Zou de saladbar in de Citymarket misschien alleen 's zomers open zijn?
Wij hebben daar echt heerlijke salades geschept in mei.
Ik volg dit nieuws over deze Oregon standoff al een tijdje, omdat we afgelopen zomer in de Malheur National Wildlife Refuge in Oregon zijn geweest. In deze refuge zijn afgelopen maand een aantal gebouwen bezet door gewapende boze ranchers. Voortslepende conflicten tussen overheid (BLM) en ranchers liggen hieraan ten grondslag. Op dit moment zitten er nog vier. De rest is ingerekend door de FBI (waarbij een dode is gevallen). De rancher die gedood is kwam uit de omgeving van Kanab, vandaar dat ze de BLM kantoren in die omgeving enkele dagen gesloten hebben.Groot is onze verbazing als we in het hotel horen dat alle BLM-kantoren voor 5 dagen gesloten zijn. In Oregon is er één of andere grondbezitter, die actie voerde tegen BLM omwille van onteigening van zijn grond, door een BLM-personeelslid doodgeschoten. Uit schrik voor represailles zijn alle BLM-kantoren nu dus 5 dagen gesloten.
Op zoek naar een trail in een natuurpark die 'Nature Trail heet?Er moet hier specifiek 1 heel mooie, korte en makkelijke trail zijn, de Nature Trail. We zijn echter verbaasd dat we ook maar nergens, op geen enkel plannetje bij de ingang, deze trail zien staan [...] maar wél "Red Reef". Vermits deze trail duidelijk de richting uit gaat van de canyon, volgen we deze. De "Nature Trail" is dus effectief hernoemd naar "Ref Reef".
Ken je Yellowstone in winter?Martin & Marianne schreef:Zelf wil ik altijd nog een keertje een winters Yellowstone bezoeken
Martin
Beide hebben we al bezocht (DV meermaals) in april en winter en beide vinden we ook fantastische parken. Alleen is er heel weinig verschil met de verschillende seizoenen (behalve temp uiteraard en de bloei in de lente). Maar de rode rotsen regio is daarentegen wél telkens helemaal anders en we voelen ons in Zuid-Utah/Noord-Arizona nu éénmaal als een vis in het water, en vooral in de winterMartin & Marianne schreef:Het valt me overigens op dat jullie in deze periode haast altijd alleen maar de rode rotsen parken bezoeken. Het is beslist niet "if you've seen one, you've seen them all" maar deze periode van het jaar is natuurlijk bij uitstek ook geschikt om woestijnparken als Joshua Tree NP en Death Valley NP te bezoeken. Nooit daar behoefte aan gehad?