Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis denise: rondje Westen Juli/Aug

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
denise
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis denise: rondje Westen Juli/Aug

Bericht door denise »

Ons gezin vetrekt op 25 juli voor de eerste keer voor 22 dagen naar het westen. Wij reizen met drie kinderen van 16, 13 en 9 jaar oud.
Via deze website hebben we een groot deel van onze route bepaald via de voorbeeldroute, tickets zijn geboekt, de auto wordt uitgezocht en druk aan het zoeken naar kindvriendelijke onderkomens.
Onze reis zal er ongeveer zo uitzien, maar misschien heeft iemand ideeen om de route toch iets aan te passen (kortere en/of andere overnachtingsplaatsen)

Dag 1 Adam - LA
Dag 2 LA - San Simeon
Dag 3 San Simeon - San Fransisco
Dag 4 San Fransisco
Dag 5 San Fransisco - Yosemite NP
Dag 6 Yosemite NP
Dag 7 Yosemite NP - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion - Bryce Canyon
Dag 12 Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 13 Capitol Reef - Arches / Moab
Dag 14 Arches / Moab
Dag 15 Arches / Moab - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Flagstaff
Dag 18 Flagstaff
Dag 19 Flagstaff - Kingman
Dag 20 Kingman - Joshua Treepark
Dag 21 Joshua Treepark - LA
Dag 22 LA- Amsterdam

Is deze route met de kinderen goed te doen, en zijn er misschien overnachtings-ideeën? Ik weet dat we wat laat zijn met het boeken van de hotel/motels. Overnachten in de NP is niet onze voorkeur.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondje Westen Juli/Aug

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! Ik vind het allemaal vrij gehaast. Dit komt doordat je toch wel wat meer dingen in je route hebt gepropt dan in de voorbeeldroute.

Ja hebt op deze manier geen tijd in LA, is dat een bewuste keuze? Tussen LA en SF 1 stop kan, maar het is beter om 2 overnachtingen te doen. Zo bouw je iets meer rust in. In Monterey kun je whale watching doen en het aquarium bezoeken, dat is misschien ook leuk voor je kinderen. Yosemite - Death Valley raad ik ook niet aan in 1 dag, onderweg heb je veel bezienswaardigheden en anders wordt het een enorm lange dag. Wat zijn je plannen in Zion? Als je daar activiteiten wilt doen en wandelingen is 1 overnachting weinig. 2 overnachtingen in Moab lijkt mij ook te krap. En 2 overnachtingen Flagstaff? Ik neem aan dat je vanuit Flagstaff Grand Canyon wilt gaan bezoeken? Neem een hotel in het park, tusayan of uiterlijk Williams. Flagstaff is 1,5 uur rijden vanaf Grand Canyon. Als je dichterbij zit volstaat 1 overnachting. Een overnachting in Joshua Tree zou ik niet doen in de tijd dat jullie gaan. Het is daar bloedheet.

Conclusie: Schrap MOAB, overnacht in Grand Canyon en sla rij in 1x van Kingman naar LA. De 5 dagen die je hiermee uitspaart kun je plaatsen als extra stop tussen LA en SF, bij Zion, LA, Las Vegas of Yosemite en een extra stop tussen Yosemite en Death Valley. Ik zou wel in of dicht in de buurt bij de NPS gaan overnachten. Scheelt je een hoop tijd.
Laatst gewijzigd door SanFran op 19 feb 2016, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Denise, welkom op het forum!
Qua route is het mooi zo, maar met 22 dagen zou ik me aan de voorbeeldroute houden en niet ook nog Moab toevoegen.
Je hebt nu op veel plaatsen eigenlijk te weinig tijd, en zeker met kinderen is het heel prettig om eens wat langer op dezelfde plaats te blijven. Ik zou Moab er uit halen en een extra stp maken tussen Yosemite en Death Valley. Een extra dag Yosemite zou ook mooi zijn. Je kunt er leuke wandelingen maken, zwemmen, paardrijden, fietsen of gewoon lekker niets doen aan de Merced River.
Voor Zion zou ik ook een extra dag uittrekken; met kinderen is bijvoorbeeld de Narrows heel leuk om te lopen. Wij deden dat in 2008 met onze dochters, zie daarvoor (en ook voor Yosemite etc) ons 2008-verslag.

Wil je de Grand Canyon vanuit Flagstaff doen? Dat is 1,5 uur rijden, dus je bent vele tijd kwijt met heen en weer rijden en je mist de mooie uren met zonsondergang.
Is er een reden dat je niet in de parken wilt overnachten? Voor Yosemite is het erg leuk om bijvoorbeeld in Housekeeping Camp te zitten. Je zit dan midden in het park en aan de rivier.

Edit: SanFran is me al voor met veel opmerkingen. :wink:

Marianne
denise
Amerika-ontdekker

Bericht door denise »

:thumbup: Dank jullie wel voor de reacties. Hierop hebben wij de route wat aangepast:

Dag 1 Adam - LA
Dag 2 LA - Prismo Beach
Dag 3 Prismo Beach - Monterey
Dag 4 Monterey - San Fransisco
Dag 5 San Fransisco
Dag 6 San Fransisco - Yosemite NP
Dag 7 Yosemite NP
Dag 8 Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 9 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce Canyon
Dag 15 Bryce Canyon - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Monument valley
Dag 18 Monument valley - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Kingman
Dag 20 Kingman - LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA - Amsterdam

Ook al even naar de verblijven gekeken in de NP. Helaas zitten deze nu al zo goed als volgeboekt :( dus zullen wij toch naar alternatieven moeten gaan kijken. Mocht iemand ideeen hebben horen wij ze uiteraard graag. :wink:

Toch nog even een vraagje, is het met 5 personen in 1 kamer goed te doen in motels of adviseren jullie toch 2 kamers te boeken?
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Route ziet er mooi uit zo! Voor overnachtingen zou het mss wel kunnen dat er nog iets vrij komt, dus ik zou regelmatig blijven checken op de sites van de nationale parken. In tussentijd kan je al alternatieven boeken die je nog kan annuleren. Voor welke accomodaties heb je precies al gekeken?
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ziet er een stuk beter uit :thumbup: Prismo Beach = Pismo Beach. Voor Grand Canyon kun je dus kijken naar Tusayan of anders Williams. Voor Yosemite naar El Portal en anders Oakhurst of Mariposa.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis denise: rondje Westen Juli/Aug

Bericht door PSVwally »

Je kan op veel kamers vooraf kijken of je een rollaway bed erbij kunt nemen. Dat kost vaak iets van 10 dollar extra. Of je kinderen moeten het niet erg vinden om met 3 in een bed te liggen??

Tusayan is vaak erg duur. Het is te hopen dat er iets vrij komt in de maswik lodge, bright angel lodge of yavapai lodge. Je kan ook nog kijken in Valle of dus Williams. Williams is al een 30min (dus een uur op en neer) minder dan Flagstaff.

Ik vond het in Yosemite zelf niet erg om juist buiten het park te zitten. El Portal was ook erg prijzig. Oakhurst vond ik prima, ook omdat glacier point toch op onze route lag. Maar Mariposa of Groveland zou ook nog kunnen. Kijk evt ook via airbnb in yosemite west/wawona of via scenic wonders.

Voor Zion zou ik kijken in Springdale of Hurricane. Bryce in het park (bv de best westen of bryce view lodge, of anders in Hatch, Panquitch of Tropic.
De laatste ligt dan het dichtste bij.

Voor Monument Valley zou je bij gouldings lodge (zal wrs wel vol zitten) of het dure, maar mooie the view kunnen kijken. Iets verder door in Mexican Hat heb je o.a. de San Juan Inn. Ik weet niet of er daar nog meer ligt. Ik zou niet naar Bluff rijden voor te overnachten iig, dan zou je nog beter naar Kayenta kunnen rijden.

Page, Monterey, SF zijn erg dure plekken. Je zou behalve in page ook naar Big Water kunnen kijken. Dat ligt er een kleine 20min vanaf.
Je zou voor Monterey ook naar omliggende plekken als Seaside, Marina, Cambria of Salinas kunnen kijken.
SF heeft natuurlijk veel hotels en ook hier zou je, mede vanwege je aantal naar airbnb's kunnen kijken. Hotels liggen voornamelijk rond de fishermans wharf (categorie prijzig), Lombard Street (lange straat met veel variatie in prijzen. bv de cow hollow motor inn is relatief goedkoop of aan de rand van Union Square. Die laatste grenst aan de wijk tenderloin die niet zo voor blanke toeristen is. Zorg dus dat je niet midden in tenderloin terecht komt, maar blijf een beetje aan de kant van market street of Union square.

LA hangt er vanaf wat je er wilt doen. Ga als je een dag Disney wilt doen niet in santa monica zitten, maar in Anaheim en vise versa als je Universal of de kustplekken wilt aandoen niet in Anaheim overnachten. Het verkeer kan in LA echt het verschil maken tussen een rit van 20 minuten en 2 uur.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Mooi aangepast, je zal er geen spijt van krijgen.

Tussen Pismo Beach en Monterey kom je langs San Simeon en Piedras Blancas. Daar ligt een kolonie zeeolifanten op het strand. Zeker een stop waard.

Bij Monterey kan je bij Pacific Grove en/of langs de 17 mile drive heerlijk over het strand/de rotsen wandelen/klauteren. En tussen de rotsen naar diertjes in de achtergebleven poelen zoeken.

Voor Yosemite verkies ik zelf een overnachting in de vallei, je kan zo ook genieten van het park als de mensen die buiten de vallei slapen vertrokken zijn (of nog niet aangekomen zijn 's ochtends)

Bij Bryce Canyon zou je 's avonds naar de rodeo kunnen gaan of naar Ebenezer's Barn & Grill (Old Fashioned western fun, music and great cowboy food, dinner show)

Voor Grand Canyon zou je ook eens naar de Bright Angel of de Maswik Lodge kunnen kijken, beiden op wandelafstand van de canyon.

We zijn al meerdere keren in LA geweest en we overnachten telkens in Santa Monica. Je kan daar 's avonds naar de Pier wandelen (met mini pretpark) of naar Third Street gaan, een winkel-wandelstraat met straatartiesten.

Zelf ben ik al meermaals met mijn nu 19 jarige zoon naar de US geweest. Op mijn blog heb ik een lijst gemaakt van dingen die leuk waren om met hem zoon te doen. Misschien haal je er nog tips uit.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eigenlijk is de route nog steeds wel aardig vol vind ik. Voor SF en Yosemite heb je niet veel tijd. Ik zou zelf een dag minder Page doen - tenzij je daar plannen hebt om te gaan varen bijvoorbeeld - en die dag gebruiken voor Yosemite. Dan heb je tijd om ook sequoia's te zien, en om te raften of een langere wandeling te maken.
Ik zou regelmatig eens checken of er niet vrij komt in het park. Zie http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. En kijk eens naar onze verslagen (vanaf 2002) voor ons verblijf daar met kinderen.
Yosemite West is ook een mogelijkheid. Of kijk eens naar de Yosemite Bug.
Voor de Grand Canyon kun je http://www.grandcanyonlodges.com proberen, of http://www.visitgrandcanyon.com voor de Yavapai Lodge.
In Monument Valley heb je cabins op Gouldings Campground (zie daarvoor ons 2008-verslag). Of probeer eens Tipi Village.
In Springdale is de Desert Pearl Inn prachtig. De kamers zijn zijn heel ruim, en geschikt voor 5 personen. Wil je wat goedkoper dan kun je ook eens kijken naar de Canyon Ranch Motel. Je zou ze eens kunnen mailen om te zien of je met 5 op een kamer kunt daar.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Mijn ervaring met 5 op een kamer is dat dat meestal wel kan ook al staat het niet expliciet vermeld. Een telefoontje of mailtje naar het desbetreffende hotel geeft duidelijkheid. Wij hadden altijd een extra slaapzak- en matje bij zodat we niet afhankelijk waren van de roll-away bedden.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo

de tweede route is een stuk rustiger dan de eerste. :thumbup:
ik zou het zo laten.

wij zijn ook een paar keer met kids geweest.
leuke dingen met kinderen zijn:
- in page een boot huren voor op het meer.
- in zion hele leuke wandelingen
- panorama trail in yosemote
- alcatraz in SF
- het aquarium in Monterey
(alles is natuurlijk subjectief.)

voor meer info en beschrijvingen van bovenstaande voorbeelden zie onze weblogs.
denise
Amerika-ontdekker

Bericht door denise »

Dank jullie wel voor de reactie's. Gisteren heel de dag hotels aan het zoeken en boeken geweest.

Klein beetje geluk dat er nog een plek in Maswik te boeken was :clap:

Wij hebben nu de volgende hotels/motels geboekt:

dag 1: Radisson Suites Buena Park
dag 2: Hampton Inn & Suites Arroyo Grande/Pismo Beach Area
dag 3: Motel 6 Monterey - Marina
dag 4 & 5: Chase Suite Hotel Newark
dag 6 & 7: Best Western Plus Yosemite Gateway Inn
dag 8: Vagabond Inn Bishop
dag 9: The Ranch at Furnace Creek
dag 10 & 11: Vegas (nog te boeken)
dag 12 & 13: Fairfield Inn by Marriott St. George
dag 14: Bryce Pioneer Village
dag 15 & 16: Courtyard by Marriott Lake Powell :o wij zijn ontzettend geschrokken van de prijzen in Page, blijven dus ook maar even kijken of er nog iets voordeliger vrijkomt.
dag 17: Maswik Lodge
dag 18: Sky Ranch Lodge
dag 19: Best Western Plus A Wayfarer's Inn And Suites
dag 20, 21, 22: LA (nog te boeken)

Op the Ranch en Marwik kunnen alle hotels nog gewijzigd worden, mochten er nog ideeen zijn horen wij dit weer graag.
Laatst gewijzigd door denise op 21 feb 2016, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

De dag dat jullie van Mammoth Lakes naar Death Valley rijden, rijden wij van Death Valley naar Mammoth Lakes :lol:
denise
Amerika-ontdekker

Bericht door denise »

Wie weet dat we nog even naar elkaar kunnen zwaaien :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Yosemite zit je in Oakhurst? Dan is het een lange dag rijden naar Bishop met weinig tijd voor de Tioga Road of Bodie en Mono Lake.
Ik zou kijken naar iets in het park, zie daarvoor http://www.yosemitepark.com. Dat scheelt je veel heen en weer rijden. En dan de volgende dag in Mammoth Lakes overnachten, of Bridgeport of Lee Vining als je ook naar Bodie wilt.
Voor Zion ligt St George erg ver weg. Met 2 nachten St George rijd je 3 keer van st George naar Springdale heen en weer. Je loopt ook het risico dat je bij Zion je auto niet kwijt kunt, tenzij je er heel vroeg bent. Waarom kijk je niet naar iets in Springdale?
De Maswik Lodge is prima. Dit is toch ook te annuleren? Of heb je niet via http://www.grandcanyonlodges.com geboekt?
Page is inderdaad duur. waarom doe je daar 2 nachten? Wat zijn jullie plannen daar?

Marianne
denise
Amerika-ontdekker

Bericht door denise »

Voor Yosemite zitten inderdaad ver uit het park, hier zijn we dan ook voor aan het kijken of er nog wat vrij komt in het park zelf. voor nu hebben we Oakhurst geboekt.
Voor Zion is eigenlijk hetzelfde verhaal, St George zou volgens Maps ongeveer 45 minuten rijden zijn, als we in Springdale zouden boeken dan zijn we rond de 800-900 euro voor 2 nachten onderkomen kwijt, in St George een fractie van die prijs.
De Maswik lodge is inderdaad wel te annuleren, maar gaan we niet doen :D
Vanuit Page gaan we een dag tour naar Monument Valley, we hebben in de buurt van Monument Vally gekeken maar daar is alles vol, dus zaten we een beetje vast hoe we daar naar toe moesten gaan. Het is ver rijden maar ik denk voor nu geen andere optie.

Denise
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Had je gekeken bij de accommodaties die ik genoemd had voor Zion? Ik begrijp niet hoe je op 800 tot 900 dollar kunt komen.
Voor 5 en 6 augustus heb je een kamer in de Desert Pearl In voor 250 dollar per nacht. Dan zit je op 500 dollar. Maar de Canyon ranch inn is veel goedkoper. Of probeer de Zion Park Motel.
Het is tot aan de ingang van het park al snel een uur rijden vanuit St George. Dus 2 keer een uur op de volle dag Zion, en dan nog eens een uur als je naar Bryce gaat.

Voor Yosemite zou je misschien alvast een tent voor 4 personen kunnen boeken, en dan een luchtbed meenemen. Die kun je ook in andere accommodaties gebruiken.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Voor Zion: Three queens $115 + tax, Family Suite $ 169 + tax in http://www.zionparkmotel.com/zion-national-park-motel/. Wij en verschillende bekenden hebben hier overnacht.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

Wij hadden voor Zion ook eerst Zion park motel geboekt maar omdat ik via google earth had zitten kijken, vond ik Canyon Ranch Motel er een stuk gezelliger uitzien met meer groen. Dus omgeboekt.
Die is iets duurder maar wel leuker, denk ik.
Allebei in Springdale!
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Wij schrokken ook enorm van Page en hebben nu Red Rock Motel geboekt. Deze en nog een andere staan goed aangeschreven op Tripadvisor, maar komen niet naar voren bij de reguliere booking-sites.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer