Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route aangepast, graag jullie bemerkingen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Christel
Amerikafan

route aangepast, graag jullie bemerkingen

Bericht door Christel »

Hallo iedereen

Allemaal nogeens bedankt voor jullie leuke reacties op mijn vorige berichtjes!
We hebben dit weekend dus duidelijk ondervonden dat boeken in het reisbureau veel duurder is (900 euro) in vergelijk met online boeken
Ik zoek wel nog altijd een betere prijs voor ons hotel in Las Vegas (Venetian) , online kost dat 200à250 euro maar ik dacht het ergens nog "voor een spotprijsje " te vinden :(
op bookings.com etc, geen speciale prijs te vinden :(

We hebben onze route iets of wat aangepast
iemand nog opmerkingen hierbij?
T is onze eerste keer, we kennen "de baan " daar dus nog niet :D

iedereen bedankt !!
Blij dat ik dit forum ontdekt heb !!

Christel

Programma:

19/06 Aankomst Los Angeles

20/06 Los Angeles - San Diego

21/06 San Diego - Palm Springs

22/06 Palm Springs - Lake Havasu

23/06 Lake Havasu - Grand Canyon

24/06 Grand Canyon - Page

25/06 Page - Mexican Hat

26/06 Mexican Hat - Bryce Canyon

27/06 Bryce Canyon - Las Vegas

28/06 Las Vegas

29/06 Las Vegas

30/06 Las Vegas - Bishop

01/07 Bishop - Oakhurst

02/07 Oakhurst - San Francisco

03/07 San Francisco

04/07 San Francisco

05/07 San Francisco - Morro Bay

06/07 Morro Bay - Santa Barbara

07/07 Santa Barbara - Anaheim

08/07 Anaheim - Los Angeles

09/07 Los Angeles

10/07 Los Angeles - Brussel

11/07 Aankomst Brussel
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi Christel!

Ziet er prima uit hoor!

Alleen dacht ik dat je nog naar Seaworld wilde in San Diego?

Daar ben je al snel een dag zoet dus dat redt je dan niet op deze manier...

Ik zal even voor je speuren of het Venetian goedkoper kan!

Groetjes,

Manon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, ik weet het niet, ik vind het erg veel reisdagen, nauwelijks tijd in de parken en ook niet in San Diego. Wanneer heb je Sea World gepland, op de 20ste of de 21ste?
Lake Havasu zou ik niet doen, is maar een uur of 4 rijden van Palm Springs, dan kun je beter doorrijden zodat je de volgende dag meer tijd hebt in de Grand Canyon.

En in 1 dag van Bishop naar Oakhurst? Dan zie je echt niets van Yosemite.
Las Vegas - Bishop is ook behoorlijk ver, dan heb je weinig tijd voor Death Valley, of willen jullie daar niet langs?

Je ozu ook in 1 keer van de Grand Canyon naar Bryce kunnen rijden. Nu maak je wel een hele rare kronkel door eerst naar Page en dan naar Mexican Hat te rijden. Sla dat gewoon over en doe een dag Yosemite extra (en niet in Oakhurst overnachten maar in of dichterbij Yosemite, Yosemite Valley is 1,5 uur rijden vanaf Oakhurst) en een dag Zion erbij.

Ik zie dat de Lodge in Yosemite nog een family room vrij heeft, 148 dollar, meteen boeken!

Marianne
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi Cristel,

Ik kom niet eens zo goedkoop uit hoor op de pagina's die ik heb bezocht voor discounts!
Ik heb wel nog een leuke link voor je:

http://www.destination360.com

Hier kun je allerlei 360 beelden zien van hotels in Las Vegas. Bij het Venetian is ook het winkelgebeuren en het kanaal in beeld gebracht!
Echt heel leuk! (Het hotel TI (Treasure Island) aan de overkant van de straat zijn wij vorig jaar geweest!)

Als ik nog wat goedkoops tegenkom, hoor je het, maar je hebt de "pech" dat je aan het einde van de week er bent, daar wordt het duur van....

Groetjes,

Manon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Martin & Marianne schreef:Tja, ik weet het niet, ik vind het erg veel reisdagen, nauwelijks tijd in de parken en ook niet in San Diego. Wanneer heb je Sea World gepland, op de 20ste of de 21ste?
Lake Havasu zou ik niet doen, is maar een uur of 4 rijden van Palm Springs, dan kun je beter doorrijden zodat je de volgende dag meer tijd hebt in de Grand Canyon.

En in 1 dag van Bishop naar Oakhurst? Dan zie je echt niets van Yosemite.
Las Vegas - Bishop is ook behoorlijk ver, dan heb je weinig tijd voor Death Valley, of willen jullie daar niet langs?

Je ozu ook in 1 keer van de Grand Canyon naar Bryce kunnen rijden. Nu maak je wel een hele rare kronkel door eerst naar Page en dan naar Mexican Hat te rijden. Sla dat gewoon over en doe een dag Yosemite extra (en niet in Oakhurst overnachten maar in of dichterbij Yosemite, Yosemite Valley is 1,5 uur rijden vanaf Oakhurst) en een dag Zion erbij.

Ik zie dat de Lodge in Yosemite nog een family room vrij heeft, 148 dollar, meteen boeken!

Marianne

Vind ik eigenlijk ook....Page en Mexican hat volgende keer doen,en nu extra dagen nemen voor Yosemite en Death Valley zou ik zeggen.
vanisher
Amerika-newbie

Bericht door vanisher »

Christel,

Als je in Las Vegas een betere prijs wil kan je Priceline.com (wel de name your own price optie nemen!!!) proberen voor een hotel op de Strip. Tenzij je persé het eerder genoemde hotel wil nemen want dat kan Priceline je niet garanderen, verre van zelfs.

Let wel, je moet wel even eerst wennen aan het principe van priceline.com. Hierover kan je met de search functie wel wat info vinden op dit forum. Op biddingfortravel.com vind je referentieprijzen voor Las Vegas.

PS : Ik denk dat je programma nogal zwaar is...

gr

W.
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Hi Hi

Ja, programma zal inderdaad (weer) te zwaar zijn, maar we willen ook zoveel zien en doen....
Inderdaad, op deze manier heb ik geen tijd genoeg in San Diego

Allé we zullen nog ne keer herbezien 8)

Groetjes
Christel
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Hier onze nieuwe puzzel
zo hebben we wat meer tijd in san diego en is het (denken wij ) minder zwaar
Gho zal ik blij zijn zeg als we er eindelijk uit zijn !!

Groetjes
Christel
dinsdag, juni 19, 2007 San Francisco
woensdag, juni 20, 2007 San Francisco
donderdag, juni 21, 2007 Monterey
vrijdag, juni 22, 2007 Yosemite
zaterdag, juni 23, 2007 Yosemite
zondag, juni 24, 2007 Death Valley
maandag, juni 25, 2007 Las Vegas
dinsdag, juni 26, 2007 Las Vegas
woensdag, juni 27, 2007 Las Vegas
donderdag, juni 28, 2007 Zion
vrijdag, juni 29, 2007 Bryce
zaterdag, juni 30, 2007 Mexican Hat
zondag, juli 01, 2007 Page
maandag, juli 02, 2007 Grand Canyon
dinsdag, juli 03, 2007 Lake Havasu
woensdag, juli 04, 2007 Palm Springs
donderdag, juli 05, 2007 San Diego
vrijdag, juli 06, 2007 San Diego
zaterdag, juli 07, 2007 Los Angeles
zondag, juli 08, 2007 Los Angeles
maandag, juli 09, 2007 Los Angeles
dinsdag, juli 10, 2007 Brussels
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Prima, zo!

En wat je" te zwaar" vindt ligt helemaal aan jezelf hoor!
Onze route is in veel ogen van de forumleden ook te zwaar maar wij vinden het heerlijk om grote stukken te rijden, op die manier zie je ook heel veel en we zijn niet van die traillopers..... Het is maar net wat jezelf prettig vindt!

En je zit niet in het weekend in Las Vegas! Dat gaat je een hoop centjes schelen, kijk maar weer eens opnieuw en dan met deze data!

Groetjes,

Manon
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

dag Manonneke

Thanks !! Het is al een hele geruststelling dat deze route beter is :D

Waauw wat een leuke website zeg ! bedankt hé ! kan ik het al eens "in het echt " zien :D
Greetz
Christel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Veel rijden ja. Hebben wij ook wel gedaan 6000 miles in 4 weken maar dat was een keer en nooit meer "If it's tuesday, this must be Zion". Maar zo erg is jullie route niet hoor. Is er een reden om eerst naar Monterey te gaan, of gaan jullie de volgende dag via de Pacific Coast HW naar Cambria en dan naar Yosemite? Anders zou ik meteen maar naar Yosemite rijden vanaf SF. Zo onvergetelijk is Monterey niet vind ik. En Lake Havasu schijnt een speciaal plekje bij jullie te hebben. Grand Canyon naar Palm Springs is best in een dag te doen, en waarom Palm Springs? Wil je niet naar Joshua Tree NP en bv overnachten in 29Palms? En waarom niet eerst naar Page en dan naar Monument Valley en van daar naar GCNP of zelfs twee nachten in Page blijven en van daaruit in een dagtocht Monument Valley bezoeken.?
Choises, choises.....
Yeehaw
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Hey Yeehaw

oei oei nu ben ik weer mijn kluts kwijt :?
allé we zullen t nog ne keer bezien

man man man
hoe geraakt een mens hier uit?? :P

greetz
Christel
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien gewoon toch je eigen plan trekken Christel? Alle adviezen zijn natuurlijk goed bedoeld, maar 'de perfecte reis' bestaat volgens mij niet. Je kan adviezen meenemen, kijken waar je plan bijgesteld kan worden en echte onmogelijkheden uitsluiten, maar verder ...

Page is inderdaad een kronkel, Palm Springs stelt niet zo veel voor, maar je kan er best even leuk shoppen en eten, maar verder denk ik: gewoon doen. Monterey is misschien niet super bijzonder, maar je rijdt in elk geval een stukje kust en het aquarium vind ik wel erg leuk daar.

Weet je, op een gegeven moment word je gek als je álle adviezen wilt meenemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben het eens met Yeehaw, laat dat Havasu zitten. Zoals ik al had geschreven is het van Havasu naar Palm Springs maar 4 uur rijden, jammer van die extra overnachting, die kun je beter ergens anders gebruiken.
Laat ook Monterey liggen, is mooi als je de kustroute doet, maar probeer niet alles te willen zien, uiteindelijk zie je dan niet echt veel.

Hoe rijden jullie van Bryce naar Mexican Hat? Als je de 89 neemt dan kom je langs Page. En dan weer terug naar Page, en dan naar de Grand Canyon blijf ik route-technisch wat onlogisch vinden.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Monterey vinden wij nou juist zo'n leuk plaatsje,zo zie je maar weer. :lol:

Monterey en Carmel,de enige plekken waar ik mijn vriendin heb horen zeggen dat ze daar wel zou kunnen wonen.....en dat is heel wat voor haar.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

He Christel!

Ik ben het helemaal met Peter eens! Monterey is een heel schattig plaatsje! In de haven zwemmen zeeleeuwen en zee-ottertjes.
De fishermans wharf is ook leuk, een wandeling van daar naar de Cannery Row is super, je loopt langs de kustlijn en hebt daar allemaal hele leuke kleine winkeltjes met de leukste spulletjes.
Vanaf San Francisco ben je er zo langs Highway 1 en heb je de rest van de dag om daar door te brengen!

Ik zou dus zeggen: Laat het lekker zoals jij wilt!

Groetjes,

Manon
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Hallo iedereen

Inderdaad, de perfecte route bestaat niet, en ja hoor, ik kan er best inkomen dat als je veel wil doen, je misschien "niks" ziet

Ik denk dat we ons toch aan deze route gaan houden maar ik dacht als ik nu dat Lake Havasu "laat vallen", kan je dan gewoon doorrijden van Grand Canyon naar Palm Springs? is dat echt maar 4 uur
Ik dacht zo, dan hebben we een dag meer in La en kunnen we in LA
dag 1: disney
dag 2 : universal
dag 3: hollywood en stad bekijken
dag 4: beach bezoek

Zo ziet onze route er nu uit, maar graag nog 1 dag ergens weg voor extra dag in LA ...??
dinsdag, juni 19, 2007 San Francisco
woensdag, juni 20, 2007 San Francisco
donderdag, juni 21, 2007 Monterey
vrijdag, juni 22, 2007 Yosemite
zaterdag, juni 23, 2007 Yosemite
zondag, juni 24, 2007 Death Valley
maandag, juni 25, 2007 Las Vegas
dinsdag, juni 26, 2007 Las Vegas
woensdag, juni 27, 2007 Las Vegas
donderdag, juni 28, 2007 Zion
vrijdag, juni 29, 2007 Bryce
zaterdag, juni 30, 2007 Mexican Hat
zondag, juli 01, 2007 Page
maandag, juli 02, 2007 Grand Canyon
dinsdag, juli 03, 2007 Lake Havasu
woensdag, juli 04, 2007 Palm Springs
donderdag, juli 05, 2007 San Diego
vrijdag, juli 06, 2007 San Diego
zaterdag, juli 07, 2007 Los Angeles
zondag, juli 08, 2007 Los Angeles
maandag, juli 09, 2007 Los Angeles
dinsdag, juli 10, 2007 Brussels

Ja de ene zijn route is de andere niet hé, ik kan me voorstellen dat de "echte west kenners" groen uitslaan van deze route te bekijken
ik weet dat we bitter weinig parken doen en er niet veel tijd voor uittrekken, maar we doen ook zo graag pretparken en wouden wat van alles doen
Als we er een keer geweest zijn , kunnen we ons van alles een beeld vormen en later dan de prioriteiten misschien eens anders omdraaien en meer parken doen dan....

Bedankt om ons te helpen iedereen :D
Vele groetjes van Christel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Christel schreef:Hallo iedereen

Ik denk dat we ons toch aan deze route gaan houden maar ik dacht als ik nu dat Lake Havasu "laat vallen", kan je dan gewoon doorrijden van Grand Canyon naar Palm Springs? is dat echt maar 4 uur
Nee, van de Grand Canyon naar Palm Springs is het wel een dag rijden. Het stuk van Lake Havasu naar Palm Springs is maar 4 uur (en van de GC naar Lake Havasu City ook), dat leek mij wat jammer om daar een hele dag voor uit te trekken, omdat er ook niets bijzonders te zien is.
Je zou ook Palm Springs kunnen laten vallen en vanaf de GC naar Twentynine Palms rijden, scheelt een uur) en daar overnachten. Dan rijd je de volgende dag via Joshua Tree naar LA.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Absoluut. Van Grand Canyon Village naar Palm Springs is 7 uur rijden maar wij hebben het wel aanzienlijk sneller gedaan door op de interstate steeds op de teller 85 mph aan te houden en binnendoor via Amboy te gaan. Maar de gemakkelijkste route is de I 40 tot Needles (afslag 144) dan us 95 naar Videl Juncktion.(10 huizen 1 pomp) en dan ca62, een hele mooie weg naar 29Palms en door naar Palm Springs (of blijven in 29Palms). Met een beetje doorrijden is dit goed in 7 uur te doen. Heb je meteen een dag gewonnen.
YJ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer