Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik stel me voor: sylvani1

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
sylvani1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ik stel me voor: sylvani1

Bericht door sylvani1 »

Hallo iedereen,
Volgend jaar in mei 2016 gaan mijn vriend en ik voor de eerste maal naar de vs, we zouden een rondreis in Florida doen van 10 dagen, dus als jullie interessante tips hebben voor ons mag je die zeker laten weten, want we vinden het natuurlijk heel spannend zo voor de eerste keer naar de usa, en we zijn dus nog echte leken op dat vlak, kan er ons ook iemand vertellen of ze nu ook al vingerafdrukken nemen aan de douane of aan de grenscontrole,

alvast bedankt,
groetjes van Sylvani1
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Ik stel me voor: sylvani1

Bericht door Aricon »

Hallo en welkom op het forum.

Leuk vooruitzicht, een reis naar Florida. Voor info en tips kun je kijken in dit subforum over Florida. Je kunt hier ook je eigen conceptroute plaatsen, dan krijg je daar vast ook tips voor.

Als je Amerika binnenkomt, moet je eerst langs Immigration. Daar worden je vingerafdrukken genomen en een foto van je gezicht gemaakt.

Veel plezier gewenst met de voorbereidingen van jullie reis!
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Vinger afdrukken is er al voor een aantal jaar. Left four fingers, left thumb. Right four fingers, right thumb...... Could you do your thumb one more time. Smile at the camera. En door naar je bagage! Succes met de voorbereidingen!
sylvani1
Amerika-ontdekker

Bericht door sylvani1 »

Zit nog met een prangende vraag,het is namelijk zo dat we dus in mei 2016 vanuit Brussel naar Miami vliegen,maar we zitten met een tussenstop in Atlanta,moeten wij dan opnieuw onze bagage van de band halen en afgeven voor onze volgende vlucht naar Miami,hoop van niet want we hebben amper twee uurtjes in Atlanta,en als verstokte roker zou ik dan eentje mogen roken in Atlanta,
Alvast op voorhand bedankt voor de komende antwoorden.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ja, je moet je bagage van de band halen. Je moet ook door immigratie en security. Atlanta is een van de drukste luchthavens van de VS, dus die twee uur is aardig krap.
Groetjes,
Daniel
sylvani1
Amerika-ontdekker

Bericht door sylvani1 »

Dank u wel Mrvanilla,maar weet jij ook of ik eentje zal kunnen roken in de transit zone op Atlanta,thanx.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Groetjes,
Daniel
sylvani1
Amerika-ontdekker

Bericht door sylvani1 »

ok, heb gezien dat er meer dan genoeg rook mogelijkheid is,thanx
sylvani1
Amerika-ontdekker

Bericht door sylvani1 »

Hallo iedereen, weet iemand of ze in de vs. in de hotels je nu echt kunnen verplichten om je bankkaart af te geven om er een waarborg af te houden, ons kamers zijn reeds allemaal betaald, maar naar het schijnt doen ze dat om als bv gebruik zou maken van roomservice telefoon enz.
Heb al gehoord dat ze je niet kunnen verplichten.
Wij gaan zo een bpaid prepaid bankkaart gebruiken in de usa,en zouden er elk maar 500 dollar opzetten,gaat dit geen miserie met zich meebrengen,we nemen elk ook 1000 dollar cash mee.
Dank alvast voor de tips.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als ik jou was zou ik even contact zoeken met de betreffende hotels en de situatie voorleggen. Als ik zo Google zie ik dat je vrijwel overal een borg (deposit) dient te betalen. Normaal gaat dit altijd via credit card. Het schijnt ook cash te kunnen, maar dan betaal je vaak tot 200% borg van de kamer.

Mocht het mogelijk zijn dan zou ik je echt aanraden een credit card aan te schaffen. Ik wil niet zeggen dat je zonder zo'n kaart niet door de VS kunt reizen, maar het maakt het wel makkelijker.

Huren jullie overigens een auto? Want zonder credit card wordt dat namelijk wel een lastig verhaal.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou je ook aanraden een CC aan te schaffen. Je wilt overigens echt niet beide steeds met $1000 over straat. Haal een CC en hou een kleiner bedrag contanten bij je. Pin onderweg gewoon een paar keer, of koop bij een supermarkt wat eten en doe een cashback (soort van bijpinnen, dat is gratis).
sylvani1
Amerika-ontdekker

Bericht door sylvani1 »

YES YES nog amper 13 weekjes en dan gaan we naar Miami Florida,kijken er echt naar uit hoor,is dan ook onze allereerste keer Amerika hé,is dus een begeleide rondreis met de bus dat we doen,we brengen zeker verslag uit als we weer zijn,groetjes van Sylvani1 :clap:
sylvani1
Amerika-ontdekker

Bericht door sylvani1 »

Ik heb nog een zéér belangrijke vraag.
Ik heb namelijk een serieus grote schrik van spinnen,en ik lees vandaag op het internet dat in Florida de tarantula voorkomt.
Moet ik daar nu echt schrik van hebben dat ik die daar zal tegenkomen.
Thanx voor de reacties.
Groetjes van Sylvani1 :sadcry:
sylvani1
Amerika-ontdekker

Bericht door sylvani1 »

blijkbaar weet daar niemand iets over te vertellen,over de Tarantula.
Zullen het dus zelf moeten ondervinden. :oops:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De kans is zeer klein dat je er één tegenkomt.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Denk dat je eerder een slang tegen gaat komen dan een vogelspinnetje.
sylvani1
Amerika-ontdekker

Bericht door sylvani1 »

Ok,hartelijk bedankt voor de gerust stellende antwoorden. :thumbup: 8)
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Of van die vieze kakkerlakken :lol: Iig erg veel plezier, de VS is een geweldig vakantie"land"
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Trouwens geen idee of deze in Florida voor komen. TOen ik op St Maarten woonde waren en land krabben. De eerste keer dat ik er een snachts voorbij zag rennen schrok ik me ook even kapot.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

We hebben 2 jaar in Florida gewoond en maar 1 keer een tarantula gezien. Wel heeeeeel veel Gasteracantha cancriformis gezien, die zitten echt overal. En golden silk orb weavers, die zie je ook heel veel. Zijn allebei erg mooie spinnen en volgens mij ongevaarlijk.
Waar je wel heel goed voor moet oppassen is de brown recluse, die heb je ook in Florida en die kan dodelijk zijn. Een kennis van ons heeft haar eerste man verloren aan een brown recluse beet. En natuurlijk de black widow, ook goed voor oppassen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer