Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rianne1961: planning 3e Amerikareis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rianne1961
Amerika-ontdekker

Reis Rianne1961: planning 3e Amerikareis.

Bericht door Rianne1961 »

Hallo Forumleden,

We gaan dit jaar weer een Amerikareis maken. Na een keer west Canada, een keer west Canada/noordwest VS, nu alleen VS.
We hebben een vliegreis geboekt voor 8 september naar SLC en de camper per 9 september die we op 29 september (dus 3 weken) weer in moeten leveren.
We hebben diverse plekken op het oog waar we naar toe willen maar we beseffen dat dit niet in deze ene reis gepropt kan worden. We hopen ook nog vaker te kunnen gaan.
Dit zijn oa Bryce, Capitol Reef, Zion, GC, Page, Monument Valley, Mesa Verde, Arches, Canyonlands, RMNP, Esta en( Mt Rushmore).
Yellowstone en Teton hebben we 2 jaar geleden gedaan, maar hier willen we absoluut nog een keertje terug. Wat is het hier mooi en vooral in september met met een prachtige blauwe lucht.
Qua kilometers is het natuurlijk allemaal best te rijden?? maar we hebben geen idee hoe lang we in de parken moeten plannen. We willen veel zien en af en toe een korte wandeling maken en vooral genieten van de natuur.

Wij horen graag van jullie.

Hans en Rianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Planning 3e Amerika reis

Bericht door PSVwally »

Waar ligt Esta? Of bedoel je Estes Park?
Ik zou als jullie Yellowstone, Grand Teton en RMNP opnemen in jullie trip daar in ieder geval zo snel mogelijk heen rijden. Veel zaken in die parken sluiten al half September en je hebt er ook al kans op winterse buien.

De Black Hills moet je even goed kijken waar je met je camper kunt komen, maar hier zou ik minimaal 2 dagen ter plekke voor uittrekken, dus 3 nachten en dan ook 1 nacht voor Badlands. RMNP afhankelijk van waar je vandaan komt ook 2 of 3 nachten. Yellowstone en GT zijn jullie al geweest, maar als je dat als 1e doet vanaf SLC zou ik toch minimaal 1 volle dag in GT en 2 volle dagen (zit dus 1 overbruggingsdag tussen) voor Yellowstone uittrekken. De rit van Yellowstone naar de Black Hills zou ik met de camper minimaal 2 dagen voor uittrekken. Misschien wel 3. Maar dan merk je dus dat je rondje al snel erg vol zit voor die 3 weken.

Ik ben op dit moment bezig met een 2e 'standaard' rondje te maken te beginnen in Denver of SLC en daar moet ik bv Monument Valley, Capitol Reef en Mesa Verde al schrappen om een 'fatsoenlijk' rondje op 21 dagen te krijgen. En daar zitten Zion en Bryce al helemaal niet in.

Ik denk dus eerlijk gezegd dat het verstandig is om voor jezelf prioriteiten te stellen en sommige zaken te schrappen!
Als ik jouw reis in dagen op zou schrijven, ook gerelateerd aan de camper, waarin je trager en iets minder mobiel bent als met de auto kom ik op iets van dit rondje uit.

01 naar SLC
02 SLC - Camper ophalen - Bear Lake
03 Bear Lake - Grand Teton
04 Grand Teton
05 GT - Yellowstone
06 Yellowstone
07 Yellowstone
08 Yellowstone - Cody
09 Cody - Sheridan/Buffalo/Gilette
10 Sheridan/Buffalo/Gilette - Black Hills
11 Black Hills
12 Black Hills
13 Black Hills - Badlands NP
14 Badlands NP - Scottsbluff
15 Scottsbluff - Estes Park (RMNP)
16 RMNP
17 RMNP - Glenwood Springs
18 Glenwood Springs - Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab - Mesa Verde
22 Mesa Verde - Monument Valley
23 Monument Valley - Capitol Reef
24 Capitol Reef - Bryce
25 Bryce - Zion
26 Zion
27 Zion - SLC
28 SLC (camper inleveren) - naar huis
29 aankomst thuis

En dit is dan de minimale tijd, want in RMNP en Capitol Reef zou je makkelijk en dag langer kunnen blijven en afhankelijk over de tijd die je over de UT12 wilt doen (dat kan voor sommige een hele dag zijn, anders stoppen niet of nauwelijks) een extra dag voor Bryce. Denver en SLC sla ik in deze dan over als plekken om echt te bezoeken. Maar je komt dus eigenlijk een week te kort qua tijd als je al je plannen mee wilt pakken......In deze route zou je dag 22 naar huis moeten vliegen.
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Planning 3e Amerika reis

Bericht door Marco en Cindy »

Dag Hans en Rianne,

Een hele mooie route :wink: Wij gaan dit jaar eenzelfde soort rondje rijden. Wij hebben Yellowstone, Teton, Bryce en Zion al eerder bezocht, maar deze zitten nog wel in de route. Alleen onze tijd in die parken is beperkt. Wij starten 6 september in Denver en rijden nagenoeg hetzelfde rondje maar dan tegen de klok in. We zijn nu al enkele maanden druk bezig met plannen en het verzamelen van allerlei informatie en we houden op onze site ook een Roadbook bij van al onze voorbereidingen en onze plannen per dag.

In onze route zitten een paar dagen dat we stevig door moeten rijden. Dat weten we, dat is een keuze die we moeten maken omdat we veel willen zien en doen in de tijd die we ter beschikking hebben (al zal niet iedereen hier op het forum het met die keuzes eens zijn, dat mag). Aan de andere kant zijn we maar met z'n tweeën, we kunnen dus snel en makkelijk schakelen en zijn ook niet te lui om 's morgens een keer op tijd te vertrekken als we een lange reisdag hebben. Ook onderweg wat eten en later aankomen in het hotel is voor ons geen probleem.

Neem gerust daar een kijkje op onze site bij onze voorbereidingen:
http://www.marcobos.eu/2016-route/
http://www.marcobos.eu/2016-roadbook/

Uiteraard houdt ik deze thread nu ook even in de gaten om te kijken of er nog mooie tips tussen zitten. En mocht je iets leuks tegenkomen wat wij gemist hebben dan hoor ik het natuurlijk ook graag.

Veel succes met de voorbereidingen,
Marco en Cindy
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Rianne1961
Amerika-ontdekker

Re: Reis Rianne1961: planning 3e Amerikareis.

Dankjewel voor jullie snelle reacties.

@Paul, bedoel idd. Estes. Had net een stukje over paspoort en esta gelezen :)
Zo te zien kunnen kunnen we MT Rushmore beter over slaan en rechtstreeks van Grand Teton naar Estes rijden.
Als we naar Yellowstone gaan moeten we dit idd als eerste doen. Twee jaar terug waren we daar vanaf 19 september en we hebben > 25 gr. gehad, prachtig zonnig weer. We verwachten niet dit een tweede keer te treffen. Een nadeel was dat het heel erg druk was dus twee keer buiten het park in NF campgrounds moeten overnachten. Geen punt maar net iets verder weg.

@Marco en Cindy, We gaan jullie site volgen.Heerlijk om al die verhalen te lezen. Ook wij gaan met tweetjes maar rijden met een camper. Gaat natuurlijk net iets langzamer.

Hans en Rianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat kan, maar misschien kan je van SLC beter naar Yellowstone rijden en dan naar de Grand Tetons en dan via Vernal(Dinosaur) naar Moab en ook RMNP eruit laten. Dat is dan wel een flinke omweg namelijk. Even kijken hoe je met het eruit halen van de south Dakota/Nebraska hoek uitkomt met de dagen zou ik zeggen
Rianne1961
Amerika-ontdekker

Hallo Old Faithful,

IK zie dat je twee routes door elkaar haalt. Marco en Cindy (Roadbook) starten in Denver en Hans en ik in Salt lake City.

Gr. Rianne

Note mod: bericht over de reis van Marco en Cindy naar hun eigen routetopic verplaatst.LINK
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Al jullie wensen in 1 reis is moeilijk in 3 weken.
Met South Dakota en RMNP in de route moet je veel van de door jullie aangehaalde plaatsen moeten laten vallen. (eigenlijk alles ten zuiden Vernal / SLC)
Zonder South Dakota en RMNP zou zoiets kunnen: SLC - Yellowstone - Grand Teton - Vernal - Moab - Monument Valley - Page - Zion - Bryce - Utah 12 - Capitol Reef - SLC

In 2011 deden wij een rondje Denver met Yellowstone en South Dakota in 3 weken. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Rianne1961
Amerika-ontdekker

Hoi Ingrid,

bedankt voor je reactie.

Dat klopt.We denken daarom ook, aangezien we in 2014 Yellowstone/Teton gezien hebben, dit nu te laten vallen zodat we wel naar RMNP kunnen.

We denken aan dit rondje.

SLC -(Vernal) - Moab - RMNP - (BCOTG) - Mesa Verde - Monument Valley - Page - Grand Canyon (North Rim???)- Page - Zion - Bryce - Capitol Reef - SLC.

We moeten dit nog wat verder uitschrijven.

Misschien kunnen jullie ons in ieder geval al helpen of dit qua tijd wel te doen is en of de volgorde wel logisch is.

Wij horen graag van jullie

Hans en Rianne.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou zoiets kunnen doen:

8-sep naar SLC
9-sep SLC
10-sep SLC - Vernal
11-sep Vernal - Moab
12-sep Moab
13-sep Moab
14-sep Moab - Grand Junction
15-sep Grand Junction - RMNP
16-sep RMNP
17-sep RMNP - Great Sand Dunes
18-sep Great Sand Dunes - Mesa Verde
19-sep Mesa Verde - Monument Valley
20-sep Monument Valley - Page
21-sep Page - North Rim
22-sep North Rim - Zion
23-sep Zion
24-sep Zion - Bryce
25-sep Bryce - Capitol Reef
26-sep Capitol Reef
27-sep Capitol Reef - SLC
28-sep SLC
29-sep SLC

Als je naar de South Rim gaat doe je dat na MV, en dan Page, Zion etc.
Er zit nog wat ruimte in deze route. Die zou je kunnen gebruiken in Colorado.

Marianne
Rianne1961
Amerika-ontdekker

Dankjewel Marianne,

Ziet er al goed uit. Er zit inderdaad nog ruimte in. We willen zo kort mogelijk in SLC zijn, dus we gaan al eerder rijden dan je hebt aangegeven.
Fijn dat deze route mogelijk is in 3 weken. We gaan dit eens verder uitwerken.

Hans en Rianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Weinig SLC zou ook mijn voorkeur hebben, ik ben er niet zo'n fan van.

Van Grand Junction zou ik naar de west kant van RMNP rijden, Grand Lake. Je kan daar nog een wandeling bij de west ingang doen.
Volgende dag kan je dan een wandeling doen in de Kawuneeche Valley en via de Trail Ridge Road naar Estes Park.

Misschien wil je ook een stop in Denver doen? Wij vonden dat best een leuke stad.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Rianne1961
Amerika-ontdekker

Hallo Ingrid,
Dankjewel voor je inbreng. We zullen het zeker meenemen in onze voorbereidingen. Ik denk niet dat we Denver doen. We zoeken liever de natuur op dan een stad.

Maar we kunnen nog wat hulp gebruiken.
Is het de moeite waard om via Vernal te rijden in onze route SLC naar Moab? Het is toch ca. 150 miles en 3 uur rijden om?

Ook vragen wij ons af wat het meest interessante is om te zien BCOTG of Great Sand Dunes. Dus van Estes park richting Mesa Verde via BCOTG of Great Sand Dunes. Qua miles maakt het niet uit, qua tijd natuurlijk wel zeker via de million dollar highway of is deze weg niet te doen met een camper (C25) of in de tijd dat wij er zijn.

Wij horen graag van jullie.

Hans en Rianne.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden Great Sand Dunes leuker, maar het is wel wat verder rijden.
In 2013 deden wij beide parken, misschien heb je iets aan ons verslag om te zien wat je het meeste aanspreekt.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Rianne1961 schreef: de million dollar highway of is deze weg niet te doen met een camper (C25) of in de tijd dat wij er zijn.
Dat zou in september geen probleem moeten zijn. Alleen kun je pech hebben zoals wij in 2010: slecht weer met laaghangende bewolking en dan zie je niet veel.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Rianne1961
Amerika-ontdekker

Het rondje zoals we nu in gedachten hebben:

8 sept donderdag aankomst SLC
9 sept vrijdag camper halen, boodschappen, richting Vernal (kijken hoever we komen)
10 sept zaterdag richting Vernal - Grand lake
11 sept zondag RMNP
12 sept maandag RMNP
13sept dinsdag RMNP - Great Sand Dunes
14 sept woensdag Great Sand Dunes - Mesa Verde
15 sept donderdag Mesa Verde - Monument Valley
16 sept vrijdag Monument Valley - South Rim
17 sept zaterdag South Rim - Page
18 sept zondag Page - Zion
19 sept maandag Zion
20 sept dinsdag Zion - Bryce
21 sept woensdag Bryce
22 sept donderdag Bryce - Capitol Reef
23 sept vrijdag Capitol Reef
24 sept zaterdag Capitol Reef - moab
25 sept zondag Moab
26 sept maandag Moab
27 sept dinsdag Moab
28 sept woensdag moab - SLC
29 sept donderdag SLC camper inleveren vliegen
30 sept vrijdag thuis

We hebben 1 dag "over" die we nu in Bryce gepland hebben maar misschien kunnen we die beter elders plannen?

Onze vorige Canada/Amerika reizen hebben we op de bonnefooi gedaan. Telkens eigenlijk makkelijk een camping kunnen vinden.
Kan dit in dit gebied ook of is het beter bepaalde campings te gaan reserveren.

Hans en Rianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is heel mooi zo. :thumbup: Je kunt die dag bij Bryce houden, maar misschien is een extra dag Page of Grand Canyon ook wel mooi, dat geeft je wat rust op dat deel. Als je bij de GC wat wandelingen wilt doen is een volle dag daar erg mooi.
Ik denk dat het goed is om Zion (Watchman) te reserveren. Het zal ook goed zijn om de weekenden vast te leggen.
Als je ook in Arches wilt staan is reserveren daar ook aan te raden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer