Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste keer USA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Eerste keer USA
Hallo,
Ik vertrek zondag voor de aller eerste keer naar Amerika.
Het wordt een tripje naar New York.
Nu heb ik toch nog enkele vragen. Die zijn vast ongelofelijk dom, maar ik wil echt niet dat er nu wat misgaat, heb namelijk erg lang moeten sparen voor deze citytrip. (Nog maar net 18 geworden).
ESTA:
In het reisbureau deden ze alsof het ontzettend moeilijk was om dit aan te vragen. Ze zeiden telkens; "als het niet lukt geef ons een seintje. Dan kan een speciale medewerkster dit voor jou doen. Ikzelf kan het ook niet".
Ik heb dit weken geleden geprobeerd en was in 5 minuten geklaard. Gewoon informatie en vragen invullen. $14 betaald en kreeg meteen een fiche dat het goedgekeurd was. Die fiche heb ik afgedrukt.
Maar is dat alles nou? Gewoon die fiche en je hebt toegang tot de US? Wat plotseling maak ik me wat zorgen. (Aangezien die vrouw deed alsof je er 10 jaar moet op studeren om een ESTA aan te vragen.)
Daarnaast het ik nog wat algemene vragen:
-Weten jullie lekkere betaalbare restaurantjes in New York?
-Zijn er al mensen van jullie in hotel St. Giles Court verbleven? Wat was je ervaring?
-Welke dingen zijn goedkoper in Amerika tegenover België/Nederland?
-Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? (Gewoontes die anders zijn in Amerika?)
Alvast bedankt!
Ik vertrek zondag voor de aller eerste keer naar Amerika.
Het wordt een tripje naar New York.
Nu heb ik toch nog enkele vragen. Die zijn vast ongelofelijk dom, maar ik wil echt niet dat er nu wat misgaat, heb namelijk erg lang moeten sparen voor deze citytrip. (Nog maar net 18 geworden).
ESTA:
In het reisbureau deden ze alsof het ontzettend moeilijk was om dit aan te vragen. Ze zeiden telkens; "als het niet lukt geef ons een seintje. Dan kan een speciale medewerkster dit voor jou doen. Ikzelf kan het ook niet".
Ik heb dit weken geleden geprobeerd en was in 5 minuten geklaard. Gewoon informatie en vragen invullen. $14 betaald en kreeg meteen een fiche dat het goedgekeurd was. Die fiche heb ik afgedrukt.
Maar is dat alles nou? Gewoon die fiche en je hebt toegang tot de US? Wat plotseling maak ik me wat zorgen. (Aangezien die vrouw deed alsof je er 10 jaar moet op studeren om een ESTA aan te vragen.)
Daarnaast het ik nog wat algemene vragen:
-Weten jullie lekkere betaalbare restaurantjes in New York?
-Zijn er al mensen van jullie in hotel St. Giles Court verbleven? Wat was je ervaring?
-Welke dingen zijn goedkoper in Amerika tegenover België/Nederland?
-Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? (Gewoontes die anders zijn in Amerika?)
Alvast bedankt!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Eerste keer USA
Ook welkom op dit forum zo kort voor vertrek.
V.w.b. dat ESTA gedoe, misselijke verkooptruc van dat reisbureau. Waarschijnlijk betrof het een verwijzing naar één van die bureautjes waar je tegen betaling (en zij commissie krijgt) je ESTA kan laten regelen. Totaal niet nog, maar dat heb je vast al ondervonden. Die "betaalbare restaurantjes vind je vooral waar de toeristen niet zijn. Verder veel plezier!
V.w.b. dat ESTA gedoe, misselijke verkooptruc van dat reisbureau. Waarschijnlijk betrof het een verwijzing naar één van die bureautjes waar je tegen betaling (en zij commissie krijgt) je ESTA kan laten regelen. Totaal niet nog, maar dat heb je vast al ondervonden. Die "betaalbare restaurantjes vind je vooral waar de toeristen niet zijn. Verder veel plezier!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Over het algemeen zijn kleren en elektronica goedkoper dan hier.
Speciale dingen waar je op moet letten. Ik zou zeggen, probeer en ondervind. Amerikanen zijn over het algemeen vriendelijk en behulpzaam. Dus heb je vragen dan kan je die ook gewoon stellen. Dingen die mij opvielen tijdens mijn 1e trip was vooral de snelheid van bedienen in bepaalde eettenten. Klaar met eten/rekening en direct eigenlijk wegwezen, want dan kunnen er nieuwe klanten zitten. Hou rekening dat Amerika een fooiland is.
Over die esta. Wat een fout verhaal zeg, het is alleen een probleem op het moment dat je fouten maakt in je aanvraag, maar zo lastig is het helemaal niet. Overigens hoef je officieel dat document ook helemaal niet mee te nemen. Ik print het ook uit, maar het zou eigenlijk dus niet nodig wezen.
Speciale dingen waar je op moet letten. Ik zou zeggen, probeer en ondervind. Amerikanen zijn over het algemeen vriendelijk en behulpzaam. Dus heb je vragen dan kan je die ook gewoon stellen. Dingen die mij opvielen tijdens mijn 1e trip was vooral de snelheid van bedienen in bepaalde eettenten. Klaar met eten/rekening en direct eigenlijk wegwezen, want dan kunnen er nieuwe klanten zitten. Hou rekening dat Amerika een fooiland is.
Over die esta. Wat een fout verhaal zeg, het is alleen een probleem op het moment dat je fouten maakt in je aanvraag, maar zo lastig is het helemaal niet. Overigens hoef je officieel dat document ook helemaal niet mee te nemen. Ik print het ook uit, maar het zou eigenlijk dus niet nodig wezen.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ESTA is prima geregeld zo (volgens mij willen reisburo's klanten graag dom houden) ... je hoeft zelfs geen print te hebben, het is electronisch gelinkt aan je paspoort ... je moet wel zorgen dat je op de airline-site al je gegevens hebt toegevoegd ... voor Amerika is dat iets wat je extra moet doen ...
Giles hotel staat als prima bekend, Hier kun je wat reviews lezen.
Dit is een nuttig draadje voor NYC gangers.
En hier vind je sowieso iets meer informatie
Speciale dingen? hmmmm ... restaurant personeel is afhankelijk van fooien ... 20% is de going rate ... de GELE (en groene) taxi's hebben een VAST tarief vanaf JFK (niet vanaf Newark, dat hoort niet bij het NYC vervoer, is in een andere staat) ... incl tip en toll ongeveer 65 a 70$. Niet met loslopende taxi's mee gaan, alleen met de officiele gele, anders word je geheid afgezet ... en niet alleen voor je hotel ...
(zelf reis ik altijd met het OV ... als je daar advies over wilt, zeg het maar)
Reis je alleen? Als je in restaurants aan de bar gaat zitten, krijg je snel aanspraak. Je vindt vanzelf leuke tentjes, eten in NYC hoeft helemaal niet duur te zijn.
Dit zijn goede sites voor wat ideeen:
http://www.menupages.com/
http://www.yelp.com/c/nyc/restaurants
Giles hotel staat als prima bekend, Hier kun je wat reviews lezen.
Dit is een nuttig draadje voor NYC gangers.
En hier vind je sowieso iets meer informatie
Speciale dingen? hmmmm ... restaurant personeel is afhankelijk van fooien ... 20% is de going rate ... de GELE (en groene) taxi's hebben een VAST tarief vanaf JFK (niet vanaf Newark, dat hoort niet bij het NYC vervoer, is in een andere staat) ... incl tip en toll ongeveer 65 a 70$. Niet met loslopende taxi's mee gaan, alleen met de officiele gele, anders word je geheid afgezet ... en niet alleen voor je hotel ...

(zelf reis ik altijd met het OV ... als je daar advies over wilt, zeg het maar)
Reis je alleen? Als je in restaurants aan de bar gaat zitten, krijg je snel aanspraak. Je vindt vanzelf leuke tentjes, eten in NYC hoeft helemaal niet duur te zijn.
Dit zijn goede sites voor wat ideeen:
http://www.menupages.com/
http://www.yelp.com/c/nyc/restaurants
- meyem
- Amerika-expert
ik bedenk me inene wat ... weet het hotel dat je 18 jaar bent? In de VS ben je pas 'volwassen' als je 21 bent en sommige hotels verhuren geen kamers aan 18 jarigen ... ik zou dat even checken als ik jou was ....
- meyem
- Amerika-expert
ja, klopt, onder de 21 mag je geen alcohol drinken ...
maar gelukkig doet je hotel niet moeilijk over je leeftijd ...

maar gelukkig doet je hotel niet moeilijk over je leeftijd ...

-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt voor julie reactie's! Stelt me toch wat gerust! Neen, ik ga niet alleen. Ik ga samen met mijn vriend, hij is 22.
Mijn vriend wil steeds een taxi nemen. Hij is niet zo te vinden voor OV. Wat zijn ongeveer de pijzen? Natuurlijk hangt dit af van de afstand. Maar laten we zeggen vanaf Empire State tot 9/11 memorial?
Ik veronderstel dat OV wel stukken goedkoper is?
Vanaf JFK tot het hotel hebben we vervoer bij gekocht in het reisbureau.
Ik heb $1200 mee. Ik veronderstel dat dit wel genoeg zal zijn, toch? We hebben al een city pass met 7 attracties en ontbijt is in het hotel. Dus ik heb $1200 shoppingbudget, eetbudget en bijkomstige attracties.
Mijn vriend wil steeds een taxi nemen. Hij is niet zo te vinden voor OV. Wat zijn ongeveer de pijzen? Natuurlijk hangt dit af van de afstand. Maar laten we zeggen vanaf Empire State tot 9/11 memorial?
Ik veronderstel dat OV wel stukken goedkoper is?
Vanaf JFK tot het hotel hebben we vervoer bij gekocht in het reisbureau.
Ik heb $1200 mee. Ik veronderstel dat dit wel genoeg zal zijn, toch? We hebben al een city pass met 7 attracties en ontbijt is in het hotel. Dus ik heb $1200 shoppingbudget, eetbudget en bijkomstige attracties.
- meyem
- Amerika-expert
ik heb geen idee van de overige taxi-prijzen, ik doe alles met de subway ....
I
the subway ...
voor 1 week metrocard, goed voor alle subway en busritjes in Manhattan, kost 31$ .... best bargain in town ...
I

the subway ...
voor 1 week metrocard, goed voor alle subway en busritjes in Manhattan, kost 31$ .... best bargain in town ...

Laatst gewijzigd door meyem op 06 feb 2016, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe lang ga je? Het maakt nogal wat uit of dat budget voor 4 dagen is of voor 2 weken.
Ik zou lekker de metro pakken, zeker met een beperkt budget. En je kunt ook heel veel lopend doen. Wij zijn eens in januari geweest en hebben bijna alles lopend gedaan. Dat was toen qua temperatuur heel goed te doen.
Ik vind wel dat je nogal laat begin met dergelijke vragen. Je zou een Lonely Planet gids aan kunnen schaffen voor budget- en andere tips.
Marianne
Ik zou lekker de metro pakken, zeker met een beperkt budget. En je kunt ook heel veel lopend doen. Wij zijn eens in januari geweest en hebben bijna alles lopend gedaan. Dat was toen qua temperatuur heel goed te doen.
Ik vind wel dat je nogal laat begin met dergelijke vragen. Je zou een Lonely Planet gids aan kunnen schaffen voor budget- en andere tips.
Marianne
Als je constant taxi's neemt dan is dat een gigantische aanslag op je budget.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat heb je betaald voor die transfer van vliegveld naar hotel? Ik heb het idee dat dit reisbureau een slaatje uit je probeert te slaan, ik zou daar een volgende keer voorbij lopen. Het kan ook gewoon zijn dat ze service willen bieden, maar dan moeten ze wel duidelijk zijn en de waarheid vertellen over evt. bijkomende kosten.
Het hotel ziet er overigens prima uit. Het ligt ook op een minuut of 5 a 10 lopen van Grand Central, dus ik zou echt de metro nemen en dingen lopend doen ipv overal taxis voor te nemen. Het zal ook flink schelen in het budget, want elke keer een taxi gaat het budget doen slinken.
Het hotel ziet er overigens prima uit. Het ligt ook op een minuut of 5 a 10 lopen van Grand Central, dus ik zou echt de metro nemen en dingen lopend doen ipv overal taxis voor te nemen. Het zal ook flink schelen in het budget, want elke keer een taxi gaat het budget doen slinken.
- meyem
- Amerika-expert
is dat 1200$ per persoon of voor 2? in ieder geval is het niet overdreven veel, tenzij je heel kort gaat, dus ik zou inderdaad dat taxi-verhaal maar laten varen ...
mensen denken dat de subway eng is, maar dat is echt achterhaalde onzin. De subway is gezellig, goedkoop en vooral: efficient .... overigens kun je met de metrocard ook met de bus (en niet alleen in Manhattan, zoals ik boven per abuis schreef, maar door heel de stad).
wat nuttige links:
link
link
link
map
bus maps
mensen denken dat de subway eng is, maar dat is echt achterhaalde onzin. De subway is gezellig, goedkoop en vooral: efficient .... overigens kun je met de metrocard ook met de bus (en niet alleen in Manhattan, zoals ik boven per abuis schreef, maar door heel de stad).
wat nuttige links:
link
link
link
map
bus maps
-
- Amerika-ontdekker
We gaan maar 5 dagen. De $1200 euro is enkel van mij, mijn vriend heeft zelf geld mee.
We betaalden $14 dollar voor de transfer van JFK naar het hotel.
We betaalden $14 dollar voor de transfer van JFK naar het hotel.
-
- Amerika-ontdekker
Oh en trouwens: ik heb gisteren deze website pas gevonden. Vandaar dat ik pas laat deze vragen stel. Eigenlijk is alles al lang gereed, maar wil toch graag wat bevestiging. Ik dacht bijvoorbeeld dat $1200 dollar voldoende was. Jullie hebben meer ervaring met Amerika, daarom luister ik toch graag even naar jullie. (Ik ga namelijk anders steeds naar Turkije, waar alles all in is. En ik dus gemakkelijk toekom met €200. Voor dagelijks een krant en kleine extraatjes).
Indien $1200 niet voldoende is moet ik vandaag extra geld op mijn creditcard zetten. Ik heb namelijk van de bank een speciale creditcard, een prepaid creditcard. Is een soort aparte rekening waar je dus eerst geld moet opzetten. (Ik nog maar net 18 ben, ik nog studeer en geen vaste job heb)
Indien $1200 niet voldoende is moet ik vandaag extra geld op mijn creditcard zetten. Ik heb namelijk van de bank een speciale creditcard, een prepaid creditcard. Is een soort aparte rekening waar je dus eerst geld moet opzetten. (Ik nog maar net 18 ben, ik nog studeer en geen vaste job heb)
Laatst gewijzigd door AmerikaER op 06 feb 2016, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- meyem
- Amerika-expert
nou, ik zou er niets bij storten ... dat kun je later toch ook wel doen? Je kunt vaak ook met je gewone pinpas betalen, maar alles wat je nu omzet in dollars en straks misschien niet gebruikt, dat is ook ongunstig, denk ik ...
14$ voor transfer is een heel nette prijs, dat is zeker met een shuttle?
maak je niet teveel zorgen, gewoon lekker genieten, straks, en je merkt vanzelf hoeveel geld je uitgeeft
1200 voor 5 dagen daar kom je sowieso een heel eind mee
14$ voor transfer is een heel nette prijs, dat is zeker met een shuttle?
maak je niet teveel zorgen, gewoon lekker genieten, straks, en je merkt vanzelf hoeveel geld je uitgeeft

1200 voor 5 dagen daar kom je sowieso een heel eind mee
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn ook veel gratis dingen in NY en eten/drinken kan je zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt. Een echt restaurant is vaak een stuk duurder dan McDonalds/Wendy/ihop/Subway/Starbucks etc etc. Je kan in veel tentjes ook gewoon goedkoop eten. Er zijn wel wat meer NY topics op dit forum, lees die ook eens door. Als je normaal doet moet je makkelijk met dat geld rond kunnen komen en nog overhouden ook als je maar een paar dagen gaat.
Verder vooral veel plezier maken.
Verder vooral veel plezier maken.
Bij mijn laatste bezoek vond ik hier en daar zaken waar je voor $3 twee pizzastukken plus blikje fris hebt. Ideaal voor een snelle lunch.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een budget tip en een plek die je in NYC eigenlijk sowieso niet over mag slaan is Gray's Papaya! Dit is een hele bekende tent waar je voor een paar dollar heerlijke hotdogs met verscheidene topics kunt eten. Gray's Papaya bestaat al enorm lang en is zelfs zo bekend dat ze in verschillende films zitten. Tot voor enkele jaren geleden hadden ze meerdere locaties, maar volgens mij is er nu nog maar 1 over: https://en.wikipedia.org/wiki/Gray's_Papaya
Nog zo'n authentieke en bekende lunchroom in NYC is Katz Deli in de Lower East Side (een erg leuke wijk om te bezoeken, zeker voor jonge mensen: veel leuke winkeltjes en restaurantjes): http://katzsdelicatessen.com/
Nog zo'n authentieke en bekende lunchroom in NYC is Katz Deli in de Lower East Side (een erg leuke wijk om te bezoeken, zeker voor jonge mensen: veel leuke winkeltjes en restaurantjes): http://katzsdelicatessen.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
$1200 dollar is meer dan voldoende voor 5 dagen als het in principe alleen voor lunch en avondeten is. Ik zou niet de eerste dag al gaan shoppen (ik zou zelf helemaal niet gaan shoppen), dat zou ik voor de laatste dag bewaren, dan weet je hoeveel geld je nog over hebt.
Ik vind het forse bedragen voor een 18-jarige.
Marianne
Ik vind het forse bedragen voor een 18-jarige.

Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 186 Reacties
- 46713 Weergaves
-
Laatste bericht door JWTS
-