Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis reusa: eerste Amerikareis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis reusa: eerste Amerikareis

Bericht door nieuwenoord »

Ja, dat is ook de vraag waar je van houdt. Mijn man kijkt bijvoorbeeld heel graag naar andere campers, dus die zou zo kiezen voor een plaats op een van de uiteinden, terwijl een ander liever tussen andere campers instaat.

Veel Amerikanen kunnen slecht achteruitrijden, dus vaak zijn pull through plekken duurder dan de back in (waar je achteruit in moet). Wij kozen vaak juist voor de back in, dan sta je meestal wat rustiger. Het is op deze camping ook nogal een verschil of je bijvoorbeeld vaak naar het zwembad wil en je kinderen daar in de gaten wilt houden, dan zou ik kiezen voor een plekje bij het zwembad. Wil je juist niet in die drukte, dan kan je beter helemaal aan de andere kant gaan zitten. Bij de springkussens zullen ook veel kinderen komen.

Ik kies vaak een plekje in de buurt van een toiletgebouw, vanwege de betere WIFI-ontvangst, daar zitten namelijk vaak de routers of extenders. Ik zie ook wat klachten over de pislucht van honden, ik vermoed dat The Backyard en The Farm bij de hondenuitlaatplaats zitten, een no go dus.

Dat zijn dus wat overwegingen. Dat snelwegverhaal kan je ook gewoon even vragen :-)

En ja, 1100-1200 is aardig rustig, maar toch overal redelijk dichtbij. Let op: de rode plekken zijn voor grote campers die 50 Amp. nodig hebben en dus duurder, die heb je niet nodig met een huurcamper. Die hebben standaard 30 Amp., die grote hebben vaak wasmachines en drogers aan boord.
reusa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door reusa »

Hartelijk dank voor het meedenken! Ik heb de camping een mailtje gestuurd om informatie te vragen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Graag gedaan, zo door de jaren heen leer je gewoon op bepaalde dingen letten :-)
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Wij stonden een paar jaar geleden op plek 2003. Dat is een back-in plek aan een grasveld die je kan oversteken naar het sanitairgebouw. Zie verslag 2011/dag 25.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hoi allemaal,

Hieronder onze route. Zo goed als definitief...maar ik twijfel of we het niet te druk gaan vinden? Het is onze eerste rondreis in de VS. Ik heb geen idee hoe het is om bijvoorbeeld 5 dagen achter elkaar (zie 2e deel vd reis) elke nacht ergens anders te staan? Natuurlijk hebben we San Diego als rustpunt maar tussen dag 1 en dag 17 doen we heel wat verschillende slaapplekken aan.

Graag jullie mening!

dag 1 Amsterdam - LA
dag 2 LA - Bakersfield
dag 3 Bakersfield - Kings Canyon
dag 4 Kings Canyon - Sequoia
dag 5 Sequoia
dag 6 Sequoia - Redwood Mead
dag 7 Redwood - Barstow
dag 8 Barstow - Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Zion
dag 11 Zion
dag 12 Zion - Bryce
dag 13 Bryce - Page
dag 14 Page - GC South
dag 15 GC South - Oatman
dag 16 Oatman - Palm Springs
dag 17 Palm Springs - San Diego
dag 18 San Diego
dag 19 San Diego
dag 20 San Diego
dag 21 San Diego - LA
dag 22 LA - A’dam
dag 23 A’dam
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Vanwege de rust zou ik persoonlijk een dag San Diego inleveren voor Page. Even lekker chillen bij Lake Powell.

In San Diego is de Old Town Trolley trouwens erg leuk om door de stad te rijden (Hop On Hop Off).
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou denk ik hetzelfde doen als nieuwenoord. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk ook geen enkel probleem om regelmatig van campground te wisselen. Je moet toch alles meenemen dus dan maakt het ook niet uit of je aan het einde van de dag op een nieuwe camping staat of terugkeert naar de oude.
Je hebt trouwens Oatman als overnachtingsplaats. Is daar een campground? Ik meen me te herinneren dat ik er daar geen kon vinden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan natuurlijk ook je 2e dag Zion in de middag wat rustig aan doen, maar een extra dag Page is ook prima. Genoeg te doen en vooral ook genoeg plek om weinig te doen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Die camping in Oatman verbaasde mij ook al. Kingman of Needles dus?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Net buiten Kingman, voor de sitgreaves pass ligt blijkbaar Black Mountain RV Park. Geen idee of het wat is, want ik kan er niet veel reviews over vinden.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Klopt..ik had nog geen camping gezocht in Oatman...maar die zijn er dus blijkbaar niet :lol:

Nou dan wordt dat idd Kingman of Needles, afhankelijk van waar we een mooi plekje kunnen vinden.

Een dag van San Diego af willen we liever niet, we zouden dan liever iets uit de route halen. Maar wat...??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

reusa schreef: Hieronder onze route. Zo goed als definitief...maar ik twijfel of we het niet te druk gaan vinden? Het is onze eerste rondreis in de VS. Ik heb geen idee hoe het is om bijvoorbeeld 5 dagen achter elkaar (zie 2e deel vd reis) elke nacht ergens anders te staan?
Zoals Elly al aangaf maakt het met een camper niet zo veel uit. Tenzij je eens een dag helemaal niet van de camping of zou willen, maar als je toch iets gaat ondernemen kun je net zo goed die avond ergens anders overnachten.
Je moet zelf kijken wat je prettig vindt; wij vinden het fijn om zo nu en dan een lange rijdag te hebben en dan ergens twee of meer dagen te blijven, maar wij rijden met de auto dus dat is wel anders. Ik zou zelf die overnachting in Barstow skippen en ook maar 1 stop doen tussen de GC en San Diego. Als je twee nachten Grand Canyon doet heb je daar een volle dag. Je kunt dan met de shuttlebus overal naar toe, en het is daar ook geen straf om wat meer tijd op de camping door te brengen. De volgende dag kun je dan op tijd vertrekken. Met maar 1 nacht zul je niet erg vroeg vertrekken denk ik.
Met 2 nachten GC heb je ook meer tijd voor Page want je hoeft dan niet heel vroeg te vertrekken uit Page.
Kijk eens in ons 2011- en 2013-verslag voor de rit van Page naar de GC en 2 nachten GC.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dan laat je de route toch lekker zo. Ik vind het prima te doen :thumbup:
Ik zou dan wel kiezen voor Kingman, dan heb je 's ochtends nog tijd voor de Grand Canyon. De volgende dag kun je dan de Sitgreaves Pass rijden en evt via Joshua Tree door naar Palm Springs.
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Wij zouden omgekeerde willen rijden : van Palm Springs, via JTNP, Oatman , Sitgreaves pass naar Kingman. Denk je dat dat doenbaar is op 1 dag?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Volgens mij is dat prima te doen. Ligt er natuurlijk wel aan wat je allemaal in Joshua Tree wilt doen.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hoi,

Vraagje: als wij naar Seki gaan (half augustus 2016), kunnen we niet reserveren in Cedar Grove. We willen hier 1 nacht staan en dan nog 2 nachten op Lodgepole, die wel gereserveerd kunnen worden. Hoe groot is het risico dat we niet terecht kunnen in Cedar Grove?
We rijden die dag ongeveer 140 mijl maar ik wil me niet haasten met de gedachte geen plekje te hebben...?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens de NPS-site:
Availability of First-come, First-Served Campsites
Campgrounds are often full on Saturday nights in July and August.Generally, Sunday through Friday afternoons offer the best chance of finding an available campsite, though Lodgepole Campground, which usually has limited sites even mid-week. During summer holidays, campgrounds fill up earlier than usual.

Wij hebben in 2013 niet veel zien staan op de campings, maar dat was in juni, dat zal nog wel wat uitmaken.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ben je daar in het weekend? Buiten het weekend zou ik het wel durven riskeren. Ik zou dan wel eerst een camping vastleggen als je in Kings Canyon aankomt en pas later een evt wandeling gaan doen.
Het is ook een optie om misschien bij Hume Lake te reserveren. Dan moet je wel weer een stuk terugrijden maar dan heb je wel zeker plek.
Dat is altijd een afweging bij fcfs campgrounds.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

We zijn er uitgerekend de zaterdagnacht :cry:

Ik ga Hume Lake even bekijken.
Of we zouden naar Grant grove moeten gaan? En dan misschien voor 2 nachten en niet/of maar 1 nacht naar Lodgepole
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hoi!
Inmiddels Hume Lake gereserveerd. Dank voor de tip!

Binnenkort Dorst Creek. Wat is een mooie plek? Of waar kan ik op letten?
Juist wel/niet in de buurt van de busstop?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer