Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tommytom321: van Miami naar New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
tommytom321
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis tommytom321: van Miami naar New York.

Bericht door tommytom321 »

Beste forumleden,

In 2014 hebben mijn vriendin en ik onze eerste Amerika ervaring opgedaan doormiddel van een rondreis door West Amerika.
Hiervoor heb ik destijds veel informatie mogen ontvangen via dit forum.

Na vorig jaar in Cuba op vakantie geweest te zijn hebben we nu besloten om toch weer voor Amerika te kiezen. Vooral ik kan Amerika niet uit mijn hoofd zetten en we willen dan nu onze pijlen richten op de Oostkust.

Zoals de titel het al verklapt willen we in Miami beginnen om vervolgens door te reizen richting New York.

Tickets zijn nog niet geboekt. Momenteel vind ik alleen nog maar interessante tickets voor een reisduur van 19 dagen. Echter willen we graag 21 dagen die kant op, maar wanneer ik hier naar zoek kom ik enkel betaalbare vluchten tegen met een vluchtduur van 27 uur e.d. Dit is geen optie.

Noodgedwongen heb ik nu de reis globaal uitgestippeld over 19 dagen. Hier zou ik graag een mening/advies over willen. We vinden af en toe lang rijden niet erg en zijn geen pretpark mensen. Wel willen we zo veel mogelijk zien, waarbij een afwisseling van stad en natuur leuk zou zijn.

Hieronder het schema:
Dag 1: 23-Aug Amsterdam - Miami (Auto ophalen)
Dag 2: 24-Aug Miami
Dag 3: 25-Aug Miami Key West
Dag 4: 26-Aug Miami- Tampa
Dag 5: 27-Aug Tampa - Orlando
Dag 6: 28-Aug Orlando
Dag 7: 29-Aug Orlando - St Augustine
Dag 8: 30-Aug St Augustine - Savannah
Dag 9: 31-Aug Savannah - Columbia
Dag 10: 01-Sep Columbia - Gatlinburg
Dag 11: 02-Sep Gatlinburg - Roanake
Dag 12: 03-Sep Roanake -Luray
Dag 13: 04-Sep Luray - Washington
Dag 14: 05-Sep Washington
Dag 15: 06-Sep Washington - New York (Auto inleveren)
Dag 16: 07-Sep New York
Dag 17: 08-Sep New York
Dag 18: 09-Sep New York
Dag 19: 10-Sep New York - Amsterdam

Alvast bedankt, en ik ben benieuwd naar de reacties!

Groeten Tom
jetusa
Amerikakenner

Re: Van Miami naar New York

Bericht door jetusa »

Leuk vooruitzicht, als het tenminste lukt met je vliegticktets.

De onderstaande dagen zou ik toch wat anders doen
Dag 3: 25-Aug Miami Key West
het is een 3-4 uur rijden van Miami naar Key West en dat wil je heen en terug op dezelfde dag doen? Lijkt me vrij zinloos.
Dag 4: 26-Aug Miami- Tampa
Miami naar Tampa is ook een dikke 4 uur rijden en ik veronderstel dat je deze route wilt rijden om onderweg de Everglades te bezoeken en dan via de kant van Naples, Fort Myers naar Tampa te rijden. Dat lijkt me allemaal vrij veel voor 1 dag.
Dag 5: 27-Aug Tampa - Orlando
Dit is dan weer een kort stukje wat je misschien zo gepland hebt om de hele dag in Orlando te kunnen doorbrengen.
Terwijl je ook dag 6 nog helemaal voor Orlando gereserveerd hebt, terwijl je aangeeft geen pretpark-type te zijn.
Ben ik nieuwsgierig waarom dan nog een dag Orlando gepland?

Ik zou er ofwel voor kiezen om Key West te laten voor wat het is, en deze dag toevoegen na bezoek aan Everglades en ergens bij Naples of Fort Myers overnachten. Dus Miami - Everglades - Naples, volgende dag Naples - Tampa (of iets daar in de buurt, heb je speciale reden voor Tampa?)
Ofwel de kant van Naples - Tampa overslaan. Vanaf Miami naar Key West, daar overnachten, volgende dag bezoek Everglades (rijd dan eerst helemaal naar het Visitor Centre aan het einde van het park, maak evt. een boottocht en rijd dan langzaam met de diverse stops en boardwalks terug, tegen die tijd komen de dieren weer tevoorschijn), overnachten Homestead. Volgende dag naar Orlando.
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis tommytom321: van Miami naar New York.

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Hoi Tom,
wat als je de route omdraait, dus beginnen in New York? Lukt het dan wel met de tickets?
Ik ben het eens met Zantman over Key West ( laatste gedeelte)
Zonde als je dat laten schieten denk ik want Key West is wel erg leuk om te bezoeken.

Misschien heb je iets aan mijn reisverslag van mijn roadtrip van New York naar Tampa via Key West:
http://www.stripesandstars.nl/roadtrip- ... -key-west/

Succes :)
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat het wat hoog gegrepen is om Miami - NY te doen in deze korte tijd. Je rijdt immers tal van zaken voorbij op die wijze. In Florida alleen kan je 3 weken vullen.

Key West is geen daguitstap, een overnachting is eigenlijk noodzakelijk.
Als het de bedoeling is de Everglades te zien dan is tot Tampa rijden eigenlijk wat te ver.
In Orlando en omgeving kan je je wel een week bezighouden zonder probleem. Met anderhalve dag wordt het moeilijke keuzes maken.

Alhoewel de verplaatsingen tot Washington per dag gezien best wel haalbaar zijn, ontbreekt het toch aan rust in het gehele verhaal. Ik vrees dat je op deze route veel zal moeten voorbijrijden op deze wijze.

Anderhalve dag Washington ? Hier heb je eigenlijk een dag of 4 nodig om de stad een beetje te bezoeken, er is zoveel te zien.

Tussen Washington en NYC ligt Baltimore, Philadelphia, .... en vele kleine plaatsjes die toch de moeite zijn. Hier heb je evenwel "0" tijd voor.

Drie dagen voor NYC is ook een minimum.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Nella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nella »

Hallo Tom,
Wij hebben vorig jaar een reis gemaakt van New York naar Miami in 22 dagen en vonden dat goed te doen. Een gedeelte van jullie planning lijkt op onze reis. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Met de keuzes die wij gemaakt hebben kunnen we terug kijken op een mooie afwisselende reis met stad, natuur en een vleugje Florida.
2013 ZW: http://www.deleeuwtjesgoesusa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2015 ZO: http://www.deleeuwtjesusa2015.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tommytom321
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door tommytom321 »

@jetusa: bedankt voor de tips. Tampa heb ik geen speciale reden voor eerlijk gezegd. Misschien wat simpel gedacht, maar ik dacht dat er altijd genoeg te zien zal zijn in een grote stad. Vwb de dag Orlando: mooie uitvalbasis voor Kennedy Space Center, en denk dat we ons daar wel vermaken door wat te shoppen e.d.

@Bianca: route omdraaien wordt het een stuk duurder van, althans de paar keer dat ik dit heb opgezocht lagen de prijzen van de tickets en auto fors hoger. Vanavond zal ik eens je reisverslag doornemen voor leuke tips :thumbup:

@Marcopstal: Ik weet dat sommige stukken vluchtig zijn, echter ga ik er niet van uit dat dit de laatste keer is dat we die kant op gaan. En mochten we echt 19 dagen gaan dan zal ik toch keuzes moeten maken. Neemt niet weg dat ik je feedback niet waardeer. Des te meer reden om goed verder te zoeken naar het betaalbare 21 dagen ticket.

@Nella: Geheimpje,.. het verslag van jullie is de basis voor deze route :oops: Waarvoor bij deze: Bedankt! Heb wel de reis iets in moeten korten gezien de 19 dagen planning.
Nella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nella »

Leuk Tom, graag gedaan!
2013 ZW: http://www.deleeuwtjesgoesusa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2015 ZO: http://www.deleeuwtjesusa2015.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
marfre1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marfre1970 »

hoi, vorig jaar ook rondreis Florida gedaan (2 n Miami-2 n Key West-2 n Naples-1 n St Pete Beach en week villa in Orlando) en vanaf Orlando naar NYC gevlogen. Daar 3 nachten verbleven. Was prima te doen hoor! Tuurlijk hebben wij nog lang niet alles gezien in Florida, des te meer een goede reden om nog een keer terug te gaan. NYC is altijd leuk om te bezoeken, maar 3 nachten is wel minimum hoor. :thumbup:
oh, ik lees nu dat je met de auto naar NYC gaat ...:D
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer