Ik vertrek binnenkort samen met mijn vriendin op rondreis in Zuid-West Amerika. Ik had voor het boeken van de tickets al enkele routes uitgestippeld en was hier vrij blij mee maar door dat de vlucht deze periode een stuk goedkoper was heb ik de reis met een maand vervroegd. Nu heeft dit natuurlijk wel behoorlijk wat invloed op mijn planning (Yosemite). Ik had graag wat tips gehad of mijn plan B voor Yosemite een relalistisch plan is.
Dit is het aangepaste plan: (Alvast heeeeeel erg bedankt voor de moeite om dit te lezen en ik hoop dat ik na deze reis toekomstige reizigers ook verder kan helpen):
Dag 1: Donderdag 14/04: Brussel-Zuid --> San Francisco
Dag 2: Vrijdag 15/04: San Francisco
Dag 3: Zaterdag 16/04 :San Francisco
Dag 4: Zondag 17/04: San Francisco -->Yosemite National Park
Overnachting Curry Village/Cedar Lodge
Dag 5: Maandag 18/04: Yosemite National Park
Is dit doenbaar vanuit Cedar Lodge als daguitstap?
Dag 6: Dinsdag 19/04:Yosemite National Park --> na een bijna volledige extra dag Yosemite terug uit het park rijden richting Sequoia Park, tussenin slaapplaats zoeken
Dag 7: Woensdag 20/04: Te bepalen slaapplaats--> Sequoia Park --> Slaapplaats vinden richting Death Valley.
Vraag: Kan ik hier misschien toch beter een dag Sequoia van maken en dan 1 dag minder Death Valley? Of is de doorreis haalbaar?
Dag 8: Donderdag 21/04: Death Valley
Aanpassing: Te bepalen slaapplaats --> Death valley
Dag 9: Vrijdag 22/04: Death Valley --> Las Vegas
Dag 10:Zaterdag 23/04: Las Vegas --> Bryce Canyon
Dag 11: Zondag 24/04: Bryce Canyon -->Zion
Dag 12: Maandag 25/04: Zion
Dag 13: Dinsdag 26/04: Zion --> Page
Dag 14: Woensdag 27/04: Page --> Grand Canyon
Dag 15: Donderdag 28/04: Grand Canyon
Dag 16:Vrijdag 29/04: Grand Canyon --> Williams
Dag 17:Zaterdag 30/04: Williams --> Joshua Tree
Dag 18: Zondag 01/05: Joshua Tree -->LA
Dag 19: Maandag 02/05: LA
Dag 20: Dinsdag 03/05: LA
Dag 21: Woensdag 04/05: LA-->Pismo Beach
Dag 22: Donderdag 05/05: Pismo Beach --> Monterey
Dag 23: Vrijdag 06/05: Monterey --> San Francisco
Dag 24: Zaterdag 07/05: SF
Dag 25: Zondag 08/05: SF --> Brussel
Dag 24 is een reserve dag, deze kan ik ergens tussen zetten waar het aangeraden is

Hopelijk is dit allemaal een beetje haalbaar en ben ik niet te overmoedig geweest met deze route op te stellen. Ik ben van plan de hotels/motels in SF, Yosemite, LV en LA op voorhand te boeken, de rest ter plaatse bekijken (liefst kamperen om de kosten wat te drukken

Alvast bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar eventuele tips!!!
Groeten,
Michiel