Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TravelsBella: eerste keer West-Amerika in rolstoel.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TravelsBella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis TravelsBella: eerste keer West-Amerika in rolstoel.

Bericht door TravelsBella »

Hallo!
Wij willen aankomende zomervakantie een rondreis door West-Amerika maken.
We hebben een schema gemaakt:

Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco - San Francisco
Dag 3 San Francisco - Monterey
Dag 4 Monterey - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 6 Los angeles -Los Angeles
Dag 7 Los Angeles - Kingman
Dag 8 Kingman - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Page
Dag 10 Page - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes - Yosemite NP
Dag 14 Yosemite NP - Yosemite NP
Dag 15 Yosemite NP - San Francisco

Ik vraag mij nu af wat jullie tips zijn en of het verstandig is om het via een reisbureau te boeken of zelf te boeken?
Ik maakt gebruik van een rolstoel, dus wandeltripjes door de bergen zijn niet mogelijk.

Alvast bedankt! :)
Laatst gewijzigd door TravelsBella op 03 feb 2016, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Travelsbella: Eerste keer West-Amerika

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! Het is redelijk gehaast, maar ik begrijp dat je overal niet enorm lang blijft als je gebruik maakt van een rolstoel (met name de NP'S) Ik zou zelf echter de overnachting in Death Valley niet doen, in de zomer is het daar bloedheet. Misschien een extra overnachting in Las Vegas en dan van Las Vegas naar Mammoth Lakes rijden? Het is wel een lange dag, dus ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is voor jou. De meeste mensen boeken de vakantie hier zelf, reisbureaus hebben vaak 'gekke' overnachtingsplekken (niet gunstig gelegen) Ik heb mijn reis via een zelfstandig reisadviseur geboekt, die voor een reisorganisatie werkt. Dit is mij goed bevallen, hele reis is op maat en kon zelf ook nog aangeven waar ik eventueel wilde overnachten als ik een voorkeur had.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
TravelsBella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Travelsbella: Eerste keer West-Amerika in rolstoel

Bericht door TravelsBella »

Bedankt voor je reactie! De vliegtickets zijn nog niet geboekt, dus we zouden ook langer kunnen gaan. Een lange autorit is voor mij best wel haalbaar, dus meteen doorrijden naar Mammoth Lakes zou een goede optie kunnen zijn!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je de mogelijkheid hebt om langer te gaan zou ik dat zeker doen. Dan kun je net wat meer rust inbouwen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je zoekt op google op de nationale parken (en dan met name de .gov sites), dan zal je zien dat alle parken een Accessibility Pagina hebben.
Bijvoorbeeld voor de Grand Canyon: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/accessibility.htm
Daar kan je al een indruk krijgen waar je evt. met een rolstoel wel en niet zou kunnen komen. Ik weet niet of je een invalidenkaart hebt, maar zo ja, dan kan je die volgens mij in Amerika ook gebruiken om op de juiste parkeerplaatsen te staan.
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Ben het met SanFran eens dat een overnachting niet aan iedereen besteed is. Een dag winst die je beter in Zion of Bryce kan besteden. Wij hebben dit ook twee maal overgeslagen (2012 en 2014). Beide keren een overnachting in Bishop. Tip voor Grand Canyon: hier kan je bij de ingang een permit krijgen en een pincode voor de slagboom van de Hermitsroad. Dan hoef je niet met de bus mee en kan je met eigen auto langs alle vewpoints rijden. Jammer dat je Bryce NP niet in je route hebt zitten. Dat is een waar je met de auto lanks alle viewpoints kunt rijden en alle uitzichtpunten zijn met rolstoel via asfaltpaden goed te bereiken.Mijn vrouw was in 2012 herstellende van een heupoperatie en we hebben een soortgelijke route gedaan met rolstoel. Wij deden daar 19/20 dagen over en hadden daar SF niet in opgenomen. Mocht je nog niet geboekt hebben dan zou je ook kunnen overwegen om in LA te beginnen en in SF eindigen. De dagen van de kustweg kun je dan voor SF gebruiken.

Onze rolstoel ervaring vind je hier: https://avsboz.wordpress.com/2013/04/20 ... -ervaring/
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de ruimte hebt zou ik zeker proberen wat langer te gaan. Tussen Page en Las Vegas is een stop in Bryce en Zion erg mooi, En Ik zou echt niet zonder tussenstop van LV naar Yosemite rijden. Een overnachting in DV is erg bijzonder. Er is overal airco dus je hoeft het voor de hitte echt niet te laten.
Een stop geeft je ook de mogelijkheid om onderweg nog wat te bezoeken zoals een rit door de Alabama Hills, misshcein een stop bij Manzanar, en bij Mono Lake. Je kunt ook één stop doen, bijvoorbeeld in Bishop of Lone Pine, Maar dan mis je wel de mooiste uren in Death Valley.
Je zou tussen Yosemite en SF ook nog naar Kings Canyon kunnen gaan om de sequoia's te zien. De wandeling bij Grant Grove bijvoorbeeld is geschikt voor rolstoelen.
Op mijn wandelsite staat per park aangegeven welke wandelingen rolstoeltoegankelijk zijn.

Ik zou zeker de hotels zelf boeken. Je bepaalt dan zelf waar je overnacht en je kunt ook nog eens iets aanpassen want de meeste hotels zijn tot 24 uur van tew voren gratis te annuleren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer