Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ellenb: Kamperen in het zuidwesten
- EllenB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Ellenb: Kamperen in het zuidwesten
Hallo allemaal!
Ik heb al veel op het forum bekeken voor onze route, grotendeels de voorbeeldroute aangehouden maar we willen toch ook nog andere dingen zien dus ik heb even wat tips nodig.
In juli/augustus gaan mijn vriend en ik 22 dagen naar het zuidwesten. We zijn van plan om het grootste deel van de reis te gaan kamperen met een tent, in de steden en eventueel Monument Valley boeken we een hotel.
Onze planning ziet er tot nu toe zo uit:
Dag 1: AMS-> LAX, hotel in LA
Dag 2: LA -> Kingman (eventueel via Joshua Tree NP)
Dag 3: Kingman -> Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon -> Page
Dag 5: Page -> Monument Valley (Is hotel the View een aanrader?)
Dag 6: Monument Valley -> Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab -> Bryce
Dag 9: Bryce -> Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion -> Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas -> Lee Vining of Mammoth Lakes (via Death Valley, is dit te doen in één dag?)
Dag 14: Lee Vining -> Yosemite
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite -> San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco -> Pismo
Dag 19: Pismo -> LA
Dag 20: LA (strand)(Huntington Beach??)
Dag 21: LA (strand)
Dag 22: terugvlucht
Mijn vraag is nu: we willen wel graag veel zien maar het moet wel ‘te doen’ zijn. Moeten we Moab wel meenemen in dit rondje of is dat te ver uit de route? Gevoelsmatig gaan de eerste 6 dagen nu zo gehaast, maar wellicht dat het goed te doen is. En als we naar Moab gaan, dit dan twee dagen doen of kunnen we die dag beter bij bijvoorbeeld de Grand Canyon of in Page besteden?
We hebben de vliegtickets al wel geboekt maar verder nog niets, dus we kunnen de route nog aanpassen.
Verder zou ik heel graag tips willen voor campings. Bij de Grand Canyon wil ik Mather campground boeken maar verder heb ik nog geen idee. Ook tips voor de laatste dagen zijn welkom, we willen graag één of twee dagen naar het strand, heeft iemand ervaring met een leuke camping dichtbij het strand in de buurt van LA?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb al veel op het forum bekeken voor onze route, grotendeels de voorbeeldroute aangehouden maar we willen toch ook nog andere dingen zien dus ik heb even wat tips nodig.
In juli/augustus gaan mijn vriend en ik 22 dagen naar het zuidwesten. We zijn van plan om het grootste deel van de reis te gaan kamperen met een tent, in de steden en eventueel Monument Valley boeken we een hotel.
Onze planning ziet er tot nu toe zo uit:
Dag 1: AMS-> LAX, hotel in LA
Dag 2: LA -> Kingman (eventueel via Joshua Tree NP)
Dag 3: Kingman -> Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon -> Page
Dag 5: Page -> Monument Valley (Is hotel the View een aanrader?)
Dag 6: Monument Valley -> Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab -> Bryce
Dag 9: Bryce -> Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion -> Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas -> Lee Vining of Mammoth Lakes (via Death Valley, is dit te doen in één dag?)
Dag 14: Lee Vining -> Yosemite
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite -> San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco -> Pismo
Dag 19: Pismo -> LA
Dag 20: LA (strand)(Huntington Beach??)
Dag 21: LA (strand)
Dag 22: terugvlucht
Mijn vraag is nu: we willen wel graag veel zien maar het moet wel ‘te doen’ zijn. Moeten we Moab wel meenemen in dit rondje of is dat te ver uit de route? Gevoelsmatig gaan de eerste 6 dagen nu zo gehaast, maar wellicht dat het goed te doen is. En als we naar Moab gaan, dit dan twee dagen doen of kunnen we die dag beter bij bijvoorbeeld de Grand Canyon of in Page besteden?
We hebben de vliegtickets al wel geboekt maar verder nog niets, dus we kunnen de route nog aanpassen.
Verder zou ik heel graag tips willen voor campings. Bij de Grand Canyon wil ik Mather campground boeken maar verder heb ik nog geen idee. Ook tips voor de laatste dagen zijn welkom, we willen graag één of twee dagen naar het strand, heeft iemand ervaring met een leuke camping dichtbij het strand in de buurt van LA?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: Reis Ellenb: Kamperen in het zuidwesten
Waarom wil je in Monument Valley in een hotel? De View is erg duur, daar kan je heel lang voor kamperen. Wij kamperen daar meestal op Gouldings.
Voor Moab: Canyonlands RV Resort, wel een beetje aan de prijs, je moet hier wel reserveren want hij is vaak vol.
In Zion stonden wij vorig jaar op Zion Canyon Campground, maar je hebt ook de Watchman.
Hou er wel rekening mee dat het erg warm kan zijn in juli/augustus.
Voor Moab: Canyonlands RV Resort, wel een beetje aan de prijs, je moet hier wel reserveren want hij is vaak vol.
In Zion stonden wij vorig jaar op Zion Canyon Campground, maar je hebt ook de Watchman.
Hou er wel rekening mee dat het erg warm kan zijn in juli/augustus.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Moab vergeten, daar zijn 2 dagen wel zo mooi. Bovendien heb je nu ook geen tijd voor Capitol reef terwijl je daar wel langs rijdt. Wil je Moab niet schrappen dan zou ik die dagen strand vergeten.
Ik zou de dagen in Moab gebruiken voor een stop in Death Valley; als je onderweg nog iets wilt zien is het wel ver om in een keer van LV naar Lee Vining te rijden. Voor Yosemite en voor de kustroute zou meer tijd ook wel prettig zijn.
In Yosemite zijn de Pines -campings in de vallei het mooiste qua ligging. Mocht dat niet lukken dan kun je uitwijken naar Crane Flat. Kijk goed hoe het reserveren gaat en oefen een maand van te voren.
Marianne
Ik zou de dagen in Moab gebruiken voor een stop in Death Valley; als je onderweg nog iets wilt zien is het wel ver om in een keer van LV naar Lee Vining te rijden. Voor Yosemite en voor de kustroute zou meer tijd ook wel prettig zijn.
In Yosemite zijn de Pines -campings in de vallei het mooiste qua ligging. Mocht dat niet lukken dan kun je uitwijken naar Crane Flat. Kijk goed hoe het reserveren gaat en oefen een maand van te voren.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ik zou ook Moab vergeten, dit is nu net iets te veel van het goede. LV-Lee Vining en SF- Pismo beach zijn eigenlijk wat te veel voor één dag. Een extra dag tussen Vegas en Yosemite en een extra dag voor de kustroute is wenselijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- EllenB
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties! Dan schrap ik Moab uit de route en ga die dagen ergens anders inplannen.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Mooie plannen!
Ik kan je het kamperen met een tent zeker aanraden.
Grofweg heb je 2 soorten campgrounds: de meer primitieve in de parken of de commerciële campings zoals bijv. de KOA's.
Bij deze laatste heb je meer voorzieningen.
In de parken heb je meestal de mooiste locaties. Onze voorkeur gaat naar deze parken uit maar het is fijn om af en toe af te wisselen.
Ik kan je het kamperen met een tent zeker aanraden.
Grofweg heb je 2 soorten campgrounds: de meer primitieve in de parken of de commerciële campings zoals bijv. de KOA's.
Bij deze laatste heb je meer voorzieningen.
In de parken heb je meestal de mooiste locaties. Onze voorkeur gaat naar deze parken uit maar het is fijn om af en toe af te wisselen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
EllenB schreef: ... in de steden en eventueel Monument Valley boeken we een hotel.
Gouldings ligt op zo'n 10 minuten rijden van Monument Valley af, maar je kan sinds kort ook hier kamperen IN Monument Valley: http://monumentvalleyview.com/campground/lyan schreef:Waarom wil je in Monument Valley in een hotel? De View is erg duur, daar kan je heel lang voor kamperen. Wij kamperen daar meestal op Gouldings.
Vanuit je tent heb je uitzicht op de mittens. Serieus ongelooflijk mooi: Vanuit je slaapzak van de zonsopgang genieten ! (Voor een spoiler, kijk hier maar eens: http://billferrisphoto.com/tag/merrick-butte/)
De camping kost maar $20 en je hebt er heerlijke warme douches en wifi

Wauw gaaf! Ik lees even mee hoor, wij gaan ook kamperen in augustus. Mooie tip, ziet er prachtig uit.Gouldings ligt op zo'n 10 minuten rijden van Monument Valley af, maar je kan sinds kort ook hier kamperen IN Monument Valley: http://monumentvalleyview.com/campground/
Vanuit je tent heb je uitzicht op de mittens. Serieus ongelooflijk mooi: Vanuit je slaapzak van de zonsopgang genieten ! (Voor een spoiler, kijk hier maar eens: http://billferrisphoto.com/tag/merrick-butte/)
De camping kost maar $20 en je hebt er heerlijke warme douches en wifi.
- EllenB
- Amerika-ontdekker
Ooh super! Bedankt voor de tip, deze ga ik zeker boeken! (en dat scheelt heel wat geld met het hotel)
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Contacteer:
De camping kost maar $20, maar wat ik ervan begrepen heb is dat je ook nog de entree tot MV moet betalen, en die is ook nog $20, dus dan kost het plekje het dubbele.
Wij zijn ooit eens in MV geweest toen het erg hard waaide, dan sta ik met een tentje toch liever tussen de rotsen op Gouldings dan op de vlakte van MV.
Wij zijn ooit eens in MV geweest toen het erg hard waaide, dan sta ik met een tentje toch liever tussen de rotsen op Gouldings dan op de vlakte van MV.
- schre062
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zijn 2 maal in Hotel tHe View geweest. Ik kan het zeker aanraden. Schitterende ligging. Je kijkt vanaf je balkon zo op de 3 Mittens waar je de zonsopgang kunt bewonderen. Tevens mooie lobby . Wel op tijd boeken, hoorde net van iemand dat het vol zat in april.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
- EllenB
- Amerika-ontdekker
Maar als je op Gouldings staat en je wilt het park bezoeken betaal je die entreekosten van $20 toch ook?lyan schreef:De camping kost maar $20, maar wat ik ervan begrepen heb is dat je ook nog de entree tot MV moet betalen, en die is ook nog $20, dus dan kost het plekje het dubbele.
Wij gaan voor de camping in Monument Valley, dat scheelt teveel aan kosten met het hotel en het lijkt me een mooie ervaring om echt in het park te kamperen.
We hebben inmiddels al aardig wat campings gevonden, we wisselen een beetje af met de wat primitievere campings en koa's. Ik ben nu nog op zoek naar een camping in de buurt van LA, liefst dicht bij het strand. Heeft iemand dé tip hiervoor?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dockweiler ligt volgens mij net ten zuiden van het vliegveld aan het strand. Afhankelijk wat je in de stad wilt bekijken zou je ook kunnen kijken rond Malibi.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dockweiler heeft geen tent plekken 
Als je het leuk vindt om met de tent op het strand te staan, zou je ook Point Mugu kunnen nemen ligt iets voorbij Malibu.
Je staat dan echt op het strand, aan highway 1. Wij hebben hier twee keer met de camper gestaan. Binnen het half uur zit je dan ook bij Santa Monica.

Als je het leuk vindt om met de tent op het strand te staan, zou je ook Point Mugu kunnen nemen ligt iets voorbij Malibu.
Je staat dan echt op het strand, aan highway 1. Wij hebben hier twee keer met de camper gestaan. Binnen het half uur zit je dan ook bij Santa Monica.
- EllenB
- Amerika-ontdekker
Point Mugu lijkt me een prachtige plek! (neem aan dat je de Thornhill Broome campground bedoelt) Die gaan we zeker reserveren. Bedankt voor de tip!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 2904 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 5 Reacties