliegtickets zijn gekocht, de huurauto is geregeld en bijna alle hotels/motels en tent (Curry Village) zijn geboekt.
Nu ben ik alleen nog bezig met Sequoia. Waar kan ik hier het beste overnachten? Ik heb gekeken in het park en daar zijn de Grant Grove Cabins nog beschikbaar en Cedar Grove in Kings Canyon.
Nu kan ik 3 dingen doen : (dit is vanaf dag 20, zie onderin het laatste stukje van onze route)
1. 2 overnachtingen in Grant Grove Cabins Sequoia
2. 1overnachting in Grant Grove en 1 overnachting in Cedar Grove
3. 2 overnachtingen in Cedar Grove
of (4) heel iets anders?
Hier nog even het laatste stukje van onze route :
25-jun Dag 18 Lee Vining - Yosemite zaterdag
26-jun Dag 19 Yosemite zondag
27-jun Dag 20 Yosemite - Sequoia
28-jun Dag 21 Sequoia & Kings Canyon NP
29-jun Dag 22 Sequoia - San Francisco
30-jun Dag 23 San Francisco
01-jul Dag 24 San Francisco vrijdag
02-jul Dag 25 San Francisco - Amsterdam zaterdag
03-jul Dag 26 aankomst thuis zondag
Hierna moet ik alleen nog Los Angeles en San Francisco vast gaan leggen, de grote steden (op LV na) zijn toch het lastigst vind ik.
Martin
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou denk ik voor optie 2 gaan. Maar als je eens een dag niet met je koffers wilt verhuizen zou optie 1 of 3 ook kunnen. 1 lijkt me wel steeds veel op en neer rijden.
SF kan je vanuit heel veel plekken doen als je maar bij een ov-stop zit. En wegblijft uit Tenderloin qua overnachten. Er liggen overigens prima hotels aan de rand van deze wijk.
LA hangt echt af van wat je allemaal wilt doen.
SF kan je vanuit heel veel plekken doen als je maar bij een ov-stop zit. En wegblijft uit Tenderloin qua overnachten. Er liggen overigens prima hotels aan de rand van deze wijk.
LA hangt echt af van wat je allemaal wilt doen.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou voor 2 nachten Grant Grove gaan. Je kunt dan als je van Yosemite komt nog Kins Canyon Cedar Grove bezoeken. Dan heb je de volgende dag de hele dag de tijd voor Sequoia. Je kunt er ook voor kiezen om de eerste nacht Cedar Grove te doen, dan heb je meer tijd voor Kings Canyon. Ik persoonlijk vind Sequoia toch mooier om meer tijd te spenderen dan Kings Canyon.
Als je kiest voor 2 nachten Cedar Grove kom je tijd tekort voor Sequoia.
Als je kiest voor 2 nachten Cedar Grove kom je tijd tekort voor Sequoia.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou voor 1 of 2 gaan, afhankelijk van wat je wilt doen. Als je naar Kings Canyon gaat is Cedar grove een aanrader. Wel eten meenemen of op tijd aankomen. Maar als je daar niet veel gepland hebt en je hebt geen zin om elke dag weer ergens anders te overnachten is twee nachten Grant Grove ook prima. Zeker als je focus op Sequoia ligt en niet op de Kings Canyon Scenic byway. De kamers bij Cedar Grove zijn trouwens wel beter dan de cabins bij Grant Grove, daar hebben de meeste cabins geen eigen badkamer.
Wij hadden in 2013 1 nacht Cedar Grove en 2 nachten Grant grove, dat vond ik ideaal, maar jullie hebben minder tijd dus je moet zelf kijken hoe je het in wilt delen.
In 2006 hadden we 2 nachten Grant grove, toen hebben we ook de Kings Canyon scenic byway gedaan, en ook nog de nodige tijd in Sequoia besteed, maar wij reden toen naar La via de 198 en kwamen toen langs de General Sherman etc. Als je naar SF rijdt zul je via de 180 het park weer verlaten denk ik.
Een overnachting in Sequoia voor de 2e nacht is ook niet gek, maar dat zal wel veel prijziger zijn dan Grant Grove.
Marianne
Wij hadden in 2013 1 nacht Cedar Grove en 2 nachten Grant grove, dat vond ik ideaal, maar jullie hebben minder tijd dus je moet zelf kijken hoe je het in wilt delen.
In 2006 hadden we 2 nachten Grant grove, toen hebben we ook de Kings Canyon scenic byway gedaan, en ook nog de nodige tijd in Sequoia besteed, maar wij reden toen naar La via de 198 en kwamen toen langs de General Sherman etc. Als je naar SF rijdt zul je via de 180 het park weer verlaten denk ik.
Een overnachting in Sequoia voor de 2e nacht is ook niet gek, maar dat zal wel veel prijziger zijn dan Grant Grove.
Marianne
bedankt Paul, Elly en Marianne voor de snelle antwoorden.
Ons hoofddoel is Seqouia en niet Kings Canyon, daarom gaat mijn voorkeur uit naar 1 (Keuze Elly). Kings Canyon is mooi om mee te pakken aangezien we 2 dagen hebben.
@Marianne, jij schrijft "Een overnachting in Sequoia voor de 2e nacht is ook niet gek, maar dat zal wel veel prijziger zijn dan Grant Grove"
Maar Grant Grove is toch Sequoia? Er is verder niets anders beschikbaar. Wat betreft de eigen badkamer, die heeft Grant Grove duplex cabin wel (ik zag dat de iets goedkopere cabins dat inderdaad niet hebben), deze duplex cabins zijn nog wel beschikbaar.
Verder willen we heel graag de General Sherman boom zien, ik bedoel, we zijn er nu toch
. Als Sequoia het hoofddoel is dan is optie 1 denk ik het beste toch?
@ Paul, ik denk dat als we een keertje niet hoeven te slepen met koffers dat optie 1 voor ons het beste is, ook met het doel op zich (de grote bomen
)
SF gaat qua hotel wel lukken, ik zit momenteel daarvoor ook op AirBnB te kijken (dat kan wel?) Bedankt voor de tip wat betreft Tenderloin, dat heb ik meer gelezen hier op het forum dus daar blijven we lekker weg. Is dat overigens de enige wijk waar we rekening mee moeten houden? (in het centrum)
LA...We zitten een beetje in de hoek te kijken van Studio City en het hotel waar jij eens hebt overnacht, die hoek van LA. Santa Monica trekt ons ook wel maar de prijzen daar zijn (nog) iets hoger dan LA zelf zag ik, autorijden moeten we denk ik toch wel in deze grote stad, toch? Is AirBnB voor deze stad nog een optie? We hebben AirBnB nog nooit gedaan, om eerlijk te zijn houd het me een beetje tegen aangezien de bewoner zelf er ook vaak huist (of heb ik dat verkeerd).
Ons hoofddoel is Seqouia en niet Kings Canyon, daarom gaat mijn voorkeur uit naar 1 (Keuze Elly). Kings Canyon is mooi om mee te pakken aangezien we 2 dagen hebben.
@Marianne, jij schrijft "Een overnachting in Sequoia voor de 2e nacht is ook niet gek, maar dat zal wel veel prijziger zijn dan Grant Grove"
Maar Grant Grove is toch Sequoia? Er is verder niets anders beschikbaar. Wat betreft de eigen badkamer, die heeft Grant Grove duplex cabin wel (ik zag dat de iets goedkopere cabins dat inderdaad niet hebben), deze duplex cabins zijn nog wel beschikbaar.
Verder willen we heel graag de General Sherman boom zien, ik bedoel, we zijn er nu toch

@ Paul, ik denk dat als we een keertje niet hoeven te slepen met koffers dat optie 1 voor ons het beste is, ook met het doel op zich (de grote bomen

SF gaat qua hotel wel lukken, ik zit momenteel daarvoor ook op AirBnB te kijken (dat kan wel?) Bedankt voor de tip wat betreft Tenderloin, dat heb ik meer gelezen hier op het forum dus daar blijven we lekker weg. Is dat overigens de enige wijk waar we rekening mee moeten houden? (in het centrum)
LA...We zitten een beetje in de hoek te kijken van Studio City en het hotel waar jij eens hebt overnacht, die hoek van LA. Santa Monica trekt ons ook wel maar de prijzen daar zijn (nog) iets hoger dan LA zelf zag ik, autorijden moeten we denk ik toch wel in deze grote stad, toch? Is AirBnB voor deze stad nog een optie? We hebben AirBnB nog nooit gedaan, om eerlijk te zijn houd het me een beetje tegen aangezien de bewoner zelf er ook vaak huist (of heb ik dat verkeerd).
Martin
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Airbnb heeft hier ergens een eigen topic volgens mij (even uitgebreid zoeken op topicnaam), er zijn volgens mij mensen die dit in SF en in LA hebben gedaan. LA is lastig, maar ik bedoelde daarmee eigenlijk dat je niet in Anaheim terecht moet komen als je Hollywood of Universal wilt bezoeken.
Vaak is het met B&B's zo dat de bewoner elders in het pand huist ja. Maar bij de goede kom je die niet tegen behalve als ze voor het ontbijt zorgen en evt. 's avonds. Vaak kan je die mensen ook aanspreken voor tips over geven ze je die automatisch. Ik heb het in duitsland wel eens gedaan, maar nog nooit in Amerika.
In Yosemite heb je ook b&b's, bv bij scenic wonders
Vaak is het met B&B's zo dat de bewoner elders in het pand huist ja. Maar bij de goede kom je die niet tegen behalve als ze voor het ontbijt zorgen en evt. 's avonds. Vaak kan je die mensen ook aanspreken voor tips over geven ze je die automatisch. Ik heb het in duitsland wel eens gedaan, maar nog nooit in Amerika.
In Yosemite heb je ook b&b's, bv bij scenic wonders
Nee, meer de richting van Hollywood, Studio City dat we willen zitten. Is Santa Monica ook nog een optie? Of is dat eigenlijk te ver uit de richting?
We weten nog niet precies wat we willen gaan doen in LA, vooralsnog denk ik (uitkijkpunt Griffith Observatory, Universal Studio's, Santa Monica pier, Venice beach, walk of fame, misschien wat shoppen? ) Vooralsnog de meest bekende dingetjes. Ik moet me nog even gaan verdiepen in de stad LA
We weten nog niet precies wat we willen gaan doen in LA, vooralsnog denk ik (uitkijkpunt Griffith Observatory, Universal Studio's, Santa Monica pier, Venice beach, walk of fame, misschien wat shoppen? ) Vooralsnog de meest bekende dingetjes. Ik moet me nog even gaan verdiepen in de stad LA

Martin
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begin er maar mee om LA niet als een stad te zien. Het is iets heel anders dan SF of Vegas. Santa Monica is ook een prima overnachtingplek overigens, maar vaak ook wat duurder. Dus mocht je daar een goede airbnb vinden, dan is het prima. Ik heb het idee dat ik in 2013 voor veel hotels ongeveer de helft vd prijzen van nu betaald heb...zoveel duurder is alles geworden
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het wordt beslist een mooie route. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.martin484 schreef: Maar Grant Grove is toch Sequoia?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi plaatje, hier kan MrVanilla nog iets van leren.
Martin: kijk eens op googlemaps naar de afstanden en reistijden tussen de verschillende locaties; het ligt allemaal redelijk dicht bij elkaar. Wil je op de dag dat je naar SF rijdt nog naar Sequoia? Dan is overnachten in de Wuksachi Lodge niet gek. Het scheelt een uurtje met Grant Grove, maar dat rij je wel twee keer.
Ook voor Cedar Grove is het maar net wanneer je daar aankomt: is dat aan het eind van de middag dan is het mooi om daar te overnachten, maar ben je er al vroeg dan zou ik terugrijden naar Grant Grove.
Je kunt op www.nps.gov/seki onder Plan your Visit een overzicht vinden van de accommodatie in het park. En kijk eens op de kaart van het park (links, onder park tools) voor de ligging van alle accommodaties.
Marianne

Martin: kijk eens op googlemaps naar de afstanden en reistijden tussen de verschillende locaties; het ligt allemaal redelijk dicht bij elkaar. Wil je op de dag dat je naar SF rijdt nog naar Sequoia? Dan is overnachten in de Wuksachi Lodge niet gek. Het scheelt een uurtje met Grant Grove, maar dat rij je wel twee keer.
Ook voor Cedar Grove is het maar net wanneer je daar aankomt: is dat aan het eind van de middag dan is het mooi om daar te overnachten, maar ben je er al vroeg dan zou ik terugrijden naar Grant Grove.
Je kunt op www.nps.gov/seki onder Plan your Visit een overzicht vinden van de accommodatie in het park. En kijk eens op de kaart van het park (links, onder park tools) voor de ligging van alle accommodaties.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2862 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-