Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lisa92: Rondreis juli 2017
Reis Lisa92: Rondreis juli 2017
Hallo!
Mijn vriend en ik hebben besloten om in juli 2017 een rondreis te maken in het zuidwesten! Het is voor ons beide de
eerste keer dat we naar Amerika gaan. Ik heb al veel reisverhalen en reisschema's gelezen hier op het forum en heb
een voorlopige route opgesteld. Er is echter zoveel informatie, dat ik het moeilijk vind om in te schatten of het een
realistisch schema is (en of de afstanden haalbaar zijn).
1. Brussel - New York
2. New York
3. New York
4. New York
5. New York - Phoenix - Grand Canyon
6. Grand canyon - Page
7. Page
8. Page - Zion
9. Zion - Las Vegas
10; Las Vegas
11. Las Vegas - Death valley
12. Death Valley - Lone pine
13. Lone Pine - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Monterey
19. Monterey - Pismo Beach
20. Pismo Beach - Los Angeles
21. Los Angeles
22. Los Angeles
23. Los Angeles - Brussel
We willen onze rondreis heel graag combineren met New York, maar weet niet goed of het echt haalbaar is op deze manier?
We houden van natuur, maar zijn niet echt de grootste wandelaars. Bryce hebben we bewust niet in de route opgenomen, omdat we
denken dat we hier dan te weinig tijd voor zullen hebben.
Alle tips zijn welkom!
Mijn vriend en ik hebben besloten om in juli 2017 een rondreis te maken in het zuidwesten! Het is voor ons beide de
eerste keer dat we naar Amerika gaan. Ik heb al veel reisverhalen en reisschema's gelezen hier op het forum en heb
een voorlopige route opgesteld. Er is echter zoveel informatie, dat ik het moeilijk vind om in te schatten of het een
realistisch schema is (en of de afstanden haalbaar zijn).
1. Brussel - New York
2. New York
3. New York
4. New York
5. New York - Phoenix - Grand Canyon
6. Grand canyon - Page
7. Page
8. Page - Zion
9. Zion - Las Vegas
10; Las Vegas
11. Las Vegas - Death valley
12. Death Valley - Lone pine
13. Lone Pine - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Monterey
19. Monterey - Pismo Beach
20. Pismo Beach - Los Angeles
21. Los Angeles
22. Los Angeles
23. Los Angeles - Brussel
We willen onze rondreis heel graag combineren met New York, maar weet niet goed of het echt haalbaar is op deze manier?
We houden van natuur, maar zijn niet echt de grootste wandelaars. Bryce hebben we bewust niet in de route opgenomen, omdat we
denken dat we hier dan te weinig tijd voor zullen hebben.
Alle tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Lisa92 op 05 feb 2016, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Lisa92: Rondreis juli 2017
Hallo en welkom op het AllesAmerika forum.
Het zijn altijd keuzes die je moet maken.
Ik zou zelf die dag Death Valley - Lone Pine wat verleggen en vanuit Death Valley naar Mammoth Lakes/Lee Vining rijden. Als bv Bodie Ghost town je geen bezoek kan verlokken zou je de rit van Death Valley naar Yosemite ook in 1 dag kunnen doen, maar dan zou ik wel in Yosemite Valley of El Portal overnachten.
Verder kan je nu nog niets zeggen over vluchttijden en is dus een dag 5 lastig te voorspellen hoe laat je in Phoenix bent. Ik zou eerlijk gezegd er misschien voor kiezen om dag 5 en 6 iets anders in te delen en die volle dag Page naar de Grand Canyon te trekken.
Dus:
5. New York - Phoenix/Sedona
6. Phoenix/Sedona - Grand Canyon
7. Grand Canyon - Page
Heb je een vroege vlucht uit NY, dan kom je ook vroeg bij Phoenix aan en zou je wel makkelijk naar de GC kunnen rijden, dan zou je die extra dag Page ook elders in kunnen zetten.
Verder zou je, afhankelijk wat je plannen voor de kustroute zijn, dag 18/19/20 ook in 2 dagen kunnen doen. 3 dagen is lekker en geeft veel meer rust, maar als je geen walvistocht, aquariumbezoek of hearts castle tour wilt doen kan dat ook in 2 dagen. Het is overigens Pismo Beach, zonder R.
Maar daar zou je evt. nog een nacht Bryce voor kunnen doen.
Je hebt nog de tijd om alles goed bij te schaven. De keuze voor wel of geen NY is altijd lastig met maar 3 weken, omdat je dan echt zaken in het westen moet laten. Wij hebben in onze 1e reis ook bewust Zion en Bryce overgeslagen om meer tijd in las Vegas te hebben, maar ik wist al gedurende de reis dat ik er snel terug zou keren.
Ik beschouw mezelf ook niet als een grote wandelaar, maar om de een of andere reden vind ik het wandelen in die omgeving dus geweldig. Ik ben ook niet van de enorme wandelingen van 10(tallen) kilometers, maar er zijn toch een aantal trails, kort en lang die erg veel voldoening geven als je op en bepaald uitzichtpunt staat.
Het zijn altijd keuzes die je moet maken.
Ik zou zelf die dag Death Valley - Lone Pine wat verleggen en vanuit Death Valley naar Mammoth Lakes/Lee Vining rijden. Als bv Bodie Ghost town je geen bezoek kan verlokken zou je de rit van Death Valley naar Yosemite ook in 1 dag kunnen doen, maar dan zou ik wel in Yosemite Valley of El Portal overnachten.
Verder kan je nu nog niets zeggen over vluchttijden en is dus een dag 5 lastig te voorspellen hoe laat je in Phoenix bent. Ik zou eerlijk gezegd er misschien voor kiezen om dag 5 en 6 iets anders in te delen en die volle dag Page naar de Grand Canyon te trekken.
Dus:
5. New York - Phoenix/Sedona
6. Phoenix/Sedona - Grand Canyon
7. Grand Canyon - Page
Heb je een vroege vlucht uit NY, dan kom je ook vroeg bij Phoenix aan en zou je wel makkelijk naar de GC kunnen rijden, dan zou je die extra dag Page ook elders in kunnen zetten.
Verder zou je, afhankelijk wat je plannen voor de kustroute zijn, dag 18/19/20 ook in 2 dagen kunnen doen. 3 dagen is lekker en geeft veel meer rust, maar als je geen walvistocht, aquariumbezoek of hearts castle tour wilt doen kan dat ook in 2 dagen. Het is overigens Pismo Beach, zonder R.
Maar daar zou je evt. nog een nacht Bryce voor kunnen doen.
Je hebt nog de tijd om alles goed bij te schaven. De keuze voor wel of geen NY is altijd lastig met maar 3 weken, omdat je dan echt zaken in het westen moet laten. Wij hebben in onze 1e reis ook bewust Zion en Bryce overgeslagen om meer tijd in las Vegas te hebben, maar ik wist al gedurende de reis dat ik er snel terug zou keren.
Ik beschouw mezelf ook niet als een grote wandelaar, maar om de een of andere reden vind ik het wandelen in die omgeving dus geweldig. Ik ben ook niet van de enorme wandelingen van 10(tallen) kilometers, maar er zijn toch een aantal trails, kort en lang die erg veel voldoening geven als je op en bepaald uitzichtpunt staat.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ziet er prima uit
Ik zou persoonlijk die dag Page bij Zion doen. Daar kun je mooie wandelingen doen, zowel lange als korte.
Persoonlijk zou ik een dag minder stad doen en deze bij Page of op de route naar Yosemite zetten maar zoals je het nu hebt kan het ook.

Ik zou persoonlijk die dag Page bij Zion doen. Daar kun je mooie wandelingen doen, zowel lange als korte.
Persoonlijk zou ik een dag minder stad doen en deze bij Page of op de route naar Yosemite zetten maar zoals je het nu hebt kan het ook.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik zou Page net wel zo laten. Maar ik ben dan ook een grote Lake Powell fan. Je zou bvb een boottocht naar Rainbow Bridge kunnen maken, heel bijzonder en super ontspannend. Bovendien heb je dan tijd om tussen De Grand Canyon en Page Monument Valley mee te pakken, prachtige plek!
Verder zou ik proberen om toch Bryce in te plannen - veel mensen vinden dat toch één van de meest bijzondere parken van het Zuidwesten. het is echt iets dat je in Europa niet zo snel zal vinden. Eventueel ergens een dag stad minder.
Leuk ook dat je overnacht in Death Valley. Dat is mijn favoriete park (we zijn er zelfs al drie keer geweest) waar het 's ochtends en 's avonds zalig wandelen is (als de warmte al wat weg is maar je toch nog ervaart hoe bijzonder het er is).
Verder zou ik proberen om toch Bryce in te plannen - veel mensen vinden dat toch één van de meest bijzondere parken van het Zuidwesten. het is echt iets dat je in Europa niet zo snel zal vinden. Eventueel ergens een dag stad minder.
Leuk ook dat je overnacht in Death Valley. Dat is mijn favoriete park (we zijn er zelfs al drie keer geweest) waar het 's ochtends en 's avonds zalig wandelen is (als de warmte al wat weg is maar je toch nog ervaart hoe bijzonder het er is).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook proberen Bryce mee te nemen.
Van Death Valley naar Lone Pine is maar ene korte rit, dus daar zou je inderdaad beter al wat verder kunnen rijden. dat geeft je nog steeds voldoende tijd voor DV, maar je hebt dan meer tijd voor de Tioga Road.
Als je niet meer dagen hebt zou ik wel overwegen om NY te laten vallen en die dagen voor je rondreis te gebruiken.
Marianne
Van Death Valley naar Lone Pine is maar ene korte rit, dus daar zou je inderdaad beter al wat verder kunnen rijden. dat geeft je nog steeds voldoende tijd voor DV, maar je hebt dan meer tijd voor de Tioga Road.
Als je niet meer dagen hebt zou ik wel overwegen om NY te laten vallen en die dagen voor je rondreis te gebruiken.
Marianne
Ik zou een dag LA laten vallen om Bryce te kunnen doen. Prachtig park!
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Op een reis van 3 weken vind ik het dikwijls jammer dat NY toegevoegd wordt.
Het zijn net die dagen die je nu mist in je route in het ZW.
Zonder NY heb je tijd voor een overnachting in Monument Valley (waar zonsondergang en opkomst de mooiste momenten zijn), een overnachting bij Bryce en een 2de nacht bij Zion. Dan heb je eigenlijk de perfecte route.
Van Death Valley zou ik zeker ook verder doorrijden dan Lone Pine.
Groetjes,
Ingrid
Het zijn net die dagen die je nu mist in je route in het ZW.
Zonder NY heb je tijd voor een overnachting in Monument Valley (waar zonsondergang en opkomst de mooiste momenten zijn), een overnachting bij Bryce en een 2de nacht bij Zion. Dan heb je eigenlijk de perfecte route.
Van Death Valley zou ik zeker ook verder doorrijden dan Lone Pine.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Bedankt voor de reacties allemaal, heel handig!
Het is nog erg lang natuurlijk, dus hebben nog alle tijd om te beslissen.
Ik ben nog student dus moet zo'n dure reis wel een beetje plannen
en als je eenmaal aan de reisverhalen begint te lezen, is het erg verslavend 
Het is nog erg lang natuurlijk, dus hebben nog alle tijd om te beslissen.
Ik ben nog student dus moet zo'n dure reis wel een beetje plannen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht