Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vonden jullie het mooist/uniek in Amerika?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Wat vonden jullie het mooist/uniek in Amerika?
Mooiste: de route tussen capitol reef en Monument Valley (incl muley point).
Uniekste: recent ; rondrijden in LA in een mustang cabrio en s avonds naar de première van een Hollywood film met allerlei acteurs in de zaal.
Langer geleden (1995): met mijn ouders een trip door Canada gemaakt, wat een landschap! ook al heb ik nadien mooiere plekken gezien, die eerste ervaring blijft altijd bij (ik was toen 10). Alles was enorm groot!!
Uniekste: recent ; rondrijden in LA in een mustang cabrio en s avonds naar de première van een Hollywood film met allerlei acteurs in de zaal.
Langer geleden (1995): met mijn ouders een trip door Canada gemaakt, wat een landschap! ook al heb ik nadien mooiere plekken gezien, die eerste ervaring blijft altijd bij (ik was toen 10). Alles was enorm groot!!
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Het zien van a black mother bear with 2 cinnamon cups in Yellowstone vond ik erg bijzonder!
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Poeh, dat is wel lastig hoor
Ik kan me wel wat dingen bedenken
- De eerste keer vliegen op NY. Tijdens de landing een glimps opvangen van de skyline en het vrijheidsbeeld.
- Achteraf gezien de laatste keer op het WTC. Ongeveer een jaar voor de aanslagen
- De eerste keer door NYC lopen. Zo druk en levendig, zo groots
- Het eerste uitzicht over de grand canyon en dat ik dacht dat het niet mooier kon worden tot de dag erna:
- Het eerste uitzicht over bryce. Nog mooier en indrukwekkender dan de GC
- in Bangor, Maine voor het huis van Stephen King staan. Ik weet het, afgezaagd, maar ik lees zijn boeken al sinds ik 12 ben en dat geeft toch een bijzonder gevoel.
- Vissen op de oceaan vanaf Florida; vliegende vissen gezien, dolfijnen en rare vissen vangen
- Orka's zien op de whale watch trip vorig jaar in Monterey. In de tijd van het jaar vrij zeldzaam en wij vielen midden in een jachtpartij van de orka's op een grote groep dolfijnen. Heel bijzonder.
- Nog steeds mijn favoriete plek: Death Valley van de toeristische weg af en dan stoppen. De stilte. Het is haast niet voor te stellen. Geen auto's die langs rijden, vliegtuigen die overvliegen, niet eens een vogeltje...
Ik kan me wel wat dingen bedenken
- De eerste keer vliegen op NY. Tijdens de landing een glimps opvangen van de skyline en het vrijheidsbeeld.
- Achteraf gezien de laatste keer op het WTC. Ongeveer een jaar voor de aanslagen
- De eerste keer door NYC lopen. Zo druk en levendig, zo groots
- Het eerste uitzicht over de grand canyon en dat ik dacht dat het niet mooier kon worden tot de dag erna:
- Het eerste uitzicht over bryce. Nog mooier en indrukwekkender dan de GC
- in Bangor, Maine voor het huis van Stephen King staan. Ik weet het, afgezaagd, maar ik lees zijn boeken al sinds ik 12 ben en dat geeft toch een bijzonder gevoel.
- Vissen op de oceaan vanaf Florida; vliegende vissen gezien, dolfijnen en rare vissen vangen
- Orka's zien op de whale watch trip vorig jaar in Monterey. In de tijd van het jaar vrij zeldzaam en wij vielen midden in een jachtpartij van de orka's op een grote groep dolfijnen. Heel bijzonder.
- Nog steeds mijn favoriete plek: Death Valley van de toeristische weg af en dan stoppen. De stilte. Het is haast niet voor te stellen. Geen auto's die langs rijden, vliegtuigen die overvliegen, niet eens een vogeltje...
Uniek: Yellowstone
Mooiste: West Canada
Mooiste: West Canada
- bloodymarie
- Amerikafan
- Partner van: JohnDeere
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vind heel veel mooi in Amerika, mooiste plekjes vind ik Yellowstone, Death Valley en de rit tussen Bryce en Capitol Reef UT12.
Uniek de lange wegen zonder veel anderen tegen te komen. Verder mochten wij enkele jaren geleden mee met de neef van mijn man die al jaren in Tullare CA woont. Hij heeft een loonwerkers bedrijf en het was net oogstseizoen. De hele dag tussen de boeren verblijven, maar dan op z'n Amerikaans. Echt bijzonder!
Uniek de lange wegen zonder veel anderen tegen te komen. Verder mochten wij enkele jaren geleden mee met de neef van mijn man die al jaren in Tullare CA woont. Hij heeft een loonwerkers bedrijf en het was net oogstseizoen. De hele dag tussen de boeren verblijven, maar dan op z'n Amerikaans. Echt bijzonder!

-
- Amerika-ontdekker
zonder twijfel , Mesa Verde met als ultieme hoogtepunt Canyon de Chelly, ik kan me de stilte nog zo voor de geest halen, daar een dik uur over die heuvel staan turen en geen enkele toerist gezien, in de verte hoorden we wel wat panfluit muziek en uiteindelijk hebben we het indiaantje tussen de struiken gevonden... Hij vertelde ons het trieste verhaal over wat gebeurde met zijn volk daar beneden in het dal en kwam er minimaal twee maal per week terug om muziek te maken en zo de doden te eren. Mooi mens , mooi verhaal maar vooral een ongelooflijk mooie plaats!!!
-
- Amerika-expert
"uiteindelijk hebben we het indiaantje tussen de struiken gevonden"
Zal niet discriminerend bedoeld zijn, maar dat is nou niet de meest respectvolle manier om over iemand te praten. Mijn kinderen zijn deels Choctaw en ik vond het in Nederland echt heel vervelend als ze "indiaantje" werden genoemd.
Zal niet discriminerend bedoeld zijn, maar dat is nou niet de meest respectvolle manier om over iemand te praten. Mijn kinderen zijn deels Choctaw en ik vond het in Nederland echt heel vervelend als ze "indiaantje" werden genoemd.
-
- Amerika-expert
Wij hebben zoveel mooie dingen gezien en ook vele unieke momenten beleefd. Als ik moet kiezen springen deze eruit:
- Bryce Canyon. Heel bijzonder dat zoiets bestaat.
- De witte toppen van de Tetons die onder een strakblauwe lucht weerspiegelden in het Jackson Lake. Prachtig !
- Sedona. waar we voor de eerste keer kennis maakten met de rode rotsen
En qua unieke belevenissen en waar we het nog steeds over hebben:
- In Cody een avondje stappen in een typische country en westernkroeg. Geweldige sfeer en dito live band.
- Wandelen tussen de hoodoo's in Bryce Canyon
- Overnachten in The View Monument Valley. Wat een uitzicht.
- Bryce Canyon. Heel bijzonder dat zoiets bestaat.
- De witte toppen van de Tetons die onder een strakblauwe lucht weerspiegelden in het Jackson Lake. Prachtig !
- Sedona. waar we voor de eerste keer kennis maakten met de rode rotsen
En qua unieke belevenissen en waar we het nog steeds over hebben:
- In Cody een avondje stappen in een typische country en westernkroeg. Geweldige sfeer en dito live band.
- Wandelen tussen de hoodoo's in Bryce Canyon
- Overnachten in The View Monument Valley. Wat een uitzicht.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Helemaal mee eensIngridZw schreef:- De witte toppen van de Tetons die onder een strakblauwe lucht weerspiegelden in het Jackson Lake. Prachtig !.

- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
The Wave
Upper en Lower Antilope Canyon
Grand Canyon
Sedona
In twee weken tijd twee keer moeten evacueren voor orkaan in 2004. Ivan en Francis.
Tegen het lijf lopen van Jay Leno
Tegen het lijf lopen van The Jacksons.
Upper en Lower Antilope Canyon
Grand Canyon
Sedona
In twee weken tijd twee keer moeten evacueren voor orkaan in 2004. Ivan en Francis.
Tegen het lijf lopen van Jay Leno
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
YouTube
Het mooiste: Het Bryce Canyon amphitheater. Met het uitzicht op de Grand Prismatic Spring vanaf de nabijgelegen heuvel op een tweede plaats.
Uniek: De boneyard bij Davis Monthan. De forse haai die een visser onder onze ogen het strand van Sanibel op sleurde (en daarna gelukkig weer terug duwde). De eerste encounter met een grizzly beer. Kerstavond naar It's a Wonderful Life en vooraf met de hele zaal kerstliedjes zingen.
Uniek: De boneyard bij Davis Monthan. De forse haai die een visser onder onze ogen het strand van Sanibel op sleurde (en daarna gelukkig weer terug duwde). De eerste encounter met een grizzly beer. Kerstavond naar It's a Wonderful Life en vooraf met de hele zaal kerstliedjes zingen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Tot nu toe.
Uitzicht Empire State Building en Grand Canyon.

Uitzicht Empire State Building en Grand Canyon.

2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij moeten jullie beter uitkijken.Pipo Chris schreef: Tegen het lijf lopen van Jay Leno

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Uniek: Enkele meters van beren af staan.
Mooist: Pine Creek canyon in ZIon
Mooist: Pine Creek canyon in ZIon
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Ze vonden het niet erg, ze waren niet eens boos.Old Faithful schreef:Volgens mij moeten jullie beter uitkijken.Pipo Chris schreef: Tegen het lijf lopen van Jay Leno

Voor alle foto's
YouTube
YouTube
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
pff wat een lastige vraag... er zijn zoveel mooie dingen te zien.
Grand prismatic spring in Yellowstone
1e keer op times square staan in NY
Zonsopkomst bij de Delicate Arch na een helse wandeling
Beren zien in Yellowstone
Golden gate bridge
helicopter vlucht over de Grand Canyon
Yosemite Valley
Uniek voor ons was dat we in 2013 in Washington naar het Lincoln Memorial wilde terwijl er 10000 amerikanen net de andere kant uit wilde.
het was die dag de herdenking van de toespraak van Martin Luther king 50 jaar geleden.
Grand prismatic spring in Yellowstone
1e keer op times square staan in NY
Zonsopkomst bij de Delicate Arch na een helse wandeling
Beren zien in Yellowstone
Golden gate bridge
helicopter vlucht over de Grand Canyon
Yosemite Valley
Uniek voor ons was dat we in 2013 in Washington naar het Lincoln Memorial wilde terwijl er 10000 amerikanen net de andere kant uit wilde.
het was die dag de herdenking van de toespraak van Martin Luther king 50 jaar geleden.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
-
- Amerika-ontdekker
LittlePhoenix schreef:"uiteindelijk hebben we het indiaantje tussen de struiken gevonden"
dan bied ik bij deze mijn excuses aan , was echt niet mijn bedoeling maar die persoon was van kop tot teen getooid in traditionele klederdracht en ik heb hem ook een "mooi mens, met een mooi verhaal genoemd " in mijn tekstje hierboven.
Wanneer iemand volledig getooid, met veren en huiden tevoorschijn komt dan heb je nogal snel de reflex hem een indiaan(tje) te noemen en dit heeft niets met onrespectvol te maken , enkel met hetgeen ik zag. Maar kan me door uw eigen ervaring wel voorstellen dat dit niet respectvol overkomt maar dit was zowiezo niet mijn bedoeling.En uit mijn eigen ervaring dacht ik juist dat je er meer dan trots op mag zijn als iemand u met indiaan aanspreekt, ik hoop dat uw kinderen dat ook zijn , want niks dan respect voor de ganse bevolking hebben wij altijd al gehad. Al wou ik bij deze vragen , indien je niet weet tot welke stam de persoon in kwestie behoort wat dan wel een correcte benaming is ? Dan kan dit in de toekomst eventueel vermeden worden.
"Native American(s)"
Volgens Wiki:
Volgens Wiki:
The terms Native Americans use to refer to themselves vary regionally and generationally, with many older Native Americans self-identifying as "Indians" or "American Indians", while younger Native Americans often identify as "Indigenous" or "Aboriginal". Which terms should be used to refer to Native Americans has at times been controversial. The term "Native American" has been adopted by major newspapers and some academic groups, but has not traditionally included Native Hawaiians or certain Alaskan Natives, such as Aleut, Yup'ik, or Inuit peoples. By comparison, indigenous peoples from Canada are known as First Nations.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1505 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties