Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drie weken Florida ??
- kustbewoner
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Drie weken Florida ??
Wij hebben de kans om 4 tickets te boeken voor Miami aan heel interessante voorwaarden (heen 7/7/16, retour 29/7/16)
Ik ben een beetje bezorgd of we 3 weken zullen kunnen vullen met rondtoeren in Florida. de meeste reisverslagen gaan niet over 3 weken . We gaan sowieso niet aan het strand liggen, wel zouden we 3 dagen Orlando inplannen. Autorijden op zich en langere afstanden afleggen op één dag vind ik geen probleem .Onze vorige trip was het klassieke rondje in Californië en aangrenzende staten. Dit was voor ons de ideale mix tussen natuur en steden. Omdat alles vrij snel moet gaan heb ik niet de tijd om dit zelf op korte tijd uit te zoeken.
Tips of routes ?
Ik ben een beetje bezorgd of we 3 weken zullen kunnen vullen met rondtoeren in Florida. de meeste reisverslagen gaan niet over 3 weken . We gaan sowieso niet aan het strand liggen, wel zouden we 3 dagen Orlando inplannen. Autorijden op zich en langere afstanden afleggen op één dag vind ik geen probleem .Onze vorige trip was het klassieke rondje in Californië en aangrenzende staten. Dit was voor ons de ideale mix tussen natuur en steden. Omdat alles vrij snel moet gaan heb ik niet de tijd om dit zelf op korte tijd uit te zoeken.
Tips of routes ?
Re: Drie weken Florida ??
Ik wil onze geplande trip van drie weken hier wel even neerzetten, maar daar zitten sowieso al 5 dagen WDW in... Weet niet of je daar veel aan hebt.
Memories...
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
we voorzien ook 3 dagen in Orlando, dus zet maar online. Albast bedankt !
De klassieke toch van twee weken gaat vaak zo: Orlando - Gofkust - Everglades - Keys - Miami. Met eventueel een zijsprong of doorrijden naar Daytona. Je kan daarbij bijvoorbeeld ook de Florida Panhandle en/of Savannah meenemen. Dan zijn de drie weken zo gevuld.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ja hoor, ik zou mij prima 3 weken in Florida kunnen vermaken, even heel ruim een opzetje;
4 nachten Orlando
4 nachten West kust
2 nachten Everglades
4 nachten Keys
3 nachten Miami
3 nachten Oost kust
Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat, meer stad, meer natuur, maar in drie weken kun je een leuke, rustige route maken.
4 nachten Orlando
4 nachten West kust
2 nachten Everglades
4 nachten Keys
3 nachten Miami
3 nachten Oost kust
Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat, meer stad, meer natuur, maar in drie weken kun je een leuke, rustige route maken.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe als je echt heel Florida mee wilt nemen kan het best met 3 weken. Ik ben 13 dagen geweest en had echt tijd te kort en ben amper ten noorden van Orlando geweest. Ik heb denk ik 1 dag in totaal alles bij elkaar geteld op diverse stranden doorgebracht.
Je zou bv ook nog New Orléans erin kunnen betrekken?
Je zou bv ook nog New Orléans erin kunnen betrekken?
Zo ziet het er bij ons (gezin met 2 volwassenen en een kind van 7) uit, met start in Miami en einde in Orlando:
2 nachten Miami
2 nachten op traject tussen Miami en Key West
2 nachten op traject tussen Key West en Golf van Mexico
3 nachten op traject langs Golf van Mexico
5 nachten in Walt Disney World resort
6 nachten Davenport (voor Seaworld, Universal, Kennedy Space Center, shoppen...)
Wij vinden 3 weken zelfs wat te kort om alles te doen wat we graag willen, maar dat hangt natuurlijk grotendeels af van je reisgezelschap en interesses.
Als je van het gedeelte in omgeving Orlando wat afhaalt, kun je dat mooi verdelen over de rest van de route en doe je lekker relaxed.
2 nachten Miami
2 nachten op traject tussen Miami en Key West
2 nachten op traject tussen Key West en Golf van Mexico
3 nachten op traject langs Golf van Mexico
5 nachten in Walt Disney World resort
6 nachten Davenport (voor Seaworld, Universal, Kennedy Space Center, shoppen...)
Wij vinden 3 weken zelfs wat te kort om alles te doen wat we graag willen, maar dat hangt natuurlijk grotendeels af van je reisgezelschap en interesses.
Als je van het gedeelte in omgeving Orlando wat afhaalt, kun je dat mooi verdelen over de rest van de route en doe je lekker relaxed.

Memories...
Ik kan me héél makkelijk drie weken vermaken in Florida
. Ik zou een langere periode in Orlando verblijven. Daar is zo ontzettend
veel te doen, ook als je niet naar de pretparken wilt, en er zijn veel mooie hotels en villa's met zwembad. Het ligt centraal voor
uitstapjes: Kennedy Space Center, Ocala, west- en oostkust, ... Ook de malls, als je daarvan houdt, zijn er erg goed.

veel te doen, ook als je niet naar de pretparken wilt, en er zijn veel mooie hotels en villa's met zwembad. Het ligt centraal voor
uitstapjes: Kennedy Space Center, Ocala, west- en oostkust, ... Ook de malls, als je daarvan houdt, zijn er erg goed.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij gaan meestal drie weken en dan vind ik het nog jammer als het om is.
Wij gaan dit jaar vanuit Orlando naar de Great Smoky Mountains en Savannah, daarna nog 10 dagen Orlando .
We hebben ook al een rondje zuid Florida gemaakt met de keys, everglades en de westkant. Bij Orlando in de buurt zijn genoeg natuurparken die leuk zijn om te bezoeken.
Ik persoonlijk vind de keys en de west kant erg mooi, maar st augustine vond ik ook leuk en dan kun je Savannah nog mee pikken. De panhandle hebben we nog niet bezocht maar lijkt me ook prachtig . Er zijn zoveel mogelijkheden dat jullie nog tijd te kort komen. Het is niet te vergelijken met de westkant van Amerika maar heeft zeker zijn charme.
Succes met plannen
Wij gaan dit jaar vanuit Orlando naar de Great Smoky Mountains en Savannah, daarna nog 10 dagen Orlando .
We hebben ook al een rondje zuid Florida gemaakt met de keys, everglades en de westkant. Bij Orlando in de buurt zijn genoeg natuurparken die leuk zijn om te bezoeken.
Ik persoonlijk vind de keys en de west kant erg mooi, maar st augustine vond ik ook leuk en dan kun je Savannah nog mee pikken. De panhandle hebben we nog niet bezocht maar lijkt me ook prachtig . Er zijn zoveel mogelijkheden dat jullie nog tijd te kort komen. Het is niet te vergelijken met de westkant van Amerika maar heeft zeker zijn charme.
Succes met plannen

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor als je richting het noorden zou willen gaan:
Okefenokee swamp
St Simons Island
Savannah
Charleston (ligt net over de grens met Georgia in South Carolina)
Voor als je richting New Orleans zou gaan (zeer, zeer, zeer de moeite waard)
Seaside Florida / Destin (poederwitte stranden, Seaside leuk dorp)
Korte stop in Mobile voor het oude centrumpje, waar je de New Orleans vibe al een beetje voelt
Wij hebben bovenstaande in 2 weken gedaan vanaf Orlando. Geen pretparken bezocht, geen Miami en Zuid-Florida. De tickets en huurauto enkel gebruikt als startpunt voor een trip door The South. Met 3 weken zou je een combi kunnen doen.
Okefenokee swamp
St Simons Island
Savannah
Charleston (ligt net over de grens met Georgia in South Carolina)
Voor als je richting New Orleans zou gaan (zeer, zeer, zeer de moeite waard)
Seaside Florida / Destin (poederwitte stranden, Seaside leuk dorp)
Korte stop in Mobile voor het oude centrumpje, waar je de New Orleans vibe al een beetje voelt
Wij hebben bovenstaande in 2 weken gedaan vanaf Orlando. Geen pretparken bezocht, geen Miami en Zuid-Florida. De tickets en huurauto enkel gebruikt als startpunt voor een trip door The South. Met 3 weken zou je een combi kunnen doen.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
3 weken Florida? Graag! Ik adviseer je om veel blogs en/of reisverslagen te lezen, daar haal je de beste tips uit die passen bij jullie manier van vakantie vieren. Met die tips maak je een prachtig reisplan. Wij zijn twee keer in Florida geweest en gaan graag nog een keer terug. (zie onze reisverslagen)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij zijn ook wel eens 3 weken in Florida geweest, waarvan 1 week in Kissimmee. Verder hebben we een rondreis gemaakt via St. Augustine, Daytona, KSC, ri Miami, naar de Keys, via de Everglades en de Gulfcoast en Ocala weer terug naar Orlando. Prima te doen en we hebben ons geen moment verveeld.
-
- Amerikafan
in 2014 drie weken geweest, Orlando - Clearwater - napples - duck key - key west en miami, heel goed bevallen. Dit jaar weer drie weken. Weer 1 week Orlando, een week Anna Maria en een week Marcos Island, overal huizen gehuurd. Van daaruit gaan we wel wat tripjes doen.
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Tickets zijn geboekt! In juli zitten we voor 3 weken in Florida Bedankt voor alle info
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik merk net dat de connectie tijd in Atlanta 1h25 min is (vlucht uit Brussel komt aan om 14h43, vertrek naar Miami om 16h10). Mot ik me zorgen maken. In LA twee jaar terug stonden we minstens 1h aan immigratie. Zijn er onder jullie die ervaring hebben met zulle krappe connectietijd ?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zorgen maken? Ik ga er even van uit dat jullie reis op één ticket is uitgegeven, dus je komt heus wel op de plaats van bestemming. (volgende vlucht is nimmer een garantie, volgende dag kan ook!) Anderhalf uur is krap, je moet dus even doorlopen. Maar voor hetzelfde geld wandel je zo door alle controles heen. Geef bij het personeel aan dat je een "Short Connection" hebt, kan helpen. Zelf houden wij altijd 2 uur aan, we hebben op de heenweg geen zin in gedoe.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ik vind het krap, dat wordt stevig doorstappen. Meestal ben je er wel vroeger dan de aangegeven tijd. Maar als je ver achteraan zit, betekend dat ook dat je vaak achter in de rij bij custom & immigrations komt te staan. Wij zouden dit jaar 2 uur overstaptijd hebben, werd ineens 55 minuten. Toen gebeld met de vliegmaatschappij en een betere vlucht gekregen met goede overstaptijden, 2,5 uur.
Maar als je geen losse tickets hebt geboekt zorgen ze wel dat je op de plaatst van bestemming komt, misschien wel wat later.
So don't worry, be happy,
you are going to the sunshine state
Maar als je geen losse tickets hebt geboekt zorgen ze wel dat je op de plaatst van bestemming komt, misschien wel wat later.
So don't worry, be happy,

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken Atlanta niet, maar ik ben wel eens met flinke vertraging op Houston aangekomen. Van de 3u overstaptijd was ineens nog minder dan een uur over. Gewoon een medewerker aangesproken of we ergens sneller door zouden kunnen. De 1e gaf doodleuk aan om maar gewoon in de rij te gaan staan, want we gingen onze vlucht sowieso missen. De 2e deed even een poortje van zo'n zigzag looppad open, zodat we de halve rij geskipt hebben.
Zorg iig als het kan, dat je flink voorin het vliegtuig zit. Niet meer plassen voor je bij de gate bent voor de vervolgvlucht en inderdaad flink doorstappen.
Hoeveel 'winst' boek je eigenlijk met die automated Paspoort control, want dat hebben ze ook op Atlanta?
Zorg iig als het kan, dat je flink voorin het vliegtuig zit. Niet meer plassen voor je bij de gate bent voor de vervolgvlucht en inderdaad flink doorstappen.
Hoeveel 'winst' boek je eigenlijk met die automated Paspoort control, want dat hebben ze ook op Atlanta?
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
@ laanvdj : bij het lezen van jouw reply krijg ik spontaan een glimlach op mjn gezicht
. En het zijn inderdaad geen losse tickets, mar een vla KLM met een tussenstop. Dus dit komt wel goed

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Misschien na een nachtje op Atlanta Airport, maar wat maakt het uit!laanvdj schreef:So don't worry, be happy,![]()
you are going to the sunshine state
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA