Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naar Canada en dan weer terug
-
- Amerika-ontdekker
Naar Canada en dan weer terug
Hallo,
Ik ga deze zomer op een J1 visa naar Amerika. Je mag dan maar 30 dagen van tevoren het land in maar ik wil graag een lange zomervakantie doorbrengen daar. Nu dacht ik erover na om eind juni als toerist (visum waiver) naar Amerika te reizen om vervolgens ergens in juli naar Canada te gaan en dan weer terug naar Amerika, dit keer op J1. Ik vraag me af of dit is toegestaan. Ik heb het op internet opgezocht maar ik kon nergens een antwoord vinden. Deze manier is natuurlijk vrij makkelijk en daarom ben ik er een beetje sceptisch over. Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of het toegestaan is.
Alvast bedankt.
Ik ga deze zomer op een J1 visa naar Amerika. Je mag dan maar 30 dagen van tevoren het land in maar ik wil graag een lange zomervakantie doorbrengen daar. Nu dacht ik erover na om eind juni als toerist (visum waiver) naar Amerika te reizen om vervolgens ergens in juli naar Canada te gaan en dan weer terug naar Amerika, dit keer op J1. Ik vraag me af of dit is toegestaan. Ik heb het op internet opgezocht maar ik kon nergens een antwoord vinden. Deze manier is natuurlijk vrij makkelijk en daarom ben ik er een beetje sceptisch over. Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of het toegestaan is.
Alvast bedankt.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Naar Canada en dan weer terug
Ik niet alle specifieke visa regelingen, maar toevallig hoorde ik op de emigratiebeurs iemand van het Amerikaans consulaat tegen een reiziger vertellen dat hij langer dan 30 dagen in de VS kon blijven als hij tussendoor ergens gewoon 1 dag naar Canada zou gaan.
Dan gewoon een nieuw begin aan de volgende 30 dagen maken.
Ze raadde wel aan om zeker te weten dat je bij de grensovergang alle stempels krijgt (land uit en land in) en dat je minimaal 1 nacht in Canada verblijft.
Maar dat was dan wel tegen een gepensioneerd iemand die gewoon op een Esta een langere vakantie wilde gaan doen.
Ze raadde wel aan om zeker te weten dat je bij de grensovergang alle stempels krijgt (land uit en land in) en dat je minimaal 1 nacht in Canada verblijft.
Maar dat was dan wel tegen een gepensioneerd iemand die gewoon op een Esta een langere vakantie wilde gaan doen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik kan mij niet voorstellen dat je dat dan goed gehoord hebt. 30 dagen is helemaal geen issue bij een Esta, aangezien je daarmee maximaal 90 dagen in Amerika mag verblijven.Thierry73 schreef:Ik niet alle specifieke visa regelingen, maar toevallig hoorde ik op de emigratiebeurs iemand van het Amerikaans consulaat tegen een reiziger vertellen dat hij langer dan 30 dagen in de VS kon blijven als hij tussendoor ergens gewoon 1 dag naar Canada zou gaan.
En even een dag de grens over en dan weer terug voor een nieuwe termijn is juist iets wat niet mag.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het kan ook 90 dagen in plaats van 30 zijn geweest.
Zou kunnen.
maar er werd tegen die man echt verteld dat hij dan maar 1 dag Canada in hoefde.
We blijven overnachten zodat de datum echt anders is en er daar geen misverstanden over kunnen ontstaan.
Maar nu ik erover nadenk lijkt het me inderdaad een raar verhaal, want een esta moet je minimaal 72 uur van te voren halen.
Dan weet ik het ook niet meer
\
De dame leek me al weinig geïnteresseerd om daar te staan.
Zou kunnen.
maar er werd tegen die man echt verteld dat hij dan maar 1 dag Canada in hoefde.
We blijven overnachten zodat de datum echt anders is en er daar geen misverstanden over kunnen ontstaan.
Maar nu ik erover nadenk lijkt het me inderdaad een raar verhaal, want een esta moet je minimaal 72 uur van te voren halen.
Dan weet ik het ook niet meer

De dame leek me al weinig geïnteresseerd om daar te staan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dit heeft niets met ESTA te maken. ESTA is alleen een pré clearance.
Vanuit bepaalde landen val je onder het Visa waiver programma, dwz dat je geen visum nodig hebt als je niet langer dan 90 dagen blijft.
Wanneer je de grens oversteekt naar bvb Canada blijft de termijn overigens gewoon lopen.
Vanuit bepaalde landen val je onder het Visa waiver programma, dwz dat je geen visum nodig hebt als je niet langer dan 90 dagen blijft.
Wanneer je de grens oversteekt naar bvb Canada blijft de termijn overigens gewoon lopen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
https://travel.state.gov/content/visas/ ... ogram.htmlTrips to Canada, Mexico, or nearby Islands
If you are admitted to the United States under the VWP, you may take a short trip to Canada, Mexico, or a nearby island and generally be readmitted to the United States under the VWP for the remainder of the original 90 days granted upon your initial arrival in the United States. Therefore, the length of time of your total stay, including the short trip, must be 90 days or less. See the Customs and Border Protection (CBP) website.
Dit is echter anders als je een legal resident bent van Canada of de USA. Zoals ik bijvoorbeeld: ik ben Belg (waardoor ik op VWP binnen de 90 dagen de US moet verlaten), maar ik ben ook Permanent Resident in Canada. Ik zou dus kunnen afreizen naar de US, 89 dagen rondreizen, 1 dag de grens naar Canada overwippen en daar de nacht doorbrengen, en ik kan weer 89 dagen naar de US. Zonder visum aan te vragen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1964 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-