Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Rudy1983: hulp rondreis zuidwest september 2016.
Reis Rudy1983: hulp rondreis zuidwest september 2016.
Hallo Amerika liefhebbers!
Mijn vrouw en ik zijn druk bezig om een rondreis te plannen door het zuidwesten van Amerika.
Wij hebben al wel wat ervaring met de US. We hebben en rondreis door Florida gemaakt, en we zijn 1 week in Memphis geweest.
Nu lopen we totaal vast met het plannen van onze reis door het zuidwesten. We speuren het hele internet af maar we komen er niet uit. Wij zijn meer stad mensen i.p.v. natuurmensen maar we willen ook zeker en aantal parken bezoeken. Maar we hoeven er geen lange wandelingen te maken.
Dit is wat we graag willen doen in 21 dagen. Vanaf 5 september
Aankomst in San Francisco.
1 t/m 4 San Francisco.
4/6 Yosemite. Afstand??
6/7 Death Valley
7/10 Las Vegas 2 volle dagen.
10/11 Bryce Canyon
11/12Lake Powell/Page
12/13 Grand Canyon
13/14 Sedona
14/15 Hier nog iets tussen i.v.m. afstand?
15/17 San Diego bezoek aan Vliegdekschip Midway.
17/20Los Angeles 2 volle dagen i.v.m. Disney Anaheim.
Graag willen we ook Monument Valley bezoeken, maar ik weet niet of dat past in 21 dagen zonder er en stempel vakantie van te maken.
Natuurlijk is het allemaal persoonlijk wie wat mooi vind, maar wat is echt de moeite waard om langer dan 1 dag te blijven.
Tips erg welkom!! Als er iemand is die onze reis wil aanpassen i.v.m. afstand en bezienswaardigheden, wordt ook gewaardeerd.
Groeten Rudy
Mijn vrouw en ik zijn druk bezig om een rondreis te plannen door het zuidwesten van Amerika.
Wij hebben al wel wat ervaring met de US. We hebben en rondreis door Florida gemaakt, en we zijn 1 week in Memphis geweest.
Nu lopen we totaal vast met het plannen van onze reis door het zuidwesten. We speuren het hele internet af maar we komen er niet uit. Wij zijn meer stad mensen i.p.v. natuurmensen maar we willen ook zeker en aantal parken bezoeken. Maar we hoeven er geen lange wandelingen te maken.
Dit is wat we graag willen doen in 21 dagen. Vanaf 5 september
Aankomst in San Francisco.
1 t/m 4 San Francisco.
4/6 Yosemite. Afstand??
6/7 Death Valley
7/10 Las Vegas 2 volle dagen.
10/11 Bryce Canyon
11/12Lake Powell/Page
12/13 Grand Canyon
13/14 Sedona
14/15 Hier nog iets tussen i.v.m. afstand?
15/17 San Diego bezoek aan Vliegdekschip Midway.
17/20Los Angeles 2 volle dagen i.v.m. Disney Anaheim.
Graag willen we ook Monument Valley bezoeken, maar ik weet niet of dat past in 21 dagen zonder er en stempel vakantie van te maken.
Natuurlijk is het allemaal persoonlijk wie wat mooi vind, maar wat is echt de moeite waard om langer dan 1 dag te blijven.
Tips erg welkom!! Als er iemand is die onze reis wil aanpassen i.v.m. afstand en bezienswaardigheden, wordt ook gewaardeerd.
Groeten Rudy
Re: Rudy1983: Hulp rondreis zuidwest september 2016
Mooie reis in de planning! Heb je al gekeken naar de voorbeeldroute? Ik zou die als basis gebruiken, en dan naar wens dingen weghalen en toevoegen. De voorbeeldreis vind je hier: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik probeer het even in van/naar vorm te schrijven, dat is wat gemakkelijker.
Dag 1: Thuis - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Bryce
Dag 11: Bryce - Page
Dag 12: Page - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Sedona
Dag 14: Sedona - XXX
Dag 15: XXX - San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego - LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA
Dag 20: LA - Thuis
Ik zou Sedona schrappen en Zion tussenvoegen. Zelfs als je geen lange, moeilijke wandeling wilt maken, is dit toch een mooi park. Eigenlijk zou ook Yosemite - Death Valley een tussenstop kunnen gebruiken, toch als je Bodie wilt bezoeken. Voor de rest reflecteert de route inderdaad dat jullie meer stadsmensen zijn dan natuurmensen. Monument Valley past wel in de route, maar dan moet je keuzes maken en bv. San Diego laten vallen, of een dag minder LA.
Dag 6: Yosemite - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Page - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Sedona
Dag 14: Sedona - XXX
Dag 15: XXX - San Diego
Ik zou Sedona schrappen en Zion tussenvoegen. Zelfs als je geen lange, moeilijke wandeling wilt maken, is dit toch een mooi park. Eigenlijk zou ook Yosemite - Death Valley een tussenstop kunnen gebruiken, toch als je Bodie wilt bezoeken. Voor de rest reflecteert de route inderdaad dat jullie meer stadsmensen zijn dan natuurmensen. Monument Valley past wel in de route, maar dan moet je keuzes maken en bv. San Diego laten vallen, of een dag minder LA.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
2 volle dagen LA voor Disney geeft je verder weinig tijd om LA zelf te bekijken. En dat is de grootste stad die je tegenkomt op je reis.....
Ik zou, hoe jammer ook, Sedona en San Diego eruit gooien (of die ene halve dag LA juist eruit en daar alleen Disney doen) en dan idd een nacht Zion en een nacht tussen yosemite en las vegas zetten
En om nog een dag te winnen zou je van Yosemite bv naar Bishop kunnen rijden. Die dag de tioga pass en bodie en mono lake meepakken. En de dag erna via Death Valley naar Vegas kunnen rijden. Dan dus geen overnachting in Death Valley, maar je breekt wel de afstand tussen Yosemite en Las Vegas.
Ik zou, hoe jammer ook, Sedona en San Diego eruit gooien (of die ene halve dag LA juist eruit en daar alleen Disney doen) en dan idd een nacht Zion en een nacht tussen yosemite en las vegas zetten
En om nog een dag te winnen zou je van Yosemite bv naar Bishop kunnen rijden. Die dag de tioga pass en bodie en mono lake meepakken. En de dag erna via Death Valley naar Vegas kunnen rijden. Dan dus geen overnachting in Death Valley, maar je breekt wel de afstand tussen Yosemite en Las Vegas.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Je hebt eigenlijk een mooie route (als het is zoals Koen70 het voor je uitschreef)
Iets aangepast, en met toevoeging van Zion.
Ik heb er Monument Valley in gezet en ja, eigenlijk is er voor San Diego geen tijd.
Dag 6: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Sedona
Dag 16: Sedona - Kingman
Dag 17: Kingman - LA (Anaheim)
Dag 18: LA (Anaheim)
Groetjes,
Ingrid
Iets aangepast, en met toevoeging van Zion.
Ik heb er Monument Valley in gezet en ja, eigenlijk is er voor San Diego geen tijd.
Dag 6: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Sedona
Dag 16: Sedona - Kingman
Dag 17: Kingman - LA (Anaheim)
Dag 18: LA (Anaheim)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Misschien is dit wel wat:
Dag 6: Yosemite - Bishop
Dag 7: Bishop - Las Vegas
Dag 12: Page - Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - 29Palms
Dag 15: 29Palms - San Diego
Zo zit buiten Sedona er alles in dat jullie graag aandeden. Volgens mij kan het wel aangezien jullie aangeven niet echt wandelaars te zijn. De tijd in San Diego is mss wat beperkt, geen ervaring daarmee, maar wellicht voldoende om het vliegdekschip te bezoeken. Weet niet of jullie daar nog specifieke plannen hadden?
Dag 6: Yosemite - Bishop
Dag 7: Bishop - Las Vegas
Dag 12: Page - Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - 29Palms
Dag 15: 29Palms - San Diego
Zo zit buiten Sedona er alles in dat jullie graag aandeden. Volgens mij kan het wel aangezien jullie aangeven niet echt wandelaars te zijn. De tijd in San Diego is mss wat beperkt, geen ervaring daarmee, maar wellicht voldoende om het vliegdekschip te bezoeken. Weet niet of jullie daar nog specifieke plannen hadden?
Re: Reis Rudy1983: hulp rondreis zuidwest september 2016.
Bedankt voor jullie reacties en de moeite om en route te maken. We willen wel graag lang San Diego, en het is de bedoeling om daar puur het
Vliegdekschip te bezoeken. Met de route komen we er nu wel uit! Sedona slaan we over. Misschien dag minder in Las Vegas.
Volgende vraag is, Wij hebben onze vorige reizen, Florida, Memphis, Mexico bij het reisbureau geboekt.
Maar hoe boeken jullie? Via reisbureau of alles los?
Vliegdekschip te bezoeken. Met de route komen we er nu wel uit! Sedona slaan we over. Misschien dag minder in Las Vegas.
Volgende vraag is, Wij hebben onze vorige reizen, Florida, Memphis, Mexico bij het reisbureau geboekt.
Maar hoe boeken jullie? Via reisbureau of alles los?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zou ook het vliegdekschip in Alameida/Oakland kunnen bezoeken ipv die in San Diego. Wij zijn naar de USS Hornet geweest en hebben daar uren rondgedwaald. https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... -oakhurst/
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
De meeste mensen hier boeken alles zelf, niet via een reisbureau. Je kan dan een stuk flexibeler zoeken en zelf een mooie reis samenstellen.
Overnachtingen kan je zo boeken dat ze altijd annuleerbaar zijn tot 24 uur voor aankomst.
Voor vluchten kan je voor de goedkoopste tickets zoeken via Momundo of Skyscanner.
Voor auto's huren loopt een apart draadje waar je alle info kan vinden.
Succes!
Overnachtingen kan je zo boeken dat ze altijd annuleerbaar zijn tot 24 uur voor aankomst.
Voor vluchten kan je voor de goedkoopste tickets zoeken via Momundo of Skyscanner.
Voor auto's huren loopt een apart draadje waar je alle info kan vinden.
Succes!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hadden een fly&drive geboekt met een reisbureau (GoAmerika in ons geval) omdat we dan een rechtstreekse vlucht hadden aan een interessante prijs. Rechtstreekse vlucht + huurauto apart had in ons geval duurder uitgekomen.
Hotelovernachtingen hadden wij lang vooraf geboekt (interessanter voor de prijs meestal) via o.a. Booking.com en otel.com en via de reserveringssites van de nationale parken. Verder hebben we ook accomodaties teruggevonden via Tripadvisor en via mail contact opgenomen om te reserveren. Je kan meestal tot idd 1 of 2 dagen op voorhand annuleren.
Via Priceline kan je soms ook goede deals maken of via Groupon. Je kan je aanmelden voor alle plaatsen waar je heen gaat. Daar hebben we vooral deals voor activiteiten gevonden, maar heb daar ook vaak overnachtingsmogelijkheden zien passeren. In mijn reisverslag, kan je al onze overnachtingen terugvinden met een link naar de website. Mss zitten er wel enkele bruikbare tussen voor jullie. Als je meer specifieke info wil over een accomodatie, vraag je maar.
Hotelovernachtingen hadden wij lang vooraf geboekt (interessanter voor de prijs meestal) via o.a. Booking.com en otel.com en via de reserveringssites van de nationale parken. Verder hebben we ook accomodaties teruggevonden via Tripadvisor en via mail contact opgenomen om te reserveren. Je kan meestal tot idd 1 of 2 dagen op voorhand annuleren.
Via Priceline kan je soms ook goede deals maken of via Groupon. Je kan je aanmelden voor alle plaatsen waar je heen gaat. Daar hebben we vooral deals voor activiteiten gevonden, maar heb daar ook vaak overnachtingsmogelijkheden zien passeren. In mijn reisverslag, kan je al onze overnachtingen terugvinden met een link naar de website. Mss zitten er wel enkele bruikbare tussen voor jullie. Als je meer specifieke info wil over een accomodatie, vraag je maar.
Ik heb onze hele reis berekend via booking.com. Op zich prima te doen, alleen best spannend omdat het de eerste keer is dat we zelf alles boeken i.p.v. reisbureau. Maar volgens mij kan er weinig mis gaan. Ik doe alles met gratis annuleren. San Diego slaan we over nu we weten dat de USS Hornet in Oakland ligt! Bedankt voor de tip trouwens! We gaan nu 1 dag naar Disney toe. Scheelt weer in tijd en we kunnen dan rustig Monument Valley bezoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2074 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 54 Reacties