Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: All about LA!
Hij bedoelt, denk ik, dat Downtown aan het gentrificeren is. Wat niet bepaald iets nieuws is want dat proces is al jáááren aan de gang. (alleen, waar kwam die opmerking zo ineens vandaan?)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik moest even google-en:
Gentrificatie
Gentrificatie, vaak met het Engelse woord gentrification aangeduid, is een term die gebruikt wordt om de opwaardering van een buurt of stadsdeel op sociaal, cultureel en economisch gebied aan te duiden.
Gentrificatie
Gentrificatie, vaak met het Engelse woord gentrification aangeduid, is een term die gebruikt wordt om de opwaardering van een buurt of stadsdeel op sociaal, cultureel en economisch gebied aan te duiden.
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dat bedoelde ik dus met opmars 

http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Re: All about Los Angeles (LA)
Ik heb een deel van dit topic doorgelezen. Maar mijn vraag kan ik toch niet helemaal vinden. Wij komen 6 juni aan in LA. Rond een uur of 3 landen we geloof ik. Dan de huurauto ophalen en richting het hotel.
We hebben daarna 1 dag om in LA te besteden waarbij we alleen de bekende hoogtepunten willen doen.
Nu lees ik veel over onveilige buurten maar er zijn ook veilige neem ik aan haha. Heeft iemand goede tips voor veilige hotels voor een leuke prijs? Mag ook bij het vliegveld in de omgeving zijn.
We hebben daarna 1 dag om in LA te besteden waarbij we alleen de bekende hoogtepunten willen doen.
Nu lees ik veel over onveilige buurten maar er zijn ook veilige neem ik aan haha. Heeft iemand goede tips voor veilige hotels voor een leuke prijs? Mag ook bij het vliegveld in de omgeving zijn.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is onveilig is dan altijd de vraag. Overal heb je aardige mensen en idioten. Over het algemeen zijn de zaken die je wilt bezoeken in de 'goede' wijken/steden van LA. De oostkant van downtown LA, zeg maar ten oosten van union station is overigens wel erg rauw. Verder is hollywood boulevard bv druk bezocht...dat zijn nou net de plekken waar zakkenrollers op af komen.
LA is de laatste jaren sterk in prijs gestegen, dus misschien is een prijsklasse wel handig.
Vroeger was de orchid suites altijd erg in bij forumleden, maar volgens mij is die tegenwoordig ook goed aan de prijs. Net als hotels aan Marina del Rey, Venice en Santa Monica. Ik heb in het wilshere crest hotel gezeten (via priceline, dat wel) en dat was prima en lag ook op een prima lokatie. Hollywood City Inn was qua hotelkamer ook prima, ontbijt wel mager en een iets rauwer buurtje.
LA is de laatste jaren sterk in prijs gestegen, dus misschien is een prijsklasse wel handig.
Vroeger was de orchid suites altijd erg in bij forumleden, maar volgens mij is die tegenwoordig ook goed aan de prijs. Net als hotels aan Marina del Rey, Venice en Santa Monica. Ik heb in het wilshere crest hotel gezeten (via priceline, dat wel) en dat was prima en lag ook op een prima lokatie. Hollywood City Inn was qua hotelkamer ook prima, ontbijt wel mager en een iets rauwer buurtje.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij sliepen in jongerenmotel The Vibe Hotel. Basic ingerichte kamers, maar super ligging aan het verlengde van de Walk of Fame. Je kan er te voet heen. Auto kan je veilig parkeren op de binnenkoer. Mooie prijs voor die locatie in LA!
http://www.vibehotel.com/
http://www.vibehotel.com/
Bedankt voor deze tips al. Normaal is ons budget voor overnachtingen ongeveer 100 euro per nacht. Maar als we op een betere locatie kunnen zitten die veiliger is en beter qua positie dan is max 350 voor die 2 nachten ook prima.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:

@Anneke_88: wij betaalden slechts 79$ per nacht bij de Vibe hotel en qua ligging kan je voor die prijs niet veel beter vinden, denk ik.PSVwally schreef:Binnenkoer: binnenhof, binnenplaats
Kristel dankjewel voor de tip! Ik word er niet direct heel enthousiast van als ik de recensies lees op internet. Maar ik hou hem in gedachten.
PSV Wally met onveilig bedoel ik vooral s avonds niet meer over straat kunnen en een groot risico op auto inbraken.
Orchid suites heb ik bekeken maar is inderdaad flink aan de prijs, sowieso zijn veel hotels erg duur vind ik.
Orchid suites heb ik bekeken maar is inderdaad flink aan de prijs, sowieso zijn veel hotels erg duur vind ik.
- RiverCola
- Amerika-expert
In alle wijken in LA die voor toeristen interessant zijn om te bezoeken, kun je 's avonds gewoon 'over straat'. Ik ken tenminste geen enkele toerist die tijdens een bezoek aan LA naar Compton of Crenshaw gaat. De enige twee wijken die én voor toeristen interessant zijn én die 's avonds wellicht wat onprettiger zijn, zijn Downtown en Venice (en voor die laatste geldt dat, naar horen zeggen, alleen voor de boardwalk en de paar straten daar direct achter).
Overigens is LA zo immens groot dat je je beeld van 's avonds 'over straat' gaan wellicht wat moet bijstellen. Je zult waarschijnlijk vooral in de auto zitten van restaurant naar winkelstraat naar barretje. Vergeet het beeld van door straatjes slenteren in nachtelijk Parijs, Praag of London. LA is daar te groot voor.
Overigens is LA zo immens groot dat je je beeld van 's avonds 'over straat' gaan wellicht wat moet bijstellen. Je zult waarschijnlijk vooral in de auto zitten van restaurant naar winkelstraat naar barretje. Vergeet het beeld van door straatjes slenteren in nachtelijk Parijs, Praag of London. LA is daar te groot voor.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou 's nachts ook niet overal in London of Parijs (praag ben ik maar 2 dagen geweest en weinig door de stad gelopen) door de straatjes slenteren. Daar zijn ook buurten die je beter kunt vermijden, zeker in de buitenwijken. Maar op de bekende plekken is het over het algemeen veilig. Ik zet mijn auto in LA wel vaak in een beveiligde parking, dan is de kans op inbraak sowieso al klein. Maar slenteren door LA lijkt me inderdaad wel wat lastiger dan in de andere steden omdat de highlights veel verder uit elkaar liggen.Vergeet het beeld van door straatjes slenteren in nachtelijk Parijs, Praag of London. LA is daar te groot voor.
Als je maar 1 dag in LA hebt zou ik wel keuzes maken. Venice en Santa Monica komen rond de middag pas een beetje tot leven, dus ik zou beginnen in Hollywood. Maar Hollywood (+ Beverly hills ed.), Griffith park, downtown, santa monica en venice op 1 dag is wel erg veel. En dan heb je nog maar een miniscuul deel van LA gezien. Dus maak vooraf een plan en pas daar evt. je LA route wat op aan. Zo zou je ook na aankomst je auto kunnen halen, koffers droppen in het hotel en even douchen en dan al Venice en of Santa Monica kunnen doen. Dat is vanaf het vliegveld (als je kiest voor een airport hotel) prima te rijden
Dat Los Angeles geen Parijs of Praag is had ik allang wel begrepen. We gaan ook absoluut niet naar LA toe met de insteek om alles te zien. We vinden het gewoon een leuke start om onze rondtrip te beginnen. En ik denk dat we met 1,5 dag LA al een boel kunnen zien.
Ik heb zojuist een hotel geboekt in Beverly Hills via Hotwire: Hotel Beverly Terrace, voor 120 euro per nacht. Wel nog 12 dollar parkeerkosten per nacht maar dat maakt ons niet zoveel uit.
Ik heb zojuist een hotel geboekt in Beverly Hills via Hotwire: Hotel Beverly Terrace, voor 120 euro per nacht. Wel nog 12 dollar parkeerkosten per nacht maar dat maakt ons niet zoveel uit.
- RiverCola
- Amerika-expert
@Anneke: mijn reactie ging ook niet over of je LA wel of niet moet bezoeken (ik vind de stad vanzelfsprekend bijzonder de moeite waard) en hoeveel je kunt zien in een bepaald tijdsbestek, maar over het 'wel of niet over straat kunnen savonds'. Daarom gaf ik aan: LA is zo groot dat je waarschijnlijk niet veel over straat zult gaan (wandelend), maar dat je veel in de auto zult zitten, en over dat de toeristische delen van LA niet gevaarlijk zijn.Anneke_88 schreef:Dat Los Angeles geen Parijs of Praag is had ik allang wel begrepen. We gaan ook absoluut niet naar LA toe met de insteek om alles te zien. We vinden het gewoon een leuke start om onze rondtrip te beginnen. En ik denk dat we met 1,5 dag LA al een boel kunnen zien.
Hoi,
Wij zijn op zoek naar een overnachting voor 28 en 29 september, dit jaar.
Nu zijn we ook aan het kijken naar AirBNB. Heeft iemand een leuke tip?
We hebben nog niet echt duidelijk wat we in LA willen doen. We hebben in ieder geval een huurauto.
Wij zijn op zoek naar een overnachting voor 28 en 29 september, dit jaar.
Nu zijn we ook aan het kijken naar AirBNB. Heeft iemand een leuke tip?
We hebben nog niet echt duidelijk wat we in LA willen doen. We hebben in ieder geval een huurauto.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou je iig aanraden om de eerste post in dit topic eens door te nemen, daar staat al heel veel info over LA in. Misschien mijn reisverslag van LA, daar staan nog wat andere zaken in. Maar voor LA wel een plan, want het is geen stad als SF of Vegas waar je relatief snel van het ene naar het andere bezienswaardigheid gaat.
Qua hotels is het echt compleet afhankelijk van wat je budget is en wat je wilt doen. Ga als je bv Disney wilt doen niet in Hollywood zitten en voor Universal studios of Santa Monica/Venice niet in Anaheim. Kijk voor accommodaties ook eens op de hotels & campingspagina: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... p?letter=L Gebruik verder de bekende bookingsites en tripadvisor zou ik zeggen. LA is tegenwoordig een stuk prijziger dan een aantal jaren geleden.
Qua hotels is het echt compleet afhankelijk van wat je budget is en wat je wilt doen. Ga als je bv Disney wilt doen niet in Hollywood zitten en voor Universal studios of Santa Monica/Venice niet in Anaheim. Kijk voor accommodaties ook eens op de hotels & campingspagina: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... p?letter=L Gebruik verder de bekende bookingsites en tripadvisor zou ik zeggen. LA is tegenwoordig een stuk prijziger dan een aantal jaren geleden.
@Rivercola: t'is me helemaal duidelijk