Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verschillende passen in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
elloisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

verschillende passen in New York

Bericht door elloisa »

Eind april is het weer zo ver! Wij gaan een weekje naar NY. Eigenlijk zat dit voor 2017 in de planning, maar ik kan de drang niet weerstaan :)
Ik ben er zelf al meerdere keren geweest en ga nu met iemand die voor de 1e keer naar deze prachtige stad gaat. We willen dan ook een aantal attracties mee pikken. Nu wil ik graag wat advies vragen....

Ik lees heel veel over alle verschillende passen. de NYpass, de citypass en de explorerpass. Ik kom er echter niet helemaal uit of dit nu ook echt voordeliger voor ons is (3pers). Bij veel passen wordt het pas voordelig als je meerdere dingen doet qua tours en musea. hier ligt niet onze interesse en ik speel zelf voor tourguide :) Er is zoveel info over die passen dat ik door de bomen het bos niet meer zie....

De attracties die wij willen zien waar voor betaald moet worden zijn:
Empire State Building
9/11+museum
One world observatory
Lady Liberty (alleen de basis)
Top of the Rock
VN gebouw (deze zie ik niet terugkomen in de passen)
Rondvaart rond Manhattan (de grote rondvaart, deze zit vaak niet in de passen merk ik, alleen de half-circle, die heb ik 2 jaar geleden al gedaan)

Zou 1 van de passen een goede optie zijn voor ons? of is het net zo handig de tickets los te kopen? Ik las ook ergens dat je bij 1 van de passen nog altijd tickets moet ophalen op aparte locaties, klopt dit? Dit lijkt me ook niet erg handig.

Zijn er mensen met tips en adviezen?
alvast hele grote dank!!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: verschillende passen in New York

Bericht door meyem »

Tja, het blijft toch gewoon een kwestie van rekenen ...
Als ik het zo lees, zou ik de NY pass sowieso afstrepen .... dan even per pas bekijken wat er op staat van jullie dingen en hoeveel het los zou kosten ... dat kun je op elke betreffende site wel terugvinden .... even optellen en vergelijken ...

als je zelf voor tourguide kunt functioneren, dan vermoed ik dat je goedkoper uit bent als je alles zelf regelt ...
Maar als jullie toch eventueel naar een museum zouden willen (zeker de moeite waard) dan is de city pass misschien een optie (eerlijkheid gebiedt te zeggen dat beide musea het 'pay what you wish' principe hanteren, dus strict genomen hoef je daar niet het volle pond te betalen ....het wordt zeer gewaardeerd als je dit wel doet ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
elloisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door elloisa »

Ok. Duidelijk!thanks voor de reactie
magic_mono
Amerika-ontdekker

Bericht door magic_mono »