Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Thijs1: SF-LA 2017
Reis Thijs1: SF-LA 2017
Deze reis heb ik tot nu toe gemaakt:
Dag 1: Europa-San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco-Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP-Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes-Death Valley
Dag 7: Death Valley-Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas-Zion NP
Dag 10: Zion-Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon-Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef-Arches
Dag 13: Arches
Dag 14: Arches-Monument Valley
Dag 15: Monument Valley-Page
Dag 16: Page-Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon-Sedona
Dag 19: Sedona-Phoenix
Dag 20: Phoenix-Joshua Tree
Dag 21: Joshua Tree-Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles-Europa
Ik heb aan de hand van deze reis een paar vragen
Is Capitol Reef de moeite waard om te bezoeken?
Kan je beter twee dagen naar Arches of naar Page?
Is Phoenix een leuke stad om een dagje te verblijven?
Heb ik ergens te weinig tijd ingepland?
Dag 3: San Francisco-Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP-Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes-Death Valley
Dag 7: Death Valley-Las Vegas
Dag 9: Las Vegas-Zion NP
Dag 10: Zion-Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon-Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef-Arches
Dag 13: Arches
Dag 14: Arches-Monument Valley
Dag 15: Monument Valley-Page
Dag 16: Page-Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon-Sedona
Dag 19: Sedona-Phoenix
Dag 20: Phoenix-Joshua Tree
Dag 21: Joshua Tree-Los Angeles
Dag 25: Los Angeles-Europa
Ik heb aan de hand van deze reis een paar vragen
Is Capitol Reef de moeite waard om te bezoeken?
Kan je beter twee dagen naar Arches of naar Page?
Is Phoenix een leuke stad om een dagje te verblijven?
Heb ik ergens te weinig tijd ingepland?
Re: Reis Thijs1 SF-LA 2017
Ik zou Phoenix lekker skippen en deze gebruiken voor een extra dag in Moab. Zo heb je een volle dag voor Arches NP en een volle dag voor Canyonlands NP en Dead Horse SP.
Capitol Reef is zeker leuk. Een halve dag kun je er zeker wel besteden. De scenic drive kun je rijden en er zijn wat korte leuke wandelingen die je kunt doen. In Fruita kun je in de juiste periode fruit plukken!
Omgeving Page kun je veel doen en absoluut en bezoekje waard. Misschien wel een volle dag. Je kunt bijvoorbeeld naar de Antelope Canyon en Horseshoe band. Wij hadden een volle dag daar omdat wij ook nog een stukje op de Colorado rivier hebben gevaren.
Je kunt ook nog varen op Lake Powell.
Ik weet niet of het haalbaar is om vanaf de Grand Canyon in een keer naar Joshua Tree te rijden, heb ik geen ervaring mee, maar zo kun je nog weer een dag winnen.
Capitol Reef is zeker leuk. Een halve dag kun je er zeker wel besteden. De scenic drive kun je rijden en er zijn wat korte leuke wandelingen die je kunt doen. In Fruita kun je in de juiste periode fruit plukken!
Omgeving Page kun je veel doen en absoluut en bezoekje waard. Misschien wel een volle dag. Je kunt bijvoorbeeld naar de Antelope Canyon en Horseshoe band. Wij hadden een volle dag daar omdat wij ook nog een stukje op de Colorado rivier hebben gevaren.
Je kunt ook nog varen op Lake Powell.
Ik weet niet of het haalbaar is om vanaf de Grand Canyon in een keer naar Joshua Tree te rijden, heb ik geen ervaring mee, maar zo kun je nog weer een dag winnen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Thijs, welkom op het forum!
De route ziet er prima uit, maar om de route goed te kunnen beoordelen is het handig om aan te geven in welke periode je gaat. En om aan te geven waar je van houdt. Wil je wandelen of andere activiteiten ondernemen in de parken? Waarom een volle dag Grand Canyon en niet voor Zion?
Arches en Page zijn niet met elkaar te vergelijken. Arches is een nationaal park. Rondom Page kun je veel mooie dingen zien zoals Antelope Canyon en Horseshoe Bend maar tenzij je echt buiten de gebaande paden gaat of een boottocht gaat maken kan 1 nacht daar wel voldoende zijn.
Bij Moab (uitvalsbasis voor Arches) heb je ook Canyonlands NP en Dead Horse Point SP. Voro Moab zou daarom een extra dag wel mooi zijn. Maar als je niet veel tijd uittrekt voo Capitol Reef zou het zo ook wel kunenn.
Capitol Reef is ook zeker de moeite waard, maar ook hier weer: wat wil je doen? wil je ook dirt roads rijden?
Ik zou ook Phoenix overslaan. Je kunt van Sedona of de GC naar Twentynine Palms rijden. Dat is een mooi startpunt voor Joshua Tree.
Kijk voor alle parken en bezienswaardigheden eens op http://www.ontdek-amerika.nl, dan krijg je een goed beeld van wat er te doen is zodat je kunt kijken hoe lang je overal wilt blijven.
Marianne
De route ziet er prima uit, maar om de route goed te kunnen beoordelen is het handig om aan te geven in welke periode je gaat. En om aan te geven waar je van houdt. Wil je wandelen of andere activiteiten ondernemen in de parken? Waarom een volle dag Grand Canyon en niet voor Zion?
Arches en Page zijn niet met elkaar te vergelijken. Arches is een nationaal park. Rondom Page kun je veel mooie dingen zien zoals Antelope Canyon en Horseshoe Bend maar tenzij je echt buiten de gebaande paden gaat of een boottocht gaat maken kan 1 nacht daar wel voldoende zijn.
Bij Moab (uitvalsbasis voor Arches) heb je ook Canyonlands NP en Dead Horse Point SP. Voro Moab zou daarom een extra dag wel mooi zijn. Maar als je niet veel tijd uittrekt voo Capitol Reef zou het zo ook wel kunenn.
Capitol Reef is ook zeker de moeite waard, maar ook hier weer: wat wil je doen? wil je ook dirt roads rijden?
Ik zou ook Phoenix overslaan. Je kunt van Sedona of de GC naar Twentynine Palms rijden. Dat is een mooi startpunt voor Joshua Tree.
Kijk voor alle parken en bezienswaardigheden eens op http://www.ontdek-amerika.nl, dan krijg je een goed beeld van wat er te doen is zodat je kunt kijken hoe lang je overal wilt blijven.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het valt me wel op dat je zoals velen twee nachten aan de Grand Canyon doet en voor de meeste andere plaatsen slechts 1 overnachting voorziet. Wanneer je geen echt grote wandelingen plant (bvb een afdaling in de GC - tot een bepaald punt en terug) maar het je vooral om viewpoints te doen is heb je aan één overnachting doorgaans meer dan genoeg. Het kan uiteraard wel als je pas laat aankomt en de tweede dag weer vroeg vertrekt.
In Moab zou je best wel een dag meer hebben. Ik merk nu ook drie dagen LA, dat zou ook met eentje minder kunnen.
Zion wordt meestal ook aangeraden om meer tijd te nemen.
Phoenix heeft op zich niet echt veel te bieden, ik zie hierin geen meerwaarde in julie trip.
In Moab zou je best wel een dag meer hebben. Ik merk nu ook drie dagen LA, dat zou ook met eentje minder kunnen.
Zion wordt meestal ook aangeraden om meer tijd te nemen.
Phoenix heeft op zich niet echt veel te bieden, ik zie hierin geen meerwaarde in julie trip.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Reis Thijs1: SF-LA 2017
Ik ben het eens met de opmerkingen die al gegeven zijn. Ik zou een overnachting minder doen bij de Grand Canyon en Los Angeles en Phoenix volledig schrappen. Die vrijgekomen overnachtingen zou ik dan bij Moab, Zion en Page of Sedona zetten. Bij Sedona ben ik niet zeker, omdat ik daar zelf nog niet geweest ben, maar daar lijkt mij ook wel wat te beleven. Indien het daar toch niet nodig zou zijn, zou ik gaan voor nog een extra nacht Page. Van Yosemite zou je eventueel naar Bishop of Lone Pine kunnen rijden en van daaruit dan richting Las Vegas i.p.v. eerst nog een overnachting in Death Valley. Dan zou je die nacht nog elders kunnen plaatsen als dat nodig zou zijn. Veel succes nog met de verdere planning alvast!
Nog even wat informatie
Zelf ben ik nu 15 jaar en ik ben samen met mijn vader de reis aan het samenstellen. Mijn moeder en mijn zusje (12, als we gaan 13) gaan ook mee. Wandelen vinden wij wel leuk maar wij zijn niet van die mensen die uren wandelen. De precieze vertrekdatum weten we nog niet, maar we gaan aan het begin van de zomervakantie.
Los Angeles houden we er sowieso in. We willen 1 dag naar een pretpark en mijn moeder wil ook graag een stranddag. Phoenix kan dan wel geschrapt worden. De rest ga ik nog even bekijken.
Zelf ben ik nu 15 jaar en ik ben samen met mijn vader de reis aan het samenstellen. Mijn moeder en mijn zusje (12, als we gaan 13) gaan ook mee. Wandelen vinden wij wel leuk maar wij zijn niet van die mensen die uren wandelen. De precieze vertrekdatum weten we nog niet, maar we gaan aan het begin van de zomervakantie.
Los Angeles houden we er sowieso in. We willen 1 dag naar een pretpark en mijn moeder wil ook graag een stranddag. Phoenix kan dan wel geschrapt worden. De rest ga ik nog even bekijken.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou die dag Phoenix dan bij Moab plaatsen, dan heb je een prima route.
Misschien de dag Grand Canyon nog bij Zion.
Leuk dat je als 15-jarige mee aan het plannen bent
Misschien de dag Grand Canyon nog bij Zion.
Leuk dat je als 15-jarige mee aan het plannen bent

Laatst gewijzigd door michelly op 07 feb 2016, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Als jullie niet uren willen wandelen zou ik 1 nacht Grand Canyon minder doen en die bijvoorbeeld bij Page plaatsen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Ik heb nu deze route:
Dag 3: San Francisco -> Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP -> Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes -> Death Valley
Dag 7: Death Valley -> Las Vegas
Dag 9: Las Vegas -> Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP -> Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon -> Capitol Reef
Dag 13: Capitol Reef -> Arches
Dag 14: Arches
Dag 15: Arches -> Monument Valley
Dag 16: Monument Valley -> Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page -> Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon -> Sedona
Dag 20: Sedona -> Joshua Tree
Dag 21: Joshua Tree -> Los Angeles
Dag 25: Los Angeles -> Europa
Dag 10: Zion NP
Dag 15: Arches -> Monument Valley
Dag 16: Monument Valley -> Page
Dag 17: Page
Dag 25: Los Angeles -> Europa
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk of de volle dag Page of Sedona eruit halen en die bij moab zetten. Daar moet je ook echt Canyonlands gezien hebben en dead horse sp. Prachtige omgeving daar.
Ga er maar vanuit dat je elke dag uren wandelt, of het nou in een park of in een stad is. Misschien niet aan 1 stuk, maar over de hele dag heen gezien wel.Wandelen vinden wij wel leuk maar wij zijn niet van die mensen die uren wandelen.
Als ik moest kiezen, skip Sedona. Omgeving is mooi hoor maar het komt niet in de buurt qua schoonheid van Canyonlands.
Dan kom ik op deze reis uit:
Reis Amerika 2017
Dag 1: Europa -> San Francisco
Dag 10: Zion
Dag 15: Arches
Dag 16: Arches -> Monument Valley
Dag 17: Monument Valley -> Page
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles -> Europa
Reis Amerika 2017
Dag 1: Europa -> San Francisco
Dag 10: Zion
Dag 15: Arches
Dag 16: Arches -> Monument Valley
Dag 17: Monument Valley -> Page
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles -> Europa
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Zijn de 4 dagen LA echt nodig ? Anders zou ik ofwel in Page ofwel aan de GC een extra dag spenderen, kwestie van een beetje rust te geven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
We willen 1 dag naar Six Flags Magic Mountain en 1 dag naar Raging Waters.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt het over Arches, maar ik neem aan dat je ook naar Canyynlands gaat?
Op zich is je tijd daar redelijk ruim nu, met ook een overnachting in Capitol Reef en Monument Valley.
Ik zou zelf nog een extra dag in Yosemite doen. Dat geeft je wat rust op dat deel van de route, en er is meer dan genoeg te doen voor 2 of meer dagen (hiken, fietsen, paardrijden, raften).
Ik weet niet of jullie al een idee hebben waar je wilt overnachten, maar als je in Yosemite in het park wilt overnachten en je wilt niet in een tent kijk dan eens naar de cabins in Curry Village. Je kunt een jaar van te voren boeken; de cabins zijn dan ook vrijwel meteen volgeboekt.
Onze dochters waren in 2008 ongeveer even oud als jij en je zus nu; misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag voor delen van de route.
Marianne
Op zich is je tijd daar redelijk ruim nu, met ook een overnachting in Capitol Reef en Monument Valley.
Ik zou zelf nog een extra dag in Yosemite doen. Dat geeft je wat rust op dat deel van de route, en er is meer dan genoeg te doen voor 2 of meer dagen (hiken, fietsen, paardrijden, raften).
Ik weet niet of jullie al een idee hebben waar je wilt overnachten, maar als je in Yosemite in het park wilt overnachten en je wilt niet in een tent kijk dan eens naar de cabins in Curry Village. Je kunt een jaar van te voren boeken; de cabins zijn dan ook vrijwel meteen volgeboekt.
Onze dochters waren in 2008 ongeveer even oud als jij en je zus nu; misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag voor delen van de route.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Sedona - Joshua Tree (of Twentynine Palms) is wel een lange reisdag. En dan nog zonder het stuk Route 66 van Kingman naar Oatman en een bezoekje aan Oatman.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Daar ben ik het ook mee eens. Daar zou ik nog ergens opsplitsen of Sedona vervangen door een andere overnachtingsplek. Wat willen jullie precies zien daar?
Sedona is inderdaad niet een hele handige tussenstop. Dan laat ik die zitten aangezien iemand ook al had gezegd dat Canyonlands veel mooier is.
Welke plaatsen zijn dan bijzonder om te bezoeken op de route van Grand Canyon naar Palm Springs
Ik dacht aan:
1. Een stuk over de Route 66 rijden (Seligman -> Kingman ????)
2. Oatman bezoeken
3. Lake Havasu (Overnachting??)
4. Bezoek aan Joshua Tree
5. Palm Springs (Aerial Tramway-Desert Hills Premium Outlets)
Welke plaatsen zijn dan bijzonder om te bezoeken op de route van Grand Canyon naar Palm Springs
Ik dacht aan:
1. Een stuk over de Route 66 rijden (Seligman -> Kingman ????)
2. Oatman bezoeken
3. Lake Havasu (Overnachting??)
4. Bezoek aan Joshua Tree
5. Palm Springs (Aerial Tramway-Desert Hills Premium Outlets)
Dan zou ik dus hier op uitkomen:
Dag 19: Grand Canyon -> Route 66 -> Kingman -> Oatman -> Lake Havasu
Dag 20: Lake Havasu -> Joshua Tree -> Palm Springs
Dag 19: Grand Canyon -> Route 66 -> Kingman -> Oatman -> Lake Havasu
Dag 20: Lake Havasu -> Joshua Tree -> Palm Springs
26 dagen is wel onze maximum qua dagen. Omdat je ook pas op de 27ste dag weer aankomt en mijn ouders maximaal 4 weken vakantie kunnen nemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3616 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties