Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag vliegtickets New York
Vraag vliegtickets New York
Ik ben al 4x in NY geweest, de laatste keer was 2 of 3 jaar geleden. Steeds betaalde ik ongeveer 400 euro (heen en terug) per persoon.
Vandaag boekte ik een hotel in Manhattan van 21 juli 2016 tot en met 28 juli 2016.
Ik moet dus enkel nog vliegtickets hebben en dacht, ik zal al eens rondkijken op sites als cheaptickets, KLM, Brussels Airlines, ...
Ik val haast achterover van die ticketprijzen... 950 euro pp (gemiddeld)...
Iemand tips over in welke maand ik het meest kans heb om goedkopere tickets te vinden voor eind juli? Welke websites gebruiken jullie hiervoor?
Met een tussenstop in Istanbul of Moskou vind ik tickets die 'iets' goedkoper zijn, maar ik wil echt geen 18 uur onderweg zijn :/
Vertrekken van Brussel, Amsterdam, Keulen of Dusseldorf maakt me niet uit..
Vandaag boekte ik een hotel in Manhattan van 21 juli 2016 tot en met 28 juli 2016.
Ik moet dus enkel nog vliegtickets hebben en dacht, ik zal al eens rondkijken op sites als cheaptickets, KLM, Brussels Airlines, ...
Ik val haast achterover van die ticketprijzen... 950 euro pp (gemiddeld)...
Iemand tips over in welke maand ik het meest kans heb om goedkopere tickets te vinden voor eind juli? Welke websites gebruiken jullie hiervoor?
Met een tussenstop in Istanbul of Moskou vind ik tickets die 'iets' goedkoper zijn, maar ik wil echt geen 18 uur onderweg zijn :/
Vertrekken van Brussel, Amsterdam, Keulen of Dusseldorf maakt me niet uit..
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Vraag vliegtickets New York
De vraag is of je überhaupt nog goedkopere tickets gaat vinden om in die periode te reizen.
Vasthangen aan concrete data geeft je ook daar geen marge. Een dag verschil kan soms veel schelen in prijs.
Vanuit Parijs zijn er wel tickets rond de 800 euro met rechtstreekse vluchten.
Vasthangen aan concrete data geeft je ook daar geen marge. Een dag verschil kan soms veel schelen in prijs.
Vanuit Parijs zijn er wel tickets rond de 800 euro met rechtstreekse vluchten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- bedeve
- Amerika-expert
Kobe; die Aeroflot vlucht is zo gek nog niet.
Goed van eten en drinken.
Ik zie hem bij flighttix.de voor 643 .
Welke prijs kom jij tegen ?
Goed van eten en drinken.
Ik zie hem bij flighttix.de voor 643 .
Welke prijs kom jij tegen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Daarom is het dus wijs om eerst de prijzen van de vliegtuigtickets te bekijken voor je hotels e.d. gaat boeken.
De goedkoopste is momenteel inderdaad Aeroflot met een transfer in Moscow. De rest hangt inderdaad allemaal net boven de €900.
Ik werk zelf voor Aeroflot, maar ik heb al van een aantal passagiers gehoord die deze verbinding namen dat ze bij aankomst een iets uitgebreider "examen" kregen van Immigrations over waarom ze zo'n vlucht nemen. Want een logische route is het natuurlijk niet.
Maar ik snap ook wel dat als je 200 euro per persoon kan besparen, je gerust eens even Europa kan over vliegen.
Aan boord (zeker de lange afstanden) zijn meestal wel goed qua service maar met het cabine personeel is het vaak alles of niets.
Voor hun vluchten binnen Europa kom je ook meer dan eens cabin crew tegen die amper Engels kent.
Het is voor de rest een erg veilige airline, totaal niet meer te vergelijken met het Aeroflot van vroeger.
Veel succes, maar ik denk niet dat er voor die periode echt spectaculaire sales of prijsdalingen inzitten. Maar je kan natuurlijk altijd hopen.
De goedkoopste is momenteel inderdaad Aeroflot met een transfer in Moscow. De rest hangt inderdaad allemaal net boven de €900.
Ik werk zelf voor Aeroflot, maar ik heb al van een aantal passagiers gehoord die deze verbinding namen dat ze bij aankomst een iets uitgebreider "examen" kregen van Immigrations over waarom ze zo'n vlucht nemen. Want een logische route is het natuurlijk niet.
Maar ik snap ook wel dat als je 200 euro per persoon kan besparen, je gerust eens even Europa kan over vliegen.
Aan boord (zeker de lange afstanden) zijn meestal wel goed qua service maar met het cabine personeel is het vaak alles of niets.
Voor hun vluchten binnen Europa kom je ook meer dan eens cabin crew tegen die amper Engels kent.
Het is voor de rest een erg veilige airline, totaal niet meer te vergelijken met het Aeroflot van vroeger.
Veel succes, maar ik denk niet dat er voor die periode echt spectaculaire sales of prijsdalingen inzitten. Maar je kan natuurlijk altijd hopen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Bedankt voor de reacties.
Ik heb het hotel al geboekt omdat wij beperkt zijn in data waarop we kunnen gaan, veel marge had ik niet.
De reden dat ik al geboekt had is omdat ik gratis kan annuleren tot half juli, en dus geen risico moest nemen.
Vliegen via Moskou is in ieder geval geen optie, zo lang onderweg zijn voor een citytrip... dan annuleer ik nog liever het hotel
Ik had wel verwacht dat de zomerperiode duurder zou zijn.. maar x2 ten opzichte van mijn vorige reis had ik niet zien aankomen
Ik heb het hotel al geboekt omdat wij beperkt zijn in data waarop we kunnen gaan, veel marge had ik niet.
De reden dat ik al geboekt had is omdat ik gratis kan annuleren tot half juli, en dus geen risico moest nemen.
Vliegen via Moskou is in ieder geval geen optie, zo lang onderweg zijn voor een citytrip... dan annuleer ik nog liever het hotel

Ik had wel verwacht dat de zomerperiode duurder zou zijn.. maar x2 ten opzichte van mijn vorige reis had ik niet zien aankomen

Misschien helpt het een combi ticket-hotel te boeken?
Zelf heb ik paar weken geleden bij expedia combi geboekt, daar kon ik niet tegenop met los boeken...
geen idee wat voor hotel deal je hebt natuurlijk en je voorkeur daarin, maar de optie kan lonen!
Zelf heb ik paar weken geleden bij expedia combi geboekt, daar kon ik niet tegenop met los boeken...
geen idee wat voor hotel deal je hebt natuurlijk en je voorkeur daarin, maar de optie kan lonen!
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Zo'n combi is niet altijd goedkoper. Je moet vooral goed zoeken. Soms kan je inderdaad veel goedkoper af zijn door het als een pakket te boeken. Maar voor hetzelfde betaal je soms een pak meer ook. Kwestie van vooral goed te vergelijken
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ja, er is nog iemand op het forum die voor die maand al wel een hotel, maar nog geen vlucht geboekt heeft .... het is een verdomd dure tijd, heb ik al gemerkt ...
al die tijd 400 euro is erg netjes, ik zit meestal wel boven de 500 euro tot nog toe *(behalve dit jaar mei, zit ik op een voor mij recordlaagte van 370)
Dat gaat je voor juli niet lukken, maar hopelijk komen er nog wel aanbiedingen aan. Goed alle sites in de gaten houden en wellicht een price alert op bijvoorbeeld Kayak.com uitzetten?
Dat laatste is mij goed bevallen ...
al die tijd 400 euro is erg netjes, ik zit meestal wel boven de 500 euro tot nog toe *(behalve dit jaar mei, zit ik op een voor mij recordlaagte van 370)
Dat gaat je voor juli niet lukken, maar hopelijk komen er nog wel aanbiedingen aan. Goed alle sites in de gaten houden en wellicht een price alert op bijvoorbeeld Kayak.com uitzetten?
Dat laatste is mij goed bevallen ...
Bedankt voor de tips allemaal.
Een collega van mij kwam met volgend idee: boek tickets naar Boston (die je veel goedkoper vind), en neem de Amtrak naar NY.
Wat denken jullie hierover?
Volgens hem zou je retourtickets naar Boston vinden rond de 350-400 euro pp. Dan bespaar je een mooie cent uit en kan je eventueel eerst een nacht in een relatief goedkoop hotel overnachten om de volgende ochtend relaxed naar NY te reizen. Dan heb je een mooie avond om Boston nog even te verkennen.
Ik weet niet of het haalbaar en realistisch is.
Een collega van mij kwam met volgend idee: boek tickets naar Boston (die je veel goedkoper vind), en neem de Amtrak naar NY.
Wat denken jullie hierover?
Volgens hem zou je retourtickets naar Boston vinden rond de 350-400 euro pp. Dan bespaar je een mooie cent uit en kan je eventueel eerst een nacht in een relatief goedkoop hotel overnachten om de volgende ochtend relaxed naar NY te reizen. Dan heb je een mooie avond om Boston nog even te verkennen.
Ik weet niet of het haalbaar en realistisch is.
-
- Amerika-expert
Je zou ook kunnen kijken naar Philadelphia en Washington DC als bestemming.
Ik zie niet in waarom het niet haalbaar zou zijn, maar er hangt natuurlijk aan de rit heen en terug ook een prijskaartje.
Ik zie niet in waarom het niet haalbaar zou zijn, maar er hangt natuurlijk aan de rit heen en terug ook een prijskaartje.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vindt hij die ticketprijzen ook voor de periode dat jij gaat?
Vlieg je vanaf Amsterdam? Heb je al eens Brussel of Frankfurt etc geprobeerd?
Marianne
Vlieg je vanaf Amsterdam? Heb je al eens Brussel of Frankfurt etc geprobeerd?
Marianne
Zoals eerder vermeld vind ik voor NY die periode enkel tickets van 900+ euro pp
Ik zocht net vliegtickets naar Boston.
Voor diezelfde periode vind ik retourtickets Dusseldorf-Boston aan 443 euro pp.
Deze vlucht maakt 1 tussenstop: in Newark
Dan vraag ik me af: moet je die aansluiting wel nemen en kan je niet in Newark blijven?
Ik heb nog nooit een tussenstop gemaakt.. maar ik vermoed dat bagage automatisch wordt overgeladen of moet je deze tussendoor zelf terug inchecken?
Dusseldorf - NY = 950 euro
Dusseldorf - Boston via NY = 443 euro
Onbegrijpelijk...
Ik zocht net vliegtickets naar Boston.
Voor diezelfde periode vind ik retourtickets Dusseldorf-Boston aan 443 euro pp.
Deze vlucht maakt 1 tussenstop: in Newark

Dan vraag ik me af: moet je die aansluiting wel nemen en kan je niet in Newark blijven?
Ik heb nog nooit een tussenstop gemaakt.. maar ik vermoed dat bagage automatisch wordt overgeladen of moet je deze tussendoor zelf terug inchecken?
Dusseldorf - NY = 950 euro
Dusseldorf - Boston via NY = 443 euro
Onbegrijpelijk...
Je bent verplicht de gehele reis te maken. Een deel skippen betekent dat je ticket ongeldig wordt. Leuke prijs, maar je zult ook naar Dusseldorf moeten en Amtrak rekent voor een enkele reis Boston-New York minstens $49 en dat kan duurder worden afhankelijk welke trein je neemt. Of je er veel mee opschiet betwijfel ik.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ja, tenzij je alleen handbagage hebt, wordt je bagage sowieso doorgelabeld naar Boston .... anders zou je op Newark uit kunnen stappen. Maar terug moet je de hele reis doen .... kun je een dagje Boston meepikken ....
oh, ik lees nu dat stuk van mtl .... wordt je tickeet ongeldig als je op de heenweg niet het deel NYC - Boston vliegt? DAt wist ik niet ....
oh, ik lees nu dat stuk van mtl .... wordt je tickeet ongeldig als je op de heenweg niet het deel NYC - Boston vliegt? DAt wist ik niet ....
Voor 100 euro pp. zit je in soort business class van de Amtrak (Acela Express).
950 euro x 2 = 1900 euro rechtstreeks naar NY
443 euro x 2 = 886 euro naar Boston + 200 euro Amtrak = 1086 euro
Scheelt toch heel wat.. kan je zelfs een dag vroeger gaan en een avondje in Boston blijven in een relatief goedkoop hotel.
Dusseldorf is voor mij geen probleem.. woon in België vlak tegen de grens met NL (kanten van Eindhoven) en ben op 2 uurtjes in Dusseldorf.
950 euro x 2 = 1900 euro rechtstreeks naar NY
443 euro x 2 = 886 euro naar Boston + 200 euro Amtrak = 1086 euro
Scheelt toch heel wat.. kan je zelfs een dag vroeger gaan en een avondje in Boston blijven in een relatief goedkoop hotel.
Dusseldorf is voor mij geen probleem.. woon in België vlak tegen de grens met NL (kanten van Eindhoven) en ben op 2 uurtjes in Dusseldorf.
-
- Amerika-expert
Je krijgt bij aankomst in Newark je bagage. Dat is geen probleem. Maar, je bent verplicht om je ganse reis te maken want anders wordt ook je retour geannuleerd. Daar is helaas niet onderuit te komen.
En als je geen retour boekt maar met enkele reizen werkt?
Ik wil nu niet moeilijk doen hoor
maar het is te absurd voor woorden.
Ik wil nu niet moeilijk doen hoor

Tweemaal een enkele reis kost aanzienlijk meer dan een retoer.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Oh, maar had jij nog de illusie dat ticketprijzen zijn gebaseerd op werkelijke kosten?Kobe24 schreef:En als je geen retour boekt maar met enkele reizen werkt?
Ik wil nu niet moeilijk doen hoormaar het is te absurd voor woorden.
Welnee; concurrentie op de betreffende traject en yield-management bepalen de prijs. De werkelijke kosten worden eventueel wel door de business class reizigers (die last minute point-to-point boeken en reizen) betaald.
De meeste rechtstreekse bestemmingen (m.n. van KLM/Delta) zijn duurder dan bestemmingen met een overstap. Tickets naar Atlanta zijn duurder dan tickets naar Orlando met een overstap in Orlando.
Om 300 euro te besparen, reis ik midden april vanaf DUS via AMS naar JFK (en terug via BOS en CDG). Helaas, maar zo is het.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik ben de afgelopen dagen alles nog eens goed aan het bestuderen geweest
We zijn afgestapt van het idee om te vliegen op Boston ipv NY.
Het is en blijft vakantie, en dan na een lange vlucht (met overstap) naar Boston nog eens met al je bagage en handbagage +3 uur op een trein gaan zitten waar je tussen vliegtuig en trein alweer hopeloos tijd aan het verliezen bent... Ik heb er toch geen zin in
Het idee speelde om een dag vroeger te gaan en in Boston te overnachten, maar dan ben je bijna evenveel geld kwijt als de duurdere rechtstreekse vluchten naar NY.
Nu vind ik vluchten naar NY met Turkish Airlines voor +/- 580 euro pp (tussenstop in Istanbul).
Overstaptijd is 1u55.
Ik heb nog nooit een vlucht met tussenstop genomen. Is 1u55 te doen in Istanbul (of in het algemeen)?
Iemand ervaring met Turkish Airlines?
We zouden ongeveer 16 uur onderweg zijn, en dan een dag vroeger een avondvlucht nemen waardoor we al in de voormiddag in NY zijn.

We zijn afgestapt van het idee om te vliegen op Boston ipv NY.
Het is en blijft vakantie, en dan na een lange vlucht (met overstap) naar Boston nog eens met al je bagage en handbagage +3 uur op een trein gaan zitten waar je tussen vliegtuig en trein alweer hopeloos tijd aan het verliezen bent... Ik heb er toch geen zin in

Het idee speelde om een dag vroeger te gaan en in Boston te overnachten, maar dan ben je bijna evenveel geld kwijt als de duurdere rechtstreekse vluchten naar NY.
Nu vind ik vluchten naar NY met Turkish Airlines voor +/- 580 euro pp (tussenstop in Istanbul).
Overstaptijd is 1u55.
Ik heb nog nooit een vlucht met tussenstop genomen. Is 1u55 te doen in Istanbul (of in het algemeen)?
Iemand ervaring met Turkish Airlines?
We zouden ongeveer 16 uur onderweg zijn, en dan een dag vroeger een avondvlucht nemen waardoor we al in de voormiddag in NY zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1631 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-
- 13 Reacties