Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Steffie92: 18 dagen zuidwest amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Steffie92
Amerika-ontdekker

Reis Steffie92: 18 dagen zuidwest amerika

Bericht door Steffie92 »

Hallo,,

We zijn momenteel bezig om onze reis naar Amerika te plannen (23 juli - 10 aug)
Nu is mijn vraag of onze planning "te doen" is ..
Hopelijk kunnen jullie hierbij helpen!

Schema;
Dag 1; auto ophalen om 02:30, daarna naar los angeles
Dag 2; los angeles
Dag 3; via Joshua en route 66 naar flagstaff
Dag 4; grand canyon
Dag 5; grand canyon + rijden naar big water
Dag 6; lower antelope canyon, horseshoe bend, bulschkin gulsch, overnachten in panquitch
Dag 7; bryce canyon, overnachten in springdale
Dag 8; Zion NP, overnachten in mesquite
Dag 9; vertrek richting valley of fire, dan naar las Vegas
Dag 10; las Vegas
Dag 11; death valley, overnachten in bakersfield
Dag 12; sequoia NP , overnachten in mariposa
Dag 13; yosemite NP
Dag 14; yosemite NP, overnachten modesto
Dag 15; san fransisco
Dag 16; san fransisco, overnachten in monterey
Dag 17; highway 1 naar buellton
Dag 18; highway 1 naar vliegveld.

Ik hoor graag wat jullie vinden!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 18 dagen zuidwest amerika

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! Ten eerste kun je het beste je schema in een van-naar vorm uitschrijven. Dan is het voor ons veel makkelijker advies geven. Bijvoorbeeld: San Francisco - Monterey, Monterey - Pismo beach. Heb je deze reis zelf samengesteld of via een reisbureau? De overnachtingsplekken zijn namelijk bijna allemaal zéér onlogisch. Flagstaff voor het bezoeken van Grand Canyon is te ver weg, 1,5 uur rijden. En Mariposa voor Sequoia? Dat is dik 2,5 uur rijden?! Daarnaast is het veel logischer om vanuit Death Valley naar Mammoth Lakes te rijden en daarna naar Yosemite. Dan rijd je via de Tioga Pass. Niet eerst via Sequoia. Mijn advies: pak de voorbeeldroute erbij en schrap wat dingen. Dit is gekkenwerk.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Steffie92
Amerika-ontdekker

Bericht door Steffie92 »

Is onderstaande duidelijker?

Dag 1; Aankomst Los Angeles 14:30 – Overnachten Hollywood
Dag 2; Los Angeles bezoeken
Dag 3; Vroeg vertrek vanuit Hollywood – Joshua Tree park en route 66 - Flagstaff
Dag 4; Grand Canyon
Dag 5; Grand canyon – ‘s Avonds naar Big water
Dag 6; Lower antelope canyon, horseshoebend, buckskin gulsch, etc. – Panguitch
Dag 7; Bryce Canyon – ‘s avonds naar Springdale
Dag 8; Zion park bezoeken – ’s avonds naar Mesquite
Dag 9; Mesquite – Valley of Fire – Las Vegas
Dag 10; Las vegas
Dag 11; Las Vegas – Death valley - Bakersfield
Dag 12; Sequioa – ‘s avonds richting Mariposa
Dag 13; Yosemite
Dag 14; Yosemite – ’s avonds richting Modesto
Dag 15; Modesto (vroeg vertrekken) – San fransisco
Dag 16; San Fransisco – ’s avonds richting Montery
Dag 17; Montery – Lompoc
Dag 18; terugvlucht
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ja zo is het duidelijker! Verder blijf ik bij mijn eerdere feedback. In de tijd die je hebt is het gewoon zonde om zo ver van de parken te verblijven. En ik zou dus dingen gaan schrappen. Wat is nu de bedoeling op dag 18? Van lompoc naar LA en dan naar huis vliegen? Hoe laat gaat je vlucht? En heb je al dingen vast liggen?
Steffie92
Amerika-ontdekker

Bericht door Steffie92 »

Bedankt voor je reactie.
Dag 18 is van Lompoc naar het vliegveld inderdaad, vliegen rond 19:00 terug.

Wat betreft de afstand van de parken. We rijden de avond van te voren naar Bakersfield (dag 11) om Sequioa (dag 12) te bezoeken, ook hier vertrekken we 's avonds weer maar dan richting Mariposa voor dag 13 Yosemite te bezoeken.

Voor nu hebben we alle hotels geboekt maar de meeste met een optie tot gratis annuleren.

Om van Flagstaff 1,5 uur naar de Grand canyon te rijden vind ik wel mee vallen, dit scheelde een enorm bedrag in vergelijking met Tusayan.
KevAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door KevAmerika »

Ik heb je route even aangepast

Dag 2 t/m 17; Vegas
Dag 18; Terug naar LA en retourvlucht..

Mmm, toch maar eens een testje op gokverslaving doen haha ;)
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

's avonds rijden is ook niet alles, ik vond het in Amerika een stuk sneller donker dan in Nederland. Daarnaast heb je er veel wildlife, wat het rijden een stuk gevaarlijker maakt. In de Grand Canyon heb je de Bright Angel Lodge, wat ik lees op het forum is dat vaak 80-100$ per nacht. Je zou kunnen kijken of daar iets vrij of kijk anders in Williams als Tusayan te duur is. Dat is tenminste nog iets meer in de buurt. Hoe laat gaat je vlucht op dag 18? Het is nog een stuk rijden van Lompoc naar LA, en LA is bekend vanwege de vele files. Ik zou dus niet teveel risico nemen wat dat betreft. Daarnaast, ik zou toch echt dingen schrappen. Het is veel te gehaast.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Steffie92: 18 dagen zuidwest amerika

Bericht door Vito »

Ik sluit me aan bij SanFran. Waarom niet in de GC overnachten, in Page, in Bryce of anders Tropic?
In de korte tijd die je hebt is het zonde om ook nog tijd te verspillen aan onlogische overnachtingsplaatsen. En als je het te duur vindt, kun je misschien beter gaan kamperen en alsnog campings zoeken in of vlakbij de NP's.
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Dag 3 is wel erg vol. Het is bijna 7 uur non-stop van Hollywood naar Flagstaff. Via Joshua Tree is dat ruim acht uur. Met stops in Joshua Tree (je wilt er sowieso niet volgas doorheen jakkeren) en elders op de route ga je zo naar de 10, 11 uur. Als je dit in een keer wilt rijden, zou ik het gelijk op dag 2 doen, je bent dan vanwege het tijdsverschil het vroegst wakker van je hele vakantie. Dan kan je nog voor zessen in de auto zitten. In dat geval bezoek je LA op het laatste deel van je reis, wat het wat minder stressen maakt om de laatste dag naar het vliegveld te rijden. Williams is trouwens ook ruim een half uur minder ver vanuit LA.

Verder neem je het standaard rondje waar normaal 21 dagen voor staat, maar doe je er nog wat extra's bij met Sequoia. Ik zou daar nog even goed naar kijken. Ook omdat je door Sequoia de Tioaga Pass overslaat. Verder vind ik het wel opvallend dat je veelal aan het einde van de dag naar de volgende plek van bestemming rijdt. Wat zit daar precies achter?
Laatst gewijzigd door M & M op 17 feb 2016, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Te druk en niet logisch voor die periode van het jaar.

- begrijp ik goed dat jullie om 2u30 's nachts aankomen ? Dat lijkt me ergens zeer onlogisch in de VS.
- volle dag LA zet je beter achteraan
- LA - Joshua - Flagstaff : Flagstaff is geen goede en voor één dag is dit gewoon veel te ver. Dit is meer dan 8 uur rijden en dan heb je onderweg niets gezien Voor deze dag is Kingman eerder een logische stop.
Grand Canyon heb je nu twee nachten, maar met een stop in Kingman valt dit terug op één nacht. Je bent hoop ik niet van plan in Flagstaff te logeren om de GC te bezoeken. Als je gaat voor enkel viewpoints en geen wandelingen is één overnachting voldoende.
- Waarom Big Water ? Page zelf is toch de meest logische keuze ?
- Voor Bryce overnacht je best in Bruce zelf of tropic, niet in panguitch.
- Blijf twee nachten in Springdale en vergeet Mesquite
- Wat ga je in godsnaam in Bakersfield zoeken, de logische keuze is noordwaarts richting Mammoth Lakes, maar vanuit Vegas is dat in principe op één dag te ver.
- Vergeet Sequoia, daar heb je onvoldoende tijd voor.
- Vergeet overnachtingsplaatsen zoals Mariposa en Modesto. Deze liggen helemaal niet goed.
- Buellton ?? Ligt uiteraard op de route, maar is een zeer rare keuze. De meeste kiezen voor Cambria - Morro Bay of Pismo Beach.
- Welk uur is de terugvlucht ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Steffie92
Amerika-ontdekker

Bericht door Steffie92 »

Hallo,

bedankt allemaal voor jullie reacties.
We gaan sowieso niet meer naar Flagstaff, maar verblijven nu in Williams.

@marcopstal
We komen trouwens om 14:30 smiddags aan in LA! foutje..

Grand canyon wilden we de eerste dag inderdaad de viewpoints doen en de volgende dag een helicoptervlucht.

Big water hadden we gekozen omdat page zelf heel duur is, en het scheelt dan maar 23 min, toch?

Bakersfield hadden we voor sequoia, maar daar is dus volgens jou onhaalbaar?

Buellton/ lompoc zullen we ook nog eens even kijken, thanks voor de tip!

Terugvlucht om 19:00
Auto inleveren 15:00.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Zet je route eens uit op Google maps. Je zal zien dat je om in Modesto te raken eerst Yosemite min of meer voorbiij rijdt om dan de volgende dag terug te keren. Als je een overnachtingsplaats neemt die op de route van Sequoia naar Yosemite ligt, spaar je 1u45 uit. (Maar zoals anderen ook al aangaven zou ik toch eerder via de Tioga pas rijden.
LA - Williams via Joshua Tree blijft te veel voor één dag. Kies dan liever de snelle route via de Interstate. Williams ligt al wat dichter bij de Grand Canyon, maar blijft toch 2x 1u dat jullie verliezen. Dat is allemaal reistijd die jullie verliezen die van de tijd die jullie hebben om de parken te bezoeken, afgaat.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die helicoptervlucht over de GC neemt met alle plichtplegingen hoogstens 2u in beslag. Aan te raden is het om het 's ochtends niet al te laat te doen. In de middag is er meer turbulentie.

Heb je voor de rest al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Dit is eigenlijk de route voor een minimaal rondje zuidwest, met hier en daar wat afwijkingen. Die 2 dagen minder, maar met inbreng van wat andere locaties maakt het eigenlijk veel te druk.

Big Water of Page maakt in deze weinig verschil. Je moet alleen een stuk op en neer rijden voor de Antelope Canyon, maar dat is dan maar zo.

Ik weet niet wat je allemaal hebt vastliggen en of er nog zaken gewijzigd kunnen worden? Misschien eens handig om je hotels/prijzen erbij te zetten, dat kijkt makkelijker mee. Maar ik zou het puur qua route denk ik zo doen:

Dag 3; Vroeg vertrek vanuit Hollywood – Joshua Tree park en route 66 - Kingman (dat is echt al een hele drukke dag)
Dag 4; Kingman - Grand Canyon
Dag 5; Grand canyon – Big water. Ochtend helivlucht en dan richting Page. Deze dag al de horseshoe bend en lake powell meepakken.
Dag 6; Lower antelope canyon - Bryce (kijk behalve panquitch ook naar de bryce view lodge of hotels in tropic of hatch)
Dag 7; Ochtend Bryce, middag Zion overnachten in Springdale
Dag 8; Zion, overnachten zou ik ook nog in Springdale doen, maar kan ook in St. George/Mesquite of Overton.
Dag 9; St. George/Mesquite of Overton – Valley of Fire – Las Vegas
Dag 10; Las vegas
Dag 11; Las Vegas – Death valley - Lone Pine/Bishop
Dag 12; Lone Pine/ Bishop - (evt bodie) tioga pass - Yosemite
Dag 13; Yosemite
Dag 14; Yosemite – San Francisco
Dag 15; San Francisco
Dag 16; San Francisco – Monterey (ik zou kijken om midden in de middag evt hier nog een walvistoer te doen?)
Dag 17; Monterey – Pismo Beach
Dag 18; Pismo Beach - terugvlucht
Dag 19; aankomst thuis

Vergeet dag 5 of 6 de Buckskin Gulch, je komt hier echt tijd voor te kort. En deze bezienswaardigheid neemt echt veel tijd in beslag.
Ik zou heel sequoia eruit halen. Je hebt er veel te weinig tijd voor. Bekijk sequoiabomen in de tuolumne grove op het einde van de tioga road net voor je Yosemite Valley binnenkomt.
Als je pas om 19u terugvliegt zou ik de rit van Pismo naar LA nog wel aandurven. Ik zou alleen niet te laat vertrekken en evt liever nog wat uurtjes rond Venice/Marina del rey doorbrengen dan onderweg naar la te treuzelen. Lekker lunchen in Malibu of de plekken die ik hiervoor noemde en dan op naar het vliegveld.
Steffie92
Amerika-ontdekker

Bericht door Steffie92 »

We hebben dankzij jullie tips al een aantal dingen aangepast !

Dag 3; Vroeg vertrek vanuit Hollywood – Joshua Tree park en route 66 - Kingman
Dag 4; Grand Canyon
Dag 5; Grand canyon – + horseshoe bend ‘s Avonds naar Big water
Dag 6; Lower antelope canyon, bryce – Panguitch
Dag 7; Bryce Canyon – + Zion NP ‘s avonds naar Springdale
Dag 8; Zion park bezoeken – ’s avonds naar Mesquite

Dag 9; Mesquite – Valley of Fire – Las Vegas
Dag 10; Las vegas
Dag 11; Las Vegas – Death valley - Bishop
Dag 12; Bishop - Tioga Pass - Yosemite
Dag 13; Yosemite
Dag 14; Yosemite – ’s avonds richting Modesto
Dag 15; Modesto (vroeg vertrekken) – San fransisco
Dag 16; San Fransisco – ’s avonds richting Montery
Dag 17; Montery – Lompoc
Dag 18; terugvlucht 15:00 op vliegveld.

Dus toch zoals de meeste al zeiden, sequioa eruit gehaald.

Hopelijk ziet het er zo al een stuk beter uit!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom al dat 's avonds rijden?

Waarom niet gelijk van Yosemite naar SF. Wat wil je doen in Monterey behalve overnachten, want je hebt daar nergens tijd voor. Dag 17 blijft een fikse rit. Niet qua afstand, maar als je onderweg wat wilt zien en doen.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ja ik zou ook niet zoveel 's avonds gaan rijden. Ten eerste, je ziet een stuk minder als het donker is/wordt (zonde van de mooie omgeving) + er is veel wildlife. Ben het verder ook helemaal eens met Paul zijn opmerkingen. Je kunt beter van Yosemite naar SF rijden en verdeel de dagen aan de kust beter.
Steffie92
Amerika-ontdekker

Bericht door Steffie92 »

's Avonds rijden zal veelal op het eind van de middag al zijn, dus niet als het donker is. Dit ook zodat je 's morgens meteen naar een park kunt en niet dan eerst nog een lange afstand moet rijden.

We gaan niet meteen vanaf Yosemite naar SF omdat we dan meer tijd hebben in Yosemite, Modesto is alleen om te overnachten voor we de dag erna vroeg vertrekken naar SF.

In Monterey gaan we overnachten en willen we 's ochtends vroeg een walvistocht doen (ca. 2,5 uur) en dan verder rijden naar Lompoc (dit is 4,25 uur zonder tussenstops zag ik) en hier zullen we enkele stops maken maar geen langdurige activiteiten gaan doen.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Zo'n groot verschil is modesto - SF ook weer niet. 1 uur en 20 minuten. Als je rond 1 uur vertrekt uit Yosemite Valley zou je rond een uur of 5/half 6 aankomen in SF. Dan zou je daar 2 overnachtingen kunnen doen en dan in de ochtend richting Monterey rijden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dit ook zodat je 's morgens meteen naar een park kunt en niet dan eerst nog een lange afstand moet rijden.
Dit denken heel veel mensen en hoe fijn is het als je op het einde van de middag dus nog even in een wat rustiger park kunt zijn, omdat hordes mensen de weg op gaan. Vooral in Zion en Yosemite viel me dit erg op.
In Monterey gaan we overnachten en willen we 's ochtends vroeg een walvistocht doen (ca. 2,5 uur) en dan verder rijden naar Lompoc (dit is 4,25 uur zonder tussenstops zag ik) en hier zullen we enkele stops maken maar geen langdurige activiteiten gaan doen.
Sja, als je onderweg niets gaat bekijken dan is het te doen. Maar als je op de usual uitkijkpunten gewoon een korte stop wilt maken dan ga je erg laat in de avond pas aankomen. Ik meen het serieus dat je je echt enorm vergist in de tijd hier.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Wij hebben ook regelmatig parken bezocht en dan in de (late) namiddag doorgereden naar de volgende bestemming, dat vind ik op zich niet zo'n problem. Wat we wel soms jammer vonden is dat we vaak relatief ergens aankwamen waardoor we weinig tijd hadden om op ons gemak te relaxen bij de camper, maar als je op hotel verblijft maakt dat wellicht niet zo veel uit.
Liggen jullie vluchten al vast, want anders kan je een one-way LA-SF doen. Dan kan je vanuit Yosemite via Fresno doorsteken naar de kust ter hoogte van Cambria en van daaruit langs de kust route naar SF rijden. Da's eventjes een saai stuk dat je moet doorbijten, maar eht geeft je wel wat meer tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer