Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SjoerdvV: San Francisco - Las Vegas april/mei (Sjoerd)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis SjoerdvV: San Francisco - Las Vegas april/mei (Sjoerd)
Hallo allemaal! Wij gaan in april/mei een (huwelijks)reis maken door het zuidwesten van de VS. Omdat ik er al drie keer geweest ben, op mijn 12de, 18de en 23ste wil ik graag wat andere dingen doen dan "normaal". Mijn vriendin is er echter nog nooit geweest dus de echte highlights zullen we toch wel meepakken. We willen graag de reis wat rustig aan doen en meer de gelegenheid hebben een park ook echt te bezoeken / hiken inplaats van er door heen te rijden. Ons schema is als volgt,
Datum Van Naar Wat
17-apr Amsterdam San Francisco Vlucht Amsterdam - San Francisco (aankomst 15:00)
18-apr San Francisco San Francisco Fietstocht door de stad en avondexcursie Alcatraz
19-apr San Francisco San Francisco Highlight San Fran: Fishermans Wharf, Coit tower, Cable cars etc.
20-apr San Francisco Seqouia Via de Highway 1 tot aan Big Sur: 3,5 uur (230 km.) naar Sequoia NP 5 uur (400 km)
21-apr Seqouia Death Valley s ochtends highlights Sequoia NP dan daar Death Valley 5 uur (420 Km.)
22-apr Death Valley Zion NP s ochtends bezoek Death Valley dan door naar Zion NP 5 uur (490 km.)
23-apr Zion NP Zion NP Mooie hike maken door Zion
24-apr Zion NP Bryce Canyon Via Kanab 0,5 uur (50 km.) naar Bryce canyon 1,5 uur (120 km.) In Bryce de zonsondergang meepakken
25-apr Bryce Canyon Bryce Canyon Zonsopkomst zien en een mooie hike maken
26-apr Bryce Canyon Arches NP Via Scenic byway (12) en Capitol reef naar Arches NP 5 uur (430 km.)
27-apr Arches NP Arches NP s ochtends Arches NP bezoeken en 's middags Canyon lands
28-apr Arches NP Antelope Via monument valley naar Arches NP 4,5 uur (430 Km.)
29-apr Antelope Antelope Antelope canyon bezoeken, beide
30-apr Antelope Grand Canyon Naar de Grand canyon 2,5 uur (210 km)
1-mei Grand Canyon Grand Canyon Naar beneden hiken!
2-mei Grand Canyon Grand Canyon Omhoog hiken!
3-mei Grand Canyon Las Vegas Via de Hooverdam 3,45 uur (400 Km.) naar Las Vegas 0,45 uur (50 Km.)
4-mei Las Vegas Las Vegas Red Rock Canyon bezoeken 1 uur (170 Km.) en 's avonds Las Vegas
5-mei Las Vegas Las Vegas Valley of fire bezoeken 2 uur (60 Km.) en 's avonds Las Vegas
6-mei Las Vegas Las Vegas Terug vlucht Las Vegas - Amsterdam (vertrek 14:30)
7-mei Vliegtuig Amsterdam Terug vlucht Las Vegas - Amsterdam
Alle tips en suggesties met mooie plekjes, wandelingen routes zijn meer dan welkom!
Datum Van Naar Wat
17-apr Amsterdam San Francisco Vlucht Amsterdam - San Francisco (aankomst 15:00)
18-apr San Francisco San Francisco Fietstocht door de stad en avondexcursie Alcatraz
19-apr San Francisco San Francisco Highlight San Fran: Fishermans Wharf, Coit tower, Cable cars etc.
20-apr San Francisco Seqouia Via de Highway 1 tot aan Big Sur: 3,5 uur (230 km.) naar Sequoia NP 5 uur (400 km)
21-apr Seqouia Death Valley s ochtends highlights Sequoia NP dan daar Death Valley 5 uur (420 Km.)
22-apr Death Valley Zion NP s ochtends bezoek Death Valley dan door naar Zion NP 5 uur (490 km.)
23-apr Zion NP Zion NP Mooie hike maken door Zion
24-apr Zion NP Bryce Canyon Via Kanab 0,5 uur (50 km.) naar Bryce canyon 1,5 uur (120 km.) In Bryce de zonsondergang meepakken
25-apr Bryce Canyon Bryce Canyon Zonsopkomst zien en een mooie hike maken
26-apr Bryce Canyon Arches NP Via Scenic byway (12) en Capitol reef naar Arches NP 5 uur (430 km.)
27-apr Arches NP Arches NP s ochtends Arches NP bezoeken en 's middags Canyon lands
28-apr Arches NP Antelope Via monument valley naar Arches NP 4,5 uur (430 Km.)
29-apr Antelope Antelope Antelope canyon bezoeken, beide
30-apr Antelope Grand Canyon Naar de Grand canyon 2,5 uur (210 km)
1-mei Grand Canyon Grand Canyon Naar beneden hiken!
2-mei Grand Canyon Grand Canyon Omhoog hiken!
3-mei Grand Canyon Las Vegas Via de Hooverdam 3,45 uur (400 Km.) naar Las Vegas 0,45 uur (50 Km.)
4-mei Las Vegas Las Vegas Red Rock Canyon bezoeken 1 uur (170 Km.) en 's avonds Las Vegas
5-mei Las Vegas Las Vegas Valley of fire bezoeken 2 uur (60 Km.) en 's avonds Las Vegas
6-mei Las Vegas Las Vegas Terug vlucht Las Vegas - Amsterdam (vertrek 14:30)
7-mei Vliegtuig Amsterdam Terug vlucht Las Vegas - Amsterdam
Alle tips en suggesties met mooie plekjes, wandelingen routes zijn meer dan welkom!
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: Reis SjoerdvV: San Francisco - Las Vegas april/mei (Sjoerd)
Je schrijft dit: We willen graag de reis wat rustig aan doen en meer de gelegenheid hebben een park ook echt te bezoeken / hiken inplaats van er door heen te rijden
als ik dan verder lees dan doe je Arches en Canyonlands op 1 dag, dat is naar mijn mening niet de tijd nemen, voor elk park heb je toch wel een volle dag nodig, helemaal als je ook nog wilt hiken.
Op 20 april rij je 630 kilometer, ook niet echt een makkie.
Van Bryce via de 12, door Capitol Reef naar Arches geeft ook niet echt veel tijd over om ook maar ergens wat langer te stoppen.
Van Arches naar Monument Valley, en dan terug naar Arches??? Waarom slaap je niet in Monument Valley en dan de volgende dag naar Page voor de Antelope Canyons. Je zou trouwens op weg naar MV de Moki Dugway kunnen rijden.
Als je het echt rustig aan wilt doen en wilt hiken, dan zou ik of iets schrappen of langer gaan. Bekijk je route nog eens, lees op ontdek amerika eens wat meer informatie over wat er te zien is in de parken en beslis dan wat je echt wilt doen. Hou er ook rekening mee dat het veel vroeger donker is dan hier, je wilt daar echt niet rijden in het donker (wild op de weg) en bovendien zie je niets van de omgeving in het donker.
als ik dan verder lees dan doe je Arches en Canyonlands op 1 dag, dat is naar mijn mening niet de tijd nemen, voor elk park heb je toch wel een volle dag nodig, helemaal als je ook nog wilt hiken.
Op 20 april rij je 630 kilometer, ook niet echt een makkie.
Van Bryce via de 12, door Capitol Reef naar Arches geeft ook niet echt veel tijd over om ook maar ergens wat langer te stoppen.
Van Arches naar Monument Valley, en dan terug naar Arches??? Waarom slaap je niet in Monument Valley en dan de volgende dag naar Page voor de Antelope Canyons. Je zou trouwens op weg naar MV de Moki Dugway kunnen rijden.
Als je het echt rustig aan wilt doen en wilt hiken, dan zou ik of iets schrappen of langer gaan. Bekijk je route nog eens, lees op ontdek amerika eens wat meer informatie over wat er te zien is in de parken en beslis dan wat je echt wilt doen. Hou er ook rekening mee dat het veel vroeger donker is dan hier, je wilt daar echt niet rijden in het donker (wild op de weg) en bovendien zie je niets van de omgeving in het donker.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
gefeliciteerd met het huwelijk.
Het is soms wel wat onduidelijk lezen op deze manier.
Wat opmerkingen:
's Ochtends Sequoia en dan naar Death Valley en de dag erna al naar Zion geeft je dus eigenlijk al direct 3 volle rijdagen achter elkaar. En je wilde het rustig aan doen?
Je komt eigenlijk minimaal 1 dag te kort bij Moab. Arches en Canyonlands op 1 dag kan je echt wel vergeten...dat zijn de mooiste parken van het zuidwesten en daar ram je doorheen
Als je naar beneden en omhoog wilt hiken bij de GC moet je een permit hebben... die wordt volgens mij per half jaar uitgegeven, heb je die? Geen Permit, dan heb je daar niet perse 3 nachten nodig.
Je doet valley of fire vanuit Las Vegas. Je bent daar ook al langs gekomen toen je van Death Valley naar Zion reed? Het kan vanuit Vegas, maar je kan het dus ook die dag 22 April doen. Of doe redrock canyon en VoF op 1 dag...dan win je die ene dag voor de kust.
Het is soms wel wat onduidelijk lezen op deze manier.
Wat opmerkingen:
Je kan van Big Sur niet zomaar doorsteken richting de 101. Je zal dus wrs via Cambria moeten rijden. Over het stuk SF - Cambria doen velen al een hele dag. Laat staan nog die hele rit naar Sequoia. Ik zou in dit geval op deze manier heel de kust laten zitten. Al is er verderop in de route evt. wat ruimte.20-apr San Francisco Seqouia Via de Highway 1 tot aan Big Sur: 3,5 uur (230 km.) naar Sequoia NP 5 uur (400 km)
's Ochtends Sequoia en dan naar Death Valley en de dag erna al naar Zion geeft je dus eigenlijk al direct 3 volle rijdagen achter elkaar. En je wilde het rustig aan doen?
Wat ga je in Kanab zoeken? Rij gewoon de 9 door Zion af en direct naar Bryce...kost je een uur of 2 zonder stops. Dan kan je die dag al bijna heel Bryce doen. Dan kan je 15 April bv al de UT12 naar Capitol Reef meepakken. De rit van 26 april is ook een dagtocht namelijk. En dan heb je amper tijd voor Capitol Reef. Nu kan je 26 April overdag CR doen en laat in de middag naar Moab rijden.24-apr Zion NP Bryce Canyon Via Kanab 0,5 uur (50 km.) naar Bryce canyon 1,5 uur (120 km.) In Bryce de zonsondergang meepakken
Je komt eigenlijk minimaal 1 dag te kort bij Moab. Arches en Canyonlands op 1 dag kan je echt wel vergeten...dat zijn de mooiste parken van het zuidwesten en daar ram je doorheen
Huh? Je ben al in Arches geweest? Volgens mij klopt je volgorde hier niet. Een overnachting in Monument Valley is overigens ook mooier (romantisch??). Maar haal de naam antelope uit je gegevens en gebruik daarvoor in de plaats Page. Antelope is niet, behalve antelope canyon en dat is een bezienswaardigheid bij Page, geen plek.28-apr Arches NP Antelope Via monument valley naar Arches NP 4,5 uur (430 Km.)
Als je naar beneden en omhoog wilt hiken bij de GC moet je een permit hebben... die wordt volgens mij per half jaar uitgegeven, heb je die? Geen Permit, dan heb je daar niet perse 3 nachten nodig.
Je doet valley of fire vanuit Las Vegas. Je bent daar ook al langs gekomen toen je van Death Valley naar Zion reed? Het kan vanuit Vegas, maar je kan het dus ook die dag 22 April doen. Of doe redrock canyon en VoF op 1 dag...dan win je die ene dag voor de kust.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad goed om te weten of je een overnachting hebt in Phantom Ranch of een permit om te kamperen. zonder de wandeling naar beneden hou je wat meer tijd over voor andere dingen.
Ik heb wat van bovenstaande suggesties meegenomen in een route:
17-apr Amsterdam - SF
18-apr SF
19-apr SF
20-apr SF - Sequoia
21-apr Sequoia
22-apr Sequoia - Death Valley
23-apr Death Valley - Zion
24-apr Zion
25-apr Zion - Bryce
26-apr Bryce - Capitol Reef
27-apr Capitol Reef - Moab
28-apr Moab
29-apr Moab - Monument Valley
30-apr Monument Valley - Page
1-mei Page - Grand Canyon
2-mei Grand Canyon
3-mei Grand Canyon
4-mei Grand Canyon - Las Vegas
5-mei Las Vegas
6-mei Las Vegas
7-mei Las Vegas
Je kunt nog een dag minder Las Vegas doen en die gebruiken om een stuk van de kust mee te nemen.
Ik heb een nacht Bryce minder gedaan en een tussenstop in Capitol Reef gedaan. En een stop in MV. Dan heb je meer tijd voor Moab.
Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken, en natuurlijk de NPS-sites (onder plan your visit).
Marianne
Ik heb wat van bovenstaande suggesties meegenomen in een route:
17-apr Amsterdam - SF
18-apr SF
19-apr SF
20-apr SF - Sequoia
21-apr Sequoia
22-apr Sequoia - Death Valley
23-apr Death Valley - Zion
24-apr Zion
25-apr Zion - Bryce
26-apr Bryce - Capitol Reef
27-apr Capitol Reef - Moab
28-apr Moab
29-apr Moab - Monument Valley
30-apr Monument Valley - Page
1-mei Page - Grand Canyon
2-mei Grand Canyon
3-mei Grand Canyon
4-mei Grand Canyon - Las Vegas
5-mei Las Vegas
6-mei Las Vegas
7-mei Las Vegas
Je kunt nog een dag minder Las Vegas doen en die gebruiken om een stuk van de kust mee te nemen.
Ik heb een nacht Bryce minder gedaan en een tussenstop in Capitol Reef gedaan. En een stop in MV. Dan heb je meer tijd voor Moab.
Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken, en natuurlijk de NPS-sites (onder plan your visit).
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle tips en feedback.
@Lyan, het is inderdaad lastig een balans te vinden tussen tijd nemen en veel zien. En daar proberen we een mooie combinatie in te vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Arches niet het spectaculairste park vond. Ik ga me hier nog eens in verdiepen want ik heb ook vaker gehoord dat Canyonlands en omgeving door vele erg mooi gevonden wordt.
Op 20 april maken we inderdaad een lange dag. We willen dan vroeg op en rijden tot aan Big Sur of Monterey. En dan in één flinke ruk door naar de Wuksachi Lodge in Seqouia. Hier mogen we best laat aankomen omdat we de volgende dag de ochtend in het park gepland hebben. Volgens Google maps is Big Sur naar Wiksachi lodge 400 km +/- 5 uur rijden. Monterey zou een uurtje rijden schelen dus is nog een optie.
Er staat inderdaad een foutje in de routeomschrijving. We gaan van Arches door monument valley naar Antelope Canyon (Page).
Goede tip van het vroeger donker zijn. Ik heb tijdens de laaste tip inderdaad weleens 's avonds gereden en dat was geen pretje. Zonsopgang is al vroeg 6:30 en ondergang is 17:00 (Las Vegas, midden april).
@PSVwalley, Ja ik kreeg mijn excel niet goed gekopiered en toen ik alles met spaties had aangepast naar een leesbare stijl heeft het forum dat weer verwijderd bij het plaatsen. Ik zal hieronder nogmaals een duidelijke routebeschrijving plaatsen.
Ons plan is om tot Big Sur of Monterey af te dalen en dan via de CA-156 E, CA-152 E, CA-99 S, CA-180 E en CA-198 W naar de Wuksachi lodge in Seqouia te rijden.
20 t/m 23 april zijn inderdaad flinke afstanden en staan haaks op het plan om rustig aan te doen. De rest van de vakantie zijn echter korte reisafstanden en vaker een hele dag in het park blijven. Wellicht dat we nog een dag bij de Grand canyon afsnoepen om het reisschema die dagen wat te ontlasten.
Ik had ergens gelezen dat Kanab een leuk authentiek Amerikaans stadje is dus dat wilden we graag even bekijken om wat tegenwicht te bieden aan alle natuur. Het is inderdaad wat buiten de route en gezien jullie opmerkingen over Moab gaan we Kanab overslaan en wat meer tijd in Moab pakken.
De Permit voor Grand Canyon is inderdaad een dingetje. De lodge zat helaas al vol. Ik ben nu aan het onderzoeken of je een tentje kunt huren o.i.d. iemand daar ervaring mee? Anders willen we kijken of we in één dag kunnen lopen. Onze "normale" vakanties zijn vaak in de Alpen, huttentochten met toppen. Loopervaring en conditie is aanwezig maar we moeten nog goed uitzoeken of het haalbaar is. Als iemand daar tips of ervaringen in heeft zijn die meer dan welkom
VoF en Red Rock doen we in Las Vegas (als we daar nog zin in hebben) omdat ik Las Vegas 's ochtends en vroeg in de middag niet zo boeiend vind. We lopen daar liever 's avonds rond.
@ M&M, bedankt voor je suggesties ik heb het meegenomen in de nieuwe planningsopzet hieronder. Ik ga je wandelsite straks eens aandachtig bestuderen
@Lyan, het is inderdaad lastig een balans te vinden tussen tijd nemen en veel zien. En daar proberen we een mooie combinatie in te vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Arches niet het spectaculairste park vond. Ik ga me hier nog eens in verdiepen want ik heb ook vaker gehoord dat Canyonlands en omgeving door vele erg mooi gevonden wordt.
Op 20 april maken we inderdaad een lange dag. We willen dan vroeg op en rijden tot aan Big Sur of Monterey. En dan in één flinke ruk door naar de Wuksachi Lodge in Seqouia. Hier mogen we best laat aankomen omdat we de volgende dag de ochtend in het park gepland hebben. Volgens Google maps is Big Sur naar Wiksachi lodge 400 km +/- 5 uur rijden. Monterey zou een uurtje rijden schelen dus is nog een optie.
Er staat inderdaad een foutje in de routeomschrijving. We gaan van Arches door monument valley naar Antelope Canyon (Page).
Goede tip van het vroeger donker zijn. Ik heb tijdens de laaste tip inderdaad weleens 's avonds gereden en dat was geen pretje. Zonsopgang is al vroeg 6:30 en ondergang is 17:00 (Las Vegas, midden april).
@PSVwalley, Ja ik kreeg mijn excel niet goed gekopiered en toen ik alles met spaties had aangepast naar een leesbare stijl heeft het forum dat weer verwijderd bij het plaatsen. Ik zal hieronder nogmaals een duidelijke routebeschrijving plaatsen.
Ons plan is om tot Big Sur of Monterey af te dalen en dan via de CA-156 E, CA-152 E, CA-99 S, CA-180 E en CA-198 W naar de Wuksachi lodge in Seqouia te rijden.
20 t/m 23 april zijn inderdaad flinke afstanden en staan haaks op het plan om rustig aan te doen. De rest van de vakantie zijn echter korte reisafstanden en vaker een hele dag in het park blijven. Wellicht dat we nog een dag bij de Grand canyon afsnoepen om het reisschema die dagen wat te ontlasten.
Ik had ergens gelezen dat Kanab een leuk authentiek Amerikaans stadje is dus dat wilden we graag even bekijken om wat tegenwicht te bieden aan alle natuur. Het is inderdaad wat buiten de route en gezien jullie opmerkingen over Moab gaan we Kanab overslaan en wat meer tijd in Moab pakken.
De Permit voor Grand Canyon is inderdaad een dingetje. De lodge zat helaas al vol. Ik ben nu aan het onderzoeken of je een tentje kunt huren o.i.d. iemand daar ervaring mee? Anders willen we kijken of we in één dag kunnen lopen. Onze "normale" vakanties zijn vaak in de Alpen, huttentochten met toppen. Loopervaring en conditie is aanwezig maar we moeten nog goed uitzoeken of het haalbaar is. Als iemand daar tips of ervaringen in heeft zijn die meer dan welkom

VoF en Red Rock doen we in Las Vegas (als we daar nog zin in hebben) omdat ik Las Vegas 's ochtends en vroeg in de middag niet zo boeiend vind. We lopen daar liever 's avonds rond.
@ M&M, bedankt voor je suggesties ik heb het meegenomen in de nieuwe planningsopzet hieronder. Ik ga je wandelsite straks eens aandachtig bestuderen

-
- Amerika-ontdekker
Update reisschema
Dag 1: San Francisco (aankomst 15:00) (San Remo hotel, San Francisco)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco via Big Sur naar Sequoia NP (Wukaschi Lodge, Sequoia)
Dag 5: Sequoia - Death Valley (Rustic Oase motel, Olancha)
Dag 6: Death Valley - Zion (Buffalo Bungalow, Glendale)
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Bryce Canyon (Bryce view lodge, Bryce Canyon)
Dag 9: Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Moab (Rustic Inn, Moab)
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Page (Best Western Plus At Lake Powell, Page)
Dag 13: Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas (terugvlucht)
Dag 21: Aankomst Amsterdam
Dag 1: San Francisco (aankomst 15:00) (San Remo hotel, San Francisco)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco via Big Sur naar Sequoia NP (Wukaschi Lodge, Sequoia)
Dag 5: Sequoia - Death Valley (Rustic Oase motel, Olancha)
Dag 6: Death Valley - Zion (Buffalo Bungalow, Glendale)
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Bryce Canyon (Bryce view lodge, Bryce Canyon)
Dag 9: Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Moab (Rustic Inn, Moab)
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Page (Best Western Plus At Lake Powell, Page)
Dag 13: Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas (terugvlucht)
Dag 21: Aankomst Amsterdam
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik vind dit geen huwelijksreis maar gekkenwerk.
Dag 4: 8 uur rijden en eigenlijk zie je het mooiste stuk van de kustroute niet eens echt. Daarvoor zou je de kust moeten volgen tot Cambria en dan is het maar liefst 10 uur rijden. Zonder maar één keertje gestopt te zijn dus. Tegen de tijd dat je in Sequoia aankomt is het in ieder geval tijd om je bed in te kruipen.
Dag 5: 7 uur rijden, maar je hebt nog niet eens een glimp gezien van Sequoia en moet je ook nog terug naar Olancha. Ik veronderstel dat je Sequoia die dag toch ook wil bezoeken ? Of rijdt je er gewoon langs voor de fun ? Eigenlijk ga je dus niet naar Death valley die dag, maar blijf je ervoor hangen.
Dag 6: 7 uur rijden in rechte lijn. Maar je hebt nog niets van death valley gezien !!!! Als ik alleen maar de drie belangrijkste stops in Death Valley toevoeg zit je alweer aan 9 uur rijden, en dan ga je naar Glendale !!!! Aan de andere kant van Zion, je moet er dus doorheen, maar je hebt geen tijd om even te stoppen. Waarom in godsnaam niet naar Springdale ? Dan is het toch een uurtje minder en zit je goed voor Zion.
Dag 10: geeft je geen tijd om onderweg de tijd te nemen voor een mooie scenic route en Capitol Reef.
Dag 11: je enige dag in Moab, terwijl je daar eigenlijk een dag of drie, toch minimum twee nodig hebt.
Dag 12: Betekent vroeg weg uit Moab en geen tijd voor de mooiste momenten in MV: zonsondergang en zonsopgang.
Eerlijk gezegd, mocht ik met zo een programma afkomen, dan lagen de echtscheidingspapieren klaar.
Dag 4: 8 uur rijden en eigenlijk zie je het mooiste stuk van de kustroute niet eens echt. Daarvoor zou je de kust moeten volgen tot Cambria en dan is het maar liefst 10 uur rijden. Zonder maar één keertje gestopt te zijn dus. Tegen de tijd dat je in Sequoia aankomt is het in ieder geval tijd om je bed in te kruipen.
Dag 5: 7 uur rijden, maar je hebt nog niet eens een glimp gezien van Sequoia en moet je ook nog terug naar Olancha. Ik veronderstel dat je Sequoia die dag toch ook wil bezoeken ? Of rijdt je er gewoon langs voor de fun ? Eigenlijk ga je dus niet naar Death valley die dag, maar blijf je ervoor hangen.
Dag 6: 7 uur rijden in rechte lijn. Maar je hebt nog niets van death valley gezien !!!! Als ik alleen maar de drie belangrijkste stops in Death Valley toevoeg zit je alweer aan 9 uur rijden, en dan ga je naar Glendale !!!! Aan de andere kant van Zion, je moet er dus doorheen, maar je hebt geen tijd om even te stoppen. Waarom in godsnaam niet naar Springdale ? Dan is het toch een uurtje minder en zit je goed voor Zion.
Dag 10: geeft je geen tijd om onderweg de tijd te nemen voor een mooie scenic route en Capitol Reef.
Dag 11: je enige dag in Moab, terwijl je daar eigenlijk een dag of drie, toch minimum twee nodig hebt.
Dag 12: Betekent vroeg weg uit Moab en geen tijd voor de mooiste momenten in MV: zonsondergang en zonsopgang.
Eerlijk gezegd, mocht ik met zo een programma afkomen, dan lagen de echtscheidingspapieren klaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Wouter62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben het 15 jaar geleden op één dag gedaan en was een lange dag, maar wel te doen. We vertrokken 's ochtends om 06:30 uur en waren om 17:30 uur weer boven. Om 10:40 waren we bij de rivier. Na een half uurtje uitrusten zijn we aan de klim begonnen.SjoerdvV schreef:Anders willen we kijken of we in één dag kunnen lopen. Onze "normale" vakanties zijn vaak in de Alpen, huttentochten met toppen. Loopervaring en conditie is aanwezig maar we moeten nog goed uitzoeken of het haalbaar is. Als iemand daar tips of ervaringen in heeft zijn die meer dan welkom
Saillant detail: het was 11 september 2001!
Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Is het misschien een idee om wat minder "stad" te doen. Je zou kunnen overwegen om een dag minder SF en LV te doen. Ook Page kan wel met een dag minder. Die tijd kun je dan besteden aan de kustweg, Sequoia en Moab.
Ik weet niet wat je plannen in Bryce zijn maar misschien kun je de 2e overnachting in Torrey doen in de buurt van Capitol Reef?
Ik weet niet wat je plannen in Bryce zijn maar misschien kun je de 2e overnachting in Torrey doen in de buurt van Capitol Reef?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maak echt een keuze tussen Sequoia of de kust. Nu ga je voor beiden te weinig tijd hebben. Op en neer naar Monterey (of nog verder naar de big sur) en dan ook nog Sequoia mee proberen te pakken is onrealistisch. Rij naar Sequoia, of rij naar bv Cambria en dan de volgende dag een lange rit naar death valley.Ons plan is om tot Big Sur of Monterey af te dalen en dan via de CA-156 E, CA-152 E, CA-99 S, CA-180 E en CA-198 W naar de Wuksachi lodge in Seqouia te rijden.
Ik ben heel benieuwd naar je motel in Olancha. Wij hebben alleen getankt in Olancha en wij hadden het idee dat er verder voor houten keten stonden. De naam Oase vind ik, hoe het er toen allemaal uitzag, vreemd klinken. Op tripadvisor zijn er ongeveer evenveel stemmen voor alle opties tussen uitstekend en verschrikkelijk. Maar ook dit is een dag met heel veel rijden. Ook omdat je aan de verkeerde kant van Death Valley zit. Je moet terug voor die nacht en je moet nogmaals door death valley om naar Zion te rijden.
Voor de rest is het allemaal heel persoonlijk vind ik. Jij vind Arches niet zo bijzonder, ik denk dat het merendeel er hier anders over denkt. Dus wat dat betreft is het lastig advies geven. Ik zou dag 9 toch al minimaal doorrijden tot Torrey, anders kom je toch echt tijd te kort. Moab - Page is makkelijk op 1 dag te doen, als je niets om zonsondergangen en zonsopkomsten geeft.
Hetzelfde met de GC. Bereid je sowieso goed voor, ook al ga je niet helemaal naar beneden. Qua temperatuur zal het toch anders zijn als in de alpen. Je kan ook een deel omlaag lopen en weer terug op 1 dag natuurlijk.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben n.a.v. jullie tips het volgende schema opgesteld waarin we een dag voor de kust hebben opgenomen en wat meer rust cq. reisdagen hebben ingebouwd. We hebben een dag minder Las Vegas gepland en ook de Grandcanyon een dag minder. We hebben zelfs nu een dag die nog niet is ingevuld... Suggesties? De dag Death Valley - Mount caramel Junction is een flinke, we hebben gekozen voor MCJ omdat we daar een heel mooi hotel gevonden hebben, Zion Mountain Ranch.
Zondag 17 April Aankomst San Francisco (15:00)
- Auto ophalen en inchecken hotel
Maandag 18 april San Francisco
- 12:00 fietstocht over Golden Gate bridge naar Sausalito (45 min) en met de ferry terug (1 uur)
http://goldengateferry.org/schedules/Sausalito.php
- 18:30 Avondtour Alcatraz
Dinsdag 19 april San Francisco
- 12:00 China town, Little Italy, Union Square, Coit tower, Lombard street,
- 18:30 Dineren bij The stinking rose (http://www.thestinkingrose.com/) Gereserveerd
Woensdag 20 april Route San Francisco – 17 miles drive – Big Sur
- 9:00 Rijden naar 17 mile drive (3 uur 200, Km.)
- 12:00 Aankomst 17 mile drive
- 16:00 richting Big Sur
- 17:00 aankomst Big Sur
Donderdag 21 april Big Sur – Sequoia NP
- 10:00 rijden naar Wuksachi Lodge in Sequoia NP (4,5 uur, 380 Km.)
- 15:00 aankomst Wuksachi Lodge
Vrijdag 22 april Sequoia
- Bezoek Sequoia & King’s Canyon
Zaterdag 23 april Seqouia – Olancha (5 uur, 400 Km.)
- 10:00 Richting Olancha
- 16:00 Olancha
Zondag 24 april Death Valley – Mount caramel Junction
- 8:00 naar Death valley
- 10:00 Bezoek Death Valley
- 14:00 Richting Mount Caramel Junction
- 19:00 Mount Caramel Junction
Maandag 25 april Zion NP
- Hike in Zion NP
Dinsdag 26 April Zion NP – Bryce Canyon (1 uur, 100 km)
- 11:00 Richting Bryce view lodge
- 12:00 aankomst Bryce view lodge
- 13:00 Bezoek Bryce + zonsondergang
Woensdag 27 april Bryce Canyon via Route 12 naar Moab (5 uur, 430 Km.)
- 10:00 Richting Moab via Scenic byway 12
- 17:00 aankomst Moab
Donderdag 28 april Moab
- Bezoek Arches
Vrijdag 29 april Moab
- Bezoek Canyon lands & Island in the Sky
Zaterdag 30 april Moab – Page (4,5 uur, 450 Km.)
- Richting Page
Zondag 1 mei
Maandag 2 mei Page (Antelope Canyon) – Grand Canyon
- 8:30 Lower canyon bezoeken
- 12:00 Upper canyon bezoeken
- 14:00 Richting Grand Canyon (2,5 uur, 220 Km.)
Dinsdag 3 mei Grand Canyon
- Hike Grand Canyon
Woensdag 4 mei Grand Canyon - Hooverdam - Las Vegas (4,5 uur, 450 Km.)
Donderdag 5 mei Las Vegas
Vrijdag 6 mei Las Vegas - Amsterdam
Zaterdag 7 mei Aankomst Amsterdam
Zondag 17 April Aankomst San Francisco (15:00)
- Auto ophalen en inchecken hotel
Maandag 18 april San Francisco
- 12:00 fietstocht over Golden Gate bridge naar Sausalito (45 min) en met de ferry terug (1 uur)
http://goldengateferry.org/schedules/Sausalito.php
- 18:30 Avondtour Alcatraz
Dinsdag 19 april San Francisco
- 12:00 China town, Little Italy, Union Square, Coit tower, Lombard street,
- 18:30 Dineren bij The stinking rose (http://www.thestinkingrose.com/) Gereserveerd
Woensdag 20 april Route San Francisco – 17 miles drive – Big Sur
- 9:00 Rijden naar 17 mile drive (3 uur 200, Km.)
- 12:00 Aankomst 17 mile drive
- 16:00 richting Big Sur
- 17:00 aankomst Big Sur
Donderdag 21 april Big Sur – Sequoia NP
- 10:00 rijden naar Wuksachi Lodge in Sequoia NP (4,5 uur, 380 Km.)
- 15:00 aankomst Wuksachi Lodge
Vrijdag 22 april Sequoia
- Bezoek Sequoia & King’s Canyon
Zaterdag 23 april Seqouia – Olancha (5 uur, 400 Km.)
- 10:00 Richting Olancha
- 16:00 Olancha
Zondag 24 april Death Valley – Mount caramel Junction
- 8:00 naar Death valley
- 10:00 Bezoek Death Valley
- 14:00 Richting Mount Caramel Junction
- 19:00 Mount Caramel Junction
Maandag 25 april Zion NP
- Hike in Zion NP
Dinsdag 26 April Zion NP – Bryce Canyon (1 uur, 100 km)
- 11:00 Richting Bryce view lodge
- 12:00 aankomst Bryce view lodge
- 13:00 Bezoek Bryce + zonsondergang
Woensdag 27 april Bryce Canyon via Route 12 naar Moab (5 uur, 430 Km.)
- 10:00 Richting Moab via Scenic byway 12
- 17:00 aankomst Moab
Donderdag 28 april Moab
- Bezoek Arches
Vrijdag 29 april Moab
Zaterdag 30 april Moab – Page (4,5 uur, 450 Km.)
- Richting Page
Zondag 1 mei
Maandag 2 mei Page (Antelope Canyon) – Grand Canyon
- 8:30 Lower canyon bezoeken
- 12:00 Upper canyon bezoeken
- 14:00 Richting Grand Canyon (2,5 uur, 220 Km.)
Dinsdag 3 mei Grand Canyon
- Hike Grand Canyon
Woensdag 4 mei Grand Canyon - Hooverdam - Las Vegas (4,5 uur, 450 Km.)
Donderdag 5 mei Las Vegas
Vrijdag 6 mei Las Vegas - Amsterdam
Zaterdag 7 mei Aankomst Amsterdam
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou die zondag 1 mei in Monument Valley overnachten. Dan kun je daar de mooie zonsondergang - opkomst zien.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind Mt Carmel niet handig, je hebt nu een hele lange dag van Olancha (wat helemaal NIETS is
) naar Mt Carmel Junction, met geen tijd voor Death valley en bijvoorbeeld Valley of Fire. Parken die juist in april prachtig zijn om te bezoeken en waar je toch wel een korte wandeling zult willen maken.
De volgende dag moet je weer heen en weer van Mt Carmel naar Zion. waarom ga je niet in Springdale zitten? Tenzij je voor de overnachting gaat en niet zozeer voor het park.
Je zou ook in plaats van Olancha iets kunnen nemen in DV zelf, dan heb je een betere verdeling van je tijd.
Waarom wil je zowel de Upper als de Lower Antelope Canyon bezoeken? Vergeet niet Horseshoe Bend. Of een bezoek aan de Glen Canyon dam.
Marianne

De volgende dag moet je weer heen en weer van Mt Carmel naar Zion. waarom ga je niet in Springdale zitten? Tenzij je voor de overnachting gaat en niet zozeer voor het park.
Je zou ook in plaats van Olancha iets kunnen nemen in DV zelf, dan heb je een betere verdeling van je tijd.
Waarom wil je zowel de Upper als de Lower Antelope Canyon bezoeken? Vergeet niet Horseshoe Bend. Of een bezoek aan de Glen Canyon dam.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit deel van Canyonlands bij Moab heet Islands in the sky he... ik denk dat je bedoelt bezoek Canyonlands Island in the sky & Dead horse state parkVrijdag 29 april Moab

Ik vind met de Zion mountain Ranch qua locatie weinig mis. Het ligt wel aan de verkeerde kant voor Zion Canyon, maar van de oostkant van de zion tunnel is het nog geen 10 min rijden.
Ik zou overigens ook die 1 Mei voor Monument Valley inzetten en daar je route iets omdraaien. Dus eerst van Moab naar Monument Valley en dan 2 nachten Page. Of gebruik die nacht juist voor een overnachting tussen Bryce en Moab rond Torrey en pak Capitol Reef mee. En rij van Moab via Monument Valley naar Page zonder een overnachting bij MV.
Verder inderdaad niet de horseshoe bend vergeten bij Page.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waarom inderdaad niet overnachten in Death Valley NP? Wij zijn er die dag ook, wij hebbrn de Furnace Creek Ranch geboekt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
TS noemde Mt Carmel Junction. Dat is 3 kwartier rijden naar het park. Vanaf de Zion Mountain Ranch is het iets minder ver, maar nog steeds zeker ene half uur rijden. En dat ook nog op de lange rijdag vanuit Olancha.PSVwally schreef: Ik vind met de Zion mountain Ranch qua locatie weinig mis. Het ligt wel aan de verkeerde kant voor Zion Canyon, maar van de oostkant van de zion tunnel is het nog geen 10 min rijden.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar beter dan St George bv. Ik weet niet wat t prijsverschil met bv Springdale is, maar het is zeker beter dan in st George zitten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 1 nacht St George en 1 nacht Mt Carmel/Zion Mountain Ranch zou ik nog wel kunnen leven.
Marianne

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Montery naar Sequoia (Visalia)
Beste Experts
Graag zouden we jullie mening en tips horen over een deel van ons reisprogramma.
Wij rijden op dag 5 van Monterey naar Visalia om vanuit daar Sequoia NP en King's Canyon te bezoeken. we vragen ons af wat de beste/mooiste route is om naar Visalia te rijden. Google maps geeft aan via de 150, 152 en de 5 als snelste route maar we kunnen ook de highway 1 nog een stuk naar beneden volgen en dan de via de 46 en de 41 richting Visalia. De eerste route duurt 3 uur de tweede 5 uur. Kunnen jullie het stuk Highway 1 tussen Monterey en Harmony aanraden? We hebben de dag ervoor al van San Fran via de kust via de 17 mile drive naar Monterey gereden. De tijd die aan de kust weg besteden missen we dan in Sequoia , we hebben daar echter de dag erna de hele dag op rond te "kijken".
Als we de snelste route doen zijn er dan nog bezienswaardigheden of leuke stops?
Ik zag Cottonwood creek wildlife area liggen, iemand ervaring of is dit verspilde tijd ten opzichte van Sequoia en Kings Canyon?
We zijn benieuwd naar jullie mening!

Wij rijden op dag 5 van Monterey naar Visalia om vanuit daar Sequoia NP en King's Canyon te bezoeken. we vragen ons af wat de beste/mooiste route is om naar Visalia te rijden. Google maps geeft aan via de 150, 152 en de 5 als snelste route maar we kunnen ook de highway 1 nog een stuk naar beneden volgen en dan de via de 46 en de 41 richting Visalia. De eerste route duurt 3 uur de tweede 5 uur. Kunnen jullie het stuk Highway 1 tussen Monterey en Harmony aanraden? We hebben de dag ervoor al van San Fran via de kust via de 17 mile drive naar Monterey gereden. De tijd die aan de kust weg besteden missen we dan in Sequoia , we hebben daar echter de dag erna de hele dag op rond te "kijken".
Als we de snelste route doen zijn er dan nog bezienswaardigheden of leuke stops?
Ik zag Cottonwood creek wildlife area liggen, iemand ervaring of is dit verspilde tijd ten opzichte van Sequoia en Kings Canyon?
We zijn benieuwd naar jullie mening!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat zijn je plannen dan op de dag dat je naar Visalia rijdt? wil je die dag ook nog te park in? Via de 198? Of de 180? Wat wil je doen in Sequoia?
Het is wel mooi om nog een stuk van de kust mee te nemen. Maar ik zou eens goed kijken naar je overnachtingsplaats.
Marianne
Het is wel mooi om nog een stuk van de kust mee te nemen. Maar ik zou eens goed kijken naar je overnachtingsplaats.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2782 Weergaves
-
Laatste bericht door Daan!
-